CZK/€ 25.120 -0,02%

CZK/$ 24.168 +0,07%

CZK/£ 30.274 -0,62%

CZK/CHF 27.020 +0,27%

Bitva pojišťováků

 


 

Nepříliš probádanou džungli připomíná český trh finančního poradenství. Firmy, jako OVB Allfinanz, AWD, ZFP Akademie, Broker Consulting nebo Fincentrum, o sobě moc informací nedávají.

Tuší se sice, že patří na trhu k největším, přesná čísla o jejich obratech, počtech spolupracovníků a struktuře prodaných produktů ale až na výjimky nikdo kromě manažerů těchto firem nezná.

Spor o přetahování poradců z jedné sítě do druhé, který se rozhořel na počátku srpna, prozatím vyvrcholil přesvědčováním pojišťoven, aby s konkurenční sítí vypověděly smlouvu, dopisy konkurenčním klientům, vzájemnými žalobami na nekalé soutěžní praktiky a stížností u české advokátní komory. Současně ale vnesl do jejich struktur trochu světla.

O ŠTIKÁCH A VELRYBÁCH
Vody rychle rostoucího trhu finančního poradenství rozčeřila společnost Fincentrum finanční poradenství.

Firma na rozdělený trh vstoupila jako poslední, výrazněji až v loňském roce. Její majitelé, bývalý analytik Wood & Company Martin Nejedlý a zástupce obchodního ředitele vydavatelství Mafra Petr Stuchlík, využili peněz, které získali z prodeje finančního portálu Fincentrum vydavatelství Mafra, a před dvěma roky začali budovat síť zaměřenou na poradenství v osobních financích.

Odhady odborného měsíčníku Finanční poradce říkají, že se jim už v roce 2005 podařilo dostat mezi pět největších firem finančního poradenství v zemi s výnosem z provizí v hodnotě přibližně 40 milionů korun.

Proti vedoucí čtyřce sice bylo Fincentrum pořád trpaslíkem, výkony lídra trhu OVB se za minulý rok odhadují na 560 milionů korun, ZFP na 360 milionů a společnosti Broker Consulting a AWD měly každá tržby přes 200 milionů. Dynamika růstu Fincentra ale je nejrychlejší.

Martin Nejedlý, Fincentrum

Zatímco největší firmy v podstatě stagnují, Broker Consulting za první pololetí 2006 utržil 125 milionů korun a Fincentrum 40 milionů korun. Za celý letošní rok tyto firmy, které lze nazvat poradenskými štikami, předpokládají tržby 290, respektive 100 milionů korun.

Asi nepřekvapí, že konflikt, se rozhořel právě mezi těmito dvěma rychle rostoucími společnostmi. Velkým firmám, jako OVB nebo ZFP, sice přetahování poradců ke konkurenci také vadí, tvrdí však, že jde o přirozený proces a že odpadají především ti slabší.

"Určitě nás to netěší, regulovat to ale nechceme. Vadí nám především, že poradci se klientům poté, co přejdou pod jinou síť, snaží přeprodat produkty společností, se kterými konkurenční síť spolupracuje. Takovéto obchody, výměny jedné životní pojistky nebo penzijního připojištění za jiné, ale většinou nemají pro klienty žádný přínos a jsou jen zdrojem provizí pro poradce," řekl týdeníku EURO Martin Gardavský, zástupce ředitele OVB Allfinanz.

BOJ O PROVIZE
Spor, který se vyostřil po jarním přechodu bývalého regionálního ředitele Broker Consultingu Jaroslava Kašpara s třemi desítkami spolupracovníků do Fincentra, je především sporem o provize a výši odměn poradcům. Fincentrum totiž platí svým spolupracovníků více než konkurenti a do Fincentra se brzy začali hlásit za aktivní podpory vedení firmy poradci od konkurence.

Zatímco OVB, které je na trhu od počátku devadesátých let, rozděluje mezi své poradce v průměru 60 procent z provizí, které inkasuje od finančních institucí, u firem druhé linie, jako AWD, ZFP nebo Broker Consulting, se odměny pohybují okolo 70 procent.

Fincentrum postavilo svou expanzi na tom, že si centrála strhává v průměru jen 20 procent. Šéf a majitel Broker Consultingu Petr Hrubý však vidí rozdíl mezi Fincentrem a konkurenty především v tom, kolik dostane konečný prodejce.

"U Fincentra je to podstatně více než u nás. Abychom byli schopni zajistit kvalitu prodeje, musí nad našimi konzultanty být manažeři, kteří méně zkušeným lidem s jejich obchody a poradenstvím pomáhají. Bez toho nelze zajistit výchovu, vzdělávání a rozvoj sítě," uvedl pro týdeník EURO Hrubý.

"Jiný model je těžko dlouhodobě udržitelný. Je logické, že se bráníme eskalaci nároků na provize," dodal. Soudí, že model zvolený Fincentrem nemůže podporovat rozvoj. "Výsledky firmy to dokládají, žádné poradce nevychovala, všechny získala od konkurence," tvrdí Hrubý.

"Náš model je velmi liberální, do rozvoje sítě investujeme stejně nebo více než ostatní. Dobře zaplatit dokážeme i manažery," oponuje šéf a většinový majitel Fincentra Martin Nejedlý.

Potvrzuje však, že většinu jím řízené sítě tvoří lidé sítě, kteří přešli od konkurence. "Nováčků, která bychom sami vychovali, je minimum. Myslím, že to nepředstavuje problém, poradci nejsou nevolníky centrál. Ty jim jen poskytují servis a oni jsou nezávislými podnikateli, kteří se sami rozhodují, co je pro ně výhodné," dodává Nejedlý.


NÁVRAT DO DEVADESÁTÝCH LET
Týdeník EURO má informace, že Petr Hrubý z Broker Consultingu společně se ředitelem AWD Michalem Pyšíkem v současnosti obcházejí spolupracující finanční instituce a varují je před Fincentrem.

"Popisujeme partnerům jejich praktiky, náš bývalý regionální ředitel Jaroslav Kašpar uzavřel se svojí skupinou během prvních pěti měsíců roku 2100 smluv na investiční životní pojištění, za stejné období ale bylo klienty 1250 smluv stornováno. To poškozuje pojišťovny i nás. Provize, které jsme našim bývalým spolupracovníkům vyplatili, již nikdy neuvidíme," potvrzuje Hrubý.

Petr Hrubý, Broker Consulting

Lidé ze spolupracujících pojišťoven ale popisují návštěvy Pyšíka s Hrubým jinak. "Byli tu a vysvětlovali, proč bychom měli rozvázat s Fincentrem smlouvu. Překvapilo mne to. Podobné návštěvy byly časté v devadesátých letech, kdy trhu silně dominovala OVB. Pokud se někdo z této sítě odtrhl, měla OVB dost síly na to, aby nás přesvědčila, že s novým subjektem nemáme uzavřít smlouvu. Nečekal jsem, že se někdo o podobné kroky pokusí ještě v roce 2006," řekl týdeníku EURO šéf externích prodejů jedné z tuzemských pojišťoven, který si nepřál být jmenován.

S finančně poradenskými sítěmi totiž spolupracuje přibližně jen půl tuctu tuzemských pojišťoven, například ING, Uniqua nebo Generali, a všem zajišťují tyto firmy velmi významnou část prodejů.

Hrozbu, že poradenské firmy osloví některou ze zbývajících více než dvou desítek pojišťoven a prostřednictvím sítě ji budou prodávat místo současného partnera, proto pojišťovny, ale například i investiční společnosti jako Pioneer nebo Conseq, berou vážně. U některých institucí sítě, především OVB, realizují až osmdesát procent všech prodejů.

Fincentrum má z tohoto postupu strach. "Nevíme, zda jsme už dost velcí na to, aby finanční instituce tlaku konkurentů nepodlehly," vysvětlil důvody obav Martin Nejedlý. Firma každopádně z tohoto důvodu podala na konkurenty žaloby pro nekalou soutěž.

Stejný právní krok ale zvažuje kvůli přestupu regionálního ředitele Kašpara i Broker Consulting. Tato společnost navíc vzhledem k údajnému zneužití své databáze poradců uvažuje také o žalobě za zneužití informací v obchodním styku.

TRATIT MOHOU VŠICHNI
Kdo na eskalaci konfliktu mezi finančními poradci nakonec vydělá a kdo ztratí, je předčasné odhadovat. Hodně bude záležet na tom, jak se k situaci postaví lídr trhu OVB.

Firma zatím ve sporu vystupuje neutrálně a zástupce ředitele Martin Gardavský prohlašuje, že se nic nezmění ani v budoucnu. Pokud by se ale OVB nakonec skrytě připojila k tandemu AWD a Broker Consulting, měly by tyto firmy společně dostatečnou sílu přesvědčit finanční instituce, aby další spolupráci s Fincentrem zvážily.

V takovém případě by sice mohlo Fincentrum podat podnět antimonopolnímu úřadu pro zneužití dominantního postavení, právníci bank a pojišťoven by ale určitě tento krok předvídali, takže napadnout důvody vypovězení smluv by bylo právním rébusem.

Pokud by OVB naopak podpořilo Fincentrum, mohlo by za to na oplátku něco žádat. To něco by mohl být například příslib nepřetahování lidí z OVB nebo vstup do Asociace finančních zprostředkovatelů a poradců (AFIZ). Tu na přelomu roku opustilo devět firem včetně Broker Consultingu a AWD na protest proti tomu, že asociaci dominuje OVB.

Jasněji bude po polovině srpna, kdy – jak říkají informace týdeníku EURO – se mají sejít šéfové OVB a Fincentra.

I kdyby nakonec konflikt vyšuměl a všechny jeho strany by na rozepře zapomněly, zůstane jeden poražený. Fincentrum na počátku léta spustilo webové stránky Investujeme.cz, které se měly stát platformou pro všechny poradce napříč trhem.

Měsíc a půl provozu ukázal, že by se to mohlo podařit. Na webu diskutovali a publikovali pod vlastními jmény například představitelé AFIZ, ministerstva financí, OVB nebo Broker Consultingu.

Krátce poté, co šéf Fincentra Martin Nejedlý rozeslal počátkem srpna zprávu s informacemi o Fincentru poradcům konkurenčního Broker Consultingu pod záminkou ankety na Investujeme.cz, ale diskuse a publikační činnost lidí mimo Fincentrum ustala. Obnovit důvěru v nezávislost nedávno zrozeného projektu bude pro jeho tvůrce těžký úkol.

Článek vyšel v pondělí 14. srpna v týdeníku
Euro .

