CZK/€ 25.330 +0,16%

CZK/$ 24.057 +0,45%

CZK/£ 30.413 +0,26%

CZK/CHF 27.245 +0,62%

Text: Petr Stuchlík

19. 03. 2014

97 komentářů

Broker pool: Místo posledního odpočinku

 


 

Pokud jste citovanou analýzu nečetli, doporučuji to provést před přečtením následujícího textu, který na ni logicky navazuje. V září 2013 jsem postuloval tyto teze:

 

 

 

  1. Mezi MLM a brokem poolem není často velký rozdíl
  2. Poradce si v broker poolu nevydělá víc
  3. Poradenství v poolech je často méně kvalitní
  4. Není pravda, že jen pooly mají budoucnost
  5. Není pravda, že MLM nemá budoucnost

Co uplynulý půlrok přinesl nového? Především se naplno projevily fenomény, které potvrzují a rozvíjejí výše uvedené teze. Než se k nim dostanu, dovolte mi metodickou poznámku: S časem se ukazuje, že INSIA se nachází někde mezi klasickým MLM a poolem. Kvůli majoritnímu vlastnickému podílu globální korporace Marsh z ní časem bude korporátně řízený distribuční kanál velké americké pojišťovací společnosti se všemi pozitivy i negativy. Proto ji dále sice uvádím, ale za klasický broker pool již nepovažuji. Naopak její místo převzal Bonnet.cz, dravec, který nejvíce poradců odebírá prozatímnímu lídrovi mezi pooly – společnosti Broker Trust.

Nejvíce poradců odchází ze ZFP a – Broker Trustu!

Překvapuje vás to? Čtěte dále.

Když jsem si četl rozhovor se Zdeňkem Slukou, kde se vychloubal, že BT vyrost v roce 2013 o 20 %, byl jsem překvapen. Čekal jsem totiž podstatně více. Všechny velké firmy v růstových dobách životního cyklu rostly podstatně větším tempem. Meziročně 30, 50, 70 %. Fincentrum to zažilo před lety v Česku, minulý rok na Slovensku, prostě vždy je v životě úspěšné firmy ono „inflační“ období, kdy se firma dramaticky zvětší.

Broker Trust jen 20 %. Navíc v hypotečně mimořádně silném roce. Proč jsou hypotéky důležité? Do poolů, zejména do Trustu občas „zanášejí“ hypotéky zoufalí poradci z jiných firem. I proto BT udělal obratově stejný objem hypoték jako dvojnásobně větší Fincentrum CZ a ještě o něco (asi) větší Partners. Jak to, že tedy BT rostlo jen o 20 %?

Těch 20 % je totiž 100 milionů provizního obratu navíc, což nejsou špatné peníze, ale ani žádná pecka. Zvlášť když velká část tohoto růstu byla tažena hypotékami. Což je, jak všichni víme s ohledem na charakter trhu, dočasné.

Jenže, kde jsou všichni ti poradci, kteří prý houfně odcházeli do poolů? Začal jsem pátrat a dospěl k zajímavému závěru: Kde jsou ti poradci? Nikde, „umřeli“. Respektive prošli pár poolů a odešli z branže.

Exaktní odpověď je v analýze přechodů poradců dle dat ČNB za druhé pololetí 2013 a první týdny roku 2014. Záměrně jsem vynechal první pololetí roku, kdy byl trh rozhýbán velkými odchody z Partners.

od 1.7.2013 do 1.3.2014 Odchod Příchod Δ Počet PPZ k 1.3.2014 Počet VZ k 1.3.2014
Broker Trust a.s 578 312 –266 1567 1000
INSIA, a.s 72 220 148 1256 12
Bonnet.cz, spol. s r.o. 54 240 186 569 139
 
OVB Allfinanz, a.s. 1134 1276 142 13711 4797
ZFP akademie, a.s. 514 126 –388 3526 2179
Partners Financial Services, a.s. 571 552 –19 2633 2968
Fincentrum a.s. 225 258 33 1608 1494
Broker Consulting, a.s. 168 164 –4 871 786
Swiss Life Select Česká republika s.r.o. 143 135 –8 563 540

Zdroj: ČNB

Co nám data za minulých osm měsíců říkají? Několik nepřekvapivých čísel (v kombinaci s daty o obratu, viz Lesk a bída):

  • Že OVB je vážně obrovský „průtokáč“ s neskutečnou náborovou schopností (i když často postavené na nepravdě – viz Otevřený dopis) a velmi nízkou produktivitou na poradce. Tedy často spíš prodejce, bohužel.
  • Že ZFP prochází vážnou krizí.
  • Že Partners prakticky dorovnalo novými nábory úprky poradců z prvního pololetí. V produkci se to však ještě neprojevilo, první pololetí 2014 tedy ukáže, zda jde o masivní nábory a la OVB či o svědomité vychovávání nových poradců. Přeji Partners ten druhý scénář.

To hlavní zjištění je však překvapivé:

  • Broker Trustu za posledních 8 měsíců odešlo podstatně více poradců, než do něj přišlo! Přišlo 312, odešlo 578. Jak je to možné?

Životní cyklus neúspěšného poradce

Broker pooly na počátku své životní cesty berou prakticky každého, kontrolní systémy jsou méně přísné, požadavky na kvalitu také. Jenže s růstem velikosti, množícími se problémovými případy a snahou o alespoň malou ziskovost pool začne přitahovat opratě. To těm nejslabším kusům nevyhovuje, proto jdou o dům dál. Rozuměj do dalšího poolu. Když neuspějí ani tam, obvykle svou profesní cestu končí a jdou třeba prodávat elektřinu. Nebo zlato, s křížkem po funuse.

Poslední měsíce jsou pěkným příkladem, kdy část putujících poradců neuspěla ani v Broker Trustu a putovala tedy dál. Typicky do Bonnetu nebo malých ambiciozních poolů. Jak se jim bude dařit tam? Většině špatně. Protože změna poolu už je jen tím nejzoufalejším řešením, které nic nepřinese.

Závěr? Dva:

  • Pokud se poradci nedaří v MLM, nebude se mu dařit ani v poolu. Pokud se mu nedaří v poolu, jeho změnou nic nevyřeší. Jen prodlouží své profesní umírání.
  • Pooly jsou opravdu trochu za zenitem, jejich celkový podíl na produkci v ČR možná ještě rok dva poroste, ale odchody od lídra poolů – Broker Trustu – hezky ukazují, jak je tento segment křehký. Možná i proto v Trustu hledají marně obchodního ředitele. Vy jste tu nabídku ještě nedostali? Tak to budete vážně poradenská nula…

Dozrávání životního cyklu poolů potvrzují dva další fenomény, které se v závěru minulého roku projevily:

Přetahování mezi pooly

Chcete si založit vlastní pool? Budete potřebovat pár milionů, trochu štěstí a hodně optimismu. Pool si dnes totiž může založit skoro každý s drobným kapitálem za zády. S kapitálem, který není třeba zhodnocovat, dodejme. Bariéry vstupu jsou nízké, proto dnes fungují desítky poolů. Tedy fungují – spíše živoří a výhled není pozitivní. Jak ukazuje tabulka výše, pooly si přetahují poradce navzájem. I když jde často o poradce v posledním tažení, mohou dočasně přebouchnutím produkce vylepšit čísla.

Pojišťovny jako konkurenti poolů

Zajímavý fenomén vznikl koncem minulého roku. Ty bystřejší pojišťovny si uvědomily, že zatímco klasickému MLM distribučnímu kanálu se interně konkuruje těžko, u poolů je to snadnější. Pokud pool poskytuje jen produktová školení a vypořádání provizí, poradce jej snadno může zaměnit za pojišťovnu. Jasně, je zde právní omezení, ale jak mi jeden z šéfů nejmenované pojišťovny potvrdil, pro pár procent navíc „to klidně zoufalec z poolu napíše přes manželku“. Jaká asi bude kvalita takové produkce, je jasné. Mizerná.

Vlastní firma = méně peněz

S odstupem času se objevují další potvrzení mé analýzy ze září 2013. Smutně nízký obrat firmy Zdeňka Simaichla, kdysi poradenské tváře Partners a dnes náborové tváře Broker Trustu. Osobně roční obrat 1,3 milionu korun ve třech společnících nepovažuji tedy za výhru (Zdroj: Ministerstvo spravedlnosti, data 2012). Hezkých 36 tisíc na hlavu a měsíc hrubého příjmu vlastní firmy. Aha, tak to je důvod, proč si založit vlastní firmu! Příště by náborovou tváří Broker Trustu mohl být třeba lachtan z pražské zoo. Ten to také nedělá kvůli penězům. Pojďte, založte si vlastní firmu, budete vydělávat míň!

Nic proti panu Simaichlovi, na základě mě dostupných informací to bude výborný poradce. Ale asi také chudý poradce, pokud tedy nemá jiné příjmy mimo Broker Trust či mimo český daňový systém.

Všechna výše uvedená tvrzení jen potvrzují závěry mé předchozí analýzy. Dovolím si tedy její zakončení zkopírovat. Nemusím měnit ani slovo.

Epilog

Kolem broker poolů se někdy kolem roku 2011 vytvořila módní vlna, která v ČR pozvolna opadá (na Slovensku ještě stále roste, podporována skrytě některými vrcholovými manažery pojišťoven), i když byla v prvním pololetí (2013 – pozn. red.) přiživena většími odchody poradců z Partners. Není to dle mého názoru projev tržní změny, ale spíše série chybných kroků managementu této významné české poradenské společnosti.

Nic v životě není černobílé, a tak ani mezi MLM a broker pooly není jasného vítěze.

Broker pool umí nabídnout jednotkově vyšší provize zejména pro poradce, kteří nemají ambice někam růst a vlastně jim to „tak nějak stačí“ a vyhovuje. Pooly nevytváří růstové prostředí, potýkají se často s kvalitou a prakticky vždy s hospodařením. Jedním slovem: Broker pool je „na pohodu“. Se všemi pozitivy i negativy tohoto výrazu.

Tradiční MLM poradenské sítě – nyní mluvím o těch seriozních, ne o samospotřebitelských či zaměřených na teenagery! – dokáží díky úsporám z rozsahu poskytovat poradcům a manažerům lepší služby. Především však vytváří prorůstové prostředí, které sice ne každému vyhovuje, ale které zajistí, že poradce si celkově vydělá víc než v poolu. I přes jednotkově nižší provizi na nižších pozicích. Jedním slovem: MLM je „o penězích“. Se všemi pozitivy i negativy tohoto výrazu.

Oba obchodní modely nejsou od sebe tolik odlišné, jak jsme viděli v úvodu tohoto článku. Rozhodně je spojuje jedno: práce. Náročná, těžká práce finančního poradce či manažera. Ten, kdo je ochoten pracovat, uspěje v obou. V poolu si hned po startu vydělá víc, ale narazí poměrně rychle na strop. V MLM si vydělá podstatně víc, ale bude to trochu déle trvat. 

Jedno je jisté: Ten, kdo není ochoten pracovat, bude hlady v poolu i v MLM.

Autor je generálním ředitelem společnosti Fincentrum.

Loading

Vstoupit do diskuze 97 komentářů


Související články

Bitcoin dosahuje nového historického maxima díky pokračující rally po volbách

Bitcoin minulou středu dosáhl nového historického maxima 93 480 dolarů, což je výsledek dynamiky po amerických prezidentských volbách, která nadále podporuje trhy s kryptoměnami. S rostoucí cenou bitcoinu také celková tržní kapitalizace kryptoměn stanovila nové historické maximum ve výši 3,05 bilionu dolarů, čímž překonala hodnotu zaznamenanou na […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

20. 11. 2024

Zlaté časy startupů končí. Trh s rizikovým kapitálem klesá

Situace na trhu rizikového kapitálu se v posledních letech kompletně proměnila. Zatímco v období pandemie tento trh významně rostl, v současnosti je trend opačný. Důvodů je několik. Investoři se zaměřují na trhy s ověřenými obchodními modely a v neposlední řadě chování investorů ovlivnily vysoké úrokové sazby. Přesto existuje i startupový segment, který […]

Text: Redakce

19. 11. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Jasinski

    21 března, 2014

    Jeden by řekl, že se Hrubý se Stuchlíkem domluvili na tažení proti poolům. Asi jim začíná pěkně téci do bot.
    Řekl bych, že za tím bude jistý názor Generální finančního ředitelství na to, co je a není provize za pojištění. Proč je to tak důležité? Jde o DPH. Dopad? Na všechny levely MLM kromě těch šuplíků, co běhají za klienty.

