Broker Consulting si našel banku. Spolupracuje s mBank
Finančně poradenská společnost Broker Consulting hledá nové příležitosti. K těm jí má pomoci strategické partnerství s mBank. „Od Broker POINTů si slibujeme další růst naší společnosti,“ říká Petr Hrubý, statutární ředitel Broker Consulting, a dodává: „Partnerství s mBank je pro nás ideální příležitostí vytvořit něco nového, co v České republice dosud v takovém rozsahu nebylo.“
Úzké partnerství mezi bankou a finančně poradenskou společností ovšem není nic nového. V roce 2010 zahájila partnerství s UniCredit Bank finančně poradenská společnost Partners Financial Services, která také spolupracuje s bankou na principu franšíz. V rámci franšízových poboček Partners je zaintegrována též pobočka banky.
Zajímavost: České národní bance (ČNB) se nelíbilo označení „Partners banka“, protože finančně poradenská společnost nemá bankovní licenci. Spor o značku ČNB vyhrála a Partners značku nesmějí používat.
„Pevně věřím, že máme stejné hodnoty,“ komentoval zahájení spolupráce Paweł Kucharski, generální ředitel mBank pro ČR, a dodal: „Velice dobře se k sobě hodíme. Jsme digitální bankou s dlouhodobou historií a máme jedny z nejlepších produktů. Nyní máme 550 tisíc klientů. Do konce roku 2018 chceme získat celkem 700 tisíc klientů.“
„4 – 5 let jsme usilovali o strategické partnerství s některou bankou. Hledali jsme někoho, kdo bude silný v bankovních službách a přímém bankovnictví. Hledali jsme také model pro následný servis,“ uvedl Petr Hrubý.
REKLAMA
BrokerPOINT bude k dispozici nejen současným poradcům Broker Consulting, ale i externím zájemcům. Franšíza by měla přinést přibližně 20 % klientů navíc a také přilákat ke spolupráci lidi, kteří nechtějí pracovat na principu klasického poradenství. Jedná se tak o podobný koncept, jaký před lety spustili Partners s UniCredit Bank v rámci svých franšíz.
Do konce roku 2017 chce Broker Consulting otevřít až 70 franšízových poboček. První z nich by měla být k dispozici již do konce roku 2015 v Praze. Ta by měla být jakousi výkladní skříní franšízového konceptu. Pobočka nebude mít pokladnu, ovšem místo ní bude vybavena vkladomatem. Broker Consulting si chce stanovit vysoké nároky na provozovatele franšízy i na její zaměstnance –na každé pobočce by měli být stabilně 2 – 3 pracovníci.
„Klíčovou službou klientů BrokerPOINTů bude OK Finanční plán,“ uvedl Radim Štantejský, který v rámci produktového týmu koncept připravoval a který zároveň povede první franšízovou pobočku.
Podle Petra Hrubého se franšízový koncept od konkurence bude odlišovat tím, že na BrokerPOINTu budou k dispozici i produkty jiných bank než mBank a bude k dispozici též realitní kancelář. Ovšem i v rámci franšízy Partners mohou poradci nabízet i jiné bankovní produkty než UniCredit Bank (např. hypotéky), a tak odlišností zůstává především realitní kancelář ze skupiny Broker Consulting.
Příprava obchodního místa bude stát přibližně 900 tis. Kč. Konkrétní částka pochopitelně závisí na lokalitě, kde se bude BrokerPOINT nacházet. Poplatky, které bude provozovatel franšízy platit společnosti Broker Consulting, budou podle Petra Hrubého poloviční, než jaké jsou na trhu obvyklé. Franšízant společnosti Partners v současnosti platí 18 tis. Kč měsíčně a měl by dostávat až 80 % provize inkasované od finanční instituce. Jiná podobná spolupráce mezi bankou a finančně poradenskou společností v současnosti na českém trhu není. Franšízant Broker Consulting bude pobírat 72 – 80 % provize a platit 9 tis. Kč měsíčně. Pokud by konkurence měsíční poplatek snížila, upraví jeho výši i v BrokerPOINTech.