Loading

Vstoupit do diskuze 117 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • YYL

    9 září, 2016

    Nebo např.zkušenost s SMS finančním poradenstvím. Tuto činnost provozuje vyučená prodavačka(nemá ani průměrné vzdělání) a na pozici manažerky se dostane pouze podvodem- uzavření smluv,které ani nevzniknou,případně skončí po první splátce.Jak vůbec může mí nějaká prodavačka přístup k citlivým osobním údajům a navíc ještě možnost lidem dělat investice a ohrožovat je finančním bankrotem? Neměli by tito lidé prokázat své IQ aspoň způsobilostí k maturitě? Co na to ČNB?

    Odpovědět

  • egypt

    29 září, 2007

    pracoval jsem již u několika makléřů i pojištoven-hádat se o to která je horší či lepší nemá cenu.na školeních jsem se tradičně setkával s tím že lidi školí proto aby prodali.neškolí je pro porozumění produktům,viz poslední školení u bc o chytré hypotéce.když jsem upozornil na problém pouze teoretického nikoliv přesně stanovitelného zhodnocení byl jsem za zlého.dostal jsem výtku “ máte strach že nic neprodáte??“.odpúověděl jsem “ já prodám ale mám strach že mne potom někdo zabije!!“:jsem přesvědčen,že korektní absolutně makléř díky svým lidem neexistuje.hádky jsou zbytečné.zaměřme se na něco jiné.prosté konstatování faktů.

    Odpovědět

  • egypt

    29 září, 2007

    s pohlem v bc,že jejich spolupracovníci jsem se setkal,když mi zemský ředitel řekl,že jsem jejich zaměstnanec a nic víc.Slušně jsem ho poslal kamsi.V bc si někteří lidé myslí,že člověk je závislý jen na příjmech ze spolupráce s nimi,že ono jsou bozi a každý musí být vděčný,že je u nich.V obecné rovině jsem přesvědčen,že tento nešvar neplatí jen u bc.Je nutné vycházet z toho,že makléř nás školí,kryje nás svým-snad-dobrým jménem a my mu dábáme produkci a tedy peníze.Musí existovat rovnováha ne středovběké nevolnictví.Ještě jednu věc : setkal jsem se v letech 2005/2006 se strašným přístupe regionálního ředitele AEGON Mazury v Pardubících.Na základě této zkušenosti i jiných jsem přesvědčen,že ahno ve finančním poradenství i na vyšších manažerských pozicích je běžné.Bohužel.Bylo by fajn psát články i ze spoda.

    Odpovědět

  • Magdalena Ludvíková

    22 srpna, 2006

    Napadá Vás někdy jak musí být klienti, kteří se náhodou dostanou na server investujeme.cz..atd., otráveni tím, jak na sebe poradenské firmy na těchto portálech útočí? Nezpomínám si, že by něco takového bylo standartní dokud s tím Fincentrum nezačalo, ale to je vedlejší. Co kdybychom se, kolegové, radši starali o prospěch klienta..Novinek na finančním trhu je neustále tolik, že nemáme čas ztrácet čas v diskuzích, kdo je lepší. Co se takhle předvézt u klienta místo v diskuzi?
    Naštěstí se na tyto stránky dostanu jen vyjímečně, ale i tak je mi dost trapně.

    Odpovědět

  • Jan lener

    22 srpna, 2006

    To je pravda – trapně… Myslím, že bude lepší těchto diskuzí zanechat a neplechy hezky udusit pod pokličkou. Pšššt ať se to klienti nedoví. A všichni se půjdeme předvézt (majitelé rychlejších vozů budou ve výhodě) klientům. Vždyť je to jednoduché. Když podepíšou, tak jsme udělali dobrou práci. A když ne, tak jsme jim řekli zbytečně moc informací 🙂 .

    Odpovědět

  • Jan Majer

    22 srpna, 2006

    Paní Ludvíková, právě odhalování neřestí je to nejlepší, co náš web může klientům dát. Kdybych mohl před objednáním podlahářské firmy pročíst podobné diskuse podlahářů, jistě bych si dokázal lépe vybrat nebo práci ohlídat. A nemusel jsem dnes při každém kroku vrzat, platit právníka a vymáhat náhradu. Je to nepříjemné, ale ve výsledku tyto diskuse přispívají ke kultivaci trhu.

    Odpovědět

  • Fr. Toman

    23 srpna, 2006

    Jenom trochu poopravím: ZATÍM jen slečna Ludvíková 🙂 I když se to blíží k jedné velké svatbě u OVB a dokonce k rovnocenému spojení pozic BL. PS: zdravím MAGDUŠ a přeji hodně bankovních jednotek!!!!!

    Odpovědět

  • Radek Šejvl

    23 srpna, 2006

    Je zvláštní, paní Ludvíková, že je Vám trapně za to, co si tu čtete. Copak ale to, co se tu píše není pouze odrazem reality. Neznám důvod, proč by se měly před klienty tyto problémy zakrývat. Právě díky těmto diskuzím by se měl každý klient dozvědět pravý stav věcí, aby věděl na co si dát pozor. Musí být však informován objektivně a ne manipulativně. Copak existuje málo klientů, kteří byli někdy někým napáleni a teď už nevěří nikomu a hází tím všechny v této profesi do jednoho pytle. Pracuje-li někdo jako účetní, je v očích ostatních vnímán především jako pečlivý a odpovědný člověk, který má určité množství znalostí. Řekne-li někdo naopak, že pracuje jako finannčí poradce je v očích ostatních většinou chápán jako příživník, který se někam vnucuje a snaží se každého vmanipulovat do něčeho, co on vlastně vůbec nepotřebuje. Toto házení do jednoho pytle zažívá dnes a denně každý poradce, který to s touto prací myslí alespoň trochu korektně. Proto tvrdím, že čím více budou klienti znát tyto praktiky, tím více budou schopni při jakémkoliv jednání oddělit zrno od plev.

    Odpovědět

  • Magdalena Ludvíková

    23 srpna, 2006

    Obávám se, že moje poznámka nebyla z Vaší strany plně pochopena..Nejde o nějaké dušení věcí pod pokličkou,..atd. Naprosto zastávám otevřené chování u klienta a pravdivé informace, ale setkala jsem se v poslední době s několika reakcemi klientů na servery zabývající se financemi ( mezi nimi i http://www.investujeme.cz )..Neberou naše debaty moc pozitivně a to třeba i proto, že jim nejsou stoprocentně srozumitelné a celý efekt je takový, že vnímají převážně tu ( z větší části ) negativní náladu. O transparentnosti debaty pro laického klienta, a to přiznejte, nemůže být vůbec řeč. Požádejte někoho mimo obor, aby si debatu přečetl a pak si nechte vysvětlit obsah.. Po těchto zkušenostech se mi nemůžete divit, že v tom nevidím žádný velký přínos ani pro klienty ani pro nás. Objektivně sepsaný článek, který přináší rady a informace kontra rozhořčená debata finančních poradců..Nevím.
    Ale chápu Vaši reakci i postoj.

    Odpovědět

  • Eva Šafránková

    21 srpna, 2006

    Omlouvám se, vypadla mi část věty z mého předchozího příspěvku. Dodávám, že jsem měla na mysli příspěvek pana Jana Lenerta ze 14.8., ve kterém píše o muži, který bije svoji ženu.

    Odpovědět

  • Jan lener

    22 srpna, 2006

    Lenera, prosím…:-)

    Odpovědět

  • Eva Šafránková

    21 srpna, 2006

    Jsem jedním z bývalých poradců BC, kteří koncem července ukončili spolupráci s BC. O přetahování mých zhruba 30 kolegů Fincentrem nemůže být ani zmínka, až do našeho rozhodnutí definitivně skončit v BC -nás nikdo z Fincentra žádným způsobem nekontaktoval!!! Prostě jsme si je (tedy Fincentrum) našli sami. A proč asi? Zadržované provize, chybně vypočtené provize, pozdě vyplácené provize atd. Pokud pan Hrubý mluví ve svém článku o investicích na výchovu pracovníků, pak je třeba podotknout, že se mu investice vracely z velké části, neboť pro poradce byly poplatky za školení skutečně mastné. A pokud pan Hrubý hovoří o ztrátě, která vznikla BC na vyplacených provizích oním množstvím storen, určitě se tato ztráta ze značné části vykompenzuje provizemi, které už nikdy neuvidíme, jak ve svém příspěvku napsala paní Hornychová. A tak mi připadá, že příspěvek pana Jana Lenera ze 14.8. je jednoznačným vyjádřením situace.

    Odpovědět

  • Stanislav Šafránek

    21 srpna, 2006

    Dlouho jsem uvažoval zda přispěji svou troškou do mlýna..Jakožto osoba samostatně výdělečně činná absolutně nemohu strávit komentáře pana Petra Hrubého ohledně odchodu obchodní skupiny ( skupin ) ze společnosti Broker Consulting. To, že se názory mojich bývalých kolegů z BC a vedení BC liší ohledeně odchodu pana Kašpara a spol.,je v celku pochopitelné. Nicméně, ten kdo fyzické osobě samostatně výdělečně činné brání v podnikání víceméně totalitními praktikami, nemůže ve zdravém konkurenčním prostředí vydržet dlouho. Podotýkám že ve zdravém. Z výše uvedeného článku bych rád vypíchl slova pana Martina Nejedlého, poradci nejsou žádnými nevolníky centrál. Ve společnosti BC ( nechápejte prosím tuto zkratku jako blbá cesta ) se v posledním půlroce začala z úst některých linout neskutečná demagogie. S dovolením budu citovat. „Vážení poradci, nejste OSVČ, ale OSVČ s nálepkou zaměstnance“. Ještě, že tu nálepku snad nikdy nenalepí na všechny:)). Ono to ostatně ani dost dobře nejde, ne každý se totiž nechá zastrašit a zmanipulovat podle potřeby druhého.

