CZK/€ 25.120 -0,02%

CZK/$ 24.168 +0,07%

CZK/£ 30.274 -0,62%

CZK/CHF 27.020 +0,27%

Text: Luboš Svačina

10. 11. 2010

12 komentářů

Bankou roku 2010 zvolila odborná porota Českou spořitelnu

 


 

Historicky již podeváté byly vyhlášeny výsledky soutěže Fincentrum Banka roku. První místo v hlavní kategorii získala opět Česká spořitelna, pro kterou hlasovalo nejvíce členů odborné poroty. Na druhém místě se umístila Komerční banka a na třetí příčku dosáhla Raiffeisenbank. Trojice oceněných bank tak zopakovala výsledky loňského ročníku, kdy žebříčku také dominovala Česká spořitelna. 

Vedle hlavní kategorie Česká spořitelna zabodovala také v kategoriích Nejdůvěryhodnější banka roku a prvenství získala i v nově vzniklé kategorii Banka bez bariér, jejímž garantem byl projekt Konto bariéry Nadace charty 77.

Kategorie Banka roku a Nejdůvěryhodnější banka roku patří tradičně k těm nejsledovanějším. Fakt, že se podařilo České spořitelně v obou kategoriích obhájit loňské prvenství, si zaslouží úctu a pozornost. Skutečnými inovacemi a rozvojem vztahu se zákazníky se podařilo v průběhu posledních let České spořitelně kompletně změnit image. Prokázala, že také velká banka s vedoucím postavením na trhu může být zároveň dynamická, inovativní a vždy nablízku svým klientům,“ uvedl Petr Stuchlík, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Fincentrum, generálního partnera ocenění

„Je to skvělá zpráva jak pro naše klienty, tak pro naše zaměstnance. Rád bych všem kolegům v České spořitelně poděkoval za to, že díky nim jsme nadále jedničkou na trhu. Dostat se na vrchol je těžké, udržet se na něm je ale mnohem těžší. Uděláme všechno pro to, abychom v téhle výzvě obstáli,“ komentoval výsledky soutěže generální ředitel a předseda představenstva České spořitelny Gernot Mittendorfer.

Ocenění Nejdynamičtější banka roku 2010 získala v letošním roce Raiffeisenbank, která podle odborné poroty těží přílivu nových klientů a vysoké obliby eKonta. eKonto, které je vlajkovou lodí produktové nabídky Raiffeisenbank, navíc v letošním roce obhájilo prvenství v kategorii Účet roku. Na druhém místě se umístila GE Money Bank se svým účtem Genius Optimal, následovaná mKontem z dílny mBank.

V další produktové kategorii – Hypotéka roku 2010 – se na prvním místě umístila Hypoteční banka se svou Hypotékou po webu, která klientům umožňuje kompletní vyřízení hypotéky prostřednictvím internetu. Jediné, kvůli čemu musí klient do banky, je podpis úvěrové smlouvy. Takto "dotažený" produkt v současnosti na trhu nenabízí ani jedna z konkurenčních bank.

Prvenství v kategorii Stavební spořitelna roku 2010 letos získala již po šesté v řadě Modrá pyramida stavební spořitelna. Podle odborné poroty největší předností Modré pyramidy je "nabídka komplexních produktů ve spolupráci s Komerční bankou. Propracovanou marketingovou kampaní dokáže držet Modrá pyramida image přátelské malé stavební spořitelny."

Pojišťovnou pro rok 2010 se stala stejně jako v loňském roce Kooperativa, která předčila odvěkého rivala – Českou pojišťovnu a na třetím místě Allianz pojišťovnu. Porota v případě Kooperativy ocenila širokou produktovou nabídku, inovativnost a také skutečnost, že v některých oblastech, jako je například neživotní pojištění, se Kooperativě podařilo narušit dominanci České pojišťovny.

V letošním roce poprvé také došlo k vyhlášení Pojišťováka roku 2010. Výsledky v této kategorii závisí podobně jako v případě ocenění Bankéř roku na hlasování nejvyšších představitelů pojišťoven, nominovaných v kategorii Pojišťovna roku. V letošním roce si tento titul odnesl Petr Zapletal, generální ředitel Pojišťovny České spořitelny. A Bankéřem roku 2010 se stal Peter Herbert z GE Money Bank.