    Jinak by si pan Stuchlík asi lépe ověřil, zda přístupné informace si vykládá správně a nepouštěl by se do takových někdy až fantasmagorií.

    Odpovědět

  • z pojistovny2

    21 března, 2014

    Hmm, klasika, teď tu bude diskuse plná demagogie z Půlů a proti nim mulťáci. Poučte mě, co je fantasmagorie? Nepracuji jako poradce, ale v čem se třeba mýlí, ať víme.

    Odpovědět

  • vasek

    21 března, 2014

    ano, následovat bude klasika…

    Odpovědět

  • bývalý poradce

    21 března, 2014

    Já za sebe mohu napsat toto:
    Zajímalo by mě, kde pan Stuchlík přišel na informace o počtech poradců. U MLM je to jasné, tam kdo přijde, uzavře smlouvu a je registrován jako vázaný zástupce a PPZ. Takže zde může použít evidenci ČNB. Ale u poolu? Co vím z vlastní zkušenosti, v poolu, pokud nechci, nemusím být PPZ nebo vázaný zástupce. Dokonce si myslím, že část poradců v poolu může být jen PPZ, část jen vázanými zástupci a část bez registrace – jsou zvyklí na stavebka a hypotéky a nechtějí platit za registraci pojiš´továka. Vše by osvětlilo, pokud by Stuchlík zveřejnil zdroje, čísla a práci s nimi.
    Nižší výdělek může znamenat v pojišťovnictví menší tlaky na misselling. Poradci v poolu nepotřebují tolik smluv na živobytí, nejsou tlačení k pojištění u klienta, u kterého to není nezbytně nutné. Podle toho by mi vycházelo, že poradci poolu jsou pro klienty méně nebezpeční a méně je odírají. Samozřejmě, do poolu asi nastoupí i zlatokop, ale posuzovat podle výjimky pooly jako takové, je mimo.

    Odpovědět

  • ExPartners

    21 března, 2014

    Shrnul bych to asi následovně: nosným pilířem celého článku pana Stuchlíka je jedno jediné slovo: STRACH. Strach z broker poolů. Zbytek nemá smysl komentovat, neboť je evidentní, že MLM firmám rok od roku kvete pšenka čím dál méně a hůře, takže asi tak.

    Odpovědět

  • bývalý poradce

    21 března, 2014

    tak FC je na tom ještě dobře. BC hůře, Partners a ZFP jedou dolů.
    Ale asi je pravdou, že je konec stád poradců bouchajících pro MLM a přichází doba individuálních poradců, např. pod pooly. Pravda, i pooly mají semtam pod sebou nejaký menší MLM, ale i to půjde pryč.

    Odpovědět

  • Lamka

    22 března, 2014

    Strach? Proč myslíte? Pane kolego, bohužel, to co popsal Petr ve svém článku jsou fakta, já samozřejmě chápu že se nelíbí poolům, víte, bavím se dnes a denně s lidmi z MLM a poolů, MLM prožívá těžké časy, protože nainvestuje do výchovy poradců mraky času a peněz na dnešním trhu a pak, zpravidla neúspěšní poradci a manažeři odcházejí do poolů za vidinou „vyšší“ jednotkové provize za menší práci… Prvních pár měsíců jsou nadšení, stejně jako nováčci v MLM, píšou články a komentáře na investujeme jak to stojí v MLM za prd, ale během relativně krátké doby (tím myslím půl roku až jednotky let max 3) se situace mění… Pomalu umírají bolestivou smrtí, protože se prostě neuživí… Protože pokud mám výdaje 30tis kč, tak pokud napíšu výkon 0 tak je úplně jedno jakým koeficientem je násobena… A myslete si o mém příspěvku co chcete… Ale bohužel toto je realita… Většina struktur se po odchodu do poolů rozpadne na padrť a většina poradců v plochých strukturách zmírá časem hlady a končí v zaměstnání… Realita, která se těžko přiznává…

    Odpovědět

  • ExPartners

    22 března, 2014

    Pane Lamko, zaregistroval jste na někde na webu, potažmo na I.CZ, že by se brokerpooly takto navážely do MLM ? Promiňte, ale já vím jen o pár kultivovaných rozhovorech s panem Špirakem z INSIA a panem Slukou z Broker Trust. Komu tedy kdo vadí ? Pokud by se MLM kolosy necítily broker pooly do budoucna ohroženy, tak by jejich majitelům nestály ani za úhoz na klávesnici svého PC.

    Jinak k Vašemu příspěvku musím dodat, že máte naprostou pravdu. Člověk, který se neuživí v MLM a nemá vybudované pevné pracovní návyky, se neuživí ani v poolu, a to i v případě, že by tam byly provize 10× vyšší.

    Osobně jsem toho názoru, že právě MLM firmy jsou historickou příčinou toho, že je finanční poradenství a samotní poradci vnímáni jako totální žumpa a stoka společnosti. Na vině jsou i pojišťovny, které v honbě za produkcí rozjeli provizní spirálu, díky které je pak MLM začaly prachsprostě vydírat (nedáš naší MLM firmě ABC vyšší provize ? Ok, budeme nosit produkci pro jinou pojišťovnu). Ryba smrdí od hlavy a to příslovečné hovno teď mají na hlavě pojišťovny s tím, že nevědí, jak dál (když jim snížíme provize, bude putovat produkce jinam, když to zavedeme jako jediná nebo první pojišťovna na trhu, bude putovat produkce tam, kde mají pravidla „postaru). Je to začarovaný kruh a já vidím dva hlavní viníky na trhu: nenažrané pojišťovny, které jsou produkčně vydírány velkými MLM firmami (pokud to tak není, prosím dokažte mi to).
    Proč si myslíte, že byl takový tyjátr kolem novely zákona č.38 ? Umíte si představit zastropování provizí ? Natažení délky ručení za storno u ŽP třeba na 5 a více let ? Umíte si představit vyplácení provizí zaslouženě, tzn. co platba klientovi to zaslání provize poradci ? Ho hó, musím se smát, to by to pak všechny ty rádoby slavné poradenské MLM firmy musely zabalit, celé by se jim to sesypalo jak domeček z karet.

    Jsou v tom obrovské peníze a lobby těchto MLM firem udělá vše, aby se zákony a nastavení ohýbala podle toho, jak chtějí oni, ne klienti. Ty firmy to nedělají z charity nebo z nějakého hlubšího přesvědčení, dělají to za účelem výdělku, generování zisku majiteli či akcionáři. Zářným příkladem je sám CEO Broker Consultingu pan Hrubý: plná ústa etiky, férového přístupu a přitom má sám ve své firmě Lukáše Štorka. Promiňte, ale to je pokrytectví a faleš na druhou. A víte proč ho tam měl ? Nu to je jednoduché: nosil a nosil moc moc hodně. Peníze přece nesmrdí…

    Odpovědět

  • vasek

    22 března, 2014

    No vzhledem k tomu, že oba zmínění pánové mají pod svými pooly i MLM struktury, nemohou ten MLM systém zase až tak hanit…

    Odpovědět

  • z pojistovny

    22 března, 2014

    Co mají pánové Sluka a Špirakus jako psát. Mají stovky smluv měsíčně na černo od poradců z jiných firem, lidi odchází do jiných poolů.

    Až se ČNB na Trust podívá, bude to muset Sluka zavřít. MLM mají své problémy, pooly taky akorát se o nich nemluví. Nesmí se o nich mluvit!!!!!

    Odpovědět

  • jirik_h

    22 března, 2014

    Uvítal bych, pokud byste měl kontaktoval a předal mi bližší informace.
    Děkuji.

    Hlisnikovský, Broker Trust, a.s.

    Odpovědět

  • Štěpán Průcha

    23 března, 2014

    Doplním, že pan Hlisnikovský je compliance v BT, určitě se Vašemu podnětu bude věnovat.
    V BT působím asi 3,5 roku, jsem zcela spokojen. Na pana Hlisnikovského jsem narazil jen jednou, před pár měsíci, když jsem nezkontroloval výstup softwaru pojišťovny – pojišťovna měla v SW chybu a tak u smlouvy se zanedbatelnou spořicí složkou měl klient po 30 letech naspořit podle modelace milion. Dost mě tenkrát mail od compliance vyděsil a zároveň potěšil :-) Z terénu totiž vím, jaké prasárny stále prochází u AWD (resp. SLS) či u ZFP.

    Odpovědět

  • ExPartners

    23 března, 2014

    No jo, to by ale musela ČNB zkontrolovat všechny subjekty na trhu kromě MLM molochů, protože všichni na trhu nabízejí na provizích víc jak MLM paraziti. Okruh mých kamarádů v MLM bere tak 40% z RP a to je jasně nejmíň na trhu, i pojišťováci co pracujou přímo pod pojišťovnou mají jednou i více jak jednou vyšší provize. Poradci z MLM zanášejí všude, kde dostají vyšší provize, takže to nosí do malých, středních i velkých makléřských firem, do poolů, po domluvě kolegům přímo do pojišťoven a bank. Jenom u hypotéky má kámoš u Partners cca 60%, přes kámoše v bance 140%. MLM si to dělají sami, nemají být tak nenažrané a mají se dívat do budoucnosti a nejenom na příští výplatní termín, aby bylo na leasingovou splátku jejich Lamborghini nebo Maserati.

    Odpovědět

  • Angel

    23 března, 2014

    Vy jste fakt mimo :-D
    „Jenom u hypotéky má kámoš u Partners cca 60%, přes kámoše v bance 140%. „
    Už jsem si zvykl, že exoti počítají provize na roční pojistné v IŽP. Ale že by někdo stejný poměr použil u hypotéky. Fakt nechápu jak někdo může pracovat v ekonomickym sektoru a neumí počítat a vyjadřovat se jasně. Děs a hrůza

    Odpovědět

  • Jirka

    23 března, 2014

    Nic nového. Nebo možná nějaká nová „pool super firma“ ještě nad rámec přijaté provize doplácí poradcům dalších „x“ tisíc ze svého :-D Víc jak dva měsíce jsem na tomto serveru nebyl, teď jsem si pročetl články a diskuse a s klidným svědomí můžu návštěvu tohoto serveru pro letošní rok uzavřít :-))) Diskutuje se tu o nesmyslech a raději ani nevědět jaká individua se schovávají za nejrůznější přezdívky…

  • Tonda Dláto

    23 března, 2014

    Asi měl na mysli 0,6% u Partners a 1,4% u broker poolu, tak mu to nemějte za zlé, trošku nadhledu pane kolego…

  • Compliance

    23 března, 2014

    Okruh Vašich přátel, pane EXP, jsou věční začátečníci? Tedy pokud se týče provizí z IŽP. Nezlobte se na mě, ale některé Vaše znalosti Vás pro seriozní diskusi poněkud diskvalifikují. Jakže jste to v Partners dlouho pracoval? Nic ve zlém, jinak jste milý prvek zdejších diskusí:).

    Odpovědět

  • Colour

    23 března, 2014

    Názorná ukázka toho, že dotyčného v Partners ničemu nenaučili a ještě si za to řádně zaplatil aneb bereme kohokoliv, jen když cokoliv přinese, že ?

  • xyz

    22 března, 2014

    100% souhlaím s Lamkou. Pod pooly skupiny nevydrží víc než rok. Sólisté delší dobu, většinou živoří za pár korun. Chudák Zdeněk Simaichl je teda gól. Nevěděl jsem že je na tom až tak špatně.

    Odpovědět

  • Jiří

    22 března, 2014

    A já znám spousta zadlužených zprostředkovatelů v MLM, kteří si hrají na odborníky, kteří mají průměrný výdělek kolem 15tisíc. Hlavně že jezdí v BMW. Borci:oD. Není to jedno? Napadat se můžeme donekonečna. Jak jste na tom Vy?

    Odpovědět

  • M1

    22 března, 2014

    Těch nagelovaných týpků s kohoutem, co se prohánějí ve svých Audi A8 na leasing, a každý měsíc si půjčují od kolegů na další splátku, nebo si bouchnou jedno fiktivní IŽP ? Jo tak těch znám dost, škoda že se z nich nikdo nechlubí těma stornama, když jim po prozření utíkají lidi. Všeho do času, MLM klondajk pomalu končí, pánové a dámy.