    Odpovědět

  • egypt

    28 září, 2007

    vážený pane, i mne tituloval a upozornil dokoce zemský ředitel na to,že jsem „pouhým zaměstnancem BC“.Poslal jsem ho slušně kamsi.Je faktem,že organizace jako BC si myslí,že lidé jsou závislí ve svých příjmech a existenci jen na nich.V tomto případě jim ale musí být dáno najevo,že se mýlí.Ostatně si přihřeji ještě polívčičku : praktiky AEGON a jejího regio ředitele Mazury z Pardubic byly také sprostárnouv roce 2005/2006.Radím každému poradci-než podepíšete smlouvu o spolupráci,přečtěte si ji.Často vám to ale bude nanic ,protože budete „vděčni“,že spolupracovníky se stanete.Musí vzniknout povědomí,že makléř či pojištovna jsou tu pro nás a my jim peníze svou prací přinášíme,na straně druhé ony nám poskytují školení,kredit jména.Prostě musí být rovnováha,kde nebude vzájemné či jednostranné vydírání.EGYPT

    Odpovědět

  • Radek Šejvl

    18 srpna, 2006

    Po důkladném přečtení článku a celé diskuze jsem zjistil, že si každý hájí jen to svoje. Zajímavé je, že většina příspěvků hovoří o nějakých nadřazených principech a moralitách, ale málokdo se podle nich řídí. Pokud budu hovořit fakticky, podpořím níže uvedený příspěvěk Ivany Hornychové. Nikdo nemůže říct, že je svatý. A ten kdo si na to hraje, je podezřelý nejvíc. Pouze čas ukáže, jak to je. A ještě něco. Vážená paní Doudová, rád bych poznal, z čeho vychází vaše „nezávislé“ názory. Pohybuji se i v novinářském prostředí a můžu potvrdit, že neexistuje absolutně nezávislý člověk. Může se o to jen snažit, ale vždy bude mít v každém článku něco ze sebe, něco vlastního, chcete-li subjektivního. Ono když dostanou dva nezávislí novináři naprosto stejné téma, pokaždé je výsledkem jiný a přitom téměř nezávislý. Kritizovat je vždy jednodušší, ale zkuste si napsat nezávislý článek třeba vy. A s finančním poradenstvím je to stejné. Mimochodem, ve svých názorech zmiňujete že se ve finanční oblasti pohybuje 14 let. Rád bych tedy věděl, ve kterých nezávislých institucích jste se za celých 14 let pohybovala, abychom se dozvěděli z čeho vychází vaše jednoznačně nezávislé a jistě i dobře prověřené názory.

    Odpovědět

  • Ivana Hornychová

    16 srpna, 2006

    Není asi od věci, když už se v článku hovoří o odchodu pana Kašpara z firmy Broker Consulting, uvést vše na pravou míru. Pana Kašpara nepřetádla Firma Fincentrum. Tam přešel až poté, co mu byla firmou Broker Consulting ukončena spolupráce kvůli stornům jeho podřízených. Zajímavé ovšem je, že onen podřízený manažer, jehož skupiny se zmíněná storna týkala, nebyl nijak postižen, jak by se dalo očekávat, nýbrž byl proti jakékoliv logice povýšen. Nelze se potom divit, že lidé, kterým se tento postup nelíbil, odešli z firmy také. I s tím vědomím, že jim Broker Consulting okamžitě zadrží provize a už je nikdy neuvidí. A nejedná se o malé peníze. Mimochodem stornovost smluv těchto poradců se pohybovala max. do 5%. Takže milá paní Doudová, než začnete někoho odsuzovat a urážet, bylo by možná dobré si zjistit více informací

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    Dnes se u staršího článku o situaci na centrále OVB objevil nový a velmi adresný příspěvek (polo)anonymního Luboše: „Do OVB mne přivedla Zdenka Majerová, v mých začátcích kdy, jsem měl občas pochybnosti, tvrdila, že OVB je nejlepší společnost atd… Od ní jsem se pak naučil produkty prodávat (dealeřinu), nikoliv ale finančně radit. To jsem se naučil od jiných vedoucích. Co se týče důvodu jejího „vyhazovu“ z OVB nemám stále vytvořen vlastní názor, důvody jsou na obou stranách diskutabilní. Od té doby ale její ne zrovna férové chování můj názor upravuje v její neprospěch. Přetahování již vyškolených poradců z OVB by se jí mělo jednou provždy zarazit.“……………….. Zdravím tě, Lubošku. Pojďme to probrat. Jak to myslíš, že by se mělo Majerové jednou provždy zarazit pořetahování vyškolených poradců? Myslíš ty poradce, které ona přivedla, vyškolila a měla ráda – než jí OVB dala výpověď bez udání důvodu? Někteří pak šli za ní, dělají dál spolu a jde jim to. Správně uvádíš, že tvá bývalá nadřízená, která tě do branže přivedla a naučila tě „prodávat“, byla k OVB až nezdravě loajální. Chceš se opravdu veřejně o té kauze pobavit? Centrálu OVB ani své nadřízené nepotěšíš. Napadá tě důvod, proč dala OVB do dohody o výši odškodnění poznámku, že o té záležitosti Majerová nesmí nikde mluvit? Že vy si lidi nedáte pokoj. Nevšiml sis, že jsem v tomto ohledu celou dobu velice taktní? Ty „diskutabilní důvody“ ale opravdu můžeme probrat, já žádnou dohodu o mlčenlivosti nemám. Honza Majer

    Odpovědět

  • Pavel Hulák

    15 srpna, 2006

    Angažovat nespokojeného poradce z jiné firmy není samo o sobě nic špatného a také to není jediná věc, která některým subjektům na trhu vadí. Fincentrum vstoupilo do oboru založeném bohužel z velké části na mlžení a upravování skutečnosti zejména v případě MLM firem, včetně těch největších, označovaných za „významné poradenské hráče“. V náborové kampani Fincentra přitom zaznívá otevřeně mnoho informací, které ovečky po důkladné masáži na seminářích nikdy neměly slyšet. K tomu finanční servery, které si dovolí hodnotit produkty a umožní poradcům diskutovat. A reakce vypadá tak jak vypadá:-)

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    16 srpna, 2006

    Pane Huláku, nemohl bych přejít pod vás? Na odkazu, který jste sem uvedl je tolik věcí, které jsem asi neměl nikdy slyšet, až mi z toho přechází zrak. Kdyby jste mi ty body vysvětlil, tak bych vám třeba mohl být přínosný a vydělával vám peníze – teď je teda vydělávám někomu jinému, ale on mi tyto informace nedává…
    Teď vážně … zřejmě máte patent na rozum. Ano jsem součásti toho jednoho „významného hráče“ a nemyslím, že se mi zase tak moc mlží jak říkáte 🙂

    Odpovědět

  • Pavel Hulák

    16 srpna, 2006

    Už z hantýrky „přejít pod vás“ mi naskakuje husí kůže… Pracuji v rámci poněkud jiných pravidel než předpokládáte. Psal jsem o číslech v náborové kampani (a ta štvou, ať chcete nebo ne, hodně lidí), ne o prezentačních informacích na stránkách Fincentra, které jste zřejmě navštívil. Takže bych současně ani nečekal, že právě tyto stránky budou pro Vás znamenat informační průlom:-) Jsme přece jenom v roce 2006.

    Odpovědět

  • Sláva

    15 srpna, 2006

    Dobrý den,
    nepřetahují se jen finanční ale i pojišťovací poradci. Co já vím, tak i do AWD přešli lidé z AVIVY. V tomto oboru je fluktuace přirozený jev, protože u těchto profesí jde více o obchodníky, kteří můžou za vyšší provize nabízet (ty či ony) produkty i jinde.
    Sláva

    Odpovědět

  • Jan Majer

    18 srpna, 2006

    Pane „Slávo“, „Honzo“, „Lenko“, „Mirku“. Představte si, jak by to bylo pěkné, kdybyste nevystupoval pod různými identitami. Kdybyste se rovnou podepsal, měl byste v této diskusi už poměrně slušné jméno. Já bych se do vás nenavážel (otravuju jen ananymy), vy byste se nemusel obhajovat a vytvářet další mailové adresy něconěco@email.cz. Navrhuji vám – začněme znovu. V příští diskusi se podepište svým jménem. Určitě máte co říci, tohle je začarovaný kruh (vytváření nové identity k obhájení předchozího názoru a napadení oponenta z více stran – zdržuje to vás i ostatní).

    Odpovědět

  • Sláva K. :-)

    18 srpna, 2006

    Dobrý den pane Majere,
    již jsem se vás ptal, zda znáte základy bezpečnosti na internetu? Kolik je na netu diskusí, kde se lidé podepisují vlastními jmény? Nejsem až takový anonym a každý mě může napsat na můj email. Uznám-li za vhodné, sdělím mu své příjmení a to jen pokud budu mít alespoň částečný předpoklad toho, že neskončím v jeho šuplíku marketingových nabídek. Jenom se zeptám, kolik vám chodí spamů a jestli víte proč? Ale slibuji, že až si zde založím svoje osobní stránky, tak si každý bude moci zjistit, kdo jsem a čím bych mohl přispět. Také chci říci, že jsem jenom pan Sláva, a nevytvářím si nové identity k obhájení předchozího názoru a napadání ostatních. To se snad dá rozeznat.
    Přeji vám pěkný den.
    Sláva

    Odpovědět

  • Zachrdla - TriMan

    18 srpna, 2006

    Většina z nás se rozhodla zde diskutovat „s otevřeným hledím“. Má to jeden prostý důvod. Anonymní diskuse na seznamovacích fórech zpravidla končí rozčarováním při setkání s realitou. Toho bychom se rádi vyvarovali. Mám-li brát něčí příspěvek vážně, potřebuji vědět nejen co diskutující říká, ale také proč to asi říká. Víte-li např. o mně, že jsem z TriManu, pak mnohem jednodušeji pochopíte i některé mé diskusní příspěvky. A s tím strachem o svoji internetovou bezpečnost to nepřehánějte, o ty spamy si koledujete právě uváděním své mailové adresy 🙂

    Odpovědět

  • Sláva K. :-)

    18 srpna, 2006

    Vážený pane Zachrdlo,
    co myslíte, proč je ta adresa s doménou ….@email.cz ? Právě z toho důvodu, že ji aktivně ukazuji. Předpokládám, že mi na ni může přijít cokoliv. Taková adresa se pak používá, pro podobné účely.
    Co se týče anonymní diskuse na internetu, tak je to věc celkem běžná a to rozčarování je daní za anonymitu. Podívejte se, když zde napíšu cokoliv a pod jakýmkoliv jménem, jednak svým, někoho jiného a nebo smyšleným, tak váš argument neobstojí. To, co vy popisujete, je více o charakteru a někdy i o znalostech toho či onoho člověka. Myslím si, že jste rozumný člověk, který ví, že i když patřím tam či onam, tak to není zárukou objektivity nebo snad i pravdivosti. Píše zde mnoho lidí, kterých si vážím a přesto vím, že nemůžu posuzovat jejich příspěvky podle příslušnosti k té či oné skupině. Spíše se zaměřím na obsah a na některé exaktní metody, které jsou jistě spolehlivější metodou posuzovaní obsahu, nežli abych zkoumal motiv, který je v takovém případě až druhořadý. Prosím tedy zamyslete se, jestli zbytečně neobhajujete něco, co se jen obtížně zdůvodňuje a na co existuje několik pohledů.
    S úctou
    Sláva K.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    18 srpna, 2006

    Jak říkám, ztráta času to číst.