Nejvyšší bodové ohodnocení v kategorii Životní pojištění roku 2010 získalo Rizikové životní pojištění s dividendou 2010 od UNIQA pojišťovny. Porota na tomto produktu ocenila především velmi dobrý poměr mezi cenou a nabízenou pojistnou ochranou. Na druhém místě se v této kategorii umístilo pojištění FLEXI od Pojišťovny České spořitelny.

Poslední vyhlašovanou kategorií je Penzijní fond roku 2010, kde své loňské prvenství obhájil Allianz penzijní fond následovaný Penzijním fondem České pojišťovny a AXA penzijním fondem.

Kompletní výsledky soutěže Banka roku 2010 (www.bankaroku.cz )

Banka roku 2010
hlasuje: odborná porota
1. místo: Česká spořitelna
2. místo: Komerční banka
3. místo: Raiffeisenbank
 
Nejdůvěryhodnější banka roku 2010
Hlasuje: veřejnost ve výzkumu STEM/MARK
1. místo: Česká spořitelna
2. místo: Komerční banka
3. místo: Československá obchodní banka
 
Nejdynamičtější banka roku 2010
hlasuje: odborná porota
1. místo: Raiffeisenbank
2. místo: UniCredit Bank Czech Republic
3. místo: Komerční banka
 
Bankéř roku 2010
Hlasují nejvyšší představitelé bank
Peter Herbert, GE Money Bank
 
Účet roku 2010
Hlasuje: odborná porota
2. místo: GE Money Bank – Genius Optimal
3. místo: BRE Bank S.A., organizační složka podniku – mBank – mkonto
 
Hypotéka roku 2010
Hlasuje: odborná porota
1. místo: Hypoteční banka – Hypotéka po webu
2. místo: UniCredit Bank Czech republic – Převratná hypotéka
3. místo: Komerční banka – Flexibilní hypotéka
 
Penzijní fond roku 2010
Hlasuje: odborná porota
1. místo: Allianz penzijní fond
2. místo: Penzijní fond České pojišťovny
3. místo: AXA penzijní fond
 
Stavební spořitelna roku 2010
Hlasuje: odborná porota
1. místo: Modrá pyramida stavební spořitelna
2. místo: Českomoravská stavební spořitelna
3. místo: Stavební spořitelna České spořitelny
 
Pojišťovna roku 2010
Hlasuje: odborná porota
1. místo: Kooperativa, pojišťovna – VIENNA INSURANCE GROUP
2. místo: Česká pojišťovna
3. místo: Allianz pojišťovna
 
Životní pojištění roku 2010
Hlasuje: odborná porota
1. místo: UNIQA pojišťovna – Rizikové investiční pojištění s dividendou 2010
2. místo: Pojišťovna České spořitelny – FLEXI
3. místo: Kooperativa, pojišťovna – PERSPEKTIVA
 
Banka bez bariér roku 2010
Hlasuje: hedikepovaní klienti ve všech krajích ČR
1. místo: Česká spořitelna
2. místo: GE Money Bank
3. místo: Raiffeisenbank
 
Pojišťovák roku 2010
Hlasují nejvyšší představitelé pojišťoven
Petr Zapletal, Pojišťovna České spořitelny

Odborná porota je složena z cca 50 členů – odborníků z finanční oblasti, sféry bankovnictví, státní správy, akademické a politické sféry a v neposlední řadě i zástupců předních korporací v České republice. Žádný z porotců není zaměstnán v hodnocených institucích či jinak zainteresováni na výsledcích Ocenění.

Generálním partnerem ocenění je společnost Fincentrum. Partnerem ocenění je od jeho vzniku společnost Ernst & Young. Dalšími partnery v jednotlivých kategoriích jsou Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců AFIZ, Konto Bariéry a společnost STEM/MARK.