    Odpovědět

  • Compliance

    23 března, 2014

    Další tyrkysový fanatik ?

    Odpovědět

  • ExPartners

    22 března, 2014

    Pana Simaichla si vůbec neber do úst, ty poradenská nulo. Kdyby poradci dělali svoji práci z deseti procent tak seriózně, férově a slušně jak pan Simaichl, tak by neměl tento server o čem psát. Za současnou situaci na trhu můžou zejména MLM kolosy, které by klientům ve své hladovosti prodávali i rozmazané hovno na zdi, kdyby jim za pojišťovny platili a oni tak z toho měli svoje slavné BJ.

    Odpovědět

  • ČNB

    21 března, 2014

    V poolech nemusíte být PPZ nebo VZ? To se pletete, pane.

    Odpovědět

  • bývalý poradce

    21 března, 2014

    Pokud neděláte pojistky nebo investice, nemusíte být ani PPZ, ani VZ.

    Odpovědět

  • John Brambor

    21 března, 2014

    Pochybuju, že se domluvili. Ti dva se z podstaty nesnáší. To spíš dal Hrubý rozhovor a Stuchlík se inspiroval. DPH je v pohodě. Reálně je to snížení provizí o cca 10 % max…jak to s tím souvisí, to fakt nechápu.

    Odpovědět

  • bývalý poradce

    21 března, 2014

    Společný nepřítel (pooly) spojuje. Historie – Stalin a Churchill proti Hitlerovi. Přitom se bytostně nesnášeli.

    Odpovědět

  • porasdce

    21 března, 2014

    To DPH je (bude) pro některé „poradce“ z MLM velký problém, reálně všem kdo bere meziprovize hrozí jednak pokles příjmů o 20% /nevím kde jste přišel na 10%/ a jednak ještě dodanění DPH od 1.1.2014. U něk­terých MLM špiček tak doměrek s penále může být v mil. Kč.

    Odpovědět

  • Míra

    21 března, 2014

    Proboha, co se děje? Včera Hrubý, dneska Stuchlík. Nějak jim ty broker pooly začínají vadit. Ve zdejším rybníku je asi moc větších ryb. Asi se jim zmenšuje pole působnosti.

    Odpovědět

  • Dlouhodbý poradce

    21 března, 2014

    Pořád se tu všichni přou, kde poradci pokvete lepší „pšenka“. To ukáže sice až čas, ale každý kdo má mozek v hlavě si musí uvědomit, že dříve či později každý poradce, který chce opravdu dělat dlouhodobý servis klientům, nebude pracovat za 30–40% provize. Ona totiž většina poradců neodchází z MLM do POOLŮ pod nový MLM ale pod firmy s plochou strukturou, kde mají nad sebou většinou jen jeden článek. MLM firmám začíná vadit fakt, že „vychovají“ člověka a on pak jde svou cestou do POOLU, kde ho nikdo neotravuje s demagogií a propagandou jak je jejich MLM skvělý a kolik nových poradců jim přibylo. Když se podíváte do POOLŮ, poradců typu – 20 let a mlíko po bradě byste tam našli jen velmi málo. Je dobře, že vychází tyto články. Je vidět, že z MLM odchází velké množství lidí a začíná jim to vadit. Trh totiž potřebuje kultivaci a ne neustálý nábor mladých studentů a jiných nekompetentních li­dí.

    Odpovědět

  • PB

    21 března, 2014

    Dobrý den všem,

    dovolím si krátký názor na výše uvedené: pracuji jako školitel v jedné významné pojišťovně a každý týden mám několik produktových či prodejních školení. Poslední rok není školení nebo semináře, kde by se diskuse nestočila k brokerpoolům a provizím. Z mého pohledu spousta poradců v MLM vážně přemýšlí o odchodu do poolů, málokdo však tento svůj záměr realizuje do konce. Důvodů je spousta, nejčastěji strach z MLM právníků, konkurenční doložky, milionové pokuty za školení apod. MLM firmy budou muset v budoucnu projít velkou transformací, protože současný model jejich fungování je dlouhodobě neudržitelný. Na trhu už není téměř z čeho brát, rozumný člověk do finančního zprostředkování nejde a náctiletí nadělají spoustu neplechy a za pár měsíců taky končí. Naše země není co do počtu obyvatel nafukovací, fluktuace je extrémní a MLM firmy už nemají kde brát. Do toho jim utíkají poradci do brokerpoolů z notoricky známých důvodů. Myslím si, že doba MLM firem je nenávratně pryč a jejich transformace je nevyhnutelná, jinak nepřežijí. Všimli jste si, že poslední rok není snad týdne, kdy by na internetu nevyšel nějaký článek nebo dokument o neseriózním či podvodném jednání finančních poradců ? I toto nemalou měrou přispívá k tomu, jaká je reakce společnosti na profesi finančního poradce. Někteří účastníci seminářů dokonce popisovali verbální útoky na svoji osobu bez jakýchkoliv servítek, prostě jakýkoliv finanční poradce rovná se automaticky zloděj, lhář a podvodník. Jsem názoru, že tento obor čekají velké změny razantního charakteru, které budou pro většinu poradců velice nepříjemné, mnoho z nich začne zvažovat svoje další setrvání v oboru. Do toho si přidejme vznikající právní firmy, které již začaly žalovat neseriózní a nepoctivé poradce a požadují po nich zaplacení finanční újmy způsobené klientovi
    např. sjednáním výhodného spořícího IŽP na několik tisíc měsíčně. Ještě bude hodně, ale hodně veselo.

    Odpovědět

  • BP

    21 března, 2014

    Školím hypotéky, situace je přesně taková, jak píšete.

    MLM se sice ohání, že jsou hypotéky produktem budoucnosti, poradci jim ale nosí pouze drobky, které navíc budou čím dál menší.

    Nezřídka se stává, že poradce z MLM využije svého manžela, partnera, který si uzavře smlouvu s bankou a obchody nosí napřímo.
    Jak bude klesat trh s životním pojištěním a poradci z MLM si budou chtít udržet příjmy, budou muset napřímo nosit víc a víc, až odejdou úplně. Ono je totiž rozdíl dostávat za milionovou hypotéku 14 000 Kč a 6 000 Kč.

    Odpovědět

  • ZŘ FCTR

    22 března, 2014

    Milý kolego, velmi se pletete, že by provize z hypoték tvořili malý podíl, schválně jsem se podíval na FD, kolik procent provizních příjmů tvoří hypotéky, pravda, díval jsem se na posledních 15 měsíců, což je rok a čtvrt a zjistil jsem, že je to hrozivých 44% veškerých provizních příjmů… Tak nevím tedy…

    Odpovědět

  • BP

    22 března, 2014

    A kolik by to bylo, kdyby i lidé z FC nenosili hypotéky do poolů nebo do bank? Kolik máte poradců a kolik hypoték jste jako firma sjednali?
    Vám ještě podřízení neříkali, že jim banky na pobočkách nabízí vyšší provize, pokud půjde obchod „na přímo“?

    Odpovědět

  • Mirek

    21 března, 2014

    Díky za tento příspěvek, vidím to úplně stejně.

    Odpovědět

  • Compliance

    21 března, 2014

    Myslím, že nemusíte mít o „klasické“ MLM poradenské firmy obavu pane z pojišťovny. Ti náctiletí, které školíte na Vašich produktových a prodejních školeních do žádného poolu nepůjdou. Co by tam dělali? Vždyť z oboru umějí jen tu vaši jednu pojistku. A mimochodem, takové to „lepší spoření“ přes investiční životní pojištění nevymyslel žádný „lotřík“ z multilevlu, ale jedna velmi seriózní finanční instituce. Možná v ní dokonce pracujete. Dnes za stejný „terminus technicus“ dostanete černý puntík od regulátora. A využívání náctiletého lepšího spoření přivedl k dokonalosti tým jednoho mladého ředitele, mistrně využívající touhy mladých lidí. Samozřejmě, jak jinak za podpory jedné velké finanční instituce. Za pár let se tomu bude říkat: „mistrně využil díry na trhu“.

    Odpovědět

  • ExPartners

    21 března, 2014

    Proč jsem odešel z Partners do broker poolu ? Chtěl jsem se věnovat naplno svojí práci, nikoliv naplňovat bodové představy svých několika manažerů a ředitelů nade mnou. Chtěl jsem klientům doporučovat a sjednávat produkty, kterým skutečně věřím, nikoliv které byly provizně výhodné pro společnost či v honbě za body. Chtěl jsem být svobodný člověk, bez neustálého tlaku na produkci a strachu, zda budu příští měsíc na téže pozici, nebo spadnu o level níž a vydělám si tak za tutéž práci ještě méně než doposud. Já sám jsem to nezažil a jen jsem o tom slyšel, ale prý se i kšeftovalo s body, sepisovali se fiktivní smlouvy, když se blížil termín obhajování pozic, údajně někteří ředitelé v Brně upláceli ze svých ředitelských provizí manažery pod sebou, aby jim i se skupinou neutekli do poolů. Byl jsem unavený z masáže typu máme exkluzivní nízkonákladové produkty, nejvyšší provize na trhu, toto nebo ono. Pak jsem potkal pár kolegů z oboru, co odešli do poolů a nastalo zděšení, přesněji řečeno nasrání. Za stejnou práci jednou až jeden a půlkrát vyšší provize. Do toho neustálé měnění kariérního plánu, skvělá pokuta za školení za předání jakéhosi skvělého know-how a spousty, spousty jiných věcí. Byl jsem unaven i z těch neustálých póz ala luxusní auta, pasivní příjem, drahé dovolené, hodinky za čtvrt mega na zápěstí…mnoho lidí ve vyšších pozicích je zcela odtrženo od reality. Pojistný kmen jsem budoval společnosti, nikoliv sám sobě. Následné provize dostávala společnost, nikoliv já. Poslední kapkou byla reakce klienta na schůzce „Vy jste ta sesterská společnost OVB ? No, nemáte dobrou pověst, o OVB jsem slyšel nepěkné věci“. Dalo by se psát hodně dlouho. V poolu jsem spokojený, protože se konečně věnuji práci s klienty, nikdo mě nehoní, kolik dám tento měsíc bodů a za stejný pracovní výkon mám ohodnocení,
    o kterém by se mi v Partners nemohlo zdát ani v tom nejlepším snu. Z čeho mám radost je skutečnost, že se mi podařilo zvrátit nástup několika lidí (cca 13) kolem mě do Partners i do jiných MLM firem, zájemcům hodně otevřely oči videa Hvězdný prachy od pana Kalvody, hodně napomohla i pokuta 6 mega panu Štorkovi a odkazy na diskuze na internetu. MLM není pro každého, stejně tak jako brokerpool není pro každého. Já jsem po zkušenosti z předchozího MLM skutečně spokojený a už bych neměnil.

    Odpovědět

  • Mirek

    21 března, 2014

    Vážený pane Stuchlíku, (mohl bych klidně napsat pane Hrubý, bylo by to nastejno), opravdu nevím, co svými články sledujete. Asi vám skutečně teče do bot, nic jiného mě nenapadá. Řeknu vám, jak to vidím já. Práci poradce se věnuji více jak 14 let, z toho 10 let u BC (poslední 2 roky jsem hledal způsob, jak z toho šíleného vlaku vystoupit a nenabít si ústa) a nyní spolupracuji s Broker Trustem. Byl jsem lákán i do Fincentra. Můžete si být naprosto jistý, že už nikdy, nechci a nebudu spolupracovat s žádným multilevelem. Mám nejen lepší provize, velmi dobrou technickou i produktovou podporu, ale hlavně klid na pořádnou a podotýkám, poctivou práci poradce. Obrat mám samozřejmě mnohem nižší, ale kdykoliv se mohu podívat komukoliv do očí, už beze studu za to, co dělám. Čemu se věnuji především, je péče o klienty a světe div se, s řadou z nich se znám od začátku své kariéry. Stále využívají mé služby, aniž bych se jim vnucoval a pokud přijde nový klient, přivedou ho oni. Novou produkci mám, aniž bych musel obtěžovat stupidními telefonáty o jakémsi úžasném nezávislém poradenství.
    V jednom máte pravdu. Pokud si někdo myslel, že založí pool a bude mít vystaráno, spletl se. Pokud tvrdíte, že mlm ve finančních službách má velkou budoucnost, pletete se vy. Náš trh je totiž velmi omezený a nabídka finančních služeb mnohonásobně převyšuje nejen poptávku, ale i potřebu. Snad úplně každý už přišel do styku s minimálně s jedním poradcem a většině lidí naskakuje husí kůže, sotva o něm slyší. A to právě kvůli mlm firmám, které neustále vodí nové a nové spolupracovníky, aby nahradili ty, kteří buď prokoukli, nebo nestíhají plnit vaše požadavky na obrat, aby vám zajistili obrovské příjmy. Mimochodem, osobně znám jednu spolupracovnici Fincentra, která v zoufalé snaze o splnění obratu nabouchala nové životky vlastní rodině. Na tom totiž stojí celé to vaše vysoce nemorální podnikání. Pokud mluvíte o seriózních mlm strukturách, je to k smíchu. Nebo spíš k pláči. Žádná seriózní mlm firma u nás neexistuje!
    Jistě, i v poolu se najde špína, ale trh se přeci jenom trošku kultivuje – ne diky vám, ale protože klienti už mají dost špatných zkušeností a nenaletí tak snadno (doufám).