    Odpovědět

  • Slon

    15 srpna, 2006

    Velmi mne překvapuje chování Petra Hrubého z BC. Sám když zakládayl BC, tak přetáhl svou strukturu lidí ze Sphery a vzal si tak vzor zakladatele Sphery, který také tak začínal. Pánové vzpomeňte si na své začátky a nechovejte se jako ti nejvzornější a neposkvrnění!

    Odpovědět

  • Martin Nejedlý

    14 srpna, 2006

    Asi to bude znít divně, ale nečekal jsem, že H. Majer dá tento článek z Eura, o kterém jsem samozřejmě věděl, na tento web. I když v článku některé věci plně nesedí, tak to nechám stranou. Rád bych se však vyjádřil k jedné věci, která se týká tohoto webu. Nejvyšší představitel jedné zde zmíněné firmy chodí po trhu a přesvědčuje všechny, že investujeme.cz je jakýmsi trojským koněm Fincentra na nábory. Tedy že Fincentrum bude tento server zneužívat k náborům. To je velká a logická nepravda. Již na začátku jsem v úvodním slově psal, že tento web je na našich poradenských aktivitách nezávislý a že z něj chceme vybudovat respektované médium pro poradce. Tento web stojí cca 200 000 Kč měsíčně a my tento náklad nehodláme dlouho platit z vlastní kapsy. Musí si na sebe vydělat reklamou, která přijde jen za předpokladu slušné čtenosti, která bude jen při kvalitním a nestranném obsahu. Všechny můžu ujistit, že nábory umíme dělat jinak a efektivněji a ne cestou, která nás bude stát 200 000 měsíčně a s pravděpodobně nevalným výsledkem. To už raději zaplatím dalšího špičkového člověka na vyjednávání s lidmi nebo dám část těchto peněz do reklamy ve Finančním poradci. Efekt bude řádově jiný. Komunikace musí být cílená a nejlépe doprovázená co nejužší a nejrychlejší osobní vazbou. Tím ale zároveň nepopírám, že když někde budeme představovat Fincentrum, že se o naší aktivitě, že tento server provozujeme, nezmíníme. Na to snad máme právo. Získal-li nějaký poradce info od nás v mailu, pak tam bylo pouze zmíněno, že Fincentrum mimojiné provozuje i tento server. Nic víc a nic míň. Možná, že je tento můj příspěvek i zbytečný, protože předpokládám, že soudný čtenář si udělá obrázek sám, a to na základě kvality obsahu webu, za který se, myslím, rozhodně stydět nemusíme a ve kterém jsme ze své zásady nezávislosti na poradenských aktivitách Fincentra ani o píď neslevili. Zkrátka, že si čtenář nebude dělat obrázek na základě povídání jiného člověka.

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    15 srpna, 2006

    steně by mne zajímalo kde jste vzali mou email adress 🙂

    Odpovědět

  • Jana Doudová

    15 srpna, 2006

    Osobně teď čekám v příštích měsících na nějaký „náhodný“ e-mail z Fincentra nebo nějakého poradce Fincentra. Tak jak píše Hrubý, Fincentrum posílá SPAMY. Ještě že je tu zákon na ochranu osobních údajů. Nevyžádanou poštu z Fincentra ihned přeposílám na příslušné úřady.

    Odpovědět

  • Jana Doudová

    15 srpna, 2006

    Pane Nejedlý, proč lžete? Vždyť stačí si přečíst Vaše „nezávislé“ články a je nad slunce jasné, že jsou to články na objednávku. V ČR bohužel neexistuje NEZAVISLÝ FINANČNÍ WEB. AWD má své Finance.cz, Peníze.cz zase patří Slonu, vy jste spojen (samozřejmě ne kapitalově) s IDnes a protože toto spojení je příliš průhledné, snažíte se o „nezávislý“ web. Ještě zbývá, aby si OVB a BC vytvořily také takový nezávislý web. To by byla opravdu paráda..

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    Paní Doudová, doufám, že nemyslíte články na investujeme.cz. To by pak byla výtka k mé práci. S panem Nejedlým se vidím zhruba dvakrát za měsíc a zatím si u mne nic neobjednal.

    Odpovědět

  • Jana Doudová

    15 srpna, 2006

    Pane Majere, bohužel myslím články na investujeme.cz. Samozřejmě, že se o Fincentru snažíte psát kulantně, avšak i ve vašich článcích je zřejmé, kdo tento portál platí a proti komu je zaměřen. Takže i u Vás je novinářská etika napováženou.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    Co k tomu říct. Vyjadřujete se jako mnoho dalších lidí tady v diskusi v náznacích. Pomůžu vám – myslíte, že je web zaměřen proti OVB? Nebo proti Broker Consultingu? Na web přispívá pan Gardavský, Pavel Černý, Martin Podolák. Všichni z OVB. S Petrem Hrubým, majitelem Broker Consultingu, jsem, troufám si tvrdit, kamarád. Věřím, že ani jeden ze jmenovaných by s vámi nesouhlasil. A žádný jiný nepřítel, proti kterému bych mohl psát, mne nanapadá. Kdyžtak mi pomožte.

    Odpovědět

  • Jana Doudová

    15 srpna, 2006

    Vážený pane Majere, o tomto článku nemohu říci, že by byl zaměřen proti OVB nebo BC. Hovořila jsem o portálu jako takovém. V tomto článku nacházím objektivitu. To přiznávám. Jen jsem se vyjadřovala k portálu Investujeme.cz, protože portál je nevyvážený a rozhodně není objektivní. Už jen to, že přispěvatelé jsou z makléřských společností není objektivní, pokud se vyjadřují ke konkurenci. Například článek, kde byla diskuze o přetahování lidí mezi společnostmi. To byl opravdu blábol pana Nejedlého, který si vytvářel alibi pro své neetické přetahováné lidí z jiných společností. Kdo s čím zachází, s tím také schází..

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    Paní Doudová, možná jste tady poprvé – na webu dáváme prostor každému, kdo má co říci a je schopen to zformulovat. Napište článek nebo komentář a pošlete mi ho. Martin Nejedlý myslím na webu dosud publikoval dva editorialy (to je rubrika vpravo nahoře). Tedy méně než pan Gardavský. V jednom představil web a přivítal čtenáře, ve druhém pranýřoval přehnané snahy úředníků regulovat poradenský trh. Možná jste četla jeho komentář v diskusi – ale vždyť i vy zde hájíte svůj pohled na věc. Buďte objektivní. Díky, JM

    Odpovědět

  • Martin Podolák

    16 srpna, 2006

    Do jaké míry je vlastně cokoliv objektivní? V momentě, kdy vyjádříte svůj názor k věci, ve které jste angažován, jedná se okamžitě o subjektivní názor. Tento web chápu a vnímám tak, jako virtuální prostor pro setkání odborníků různé kvality a úrovně, aby se každý mohl vyjádřit k různým problémům. A v průřezu těchto názorů najdete právě to, co chcete – objektivitu! Musím říci, že zatím na 99 % hodnotím přístup pana Majera a jeho vedení tohoto článku pozitivně. A to 1 %? I on zde bohužel naráží na věci, ke kterým má ryze subjektivní postoj – ale je to „jen“ člověk, že?

    Odpovědět

  • Jan Majer

    16 srpna, 2006

    Martine, tos přehnal. Já bych řekl, že moje objektivita bude spíš někde kolem osmdesátky, zbývající dvacka jsou moje subjektivní postoje:-) Ale díky, takové hodnocení potěší!

    Odpovědět

  • Pavel Hulák

    16 srpna, 2006

    Diskuse tady je místy až zbytečně vypjatá, takže mi Honza Majer určitě odpustí malé odlehčení. Chlapec na http://www.pridejteseknam.cz je podobný slizoun jako další růžoví, bílí, či modří rádoby hezouni, které Honza předvádí ve fotogalerii. Ale k té blondýnce bych se klidně přidal:-) Nemáte na ni Martine, mobil? 🙂

    Odpovědět

  • Jan Majer

    17 srpna, 2006

    Jak je vidět, rekruting Fincentra se nemusí zaměřovat jen na produkci – ve hře je i reprodukce:-) Raději připomenu, že Pavel Hulák žertuje. Na tom webu není Martinova fotka, onen „slizoun“ je na ilustrační fotografii. Martin je v pohodě:-) Bohužel i ta blondýna je jen obrázek. Pavle, když tady děláš reklamu Martinovu webu, tak já přidám upoutávku na připravovaný Pioneer Broker – jestli mi to někdo nerozmluví, mám na poslední stránku připravenou sérii fotek hezkých holek z OVB. Nějaké objednávky?

    Odpovědět

  • Pavel Hulák

    17 srpna, 2006

    Honzo, nedělej nepříjemnosti:-) Bylo mi jasné, že jsou to ilustrační fotky.

  • Angel Bratovanov

    17 srpna, 2006

    nemáte tam něco z jiné firmy ? Bo co je v domě není pro mne 🙂

  • Martin Podolák

    18 srpna, 2006

    Koukám, že se nám trochu diskuze zvrhla, ale nevadí – toto téma je možná i příjemnější a klidnější a jak je vidět, tak se i lidé z různých společností dokáží krásně shodnout… Mobil na tuto slečnu nemám, ale mám mobil na pár i hezčích! Tímto prosím Honzu, zda by bylo možné nejprve „zcenzurovat“ fotografie, které chce uveřejnit, abych si mohl jako první rezezvovat případný kontakt na holky, které neznám!:-) Co takhle udělat i třeba nějakou seznamku? Pro samou práci člověk nemá prostor se vlastně ani osobně seznámit… 🙁

    Odpovědět

  • Jana Doudová

    15 srpna, 2006

    Proč třeba nenapíšete článek o ING, jak vychytralou oranžovou hypotéku mají? Nebo proč neuděláte rozbor „konceptu bydlení“ od AWD potažmo od UNIQA a Raiffeisen bank? Že by se to vašim produktovým partnerům nelíbilo? Kritiku o AWD, OVB nebo BC zveřejníte velmi rádi, ale o špinavostech „poradců“ z Fincentra jsem nečetla žádný článek. Nebo se pletu?