Loading

Vstoupit do diskuze 12 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • chk

    15 listopadu, 2010

    pokud je kriterium jak blizko jsou banky klientum, vzdycky vyhraje sporka. ta ma prepazku u kdejakyho JZD v kazdy Lhote…

    Odpovědět

  • A.

    28 listopadu, 2010

    ne, je to cena o nejlepší BANKU. Kritériem je, kolik peněz za co nejméně práce dokážou ždímat z co nejvíce lidí.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    11 listopadu, 2010

    Tyhle ankety jsou těžce o ničem.Jediný smysl je v tom, že pak v každé televizní reklamě bude dovětek „banka roku“.Odborná porota to dělá, aby mohla jít na príma mejdan zadarmo.Fincentrum si hraje na odborníka, který to celé zaštiťuje a aby jeho logo mohlo viset po celé republice zadarmo.Ernst Young zase chtějí bankovní zakázky.Takže všichni spokojení.Celou srandu pak platí důvěřiví a finančně negramotní klienti, kteří věří tomu, že když je někdo banka roku, tak je pro jeho peníze nejlepší.Ernst Young zase chtějí bankovní zakázky.

    Odpovědět

  • Honza

    11 listopadu, 2010

    ale funguje to 🙂 a kdyby mi tolik nevadila Česká spořitelna a jeji brutální metody, které jsou tímto brandem ještě posíleny, tak bych neřekl ani slovo.

    Odpovědět

  • Zbyněk Svěrkoš

    11 listopadu, 2010

    Další věc je, jaká jsou vlastně kriteria hodnocení ze strany těch, co hodnotí a jakou mají vzájemnou váhu. Např. co u banky: poplatkový sazebník, počet bankomatů, počet poboček, počet žádaných a oproti tomu schválených úkonů (např. u půjček), procento problémových pohledávek z poskytnutých půjček atd. atd. ….. Co všechno vlastně a v jaké váze…. Navíc – někdo chce po bance jen co nejlevnější základní provoz účtu a nic víc. Ten asi řekně třeba Fio, pokud o ní ví. Někdo jiný ocení zas něco úplně jiného a řekne úplně jinou značku. Tyhle preference jsou ryze osobní a těžko je nějaká anketa zohlední, pokud je to anketa poroty a ne aspoň násobně většího vzorku klientů. To samé s jinými institucemi.

    Odpovědět

  • Honza

    11 listopadu, 2010

    souhlas, ale jde také o etiku a přístup ke klientům. Nikoliv snahu, ale ochotu dělat transparentní produkty a ne pouze pasti na nedostatečně finančně gramotné klienty. jednoduše aspoň malá snaha být trošku i na straně klienta.

    Odpovědět

  • Petr Borkovec

    11 listopadu, 2010

    Fincentrum podvádí, krade a podvádí.

    Odpovědět

  • poradce

    11 listopadu, 2010

    Ubožáku:-)

    Odpovědět

  • aaaa

    10 listopadu, 2010

    Bankou roku 2010 zvolila odborná porota Českou spořitelnu …..Fincentrum Banka roku ……. nevidim žádnou odbornou porotu 🙂

    Odpovědět

  • Ally

    11 listopadu, 2010

    „Porota je nominována tak, aby v ní byli zastoupeni nejen odborníci z finanční oblasti, ale i každodenní uživatelé finančních služeb ze státní správy, akademické a politické sféry a odborných médií. Žádný z porotců není zaměstnán v hodnocených institucích či jinak zainteresován na výsledcích ocenění,“
    Zdroj: http://finance.idnes.cz/bankou-roku-se-popate-stala-ceska-sporitelna-f34-/bank.asp?c=A101109_121847_bank_hru

    Odpovědět

  • Honza

    11 listopadu, 2010

    je to směšný. česká spořitelna bankou roku? Leda v brutálním ždímání a mystifikaci klientů a v dobrém marketingu. Vyhrála to ČS, protože logo Fincentra se tak dostane k největšímu počtu lidí. Každý rok je to uděláno tak chytře, aby každá banka vyhrála něco. je to chytré, smutné i směšné.

    Odpovědět

  • Poradce

    11 listopadu, 2010

    tady někoho neučili, že závidět se nemá.

    Odpovědět