    Odpovědět

  • Lukáš

    21 března, 2014

    Skláním se před rozhledem a pravdami :)

    Je to pro mne i lehká motivace :)

    Děkuji :)

    Odpovědět

  • Jiří

    21 března, 2014

    Pane Stuchlíku, rovnou napište, že nábory už nejsou tak efektivní jako dříve a že odchází více zprostředkovatelů díky poolů. Bonnet a Insia je prostě v tomto směru úspěšnější, tak si to prostě přiznejte. Poukazujete tady na BT a rovnou odepisujete i ostatní a to i přesto, že mají daleko lepší výsledky než MLM firmy (příchod-odchod). Já jsem v poolu a jsem mnohem spokojenější než v MLM. Dejte šanci zprostředkovatelům. Každý ať si najde to, co mu vyhovuje. Psát články podobného ražení nemá žádnou váhu. Tak jak píšete o poolu já můžu psát o MLM pro které jsem pracoval mnoho let a za neschopného se opravdu nepovažuji a v žádném případě nejsem na posledním odpočinku, ale právě naopak.

    Odpovědět

  • bývalý poradce

    21 března, 2014

    Nedávno jsem se sešel s jedním známým, co bouchá pro Fincentrum. Takový pokec, jak jde život, apod. Jako bývalého poradce (nebyl jsem nikdy v FC) mě to docela zajímá, čím žijí poradci. Trochu mě překvapilo, jaké dezinformace jsou pouštěny některými lidmi v FC mezi poradce FC. Nebudu psát o jaké šlo, jen doporučení pro poradce FC – ověřujte si důkladně, opravdu důkladně, co vám v FC říkají.

    Odpovědět

  • bývalý poradce

    21 března, 2014

    Dobře si pamatuji, jak kdysi byly in MLM – Amway, Herbalife, atd. Dnes o nich člověk prakticky neuslyší (i když asi jsou, nevím).
    Pak přišla doba OVB, BC, Partners, Fincentrum.
    Brzy o nich také neuslyšíme. Ale asi budou. Někde v koutě zbytky.

    Odpovědět

  • Alois

    21 března, 2014

    Dari se jim velmi dobre, take treba Avon, Mary Kay a dalsi. MLM funguje v USA desitky let, bude i u nas.

    Odpovědět

  • Yowie

    21 března, 2014

    Alois má bohužel pravdu. Některým těm firmám, především pak firmě Amway, se daří. Tedy daří, jak se to vezme, nepochybně se velmi dobře daří majitelům…

    Nedávno jsem na jednom fcbk foru viděl statistiku příjmů lidí pracujících pro Amway a to už taková sláva nebyla. 2500 dolarů ročně je průměrný výdělek reprezentanta této firmy a to před zdaněním a před započítáním jeho nákladů, což v USA znamená, že ten člověk stejně ještě někde musí pracovat, protože s takovými penězi se tam nedá přežít. Jinak ta pomatenost těch zástupců bude asi stejná, jako před lety. Našel jsem tam příspěvek jednoho, který tvrdí, že zubní pasta Amway je i přes svou cenu výjimečná, protože v ní není fluor, kterým nás, kteří Amway produkty nekupují, ovládá nějaká tajná organizace… :-)

    Bohužel MLM je opravdu na vzestupu. Proč? Je krize. A v krizi často roste cena zlata, rostou preference komunistům a náckům a taky roste počet zoufalců v MLM, protože se nedostává slušné práce.

    Určitě by bylo zajímavé, kdyby povinnost ukázat průměrné příjmy svých reprezentantů měly i poradenské firmy. Nejideálněji pak po stornolhůtách, to bychom se asi nemálo divili a nejeden poblbnutý poradce by jistě raději vyměnil sako za montérky a šel k pásu…

    Jinak zajímavé texty jak od pana Hrubého včera, tak i dnes od pana Stuchlíka.

    Od pana Hrubého se mi především líbí ta část, kde tvrdí, že některé produkty lidé kupují a některé jim musí být prodány. To nakonec potvrzuje i mé dřívější příspěvky na jiném foru, kdy analogicky tvrdím, že nejlevnější dodavatel el. energie žádné prodejce nepotřebuje a nevyužívá je, zatímco ti s horšími podmínkami sázejí především na ně. Za toto děkuji a utvrdilo mě to v tom, co kolem sebe už dlouho pozoruji, tedy že různí prodejci čehokoliv většinou prodávají druhořadé a zbytečné produkty.

    Ale jinak, jeden den tu do poolů šije ředitel BC, druhý den ředitel FC. Co si o tom člověk má myslet? Pokud jsou pooly „krachující mravenci“, tak o nich přece není třeba vůbec mluvit. Proč kopat do mrtvoly, pakliže skutečně o mrtvolu jde?

    Poradenská MLMka na sebe navzájem nakydala tuny špíny a teď najednou mluví jedním hlasem.

    jj, nic nespojuje tak, jako společný nepřítel…

    Odpovědět

  • M1 from Partners

    21 března, 2014

    No, pár rychlých myšlenek:

    • Česká republika nejsou US, kde jsou desítky milionů lidí, tedy kde lze brát pro MLM
    • český trh je přesycen finančními poradci, nabídka několikanásobně převyšuje poptávku obyvatelstva
    • provize jsou vypláceny nezaslouženě, tj. šmejd dostane peníze za celé dva roky, jen na základě prvního pojistného
    • příliš krátká doba ručení za ŽP, která logicky svádí k přebouchávání po dvou letech
    • téměř nulové vstupní filtry, aneb bereme kohokoliv, kdo nám cokoliv přinese a udrží alespoň tužku a moč (specialita zejména MLM firem)
    • motivy vstupu do oboru finančního zprostředkování: zapomeňte na kvalitní servis a poradenství, v MLM frčí rychlé zbohatnutí a neomezený pasívní příjem v řádu x-set tisíc každý měsíc
    • lživé, manipulativní a účelové prezentace na vstupních školeních MLM firem, zcela odtržené od reality v běžném životě
    • mimořádně špatná pověst oboru, o čemž svědčí i tři povolání, kterými Češi nejvíce opovrhují (taxikář, pojišťovák a bazarový prodejce ojetin + exekutor
    • honba za produkcí za jakoukoliv cenu aneb potřebuju vydělat balík peněz tady a teď, co bude zítra, nedej Bože s klienty, je mi u prdele
    • absence profesní hrdosti, odbornosti, dlouhodobého přístupu a služby klientovi (schválně, kolik poradců dělá poctivě následný servis ? Jeden ze sta.)
    • odbornost ? Šaškárna. Testy ČNB ? Šaškárna na druhou, zvládne cvičená opice
    • a závěrem to nejlepší: když už děláš milý „finanční poradče“ prasárny, okrádáš klienty na několikatisícových výhodně spořících IŽP měsíčně, tak na Tebe nikdo nemůže. Slavná ČNB Ti maximálně dá nějakou pokutu, ale můžeš dál pokračovat v páchání těch samých zvěrstev. Nevěříš ? Vygoogluj si jména Štork, Čovban atd.
    • seriózní malé firmy si od počátku roku lámají hlavu se Záznamem z jednání dle NOZ, myslíte si, že mají podobné starosti MLM firmy ? Ale kdepak, jejich Záznam z jednání je o zakřížkování kolonek „chce – nechce“, „požadoval – nepožadoval“ a „všechno mu bylo vysvětleno a podepisuje, že všechno pochopil“.
    • největší klišé a lež finančního poradenství zní „poradenství zadarmo“
    • mám pokračovat ? Je před obědem, nerad bych zvracel…

    Odpovědět

  • Míra

    21 března, 2014

    Pamatuji doby, kdy Fincentrum byla velmi solidní poradenská společnost. Dokonce před asi osmi lety na kongresu v Hrotovicích řekl tehdejší ředitel společnosti, že Fincentrum nikdy nebude cestovní kanceláří zemských ředitelů. Po návratu pana Stuchlíka do Fincentra se však mnohé změnilo. Silně se náborovaly celé cizí struktury, které ssebou přinesly své manýry. A najednou se z Fincentra opravdu stala cestovní kancelář zemských ředitelů se spoustou dalších nešvarů. A dnes se pan Stuchlík začal bát o svojí budoucnost, protože převážná většina poradců po procitnutí odchází do poolů, protože tam je to bez buzerace, za vyšší provize, bez nervů atp. Totéž se vztahuje na pana Hrubého a všechny ostatní MLM společnosti. Prostě český trh není tak velký, aby utáhnul tolik poradenských molochů.

    Odpovědět

  • Lea

    21 března, 2014

    Souhlasím =)

    Odpovědět

  • Lea2

    21 března, 2014

    Nesouhlasím :0(

    Odpovědět

  • Dlouhodobý poradce

    21 března, 2014

    Souhlasím a podepsal bych se pod to…

    Odpovědět

  • Honza

    21 března, 2014

    Pane Stuchlíku, šíříte pouze bludy.

    Odpovědět

  • §§§

    21 března, 2014

    Povinně přečíst pro MLM bouchače IŽP !!!

    Vývoj pojistného trhu kopíruje vývoj české ekonomiky. Od růstových let 2007 až 2009 klesl v roce 2010 a 2011 růst předepsaného pojistného na nulu. Trh celkově stagnuje podobně jako stagnuje česká ekonomika. Na jubilejní konferenci k 20. výročí založení Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM) to konstatoval výkonný ředitel České asociace pojišťoven (ČAP) Tomáš Síkora.
    „Válka o ceny v povinném ručení , která začala v polovině roku 2009, přinesla snížení cen povinného ručení do roku 2012 o celých 26 %. Přestože rostla inflace a rostl škodní průběh, pojišťovny zlevňovaly. Naštěstí si to pojišťovny během roku 2012 začaly uvědomovat. Ceny pojistného začaly růst. V posledních měsících roku 2013 jsme zaznamenali růst o 7 % a tento růst musí pokračovat. Nejen že jsme se dostali za hranice rentability, ale pojišťovny mají nové finanční povinnosti, které musí plnit. Od ledna letošního roku se začal tvořit Fond zábrany škod, který má jít na ochranu a bezpečnost silničního provozu a souvisí se zásahy hasičů u dopravních nehod, platit budou pojišťovny hasičům za zásahy u dopravních nehod a další náklady vyvolá i nový občanský zákoník (NOZ), který platí od ledna,“ konstatoval Síkora.
    Podle výkonného ředitele ČAP to vše přinese zvýšení nákladů – odhaduje se, že náklady se zvýší až o 3 mld. korun. Pokud tedy pojišťovny nezvýší pojistné o 15 až 20 %, nedostanou se ani na nominální hodnotu předpisu v minulém období. A to by bylo špatně. Trend se v tomto směru začíná zlepšovat, pojišťovny si začínají uvědomovat, že se náklady zvyšují. Bylo by chybou, kdyby dál udržovaly nízké ceny. Cena nemůže být jediným kritériem při výběru pojistitele, klientům je potřeba nabídnout především kvalitnější pojištění, zdůraznil Síkora.
    Co se týká životního pojištění, index kmene meziročně klesá, což znamená, že životní pojištění má stále méně a méně lidí. „Za posledních 5 let máme v kmeni o půl miliónu smluv méně než jsme měli v roce 2009. Co je důvodem? Důvodů je několik. Enormním způsobem rostou storna. Za loňský rok narostla obchodní produkce o 800 000 korun, ale stornováno bylo jeden milión smluv, což je pokles o 200 000 smluv. Důvodem je přepojišťování, o němž se velmi mnoho hovoří, a o němž se bude hovořit i v souvislosti s regulací. Druhým důvodem je neobnovování smluv, kdy část klientů začíná přecházet z investičního životního pojištění (IŽP) do tradičních investičních produktů . Některé obchodní sítě zcela ustupují od IŽP , část byznysu nahrazují kombinací rizikového životního pojištění a konkrétní investicí. Životní pojištění a IŽP budou v následujících letech pod velikým tlakem,“ uvedl Síkora.
    Trendem letošního roku bude podle Síkory zvyšování sazeb z důvodu nových zákonných opatření, ať už je to Fond zábrany škod nebo nový občanský zákoník. Pojišťovnám porostou náklady a to bude trvat do roku 2016 až 2018, kdy bude nutné vyrovnat se s ochranou spotřebitele při prodeji produktů i s novými informačními povinnostmi. To vše bude mít dopad do nákladů pojišťoven.

