Chcete zažít dobrodružství? Zažádejte o Citi kreditní kartu
Chcete-li zažít neopakovatelný bankovní zážitek, zažádejte o kreditní kartu u Citibank. A nebo přistupte na nabídku některého z jejích obchodních zástupců. Takové příležitosti vždy rád využívám, neboť jsou výborným námětem (nyní již) k pousmání.
S Citibank jsem již řadu zkušeností popisoval v nejrůznějších editorialech a blogových příspěvcích. Člověk s ní zažije dobrodružství od podání žádosti o kartu, přes byrokratické nástrahy, po reklamace. Poslední má zkušenost se týká využití nabídky kreditní karty cobrandované s obchodním řetězcem Billa.
Začalo to nevinně – telefonátem na základě členství v Billa Clubu. „Máte zájem o kreditní kartu? Získáte bonus 3 % při nákupu v Bille a 1 % při ostatních nákupech.“ No, neberte to. Jsem sice již majitelem jedné kreditní karty od Citi s poměrně slušným limitem, který nemám ani chuť vyčerpat, ale s dovětkem, že poplatek za vedení karty nebudu platit, pokud provedu alespoň jeden nákup v měsíci, mě přesvědčil. Navíc jsem si chtěl ověřit, jak se přístup Citibank za roky od mé poslední srážky s bankou změnil.
„Stačí vyplnit pár údajů,“ prohlásila milá dívka na druhé straně telefonního bezdrátu a začala se vyptávat na osobní údaje a další nezbytnosti. Celý proces byl již téměř u konce, když se zarazila: „Nezlobte se, spadl mi systém… můžeme zadat údaje ještě jednou?“ Byla opravdu milá a příjemná, navíc jsem měl chvilku času nazbyt, a k tomu se přidala zvědavost.
Druhé kolečko zadávání dat bylo rychlejší. Ale stejně neúspěšné. Před finálním odesláním žádosti systém opět zkolaboval. „Je mi to moc líto, to systém, který máme od banky, bohužel občas dělá…“
REKLAMA
Třetího kola vkládání dat jsem se již neúčastnil. Veškeré záznamy jsou nahrávány a s mým svolením je zadá ze záznamu. Naštěstí. Na třetí – a s velkou pravděpodobností také neúspěšné – podávání žádosti jsem již čas neměl.
Do druhého dne jsem měl další hovor. Žádost o kreditní kartu byla předběžně schválena.
Jenže po pár dnech přistál v mé poštovní schránce dopis od Citibank: „S politováním Vám oznamujeme, že Vaše žádost nemůže být v tuto chvíli schválena.“ Důvody banka nesděluje, ostatně jako žádná. Ale zaujal mne dodatek: „Vaše případné dotazy kdykoliv rádi zodpovíme na naší zákaznické lince CitiPhone 233 062 484.“ Neodolal jsem a zavolal.
Nečekal jsem, že bych se dozvěděl důvod, proč byla žádost zamítnuta. Chtěl jsem především vědět, proč mi, jakožto bonitnímu klientovi, kterému aktuálně opět banka zvýšila úvěrový rámec, např. místo zamítnutí žádosti nenabídla rozdělení úvěrového rámce na dvě karty. Chtít ale nějaké informace na informační lince je marné. Přesto jsem se dozvěděl perličku.
REKLAMA
„My víme, že je v těch dopisech uvedeno toto telefonní číslo,“ řekla mi bankéřka a pokračovala: „Ale to je špatně. My tady k žádným informacím [ve věci zamítnutí žádostí o kreditní kartu] přístup nemáme. Už jsme na to i v bance upozornili, ale číslo je tam uvedené pořád.“
V tomto případě vlastně o nic závažného nejde. Banka má jen zřejmě potíže s vnitřními procesy a s některými systémy. Peprnější zážitek ale banka nabídla před lety mému kamarádovi: Po několika (!) hovorech, kdy mu nabízela kreditní kartu (ano, banka a aktivně) a on nabídku přijal, mu zástupce banky žádost zamítl, protože zjistil, že se celou dobu baví s někým jiným, než si myslel.