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    O Oranžové hypotéce jsem psal v Reflexu, temtéž jsem se navážel do Broker Consultingu, tamtéž jsem publikoval rozhovor s Petrem Hrubým, tamtéž jsem publikoval komentář Pavla Černého. Dále publikuji velmi pozitivní články o všech poradcích bez ohledu na příslušnost k firmě v časopise Pioneer Broker. Na tomto webu zkuste najít něco, co byste mi mohla otlouct o hlavu. Ani se o objektivitu moc nemusím snažit, období vzdoru mám za sebou. Když se otřu o OVB, je to téma, které i vedení OVB uznává jako problém a nezlobí se na mne. O problematickém vztahu Fincentra ke zbytku trhu jsem publikoval článek, k němuž právě probíhá tato diskuse! Sám bych to nepsal, protože nejsem objektivní pozorovatel (to souvisí s tou novinářskou etikou).

    Odpovědět

  • Jana Doudová

    15 srpna, 2006

    Dovolím si Vás poopravit. V Reflexu jste psal o Chytré hypotéce a namísto, abyste tam strhal VÝROBCE PRODUKTU, tak jste tam psal o neetice pana Hrubého, resp. BC, která nemýlim li se je pouhým prodejcem tohoto produktu. Nikde jsem v článku nenašla, že ti špatní jsou ING a ta banka. To se mi nezdálo moc objektivní. Víte pane Majere, na finančním trhu se pohybuji 14 let a přesto bych si nedovolila napsat takto jednostraný článek ani o OVB, ani o Fincentru nebo komkoli jiném. Sama pracuji pro pojišťovnu a prodávám pouze jeden druh produktu a proto bych si dovolila hodnotit pouze svoji pojišťovnu a pouze produkt této pojišťovny.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    Aha, tak já se nad tím zamyslím.

    Odpovědět

  • Jana Doudová

    15 srpna, 2006

    Neberte to osobně. Ráda si přečtu vaše články, i když dle mého nejsou zcela objektivní. Přeji Vám dobrou noc a hodně spokojených i nespokojených čtenářů..

    Odpovědět

  • Anonym

    16 srpna, 2006

    Tak ať pani Doudová napíše OBJEKTIVNÍ článek o její pojišťovně a jejím produktu… Zkusila jste to někdy, paní Doudová? Vždyť tady píšete, že byste si dovolila hodnotit jen to, co 14 let prodáváte. Jak tomu rozumět, když si záhy dovolujete hodnotit práci novináře, tedy něco, co jste patrně nikdy nedělala…? Možná přišel čas to zkusit, ne ? Zajímalo by mě také, proč vám vaše pojišťovna nezařídí méně bizarní e-mailovou adresu:-)))

    Odpovědět

  • Josef Vohnout

    16 srpna, 2006

    Slečno Doudová, mrzí mne, že můj první přispěvek na tomto webu je díky vám negativní ale jedno si neodpustím. Napadáte pana Nejedlého ze lži ale sama lžete. Jen těžko si dovedu představit dvanáctiletou dívku ležící ve studiu kapitálových trhů. A Vám přece je 26, není to tak? Slečno Doudová, sčítání mincí z rozbitého prasátka se nepočítá 😉

    Odpovědět

  • Pavel Hulák

    16 srpna, 2006

    Honzo, tohle jsou od paní Doudové velmi užitečné tipy a nemyslím to vůbec ironicky. Třeba ta oranžová hypotéka… O špinavostech poradců Fincentra nám není nic známo, ale některé doporučené produkty bych navrhoval otestovat.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    16 srpna, 2006

    Tak to je spíš tip pro pojistného analytitka Dušana Šídla ve spolupráci s úvěrářem:-)

    Odpovědět

  • Jan Lener

    14 srpna, 2006

    1) OVB určitě nemlčí zadarmo
    2) Je úplně jedno zda pouštíte 60 nebo 70% důležité je kolik dáte lidem, kteří přinášejí obrat. Když jde většina „manažerům“, kteří jezdí tu a tam na měsíční dovolenou a jejich měsíční příjmy výrazně přesahují roční příjmy běžných manažerů, nemůžete se divit, že silnější kusy odcházejí, protože jim systém všichni vyděláváme na jednoho. A je také důležité, zda něco vracíte lidem, nebo těch 40-30% pošlete třeba do Německa a ještě taháte s finančních institucí statisícové mimořádné provize.
    3)Manažeři velkých firem nemají co dělat a tak vedou takovéhle války. Koneckonců nás muže to baví ne?

    Odpovědět

  • Jan Lener

    14 srpna, 2006

    vyděláváme na jednoho vadí…omlouvám se za nedodělek v mém článku.

    Odpovědět

  • Jan Votruba

    16 srpna, 2006

    Vážený pane Lenere, myslím, že se velice mýlíte a věřím, že je to neznalostí systému práce ve společnostech mlm. Pokud by jste pracoval na pozici manažera, pravděpodobně by jste zjistil následující:
    1.) věnují práci daleko více času, než kdokoli jiný z jejich týmu
    2.) kdyby to nedělali, nepracuje celý tým-manažer je vzor a jak pracuje on, pracuje celý tým.
    To že za to jsou královsky ohodnoceni je samozřejmé. Platí nájmy kanceláří a dávájí nováčkům možnost stát se úspěšnými podnikateli bez počátečních nákladů. Tyto náklady mají vedoucí. Snahou manažera není nic jiného, než udělat z nováčka co nejúspěšněšího a co nejdříve. Teprve tehdy se investice a to jak časová, tak finanční vyplatí.
    Mé náklady jsou přibližně na 80.000,– měsíčně a 90% svého času věnuji náboru, školením, konzultacím a vedení začátečníků. Myslíte si, že je tady socialismus? Že vše je zadarmo? Náklady všech vedoucích které znám, se pohybují v průměru kolem 1/3 z jejich příjmů. Dokážete si představit, že by tento vedoucí jednoho dne oznámil, vážení kolegové, nemám na nájmy, na telefony ze kterých voláte, na internet, na vodu do automatu, sice jste si nic ještě nevyděl, ale teď mi každý zaplatíte 5, nebo 10 tisíc?
    Přemýšlejte jako podnikatel, rozumný podnikatel. Mluvíte jako zaměstnanec, nebo zhrzený poradce.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    17 srpna, 2006

    1)velmi dobře znám práci v MLM
    2)Vzor? GST, BL ok? ale dál…? Pak už je vzorem maximálně ředitelovo auto a arogance. Pro nováčky je to silný motiv – myslet si že za pár let se také budou vozit a budou na ostatní arogantní – nebudou mset dělat žádné kompromisy a budou opravdu šťastní.
    3)Vím, že Vám OVb nedá ani korunu. Vím, že není socialismus :-), ale představte si, že by těch 80.000 (nebo část) Vám někdo zaplatil a Vy jste svým lidem mohl koupit za ty prachy počítač, nebo zaplatit telefon…víte prostě jim trochu pomoct, když dostanou čtvrtinu z toho, co přijde na centrálu.
    4)Chápu, že jste si na systém OVB zvykl a že jste se ho naučil používat. Chápu, že mozek v takovém případě odmítá přijmout, že existují i jiné možnosti. Chápu, že kdybyste si to připustil už žádnou ovečku neulovíte, protože to na Vás bude vidět.
    5)Mimochodem v OVB jsou podobné příspěvky od R, GST pozice běžné…
    6)Přemýšlejte jako inteligentní muž.

    Odpovědět

  • Jan Votruba

    7 února, 2007

    Pane Lenere, každý ředitel, kterého znám, ať je to pan Křen, nebo můj přímý pan Horák věnují práci podstatně více času než já. Pokud jsem si prohlížel rangliste správně, nikdy jste u OVB nebyl na jiné, vyšší pozici než R3, takže mi dovolte úsměv 🙂 pokud se bavíme o podnikání.
    Uvědomte si, kde jste získal vy své znalosti. Kde je získali lidé, kteří Vám je předávali.
    Je takové pravidlo a přísloví.
    Přísloví – pes který štěká nekouše a dle mého názoru tu štěkáte natolik často, že nemůžete mít snad ani čas na práci
    Pravidlo – pokud někomu nejde kopat za Horní Ves, stejné ho… dokáže v dolní vsi.
    Toť poslední komentář k Vaším zaujatým útokům proti jakýmkoli jiným poradenským společnostem než jsou piloti z TOP Gunu…
    Sbohem Vám a hodně štestí při dalším poštěkávání…

    Odpovědět

  • Jan Lener

    7 února, 2007

    Svou rychlostí reakce děláte čest své firmě! Celých 5 měsíců! 🙂 Je fajn, že hledáte mé jméno v rankliste… Ty ostatní věci jsem již v diskuzích vysvětloval. Nalezení je na Vás. Opakovat se nebudu. Mějte se.

    Odpovědět

  • Miloš Holý

    8 února, 2007

    Ti, kteří z OVB prchají vědí proč, ne? 🙂

    Odpovědět

  • Zachrdla - TriMan

    14 srpna, 2006

    Pokud je pravdou co je v článku psáno, pak je to opravdu hnus. Doufal jsem, že některá ze jmenovaných stran se alespoň ohradí a prohlásí, že uvedené skutečnosti nejsou pravdivé. To opravdu nikomu z vedení zúčastněných firem nevadí, co je tu o jejich firmě psáno? To opravdu nikomu z vedení AFIZu nevadí, že vstup do profesního sdružení je tu zmiňován jako možná forma úplatku?

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    14 srpna, 2006

    Vážený pane Zachrdlo, kdybychom se měli vyjadřovat ke všem spekulacím novinářů, neměli bychom za chvíli čas na nic jiného. Vyjadřovat se lze k autorizovaným prohlášením jednotlivých firem, nikoliv k takovýmto článkům. Já sám jsem s autorem na toto téma hovořil telefonicky minimálně 10 minut v době, kdy článek připravoval, v článku není z našeho rozhovoru ani jedna věta (přitom to byl on, kdo volal). Můj názor, že by se klíčoví hráči na trhu měli na toto téma osobně setkat a dohodnout se, namísto toho, aby se vzájemně pomlouvali u partnerů nebo v médiích, zřejmě není novinářsky atraktivní….

    Odpovědět

  • Zachrdla - TriMan

    14 srpna, 2006

    Škoda, že jsou všichni tak zaneprázdněni.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    14 srpna, 2006

    Ono se proti těm tvrzením asi moc ohrazovat nedá. Autor Tomáš Skřivánek publikoval to, co mu zástupci firem otevřeně sdělili. Ani si neprotiřečí. Tvrzení o nátlaku na pojišťovny ověřil v pojišťovně. Kdyby se někdo ozval, že uvedené skutečnosti nejsou pravdivé, jak navrhuje pan Zachrdla, veřejně by lhal. Zkrátka není co dodat, proto nikdo nereaguje.