    Nová i stará legislativa
    „Nový občanský zákoník přináší především změny v odpovědnostním pojištění. Diskutuje se, jakým způsobem se budou tyto škody ve finále odškodňovat, cílem nového občanského zákoníku je dohoda pojišťovny s poškozeným. Zřejmě vzniknou armády právníků, kteří budou chtít využít klienty pro žaloby, na nichž budou vydělávat,“ uvedl Síkora a pokračoval: „Schválena byla problematika činnosti finančního arbitra. Ten od 1. listopadu 2013 řeší spory, které vznikají z prodeje životního pojištění. Tedy spory mezi pojišťovnou a klientem nebo zprostředkovatelem a klientem. Nelíbí se nám, že pokud finanční arbitr rozhodne a spotřebitel nebo pojišťovna nebudou s rozhodnutím spokojeny, jediným možným řešením je opět odvolání k finančnímu arbitrovi. To je trošku zvláštní, v soudnictví se vždy odvoláváte k soudu jiné instance. Budeme si muset zvyknout na to, že vzniknou společnosti, které se budou snažit využít a zneužít arbitra a budou „na ulici“ sbírat klienty a budou se je snažit přesvědčit k tomu, aby žalovaly zprostředkovatele , makléře nebo pojišťovnu (a vydělaly na tom) . Dokonce již takové firmy vznikly a začínají motivovat bývalé nebo současné zprostředkovatele, aby oslovili své bývalé nebo současné klienty a přesvědčili je, aby žalovali zprostředkovatele, makléře, nebo pojišťovny. Myslím si, že v horizontu několika měsíců budou počty sporů mezi zprostředkovateli a klienty, mezi klienty a pojišťovnami enormní. Mnoho z těchto sporů ale budou jen nafouknuté bubliny. Zmíněné firmy se budou snažit vytvořit si na trhu určité renomé, ale ve společnosti se bohužel bude posilovat vědomí, že na pojistném trhu něco není v pořádku. A povede to k tomu, že bude snaha „utáhnout“ ochranu spotřebitele ještě víc,“ vysvětlil Síkora.
    Výkonný ředitel ČAP je přesvědčen, že ochrana spotřebitele je nutná, ale je nutné si vždy uvědomit, kde je ta hranice, kam až jít, kdy ochrana spotřebitele přestává plnit svůj primární cíl – tedy zajištění práv spotřebitele a možnost se odvolat a kde už pozbývá smysl. Klient platí za ochranu spotřebitele takové peníze, že kdyby tu částku uviděl, musel by poslat celou ochranu spotřebitele „do háje“.
    Nešťastná Solvency II
    Solvency II je smutný příběh několika let. Dlouhé diskuse a nestálé odklady, pokud jde o zavedení této směrnice do národní legislativy už nebaví ani skutečné odborníky. O Solvency II se už nikdo ani nechce bavit. Je to experiment a neví se, zda vyjde či ne. „Ale jsme součástí EU a Solvency II musíme přetavit do zákona o pojišťovnictví,“ shrnul Síkora a vysvětlit: „Snažíme se na tom participovat společně s ministerstvem financí a ČNB , aby tato pravidla byla implementována do zákona. Zdržovalo se to mimo jiné také proto, že jsme měli v roce 2008 krizi a bylo nutné přizpůsobit solventnostní pravidla k ještě větší ochraně spotřebitele. Novela zákona o pojišťovnictví, která nás čeká, bude mít určitě dopad do života pojišťoven.“
    Novela zákona 38 o pojišťovacích zprostředkovatelích
    Podle plánu legislativních prací vlády by ministerstvo financí mělo letos v dubnu předložit návrh o zákona 38 o pojišťovacích zprostředkovatelích do vlády. Podle Síkory ČAP zatím od MF neobdržela žádný návrh, jak by měl text zákona vypadat.
    „Mohu se pouze domnívat, že půjde o novelu, která skončila současně s koncem Nečasovy vlády. Požádali jsme MF o zaslání zákona, ale zatím ho nemáme. Obáváme se, aby nenastala situace, že se vymyslí „finta“ na pojišťovnictví a na zprostředkovatele, která spočívá v tom, že zákon neprojde obecným připomínkovým řízením a půjde rovnou do legislativní rady vlády a potom do legislativního procesu. S tím nesouhlasíme, už se to stalo i v minulosti. V poslední době se dělají zákony způsobem, že se předloží text a řekne se „máte k tomu připomínky“ a když ano, tak se ty technické zapracují a ty strategické nikoliv. A pak se bojuje v parlamentu, kdo má silnější lobbing. A to bych viděl nerad,“ otevřeně konstatoval Síkora.
    Zdůraznil, že ČAP chce změnu zákona o zprostředko­vatelích, protože zákon z roku 2004 je již v mnoha věcech přežitý, ale ČAP nechce zákon 38 plný nejistot. Hrozí, že do zákona se v souvislosti s IMD 2 dostanou věci, které Českou republiku budou diskvalifikovat vůči Evropě. „Chceme přísné zákony, ale ne takové, které jsou nad rámec směrnic a předbíhají časový vývoj,“ zdůvodnil.
    Součástí revize právního rámce zprostředkování, která probíhá v Evropě, je tzv. novela IMD 1,5, ( jde o regulaci prodeje investičních produktů) – a ta říká, že pokud jde o IŽP, musí se výrazně změnit pravidla v informování zákazníků. Takže se bude muset změnit i zákon 38 a respektovat pravidla, týkající se IŽP. Na to se již v ČAP připravují, zejména pokud jde o přesné informování klienta, týkající sem toho, jaký produkt si kupuje. Ale potenciální spotřebitel by neměl být informacemi zavalen.
    Směrnice IMG 1,5 připravuje také jednu zcela zásadní věc, a to je možnost zákazu výplaty provizí v IŽP na úrovni členských států.
    Revize IMD
    Působnost této směrnice se bude rozšiřovat i na pojišťovny. Důležité je, že se významně bude zvyšovat požadavek na odbornost. Evropský parlament vydal dodatek, že během pěti let musí makléř nebo zprostředkovatel absolvovat ročně 200 vzdělávacích hodin. To je týden ročně.
    Trh se tedy změní, zprostředkovatelé a makléři budou vybíráni ještě přísněji a pokud jde o odbornost, budou na ně kladeny ještě vyšší požadavky. Ty informační se budou týkat výše odměny, kterou zprostředkovatel dostává za prodej IŽP i ŽP. Zatím běží lhůta pěti let, kdy se tyto údaje nebudou vztahovat na neživotní pojištění. Po pěti letech bude muset klient znát tuto odměnu i u neživotního pojištění. A to ne na žádost klienta, ale povinně před uzavřením pojistné smlouvy.
    Makléřská činnost by měla být výhradně financována klientem – tak, aby byla zajištěna maximální nezávislost. Bude se tedy bojovat o to, zda mají být makléři odměňováni klientem, nebo pojišťovnou.
    Podle Síkory prý vznikne i tzv. agent udavač – má to být člověk, který když zjistí, že něco na trhu nefunguje, nebo někdo páchá něco proti ochraně spotřebitele, měl by tuto informaci předat předem určeným orgánům. A ty by měly zajistit i ochranu takového informátora.
    K implementace IMD 2 ale nedojde dřív než v roce 2017. „My však musíme regulaci jít naproti,“ vysvětlil Síkora.
    Podoba Solvency II může být ovlivněna i tzv. delegovanými akty. Když se neví, jak nějaký problém vyřešit, vytvoří se delegovaný akt. Dělá to EIOPA a v českých podmínkách se to dokonale naučila ČNB. Když něco není v zákoně 38, vydá ČNB úřední sdělení, v němž nařizuje ještě další povinnosti, i když nikde v zákoně nejsou.
    „Sečteno a podtrženo, český i evropský pojistný trh nebude mít již nikdy tak snadnou pozici jako měl posledních 15 let,“ shrnul výkonný ředitel ČAP.

    http://www.opo­jisteni.cz/eko­nomika/vyvoj-trhu/evropsky-pojistny-trh-pod-tihou-narustajici-a-nikdy-nekoncici-regulace/

    Odpovědět

  • Petr Stuchlik, Fincentrum a.s.

    21 března, 2014

    Dobry den,

    prozatim jsem mezi triceti prispevky nenarazil na jediny vecny. Je to skoda, tento clanek jsem s kolegy analytiky pripravoval nekolik dni a budu opravdu rad za kazdou opravu.

    U minule analyzy trhu (Lesk a bida broker poolu) byly take desitky namotivovanych anonymnich vykriku od zbabelcu, kteri se neumeji ani podepsat. Jediny Ivan Spirakus napsal reakci, ktera byla vecna a logicka. I kdyz ne ve vsem jsem s nim souhlasil, jsem za ni rad. Protoze pouze tak se cely trh posouva k lepsi sluzbe zakaznikovi a celkove efektivite.

    Nejsem zaslepenec, Fincentrum vzdy reagovalo na vyvoj trhu ve snaze poskytnout svym poradcum nejlepsi zazemi. Proto prosim – nebojte se psat a podepsat se :-). Verejna odborna diskuse pomuze vsem.

    Hezky zbytek tydne,

    Petr Stuchlik
    Fincentrum a.s.

    PS: Bonnet je cerstve v rukou Chytreho Honzy, to je nejlepsi doklad dynamiky trhu poolu. Myslim, ze to panove prodali prilis brzy, ale treba museli, nevim :-). Kubovi Havrlantovi uz jsem popral zhodnoceni investice, panu Patakovi preji vice manazerskych uspechu na poli humanniho financniho poradenstvi nez na webu.

    Odpovědět

  • Jiří

    21 března, 2014

    Nezlobte se na mě, ale neztrácíte tak trochu čas nesmyslnými články? Co jste čekal? Raději vymyslete, jak znemožnit práci černým ovcím, jak si zlepšit reputaci atd. Takové články nikam nevedou a jenom přilíváte olej do ohně.

    Odpovědět

  • vasek

    21 března, 2014

    pane Stuchlíku,
    nevím, jestli je to tím, že Vám s tím článkem pomáhali jiní(a je to v celku jedno), ale musím uznat, že se v něm na rozdíl od těch dřívějších objevuje více respektu a objektivity. Jen tak dál.
    Ano, naprosto přirozenou reakcí na tento článek budou haldy osočování a pomlouvání, tak jak je tu zvykem. Já se jen těším, jestli se zde budou probírat i ta čísla, která jste v článku zmínil. U nich by to alespoň trochu následně mohlo zavánět duchaplnou polemikou.

    Odpovědět

  • Compliance

    22 března, 2014

    Máte plnou pravdu pane Stuchlíku. Mě také mrzí, že v diskusi nezaznívají silněji příspěvky k věci. Diskuse nad fakty je přesně to co preferuji. Na odborném serveru Investujeme.cz se občas podaří takovou odbornější atmosferu vyvolat. To je ostatně důvod proč jej sleduji. A děkuji Vám, pane generální řediteli, případně majitelům Fincentra, že jej (server) stále podporujete. Ani nevíte, jak rád bych se zapojil do debaty věcným příspěvkem právě pod Vašim článkem. Mám ovšem obavu, zda Vás tím nerozhněvám, případně zda neukončím věcnější diskusi, která by nyní mohla přijít, dříve než přijde. V nedávné minulosti se mně to již bohužel dvakrát podařilo. Na konkrétní dotaz ke konkrétní věci, která se týkala Vašeho konkrétního výroku jste mně odmítl odpovědět. Velmi rád bych napsal něco věcného právě k Vašemu textu. Psát k věci je ovšem nepoměrně složitější než vykřikovat dojmy případně si dělat legraci. Kladu si tedy otázku zda mám svoje volné nedělní odpoledne věnovat opravám některých Vašich tezí a údajů. Kolegové analytici mají přes víkend volno a tak na to budu sám. Nebude to pro mne zbytečná práce? Neodmítnete, pod záminkou mé anonymity, věcnou diskusi? Rád ovšem torturu nedělní práce podstoupím, budu li vědět, že o nedělní slunce jarní Vysočiny nepřijdu zbytečně. Jsem Compliance a na své anonymitě nemíním nic měnit, minimálně do doby než Investujeme.cz zavede povinné registrace diskutujících. Navíc, domnívám se pane generální řediteli, že v textech veřejné odborné diskuse není ani tak důležité kdo to píše, ale hlavně co je obsahem. Já osobně rád ponechám všechnu „slávu“ svému nicku Compliance.

    Odpovědět

  • Jarda

    21 března, 2014

    Pane Stuchlíku, na rozdíl od Fincentra do poolu každého neberou, tak se neohánějte kvalitou poradenské práce. Do poolu nechodí studenti co ani nemají dokončenou střední školu, tak jako k vám a do jiným MLM. Začínal jsem taky v MLM a vím, že každý jednou přijde na to, že už nechce živit x manažerů nad sebou a začne svobodně podnikat.

    Odpovědět

  • vasek

    21 března, 2014

    jen abyste se nedivil

    Odpovědět

  • bývalý poradce

    21 března, 2014

    chviličku jsem si myslel, že by vám možná šlo o seriozní diskuzi. Po vaší reakci jsem se jal znovu několikráte přečíst článek a došlo mi to.
    Podstatou bylo, aby vaše ovečky a v jiným MLM taktéž chápali význam čísel o Broker Trustu.

    • Jde o růst o 20 % na klesajícím trhu (jak může někdo růst více než Fincentrum?)
    • pokles počtu poradců v Broker Trustu
    • navíc řada poradců v Broker Trustu končí a nejdou jinde, takže o tuto produkci Broker nepřijde.

    A vy jste potřeboval, aby se nikdo nad těmito čísly nezamyslel jinak, než potřebujete. A tak to obalíte hromadou všeho možného a z evidentního úspěchu – růstu na klesajícím trhu při poklesu počtu poradců – děláte neúspěch.

    Přesně stejný postup, jako když stojím před klientem s investičkem, a ty poplatky, alokační procenta atd, kdyby je klient viděl asi by se zděsil. Ale jsem tu já, aby ho bouchnul a klientovi musím vysvětlit, že ty dva roky vyhazování peněz je vlastně velmi dobré.

    Jo, docela vám to jde.

    Odpovědět

  • Yowie

    21 března, 2014

    Přesně! Mě to taky zaujalo. Třeba rozjezd Axou dotovaného MLMka v roce 2007 absolutně nelze srovnávat s rozjezdem firmy za dnešní situace na trhu.

    Navíc co, a to musím uznat, je na MLM fajn, je ten rychlý růst a hype, pravověrný MLMkař by řekl „momentum“, to ale nejde do nekonečna.

    Zároveň je logické, že jinak organizovaná firma nebude ve srovnání s iluzemi nadopovaným MLM růst rychleji.

    Ano, MLMka mají za sebou několik let, jsou velká a řeší problémy s tím spojené. Srovnávejme srovnatelné, čili MLM s MLM a jinak organizované firmy (pooly) se sobě rovnými.

    Odpovědět

  • Jiří

    22 března, 2014

    pro lamka – Kdo Vás krmí takovými polopravdami? Zprostředkovatelé, kteří se neuživí v poolu, jsou lidé, kteří prostě neumí pracovat. Vy si snad naivně myslíte, že v MLM je to jinak? Vy si myslíte, že všichni zprostředkovatelé utíkají ke konkurenci? Víte vůbec kolik lidí, ukončují činnost právě v MLM? Než ukončili činnost, tak napáchali spoustu škod na klientech. Znám desítky bývalých kolegů, kteří ukončili činnost a nešli do žádných poolů. Jestli má zprostředkovatel umřít, tak ať umře, v čem je problém? Je snad lepší, když slabé kusy odpadají, proč se pokoušet je předělat a neustále jim podávat ruku? Každý má stejné šance, každý si může zařídit život dle vlastních možností. Obviňovat tím firmy je přece hloupost. Navíc byste si měl uvědomit, že neodchází jenom špatní, ale i úspěšní, asi Vám tato informace lehce unikla. Pool nemá za cíl někoho vychovávat nebo předělávat, tuto práci nechává dělat MLM, které si za to berou nemalé odměny. Prosím Vás, pokuste se tuto problematiku pochopit vlastním mozkem a nenechte se ovlivňovat firemním MLM myšlením. Zatím čtu ze strany MLM firem samé nesmyslné články, které mají přesvědčit lidi, že se nic neděje, že je všechno v pořádku. Opak je pravdou milý kolego.

    Odpovědět

  • M10

    23 března, 2014

    V poolu nikdy nikdo nezbohatnul. Pooly jsou pro průměrné nebo podprůměrné.

    Odpovědět

  • Compliance

    23 března, 2014

    Samozřejmě, a MLM jsou pro nadprůměrné a výjimečné, kde všichni bohatnou…tak a teď tu o perníkové chaloupce.

    Odpovědět

  • M10

    23 března, 2014

    Nezesměšňujte to. Jmenujte mi lidi v poolech co vydělávají velké peníze. Neexistují. V principu to nejde.

    Odpovědět

  • Compliance

    23 března, 2014

    Osobně jich znám dost a všichni odešli po prozření z MLM firem, někteří i po pěti nebo šesti letech. Snad nečekáte, že při typické české vlastnosti, kterou je závist a nepřejícnost, tady budu veřejně psát jména nebo názvy firem ? Na to Vám skončí snad jen nějaký náctiletý MLM nováček zmotivovaný (promiňte, zmanipulovaný) právě absolvovaným motivačním školením.

    Odpovědět

  • Jiří

    23 března, 2014

    Otázku položím jinak, kde se zprostředkovatelé více zadlužují? Znám spousta úspěšných zprostředkovatelů jen se nemusí už tak předvádět jako v MLM. Jednou to všechno pochopíte.

    Odpovědět

  • Compliance

    23 března, 2014

    Zprostředkovatelé se z logiky věci více zadlužují v MLM firmách. Proč ? No aby všem těm ovečkám, které lákají pod sebe ukázali prostřednictvím svých drahých super luxusních aut, hodinek za půl mega na zápěstí a jiného luxusu, že oni „to dali“. Jaký je pak nejčastější náborový a motivační argument těchto lidí ? No že to přece dáte taky, ne ? Kolikrát jsem už toto slyšel na motivačních seminářích MLM firem…je to pořád ta stejná ohraná písnička dokola. Všichni se třesou, že zrovna jim se podaří být partnerem, zemským ředitelem, rentiérem, co pobírá pravidelně každý měsíc pasívní příjem v řádu několika set tisíc korun.

    Odpovědět

  • Dlouhodobý poradce

    23 března, 2014

    Někteří lidé nepotřebují rychle zbohatnout ale chtějí dělat dobrou práci pro klienta za rozumné peníze, mít zaplacený servis klienta následnými provizemi a udržovat s ním dlouhodobý vztah. Tohle bohužel v MLM moc nefunguje jednak kvůli absenci následných provizí a jednak kvůli tomu, že 80% poradců MLM tvoří armádu bouchačů a přebouchávačů IŽP, protože jim nic jiného nezbývá.Hlavním mottem je rychle a závratně zbohatnout v prostředí podporovaném manipulací a propagandou. Opravdu všichni věříte, že budete manažeři a zemští ředitelé? Držím Vám palce…..

    Odpovědět

  • František

    23 března, 2014

    Když jsem ještě pracoval v tyrkysové firmě, měl jsme okolo sebe hodně manažerů M2 a M3 a D1, kterým chodily sice zajímavé peníze, ovšem výdaje měli nastaveny na 110% příjmů. Toto samotné svědčí o jejich inteligenci a finanční gramotnosti. Většina těchto lidí totiž má drahé auto, luxusní bydlení a kanceláře, ale každý měsíc se třepou, aby náhodou nepřišlo o 10tis. méně na provizích. Přátelé, ruku na srdce, kolik takových lidí z MLM znáte? Já desítky…bohužel nováčci to nevidí…jak tu kdosi nedávno psal „je to naleštěná bída“.

    Odpovědět

  • Petr Stuchlík, Fincentrum

    23 března, 2014

    Ano, to je naleštěná bída a hloupost takto uvažujících lidí. Proto Fincentrum – na rozdíl od OVB – nikdy nesázelo na prvoplánovou motivaci, Ferrari a nábory na středních školách.

    Jenže – dovolím si trochu kacířskou myšlenku – víra v „poradenský sen“ je trochu i palivo systému, proč jsou tak dynamické USA oproti Evropě? Většina žije na dluh a velká část věří v americký sen. Je to lepší nebo horší než evropský socialismus? Je lepší větší nerovnost a větší příležitosti nebo rovnostářská pohodlnost?

    Neexistuje správná odpověď, všechno má svoje. Osobně Státy obdivuji, ale žiji raději v Evropě. Rozumím tomu, když má někdo opačný pohled a respektuji jej.

    A stejně je to s MLM/pooly. Velký úspěch a peníze uděláte jen v MLM. Pool dává (zatím) pocit větší spravedlnosti, i když je často poslední štací pro neúspěšné.

    Stejně hloupé je tvrdit, že jen jedna cesta je správná a ta druhá brzo skončí. Hloupost. S Martinem máme Fincentrum 14 let a kdybychom si mysleli, že pool je lepší cesta, bude od dubna z Fincentra pool. Jenže tak to není – pro naše spolupracovníky a tím pádem ani pro nás. Zdůrazňuji: pro naše spolupracovníky to není dlouhodobě zajímavá cesta, proto ani pro nás. Jsem pragmatický podnikatel a věřím, že správná cesta je MLM s lidskou tváří :-). Fincentrum k němu má nejblíž.

    Přeji vám hezký nedělní večer.

    Petr Stuchlík, Fincentrum

    PS: uvítám, když se diskutující pod své názory podepíší (pan Compliance nemusí :-)

    Odpovědět

  • Jiří

    24 března, 2014

    Neúspěšní jsou jak v MLM, tak v poolu. Je mnoho ředitelů a manažerů, kteří v MLM vydělávali slušné peníze a odešli do poolu, aby si udělali vlastní firmu, vlastní byznys. A teď se podržte, vydělávají ještě více, než ve velkém MLM. Odmítám tvrzení, že v poolu neuděláte kariéru. Vždyť těch možností je daleko více než v klasickém MLM. To, co dokážete v MLM, můžete dokázat i v poolu a i mnohem více. Kdo tvrdí, že to tak není, tak nechápe nebo nezná možnosti, které mu pool umožňuje. Pochopte, že každý nemyslí jako ovce, někdo si chce plnit i vlastní cíle a budovat vlastní hodnoty. Co se týče úspěchu, mnohdy je uměle vytvářen firmami, takový úspěch si mohou nechat. Pokuste se definovat úspěch, jak se měří, jak vypadá? Odpověď je jednoduchá, každý úspěch vnímá jinak. Někdo vnímá úspěch tím, že se dostane na ředitelskou pozici, nebo že si otevře vlastní pobočky a zaměstnává vlastní lidi. Kolik je ve skutečnosti opravdu úspěšných lidí v MLM? Kolik jich je v Poolu? Já to nevím, nikdo to neví. Taky byste si měl uvědomit, že pool tu není tak dlouho, jako MLM a ještě mají co ukazovat a dokazovat. Mimochodem další ředitelé uvažují o odchodu z jedné nejmenované MLM firmy, zrovna řeší konkurenční doložky s právníky. Sakra, tak co to teda znamená? Proč lidé odchází? Na to je taky jednoduchá odpověď: ,,svoboda“.