    Odpovědět

  • Tomáš Skřivánek

    15 srpna, 2006

    Vážený pane Šafránku,
    rád bych vysvětlil důvody, proč jsem s Vámi mluvil a přesto Vás necitoval. Podobně jako s Vámi jsem hovořil před napsáním tohoto textu ještě s dalšími šesti lidmi. Jedním z reg. ředitelů OVB, s lidmi z jiných poradenských struktur, se specializovanými novináři, kteří finanční poradenství sledují pozorněji než já. Podobně pracuji při přípravě článků vždy, je to proto, aby názory v něm obsažené seděly, byly relevantní. Text jste ovlivnil, přesto, že jsem si dovolil Vás necitovat. EURO není deníkem ani televizí, nezajímají nás jen „mluvící hlavy“, citujeme jen ty nejzainteresovanější.
    U týdeníku je tento druh práce obvyklý. Vybavuji si rozhovor šéfredaktora BusinessWeeku s redaktorkou časopisu, který byl uveřejněn na jejich webu. Byl o přípravě článku o „Fenoménu IKEA“. Autorka textu šéfovi říkala, že během práce na materiálu měla ona a její pomocníci 120 schůzek. Na textu byla tato příprava znát. Citovaná ale byla maximálně desetina z lidí, se kterými dělala interview.
    Pěkný den přeje
    Tomáš Skřivánek

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    16 srpna, 2006

    OK, nemám s tím osobní problém, pouze jsem se panu Zachrdlovi snažil vysvětlit, že i lidé z AFIZu na to mají názor, byť se to v článku nedočetl….

    Odpovědět

  • Honza

    14 srpna, 2006

    Opravdu jsou všichni v této diskuzi tak naivní, nebo jen děláte, že Vás to překvapuje? Hnus to je, nikdo s tím nic nedělá a ani nechce a těm firmám je to jedno. Nějaká minidiskuze na investujeme.cz je nemůže ohrozit. A proč to má vadit AFIZu? Že je to profesní sdružení? Profesní nerovná se profesionální. Domluvit se na půdě AFIZu mezi sebou ani nemůžou. Vždyť jsou tam poradci s prodejci, makléři a „pojišťováky“ dohromady. Každý má jiné zájmy, nesnáší se navzájem a domluvit se ani nechtějí. A finanční instituce jsou spokojené. Hlavně, že se hrnou další klienti. A že jdou „na ruku“ velkým „poradenským“ firmám? To není nic nového. To musíte vědět i v malé firmě, jako je TriMan.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    14 srpna, 2006

    Opět anonymní blábol, který se snaží vypadat jako erudované moudro. K vašim postřehům, „Honzo“: Jisté překvapení zde projevil jediný diskutující. Vy káráte všechny za naivitu. Firmám to samozřejmě jedno není – proto ty spory! Pro profesní sdružení je to celé hrozně nepříjemné, stejně jako pro finanční instituce.

    Odpovědět

  • Honza

    14 srpna, 2006

    To musím vystupovat s plným jménem a e-mailovou adresou na každém webu? Třeba jen nechci, aby moje jméno bylo jakkoliv spojováno s některými lidmi, kteří na webu publikují. Na to snad mám právo. A proč blábol? Jen jsem napsal příspěvek do diskuze ve kterém jsem nějak projevil svůj názor. Podložený vlastní zkušeností. Nedělám si nárok na žádné erudované moudro a nemám tu drzost kohokoliv kárat. Mrzí mě, pokud jste to tak pochopil. Jen už nevím, jak „bojovat“ proti těm polopravdám, se kterými s v tomto oboru tak často pracuje. A reagoval jsem na příspěvek pana Zachrdly. Přitom si myslím, že situaci zná. A opravdu jsem přesvědčen, že hodně z těch, kdo jsou uvnitř této „branže“ na významných manažerských pozicích ví, co jsem tím chtěl říct. Možná právě proto ani nediskutují a nijak se neohrazují. Mimo jiné je v samotném článku uvedeno, že to stejné už jedna z firem praktikovala před několika roky. Jedna z těch, která je dnes v AFIZu? A teď je jiná? Změnila se? Vážně si to myslíte? Není tam „zakopaný pes“? A některé z ostatních na tom nejsou jinak…
    Na druhou stranu, berte to trochu „s nadhledem“. Nevím, jestli zrovna v Reflexu nebyl kdysi článek o tom, jak se pozná dobrý finanční poradce… Jedna z charakteristik byla, že „se nebere příliš vážně“. Tak proč hned anonymní blábol a erudované moudro. Jinak jsem v případě Vašeho zájmu dozvědět se jak a proč jsem došel ke svým závěrům ochoten se Vám „odtajnit“ a komunikovat přímo s Vámi…

    Odpovědět

  • Jan Majer

    14 srpna, 2006

    To, co vy jen naznačujete („jedna z firem“ apod.), je v článku celkem precizně pojmenováno. Myslíte přeci OVB, viďte. Ale omlouvám se za příkrá slova – opravuji: blábol nahrazuji slovy zbytečný příspěvek. Kdyby všichni situaci znali, jak píšete, nebyla by kolem tohoto článku taková mela. A Tomáš Skřivánek by o tom nepsal. Dovoluji si pochybovat, že byste lidi „na významných manažerských pozicích“ svými postřehy jakkoli obohatil. Vaříte z vody, i v případě toho Reflexu. Nezlobte se, ale nabídky k rozklíčování vašich myšlenkových pochodů a odhalení vaší identity asi nevyužiju.

    Odpovědět

  • Honza

    14 srpna, 2006

    Ale v tom to právě je. Oni nechtějí, ani nepotřebují, aby jim do toho někdo mluvil. A už vůbec nebyl ten příspěvek věnován jim. Spíš Vám, kteří ještě máte tu sílu veřejně bojovat. A nemusím přeci konkrétně jmenovat. Vždyť je to tam napsáno. Asi můj „arogantní“ sloh nebyl zcela pochopen. Ale zkusím to konkrétně. OVB kdysi dělalo to, co později udělalo AWD. Někdo jiný jim přetahoval poradce. A oni se bránili ne zrovna etickým způsobem.. Pak zas AWD přetahovalo poradce někomu jinému. A dnes se AWD s BC rozčilují, že jim někdo jiný dělá to samé. A bojuje stejnými prostředky, jako kdysi OVB. Kruh se uzavírá… A finanční instituce přiznávají, že tomu nátlaku v minulosti podlehly… To je to, co mě děsí a proč sem píšu „zbytečné příspěvky“. A ten Reflex byl zmíněn i z toho důvodu, že je to jeden z časopisů, kde většina autorů článků nevnucuje čtenářům svůj názor a nevidí věci jednostraně. Spíš Vás nutí vidět věci jinak, přemýšlet,diskutovat… Moje příspěvky nejsou osobním útokem na Vás, ani na nikoho z diskutujících. Tak čím jsem Vás tak naštval, že Vám v té diskuzi uniklo to podstatné a řešíte to, jestli jsem a na základě čeho oprávněn diskutovat. Na základě vlastní zkušenosti. Tak zkuste prosím při čtení připustit, že opravdu vím, o čem píšu a nevařím z vody. Děkuji.

    Odpovědět

  • Honza

    14 srpna, 2006

    Omlouvám se, ale snad to bude lépe pochopeno z následujícího. Cituji článek:
    „…náš bývalý regionální ředitel Jaroslav Kašpar uzavřel se svojí skupinou během prvních pěti měsíců roku 2100 smluv na investiční životní pojištění, za stejné období ale bylo klienty 1250 smluv stornováno. To poškozuje pojišťovny i nás. Provize, které jsme našim bývalým spolupracovníkům vyplatili, již nikdy neuvidíme,“ potvrzuje Hrubý…“ Vidíte to stejné, co já? Poškozuje to pojišťovny i nás!!! Ne klienta, ale NÁS!! Naše provize už neuvidíme!!! Peníze klienta? Koho to zajímá…Nebo je to nepodstatné?

    Odpovědět

  • Tomáš Skřivánek

    12 září, 2006

    Omlouvám se, při kontrole záznamu rozhovoru jsem zjistil, že pan Hrubý použil i slovo klient. Správně tedy v textu mělo být, „klienty, pojišťovny i nás“.

    Odpovědět

  • lenka

    15 srpna, 2006

    Vážený pane Majere,
    pan Honza je podle textu velmi rozumný člověk. Vaše reakce mi připadá vůči němu jako nepatřičná.
    Jestli si myslíte, že když uvedete adresu apod, tak jste něco víc, tak to spíše vypovídá o vaší neochotě rozumně diskutovat a problém konstruktivně uchopit.
    Jeho názory jsou věcné a správné. Vaše reakce nikoli.
    S pozdravem
    Lenka

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    Podívejte, Lenko, já tady hlídám, aby se nám do diskuse nemontovali lidé, kteří nemají co říci a ani se nepodepíšou. Mám k tomu mandát od čtenářů – řešili jsme to v nedávné diskusi. Hámotiny mohu mazat, anebo jejich autory vychovávat. Honzův příspěvek můžete samozřejmě považovat za věcně správný, já mám jiný názor. Čtenáři nechť si udělají obrázek sami. Zpochybnil jsem Honzova tvrzení a poukázal na to, že hned v úvodu shazuje ostatní diskutující výrokem, který mu asi dobře zněl, ale opodstatnění nemá. A vzkaz pro vás – tady se prostě podepisujeme, nebo si své komentáře necháváme od cesty.

    Odpovědět

  • Sláva

    16 srpna, 2006

    Pokud bude probíhat seriozní diskuze tak proč ne.
    RE: JAN MAJER
    „A vzkaz pro vás – tady se prostě podepisujeme, nebo si své komentáře necháváme od cesty.“
    Znáte základy bezpečnosti na internetu? Kolik je na netu diskuzí, kde se lidé podepisují? Chápu, že to máte těžké, ale takhle to nejde.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    18 srpna, 2006

    Na to jsem už reagoval výše, tedy kopíruji a vkládám: „Pane „Slávo“, „Honzo“, „Lenko“, „Mirku“. Představte si, jak by to bylo pěkné, kdybyste nevystupoval pod různými identitami. Kdybyste se rovnou podepsal, měl byste v této diskusi už poměrně slušné jméno. Já bych se do vás nenavážel (otravuju jen ananymy), vy byste se nemusel obhajovat a vytvářet další mailové adresy něconěco@email.cz. Navrhuji vám – začněme znovu. V příští diskusi se podepište svým jménem. Určitě máte co říci, tohle je začarovaný kruh (vytváření nové identity k obhájení předchozího názoru a napadení oponenta z více stran – zdržuje to vás i ostatní).“ A dodávám – jestli máte problém podepsat se, jděte na ty jiné diskuse, na které se odvoláváte. Čemu nerozumíte na větě TADY SE DISKUTUJÍCÍ POD SVÉ NÁZORY PODEPISUJÍ? To jsou pravidla tohoto webu.