    Odpovědět

  • Čtenář

    23 března, 2014

    Mě dokonale otevřel oči dokument pana Kalvody s názvem Hvězdný prachy, od té doby když slyším slovo finanční poradce, tak beru za obojek svého rotvajlera a sundávám mu náhubek. Na takovou spodinu a bezpáteřní špínu je i toho psa škoda…

    Odpovědět

  • Armada spasy

    23 března, 2014

    Jeeee, vy jste na to ted vsem nandal! Jeste zmlatit manzelku, tri piva a spat. Na Urade prace necekaji.

    Odpovědět

  • Compliance

    24 března, 2014

    Pan generální ředitel Stuchlík má můj obdiv. Jednoduchým způsobem mě totálně znemožnil :). Za chvíli se pod mým nickem Compliance bude podepisovat kdekdo. Efektivní obrana pane generální.Budu přemýšlet zda mně stojí za to přemýšlet jak pana generálního přechytračit. Je to výzva!Každopádně milé dámy, milí pánové zavřete oči, Váš Compliance odchází. Můj předposlední autentický příspěvek je z 22.3 2014 11:28. Ten na který mně pan Stuchlík ještě neodpověděl.

    Odpovědět

  • Poradce

    24 března, 2014

    Celkový styl projevu pana Stuchlíka a jeho osobní invektivy, urážky, zkreslené polopravdy až skoro lži a vůbec víceméně naprosto zbytečné napadání stylu „ale také asi chudý poradce“…na rovinu, myslíte si, že by měl všechno tohle zapotřebí, kdyby mu neutíkali lidi z jeho vlastní firmy? Je to zbytečná otázka, všichni víme, že neměl. A o nic jiného tady nejde. Zkrátka a dobře jde jen o ukázku mediální kampaně zaměřené na poradce v mlm, aby měli více pochybností, zda případně odejít do poolů.

    Odpovědět

  • Petr Stuchlik, Fincentrum a.s.

    24 března, 2014

    Pane anonymni Poradce, cetl jste opravdu muj clanek? Kde konkretne je „zkreslena polopravda“ nebo „skoro lez“ (mimochodem, vesele terminy!). Napiste, budu rad za opravu, pisi to do teto diskuse jiz potreti. Zatim nikdo nic vecne neopravil. V cem se mylim?

    Jinak s odchody do poolu to neni tak zle, naopak do Fincentra se par lidi z BT vratilo a jak vidite, nejvice odchodu je z Broker Trustu. To nejsou dojmy, ale tvrda cisla dle statistik CNB. Vsechno to jsou verejne informace, kdybyste tomu venoval pet minut, muzete si usetrit tyto vykriky.

    Hezky den!
    ps

    Odpovědět

  • Emil Brož, finFOCUS, s.r.o.

    24 března, 2014

    Kdo chce znát pravdu, ať si přečte reakci na tento článek na http://www.dumfinanci.cz:
    http://dumfinan­ci.cz/clanky/4790-vyjadreni-k-manipulativnim-clankum-petra-stuchlika-z-fincentra/

    Odpovědět

  • Vojtěch Nepraš

    24 března, 2014

    Dobrý den, pane Stuchlíku,

    předem přiznávám, že se systémem MLM nemám přímé zkušenosti a s Broker Pooly pouze krátké. Nicméně i já rád využiji Váš článek, abych zde sdělil svůj dojem, který prozatím není příliš poznamenán poradenským prostředím.

    Celkově na mě článek působí jako antireklama, ve které jsou zveřejněny pouze fakta, která Vám hrají do karet. Opíráte se do konkurenta, který Vám očividně velmi leží v žaludku, ale sebereflexi nevidím. Viz. např. nízké nároky na přijímání nových poradců v Broker Poolu. Jsou snad nároky ve Vaší společnosti vyšší? Nebo ještě lépe řečeno, máte pocit, že při „inflačním“ růstu Vaší společnosti, jste dokázali zajistit dostačující kontrolní systém nových poradců? Odpověď neznám. Vaší prověrku jsem neskládal. Viděl jsem však výsledek práce Vašeho poradce na vlastní kůži a pokud jsou Vaše prověrky přísné, tak u nich musel mít tahák. Přiznejme si, že nároky jsou naprosto tragické u MLM i broker poolu a zaleží na ambicích a profesionalitě každého poradce, jak se bude v oboru vzdělávat. Naopak ambiciozní jedince to spíše může táhnout k Broker poolům, kde tvoří vlastní firmu.

    Také se musím pozastavit nad formou, kterou je článek napsán. Když pominu útočnou formu článku, která dejme tomu odpovídá Vašemu stylu, na důvěryhodnosti nepřidává ani následující.
    „jak mi jeden z šéfů nejmenované pojišťovny potvrdil, pro pár procent navíc „to klidně zoufalec z poolu napíše přes manželku“.“

    • věřte, že citování neznámého ředitele na mě působí jako špatný vtip. Bral byste snad vážně větu „“poradci fincentra běžně manipulují klienty v jejich neprospěch“ jak mi potvrdil nejmenovaný člověk z ČNB.“

    Jak píšu v úvodu, na ostatní témata Vašeho článku reagovat nebudu, nedokáži je dostatečně posoudit z obou stran.

    S přáním všeho dobrého,

    Vojtěch Nepraš

    Odpovědět

  • Super článek

    24 března, 2014

    Cílem mého vyjádření je uvést body, které jste popsal ve Vašem článku (Broker pool – místo posledního odpočinku – investujeme.cz) objektivně a na pravou míru.

    Ad1) Nejvíce poradců odchází z Broker Trustu

    Jistě Vám Broker Trust leží na srdci ze všech společností nejvíce, protože má zcela jiný obchodní model než Partners, ZFP, BC, Insia atd. Obchodní model, kde schopný, pracovitý podnikatel (záměrně nepíšu poradce), dokáže během pár let vytvořit společnost, která je kvalitativně a přidanou hodnotou pro koncového klienta zcela na jiné úrovni. Obchodní model, kde může podnikatel svobodně podnikat – a o to jde. Je pravdou, že schopných a pracovitých podnikatelů, co dají do svých cílů a vizí celou svou osobnost, je pramálo, a proto se Broker Trust v minulém roce rozhodl, že se rozloučí se spoustou mrtvých duší. To já schvaluji. Broker Trust v minulém roce rostl rychleji než Fincentrum i přesto, že Broker Trust ukončil spolupráci s nejvíce poradci, a to celkem o více než 20% (obrat 530 mil. Kč). Naše společnost využívající backoffice BT o 59%. Fincentrum za Česko o 6% (13% se Slovenskem). Tím chci říci – vedl jste si i statistiku kam odchází poradci Fincentra? Vsadím se, že těch 225 poradců co odešlo z Fincentra v minulém roce zamířilo právě do menších firem – v naší společnosti pracuje zhruba polovina poradců pocházejících právě z Fincentra, a všichni říkají, že by se již nikdy nevrátili. Poradci Fincentra jsou kvalitní, avšak žijí v iluzi, ze které se rychle proberou ve chvíli, kdy zjistí, že jejich klienti a spolupracovníci vlastně nejsou jejich (to se může stát velmi rychle vzhledem k tradičnímu obchodování s poradci mezi strukturami), ale jen tvoří databázi Fincentru – logicky není to jejich firma, pokud nepočítáme zanedbatelné akciové podíly zemských ředitelů.
    Proberou se, až zjistí, že jinde mohou mít v průměru za stejnou práci o 20% příjmu více (viz. průměrná marže centrály Fincentra na životním pojištění 35%).
    Proberou se, až zjistí, že v řadě případů jsou manipulováni velkým molochem jako je Fincentrum (dnes již z poloviny bývalé OVB).
    Proberou se, až zjistí, že jim lžete. S panem Mirkem Řezníkem si můžete podat ruce (viz. Váš otevřený dopis Mirkovi Řezníkovi).

    Citace Petra Stuchlíka, 21.3.2014, investujeme.cz:
    Jenže, kde jsou všichni ti poradci, kteří prý houfně odcházeli do poolů? Začal jsem pátrat a dospěl k zajímavému závěru: Kde jsou ti poradci? Nikde, „umřeli“. Respektive prošli pár poolů a odešli z branže. Konec citace.

    • Pane Stuchlíku, hledáte na nesprávných místech, nebo zavíráte oči před místy, které raději vidět nechcete.

    Jistě existuje mnoho nepracovitých poradců, lidí co si chtějí mnohé ulehčit – ale ty přece náboruje Váš systém MLM. Když zjistí, že u Vás si nevydělají, resp. vydělají možná jen první měsíce, kdy ve své rodině udělají tzv. „optimalizace“ nebo obtelefonují půlku ČR, aby do Vaší firmy získali klienta, tak odcházejí buď zcela zklamaní do jiného oboru, nebo to „zkusí“ znovu u BT. Jistě a velmi pravděpodobně se jim nebude dařit ani tam, ale chybný počátek byl na Vaší straně, resp. Vašeho systému.

    Ad2) Vlastní firma = méně peněz

    Citace Petra Stuchlíka, 21.3.2014, investujeme.cz:
    S odstupem času se objevují další potvrzení mé analýzy ze září 2013. Smutně nízký obrat firmy Zdeňka Simaichla, kdysi poradenské tváře Partners a dnes náborové tváře Broker Trustu. Osobně roční obrat 1,3 milionu korun ve třech společnících nepovažuji tedy za výhru (Zdroj: Ministerstvo spravedlnosti, data 2012). Hezkých 36 tisíc na hlavu a měsíc hrubého příjmu vlastní firmy. Aha, tak to je důvod, proč si založit vlastní firmu! Příště by náborovou tváří Broker Trustu mohl být třeba lachtan z pražské zoo. Ten to také nedělá kvůli penězům. Pojďte, založte si vlastní firmu, budete vydělávat míň! Konec citace.
    Pane Stuchlíku, komentujete jednu firmu poradce z Partners, který šel do BT dělat poradenství v rámci vlastní produkce. Z Partners odešel z důvodu, že odmítal budovat svou vlastní strukturu – nedařilo se mu to, nebo z nějakého důvodu nechtěl. BT ho propaguje z důvodu, že byl známý jako úspěšný poradce v obchodní síti Partners – trochu zákeřné, ale proč ne – BT si nezačalo. Váš soud vychází tedy jen z hodnocení jedné firmy – zcela neobjektivní. To je jako když bych z Vaší společnosti vybral pár manažerů, kterým se nedaří a odůvodnil tak fungování všech – absolutní nesmysl. Nyní k věci – pokud si někdo zakládá vlastní firmu, tak v žebříčku hodnot nutně nemusí být peníze. Může to být svoboda, touha řídit si svůj vlastní osud, vybudovat reálnou hodnotu, naplnit svou vizi a své sny – proto podnikáme. Už Henry Ford říkal: „Podnik, který nepřináší nic jiného než peníze, je ubohý podnik.“ Tzn., pokud je u Vás MLM jen „o penězích“, tak za mě je to také ubohé, zvláště když v našem oboru musí být poradce maximálně morální a etický vůči klientům. První roky má zpravidla nová firma nejvyšší náklady – tzn. budování vlastní firmy je zcela jistě o dlouhodobých penězích, které jsou výsledkem naší aktivity. Rychlé zbohatnutí tedy nečekejte ani u broker poolů – pokud tedy nepovažujete za bohatství příjmy do 100 tis. Kč.

    Citace Petra Stuchlíka, 21.3.2014, investujeme.cz:
    Broker pool umí nabídnout jednotkově vyšší provize zejména pro poradce, kteří nemají ambice někam růst a vlastně jim to „tak nějak stačí“ a vyhovuje. Pooly nevytváří růstové prostředí, potýkají se často s kvalitou a prakticky vždy s hospodařením. Jedním slovem: Broker pool je „na pohodu“. Se všemi pozitivy i negativy tohoto výrazu. Konec citace.

    • Pane Stuchlíku, znovu paušalizujete a vybíráte si jen, co se Vám hodí do obchodu jménem Fincentrum.

    Potkal jsem snad stovky líných a pohodlných poradců ve Vašem systému, ale co je horší i manažerů – manažerů, kteří se tzv. rádi vezou v systému. Nic nedělají, nevytváří žádnou nebo minimální hodnotu pro své poradce a jen na konci měsíce jim zašlou vysoké faktury za podnájem kanceláře (dokonce jeden poradce co k nám přestoupil musel platit 1000 korun měsíčně jen za to, že mohl dělat svým klientům kafe-všechny nás to pobavilo, když nám to vyprávěl), aby jejich poradci pracovali ještě více, a aby tedy oni měli ještě vyšší mezi-provize. Proto se manažerům v MLM tak líbí zadlužení poradci – „musí makat“. Řekněte mi – souvisí tohle s kvalitou? V roce 2008/2009 bylo heslo Fincentra: Jedině dobře zaplacený poradce dělá kvalitní práci pro své klienty – to je jistě pravda, a proto se Vám nyní nehodí, když máte v tomto konkurenci. Už totiž nemůžete nikoho přeplatit.