    Odpovědět

  • Martin Podolák

    18 srpna, 2006

    Honzo, divím se, že se tím vůbec takto zabýváš a necháváš tuto diskuzi „zaplácávat“ různými anonymními příspěvky! Dohoda tohoto webu je, že pokud zde budou anonymní příspěvky, tak je máš právo jako webmaster smazat, aby diskuze byly čtivější a adresnější… S chutí do toho a půl je hotovo!:-)

  • Jan Majer

    18 srpna, 2006

    Ok, už mě to taky nebaví.

  • Mirek

    15 srpna, 2006

    pane Majere, průměrně inteligentní člověk dokáže z textu poznat, že Honza ví o čem je řeč …. víte to také?

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    Mirku, Lenko, Honzo… vlastně už ani nevím:-)

    Odpovědět

  • lenka

    14 srpna, 2006

    Za prvé: ANI JEDNA Z UVEDENÝCH FIREM NEVÍ NIC O PORADENSTVÍ!!!!! Všechny pouze prodávají. Poradenství, natož kvalitního poradenství, se od nich nedočkáte ani náhodou.
    Za druhé: NENÍ TO ŽÁDNÁ NOVINKA!!!
    Za třetí: Škoda slov.

    Odpovědět

  • Fr. Toman

    14 srpna, 2006

    Vážená paní Lenko, s tímto názorem naprosto nesouhlasím. To, že jste měla Vy možna špatnou zkušenost s nějakým „poradce“ neznamená, že všichni ostatní jsou ze stejného těsta. To je něco jako kdybych tvrdil, že všechny banky dělají poradenství.

    Odpovědět

  • Luboš

    14 srpna, 2006

    Vážená Lenko!
    Mě by zajímalo, kdo podle Vás tedy v ČR to „poradenství“ dělá!!! (zdarma)
    Všechny uvedené společnosti mají své kvalitní i nekvalitní zástupce. Na Vás přece je od svých známých si získat reference na dotyčného poradce, zda je kvalitní, nebo zda jen „hrabe pod sebe“ a na základě toho se rozhodnout pro spolupráci s ním. Poradenství je skutečně o nezávislosti a současná doba již nezávislému rozhodování nahrává… I když si myslím, že další posílení skutečné nezávislosti by poradcům i klientům také prospělo…
    To že si ve Fincentru někteří hojí svoují bolístku vůči předchozí společnosti a poškozují jí je věcí druhou… Za přetahování již vyškolených poradců by skutečně mělo dostat Fincentrum jednou provždy pořádně přes nos, i když se většinou jedná o lidi jež v této společnosti vydrží zhuba stejnou dobu, ne-li kratší, jak ve společnosti předchozí… Podobný problém byl před časem i u AWD, ale to již snad ustalo… Doufejme, že etiku začne dodržovat i Fincentrum.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    14 srpna, 2006

    Co je neetického na přetahování? Muž, který bije svou ženu se nemůže divit rozvodu. Firma, která dostatečně neohodnotí své lidi se nemůže divit jejich odchodu. Čí zájmy hájíte?

    Odpovědět

  • Tomáš Marný

    15 srpna, 2006

    Myslím, že odpověď na Vaši otázku byla napsána v jiných komentářích k jiným článkům.
    Rok – dva s někým pracujete, školíte ho, opečováváte, podporujete, motivujete a to stojí nějaké peníze. A když už si konečně vytvoří svojí klientelu a měl by Vám začít vracet to co jste do něj nainvestoval, příjde někdo jiný, kdo není nucen vynakládat peníze na vzdělávání a přetáhne vám ho. To není moc fér.
    Ale co, je to jako v tom manželství, existuje přísloví, nepřebírej druhému ženu, nebo ti ji přebere někdo jiný. Je to stejné, jesli někdo přešel, přejde znovu, jde jenom o to, o kolik nabídne více.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    Vůbec se nechci pouštět do debaty o férovosti přetahování. Jen chci upozornit na falešnou argumentaci ve vašem komentáři, Tomáši. Každý nováček vám od prvního momentu vydělává. Meziprovize z jeho obchodů přece máte a rozhodně stojí za to. Říkat, že by vám měl konečně začít vracet to, co jste do něj investoval, je taky nefér. Už jsem to říkal v debatě na toto téma – právě v MLM při odchodu podřízeného netratíte. V běžné firmě ano – tam se musí nejdřív rozkoukat než něco vygeneruje.

    Odpovědět

  • Tomáš Marný

    15 srpna, 2006

    To o čem píšete, že Vám někdo vydělává od začátku může fungovat u pseudoporadenských firem, typu objektivní poradenství. Pošlete ho na víkendové školení, kde mu řeknete jak má prodat životku a tradá mezi své známé.
    Pokud by se mělo jednat o skutečné poradenství, tak na začátku investujete a investuje a investujete. Minimálně, na začátku neumí nic, a i když ho učíte v praxi, neudělá, či přesněji neměl by udělat nic, u čeho není někdo, kdo tomu rozumí. Tím ale přichází „dohlížitel“o své vlastní obchody, které mohl udělat v čase, kdy byl s nováčkem.
    „Bohužel“, třeba u nás to funguje ještě jinak, než pustím ovečku do terénu, na měsíc a půl ji zavřu na školení. (Platí společnost) Pak jsem nucen půl roku držet vedle něj služebně starší osobu, aby na něj dohlížela, bo si nemohu dovolit, aby mi „sprasil“ klienta, kterému spravujeme portfolio. A rok má zvláštní dohled, protože teprve po roce si jsem jist, že mu může být přidělen statut senior a mohu se spolehnout na jeho znalosti a zkušenosti.
    Takže se mi nedivte, že mě vyprudí, že mi občas přetáhnou lidi. 🙂 Akorát, že se pohybuji zřejmě v trošek jiné klientele než Fincentrum a nepřetahují mi desítky lidí ale jednotlivce.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    Myslel jsem, že jste z OVB. Školení trvající měsíc a půl je skutečná investice, souhlasím. Pak by bylo na místě hodnotu tohoto školení definovat ve smlouvě a při případném odchodu by měla firma dostat vložené prostředky zpět. Vzor smlouvy vám mohu ukázat (má ji moje manželka v úplně jiném oboru, konkurenční doložka se týká odchodu do dvou let po zaškolení). Ale… Služebně starší osoba, pomáhající s obchody, je jistě (stejně jako v OVB) placená formou meziprovize. To mi neříkejte, že to děláte zadarmo. Jestliže bude v budoucnu běžné přebíhání poradců za lepšími nabídkami (a ono to bude běžné), pak si „dohlížitelé“ budou muset rozmyslet, jestli se jim nevyplatí dělat raději vlastní obchody. Asi se shodneme, že kvalitě služeb to může prospět.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    15 srpna, 2006

    Z jaké firmy jste?
    Cituji:“přetáhne vám ho.“ – od kdy je povoleno vlastnit lidi?
    Pasivní příjem není dobrá věc – vedoucí má být placen za to, že vede, ne za to, že přivedl, anebo jen minimálně (pár procent z obratu).

    Odpovědět

  • Jana Doudová

    15 srpna, 2006

    Osobně si myslím, že je velmi neetické, pokud někdo zneužívá informací v obchodním styku a nedodržuje smlouvy, které podepsal. Je to jako kdyby manžel podepsal předmanželskou smlouvu a pak tvrdil, že to tak nemyslel.. Takže nechápu, proč tak významná firma jako Fincentrum se tváří, přetáhne člověka, který uzavřel 2100 smluv a 50% jich opět zruší. Panem Kašparem by se měla zajímat policie za pojistné podvody. Dobře to psal přispěvatel, že tento „poradce“ dokázal za pět měsíců poškodit 1000 klientů. To je docela solidní sousto. Takže už i „poradci“ tunelují. Tentokrát jsou na řadě klienti. Nerozumím tedy Fincentru, proč si kazí své jméno takovými podvodníky.

    Odpovědět

  • XXL

    17 srpna, 2006

    Kliet poškozen být nemusí a nemusí jít ani o pojistný podvod. Třeba mu firma slíbí XX korun za XX smluv s tím, že když to udělá, dostane mimořádný bonus. On smlouvy uzavře, třeba podle telefonního seznamu. Ze SVÉHO zaplatí první splátku pojistného, pravděpodobně měsíční. Posléze shrábne provizi + prémii, odečte své náklady (na ono měsíční pojistné), následně pojistky vypoví a má zisk. Pokud to udělá rychle, každá firma mu tleská, povyšuje ho a zvyšuje mu provize. Pak to praskne, on chvilku počká a jde ke druhé firmě, kde udělá totéž. A co mu dokážete?

    Odpovědět

  • Sláva

    15 srpna, 2006

    Dobrý den,
    myslím si, že paní Lenka se zase až tak nemýlí. Ve velkých poradenských firmách je mnoho těch, kteří kolikrát nemají ani základní znalosti o finančních trzích. Samozřejmě existují „nezávislí“ poradci, kteří skutečně dobře radí, ale dost jiných je jen dealery finančních produktů. Největší část investiční a pojistné armády totiž tvoří rekruti z mnoha různých oborů, často jen pouze se zájmem si přivydělat. Co myslíte, jaká je jejich znalost investiční teorie nebo finanční matematiky? Pokud v tom máte dobrou orientaci, tak víte že během několika školení se z poradce nestane finanční profesionál. Být nezávislým finančním profesionálem je ještě těžší. Je k tomu potřeba jednak mnoho znalostí, které se získávají dlouhodobým studiem, dále pak i přístup ke kvalitním rozborům a informacím. No a ty nám jaksi fundovaně nabízejí velké a malé poradenské firmy v dosti případech i v uniformních produktech. Ty jsou však v mnoha případech pevně svázáni, jako odbytoví partneři, množstvím uzavřených smluv pro finanční instituce a společnosti. Od toho je pak zase závislá provize a tak pořád dokola. Strom poznáš po ovoci a nelze dobře sloužit dvěma pánům.
    Sláva

    Odpovědět

  • Honza

    15 srpna, 2006

    Jen souhlas. Vlastně je to v těch firmách nemožné vyřešit. Viz. závěr Vašeho příspěvku. Aneb „pes je zakopaný jinde“. Ale to už se opakuju…

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    Honzo, já vás pronásleduju jak lovecký pes, viďte. Příspěvek pana Slávy mi připomíná staré dobré diskuse před pěti lety. Jak z roku raz dva, resp. 2001 – 2002. To myslíte vážně, že by měl poradce být finančním matematikem? Ale nepouštějte se prosím do rozboru pojmů poradce/zprostředkovatel, to už máme taky za sebou z oněch dřevních dob. Víte, proč vás takhle pronásleduju? Protože pokud sem zabrousí laik, může ho vaše blafování zmást. Proto taky trvám na tom, aby se diskutující podepisovali. Kdo se prezentuje vlastním jménem, ten píše korektně. A stejně korektně a shovívavě bych reagoval na vaše příspěvky, kdybyste měl dost sebevědomí a podepsal se pod (nad) ně.

    Odpovědět

  • Honza

    15 srpna, 2006

    Reagoval jsem na tu hlavní myšlenku, kterou jsem v tom já viděl. Na všechno a ke všemu se vyjadřovat nemůžu. To snad v této podobě nejde. To bych se upsal. Ale k té matematice. Já věřím, že poradenství je hlavně o něčem jiném, než o „matematice“. Od toho je to poradenství. Ale na druhé straně, pokud nemají poradci – nováčci ve firmách základy pojistné a finanční matematiky, tak je pak každý „oblbne“. Pak jdou a zruší klientovi po čtyřech letech stavebko a nahradí ho IŽP. A když se jich ptáte na důvod, tak Vám řeknou, že jim řekli na školení, že „stavebka“ se klientům už nevyplatí, že teď jedině IŽP! Omlouvám se za ten „stupidní “ příklad, ale to jsou moje praktické zkušenosti. Není to o matematice, ale o samostatném uvažování. Ale firma nepotřebuje samostatně myslící poradce. Potřebuje prodejce, kteří jdou a prodají. Je to z pohledu firmy dokonce logické. Firma Vám bude tvrdit, že to tak musí být, protože je to nováček a mohl by „poradit“ špatně!!! Chrání tím přeci jeho i klienta! Vidíte v tom tu ironii? Opravdu vím, že to není jednoduché.

    Odpovědět

  • Sláva

    17 srpna, 2006

    Dobrý den Honzo,
    můžete se vyjadřovat k tomu co vás zajímá. Není problém. Já si pro změnu myslím, že je to hlavně o té matice a to ostatní je pak právo a marketing. Zdůrazňuji ale, že nejsem pojistným matematikem. Jenom mě to baví a rád se naučím i doučím něco nového. Navíc z mých znalostí má mnoho lidí prospěch. Samozřejmě, že se najdou i tací, kteří budou tvrdit, že poradce není analytik a že má hlavně prodávat. Pozor ale na manipulaci. S tímhle přístupem se setkáme velice často u uniformních produktů, které nevyžadují hlubší znalosti. Co se týká těchto poradců / dealerů, tak se jejich úroveň už brzy objeví i na tomto webu. Tím zde nechci křivdit profíkům! Věřím totiž tomu, že i tito poradci si odsud odnesou nové informace, které zkvalitní jejich služby. Nedělám si iluze, že to bude hned, ale začas se snad naučí prodávat produkty u kterých budou alespoň schopni spočítat teoretický výnos. Pochopitelně to platí u investic. U KŽP a podobně mohou zase dobře vysvětlit systém produktu. Pak teprve přijdou i základní znalosti z teorie kapitálových trhů a později i ta teorie portfolia atd.
    Sláva
    Sláva

    Odpovědět

  • Sláva

    16 srpna, 2006

    Dobrý den pane Majere.
    Ano, myslím to vážně. Bez znalosti finanční matematiky jen stěží posoudíte finanční výhodnost produktu. To samé samozřejmě platí i pro znalosti v jiných oborech. Nebo si myslíte, že si vystačíte pouze s tím, co kdy a kde finanční instituce napíše? Řekněte mi, co má dělat poradce, když ho klient požádá o analýzu třeba IŽP a OPF. Je přeci poradce. Rád se s vámi o tom pobavím. Takže se už brzy těším na nějakou novinku.
    Sláva

    Odpovědět

  • lenka

    15 srpna, 2006

    Pane Luboši, a kdo hovoří o poradenství zdarma. Zadarmo ani kuře nehrabe. To Vás snad rodiče učili.
    Profesionál pracuje za peníze. Nebo myslíte, že sportovci to dělají pro naše krásné oči.
    Naopak mám maximálně dobrou zkušenost s placeným poradenstvím. Svému poradci platím nemalé částky, ale také tomu odpovídají výsledku. O takovým si můžete od prodejců nechat jen zdát.

    Odpovědět

  • Honza

    15 srpna, 2006

    Předně si dovoluji „poděkovat“, že se někdo snažil pochopit, co jsem chtěl říct v diskusi s panem Majerem. Teď k Vašemu příspěvku. Vidím to stejně. Placené poradenství mě živí několik let. Nepracuji pro žádnou poradenskou firmu, nemám smlouvy s pojišťovnami, stavebními spořitelnami, penzijními fondy. Jen u hypoték je navázaná spolupráce s bankami a v případě provize o ní klient ví a je mu buď zaslána na účet, nebo platí o to méně mě. Platí mě prostě z toho, co mu vydělám. To jen na okraj, že o tom, co píšu něco málo vím. Už dopředu předesílám, že tím nikomu neříkám, že to dělá špatně, nebo dobře. Jak to má dělat a proč. Své místo na trhu mají všichni. Nikoho nenapadám!!! I ve velkých firmách jsou určitě poradci, kteří odvedou dobrou práci. Mají to ale někdy těžké (zejména, když mají ve smlouvě napsáno, že klientovi nesmí doporučit nic z toho, co jejich firma nemá v nabídce!!!). Jen si myslím, že se tady míchají „jabka s hruškama“. Ať se legislativně oddělí poradenství od prodeje, makléři od prodejců a možná to bude jasnější. Škodovka taky netvrdí, že prodává BMW…Vím, že to neřeší přetahování „poradců“ a odchody regionálních ředitelů. Ale popravdě, regionální ředitel už má asi jinou smlouvu, než „poslední poradce“. Je běžné, že je tam zákaz podnikání ve stejné činnosti po nějakou dobu, část provizí je zadržována z důvodů možného storna, zákaz používání firemních materiálů atd… To vše pod hrozbou soudních sporů a pokut. Ale to by měli být „vnitropodnikové záležitosti“. Určitě s tím mají firmy problémy, ale řešit to nátlakem na finanční instituce?? A pak si stěžovat, že jim někdo jiný dělá to stejné???
    A dovolte mi dotaz na závěr: Kolik z Vás, (zejména poradců), se domnívá, že je možné se v ČR slušně živit jen placeným poradenstvím, bez jakékoliv provizní vazby na finanční instituce? Děkuji za každou odpověď. Možná by se na to dal napsat samostatný článek a otevřít k němu diskusi. Pokud mi ho pan Majer nevymaže, jako blábol… 🙂 🙂 🙂

    Odpovědět

  • Zachrdla - TriMan

    15 srpna, 2006

    Pokud se skutečně živíte (a uživíte) jen placeným poradenstvím, pak by mne Vaše zkušenosti velmi zajímaly. TriMan je zatím někde „na půl cesty“ tímto směrem a dosud jsme se domnívali, že pro „fee only“ poradenství u nás zatím nedozrál čas. Budete-li mít trochu volného času, kontaktujte mne, prosím (zachrdla[zavináč]triman.cz). Děkuji.

    Odpovědět

  • Honza

    15 srpna, 2006

    Děkuji za reakci, ozvu se.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    Stejnou prosbu mám i já – ozvěte se mi, Honzo. Jestli se několik let živíte (a uživíte) placeným poradenstvím, navíc zcela samostatně, rád bych s vámi připravil rozhovor a poprosil vás o konzultaci – také tímto směrem do budoucna uvažuji. A Lenku, která zde s námi diskutuje a využívá výhradně placených poradenských služeb („svému poradci platím nemalé částky, ale také tomu odpovídají výsledky“), prosím, jestli by prozradila jméno svého poradce. Podle všeho jde rovněž o vzácný druh finančního poradce, který „fee only“ poradenství umí. Rád bych se s ním setkal.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    … pane Zachrdlo, jestli se s panem Honzou setkáte, prosím, dejte mi vědět. Díky, JM

    Odpovědět

  • Anonym

    15 srpna, 2006

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    Zkusíte to znovu?

    Odpovědět

  • Honza

    15 srpna, 2006

    překlep, omluva…

    Odpovědět

  • Honza

    15 srpna, 2006

    Pan Zachrdla už kontakt má… Jinak máte můj osobní e-mail, tak se prosím ozvěte na něj.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    Ještě prosím, kde sídlíte? Praha?

    Odpovědět

  • Honza

    15 srpna, 2006

    Již to máte v e-mailu.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    Nemám. Zkusíte to znovu, prosím?

  • Honza

    15 srpna, 2006

    Já to mám v odeslané poště. A zpět se to nevrátilo. Ale e-mailovou adresu máte v hlavičce příspěvku, tak napište Vy a já Vám dám Re…

  • Jan Majer

    15 srpna, 2006

    Odesláno.

  • lenka

    16 srpna, 2006

    Ok. Vznesu dotaz. Stejně jak můj poradce nedělá nic za mými zády a s mými penězi, nemohu ani já dát kontakt bez jeho souhlasu. Pokud jej dostanu ráda Vám jej zašlu. Adresu mám.

    Odpovědět

  • lenka

    16 srpna, 2006

    Apropo, pánové. Docela ráda vidím, že místo vzájemného napadání (nezlobte se, ale občas to tak vyznívá) jste se dali tou správnou cestou – osobní setkání či alespoň konstruktivní diskuse. 🙂 Držím vám palce ….

    Odpovědět

  • Jan Majer

    18 srpna, 2006

    Lenko, Honzo, s vaší identitou mám potíž. Zjevně jste jedna osoba (nebo sedíte všichni tři u jednoho počítače?). Další vaše alter ego je Mirek. Až budete mít cestu do Prahy, stavte se, vysvětlím vám, proč to nehodlám tolerovat.

    Odpovědět

  • Sláva

    17 srpna, 2006

    Honzo,
    domnívám se, že to jde. Je ale potřeba velká přidaná hodnota k oboru, dale pak movitější klienti a známe jméno. To další je být stále všude. Podívejte se na to co trapí movitější klientelu a nabídněte nadstandart.
    Sláva

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    17 srpna, 2006

    hypo nadstandard ? :))

    Odpovědět