    Zaplať pánbůh, že ty broker pooly máme! Nemusíme být součástí manipulace, můžeme být svobodní!

    Pane Stuchlíku, zamyslete se více do hloubky nad Vašimi články

    • zda Vám přinesou více užitku, než ztrát.

    Přeji krásný den!
    Emil Brož
    Autorem článku je Emil Brož, výkonný ředitel a jednatel společnosti finFOCUS, s.r.o.

    http://dumfinan­ci.cz/clanky/4790-vyjadreni-k-manipulativnim-clankum-petra-stuchlika-z-fincentra/

    Odpovědět

  • z pojistovny

    24 března, 2014

    Kdo je Emil Brož, co ten pán dokázal?

    Odpovědět

  • Jiří Hlisnikovský

    24 března, 2014

    Zatím jste mi nic neposlal. Pokud byste měl problém získat mail (v pojišťovnách ho ovšem mají) – compliance@bro­kertrust.cz.
    Děkuji.

    Odpovědět

  • z pojistovny

    25 března, 2014

    Pane kolego, nebuďte naivní, to jako čekáte, že budu udávat spolupracovníky? Co například z Partners zanášejí k vám. To jako vážně čekáte jména?

    Odpovědět

  • bývalý poradce

    26 března, 2014

    Tohleto individuum vystupující zde pod nickem „z pojišťovny“ je další tragédie těchto diskuzí umožňující anonymní přispívatele.
    Platí nepsané pravidlo – pokud nezveřejním své jméno, nenapadám kohokoliv a cokoliv.
    Také se mi nezdá, že nick „z pojišťovny“ je z pojišťovny, spíše z nějakého MLM. Možná manažer, který hledá vysvětlení, proč mu ovečky nosí méně smluv.
    Jen to ukazuje na trapnost těhle diskuzí, trapné jako celé toto zdiskreditované odvětví, kde 90 % objemu kšeftů dělají MLM. Nemusím snad dodávat, kdo finanční poradenství zdiskreditoval. Poradenství ve stylu MLM.

    Odpovědět

  • XXX

    28 března, 2014

    Dobrý den všem… Po přečtení článku Emila Brože na jeho webu mě jímá hrůza… Na jednu stranu chci pana Brože pochválit, alespoň se od nás všech nestydí podepsat… Na druhou stranu se mi chce zvracet… Promiňte, že to píšu na plná ústa… Ale pokud se „otrok“ ohavného, ošklivého a já nevím ještě čeho MLM, které ho mimochodem přivedlo do tohoto obchodu (jako drtivou většinu nás všech) naučilo vše, probere, jak říká, založí vlastní firmu pod BT, kupodivu MLM stane vlastně stejným „otrokářem“ a ještě své a ostatní „otroky“ „otrokářů“ MLM firem pod BT balamutí a manilupuje, že vlastně je to něco jiného… Tak to je opravdu na zvracení…

    Odpovědět

  • Ivan K.

    24 března, 2014

    Nikdy jsem o něm neslyšel, má na webíku Finanční ohnisko hořící kvalitou, úspěchem a motivací! Takže ňákej OVBák co na sebe upozorňuje.

    Odpovědět

  • Martin

    26 března, 2014

    Trochu mi to připomíná dobu, kterou pamatuji a jsem rád, že skončila. A viděl jsem Sexmisi: „Nechď tam, dnes je 300 jednotek, umřeš!“ Neumřeš, za tou plochtou ideologie, která má zakrýt zlodějský systém kurvící trh, je zcela svobodný svět, ve kterém mohu sám převzít odpovědnost a chovat se tak, jak to má vypadat. A hlavně se nenechat okrádat o polovinu provize běžné a celou následnou. MLM, umřeš, EU už ti píše parte.

    Odpovědět

  • Pan Chytrý

    26 března, 2014

    Pozor, lůza si vyskakuje. Na rozdíl od kapitánů MLM a jejich blízkých manažerů nikdy nic nevydělá. Bude ovšem šťastná, chviličku, jako ovečky v roce 1989. Ti chytří převlíknou kabát a na lůze opět vydělají. Skákej kašpárku, zatanči nám, pobav nás chvilku. Pan Borkovec kdysi LD, pak ředitel MLM a za chvíli ředitel Partners pool. Již brzy!!!

    Odpovědět

  • Karel Ponožka

    26 března, 2014

    Z Broker Trustu sem chodí, ale k článku se nevyjadřují. Škoda, mě by zajímaly ty velké odchody, pokud je to pravda. Čím jsou způsobeny?

    Odpovědět

  • Jan Dvořák

    26 března, 2014

    Mě by zajímalo, proč si dáváte jméno, které v ČR neexistuje :-)

    Odpovědět

  • bývalý poradce

    26 března, 2014

    Jen na FB najdete 6 Karlů Ponožek.

    Odpovědět

  • Jan Dvořák

    26 března, 2014

    http://www.kdejsme.cz

    Tak jsou asi špatá data ze statistického úřadu :-)

    Odpovědět

  • Marie Bláhová, Victoria Fin s.r.o.

    30 března, 2014

    … ještě si dovolím přidat jednu poznámku… V MLM se poradcům stále cpe, jak jsou podnikatelé atd. – ne, jsou pouze živnostníci, nebo zaměstnanci strukrury se živnostenským listem přesněji řečeno, s vlastnictvím firmy to nemá nic společného!!! Nepatří jim klienti, nevím o tom, že by měli garantovaný pojistný kmen… Pokud mají tyto pojmy na začátku vysvětlené, potom ok, nemám výhrady… Do brokerpoolu jde pracovat např. člověk, který si chce skutečně tvořit VLASTNÍ FIRMU a brokerpool mu slouží jako servisní organizace – to je i můj případ.

    Odpovědět

  • Marie Bláhová, Victoria Fin s.r.o.

    30 března, 2014

    Pane Stuchlíku, krásně tendenční článek jste vyplodil… Vám asi ty brokerpooly budou hodně ležet v žaludku, že??? Jen nevím, co Vám tyhle půtky přináší.. Nejde totiž o to, že se prostě jedná o dva modely a je na každém, aby si vybral, jaký mu vyhovuje nejvíc??? Protože brokerpool není pro každého, klade velký důraz na osobní odpovědnost – nestojí za Vámi nikdo, kdo by do Vás neustále „kopal“, jestli už máte domluvené schůzky a kolik jich je, a kolik z toho bude bj… – někdo tenhle bič potřebuje, aby makal, někdo ne… A zrovna tak pro někoho je lepší je MLM a pro někoho ne… Jenže mám zkušenost, že lidi z MLM obvykle netuší, že jsou i jiné možnosti, protože informace, které mají, jsou obvykle ty, že do brokerpooly odchází ti neúspěšní… Z druhé strany se informace netají, pročpak asi… Moji lidé např. ví, že po dvou letech praxe v oboru si mohou založit vlastní firmu, když budou chtít, a taky ví, že pokud touží po tom budovat rozsáhlé struktury a náborovat lidi, doporučím jim jeden výborný multilevel…

    Odpovědět

  • Martin

    8 dubna, 2014

    bavím se jak se tu zvládli 3 představitelé velkých MLM firem vyjádřit k problémům brokerpoolů nikomu z nich vlastně brokerpooly nevadí, ale nevadí jim na tolik že o nich každý z nich musí psát článek plný lží, aby je pomluvil… zatím působím v rámci MLM ale zajímám se také o brokerpooly a v dohledné době přestoupím do některého z nich. Nechci sebou tahat další lidi protože čím míň lidí bude o této možnosti vědět tím menší konkurence pro mne na trhu :)

    napíšu jenom fakta:

    1. provize pro zprostředkovatele v brokerpoolu 135% ročního pojistného průměrně a výše ne žádných 80% jak píše autor,
    2. kvalita MLM vs brokerpool
    • těžko hodnotit, přesto se neubráním logice, že pokud si dokážu vydělat velmi slušné peníze normálním způsobem tzn. spoření přes investice, pojištění =nutné zlo, tak nemám důvod prodávat IŽP okolo 2.000 na spoření-takové smlouvy nedělá nikdo jiný než MLM, protože jak pojišťovny tak pooly své lidi zaplatí tudíž takové smlouvy vytvářet nemusí aby si vydělali..

    ke kvalitě MLM nepřispívá další věc a to jsou kritéria pro postup/udržení pozice- je to umělé vytvoření tlaku aby člověk znovu udělal něco předraženého a získal/udržel pozici todle v brokerpoolu není (aspoň ne v tom co sem si vybral já)

    1. můžete snad čekat objektivní články od lidí kterým jejich síť v MLM vydělává nepředstavitelné peníze?

    přeji všem hodně štěstí

    Odpovědět

  • vasek

    8 dubna, 2014

    „…tak nemám důvod prodávat IŽP okolo 2.000 na spoření-takové smlouvy nedělá nikdo jiný než MLM, protože jak pojišťovny tak pooly své lidi zaplatí tudíž takové smlouvy vytvářet nemusí aby si vydělali…“

    Tak na to pozor, to je velký omyl. Bohužel…

    Odpovědět

  • coulik

    16 dubna, 2014

    Je. V Partners jsem běžně vídal i 3000 – 5000. Dnes jsou tihle lidé ale už ředitelé a všechno bylo košér, jasý? :)

    Odpovědět

  • Jan

    13 listopadu, 2014

    Něco pravdy na článku bude, jenže každá strana má dvě mince.

    1. MLM má smysl tehdy, když distribuuje zboží/službu, která není v jiné distribuci. U mýdlíček apod. třeba výrobce, který neinvestuje do reklamy, nýbrž do provizí a meziprovizí obchodníků. Pokud však se tímto způsobem prodávají pojistky a další záležitosti, kterých je plná televize, pak reklama distribuční sítí ztrácí efekt a dochází k duplicitě těchto nákladů. A kdo je zaplatí? Zákazník. Logicky, s.r.o. ani akciovka nebudou provize ani reklamy dotovat.
    2. Líbivé řeči jsou věc jedna, rozpadání Fitcentra (zajímavé je podívat se na počet „poradců“ na ČNB vs. údaj na webu), stejně jako dalších prodejců pojistek, je věc druhá.
    3. Pohádka o finančním poradenství (pokud vím, pojem finanční poradce česká legislativa nezná a tedy ani nevymezuje) skončila a je zcela jedno, jestli má daná firma pět či deset stupňů kariéry. Z logiky selského rozumu nemůže dlouho fungovat žádná firma, od začátku stavěná právě na prodejích IŽP, pseudoinvestic přes obchodníky a hlavně na zatajování poplatků a vůbec klamání klientů.

    Zatímco představenstvo a vůbec vedoucí z těchto firem budou vysmátí na Seychelách, ti tzv. poradci budou vykoupáni v žalobách klientů. Kdo má k tomuto tvrzení námitky, ať se zamyslí, jestli na smlouvách je jeho podpis či podpis majitele firmy… A ať se zamyslí, kdo platí firemní právníky… Doporučuji nastudovat si definici pojmu bílý kůň.

    Abych to shrnul epilogem, bez ohledu na kariérní řád atd. budou pojišťováci více a více končit, před okradenými klienty a storny utíkat a budou rádi, když je někdo zaměstná jako loupače brambor. Ti nemnozí poctíví finančníci (max 5%), kteří staví svoji produkci na přímých, nákladově a výnosově transparentních investicích, příp. u pojistek na pojištění aut, majetku atd., budou jako respektovaní odborníci doporučováni dále spokojenými klienty. Je to cesta pomalejší, odborně i časově náročnější, ale vyplatí se.

    P.S. pro zamyšlení všem bláznům, kteří hovoří o pojmu zajištění v souvislosti s pojistkami. Doporučuji podívat se do občanského zákoníku na definici pojmu „smlouva odvážná“ a na selské úvaze, že pojišťovna je výdělečná tehdy, když neplní.

    Odpovědět

  • Petr

    2 července, 2016

    Co to je za blba? Naprosto nevyvážený a tendenční článek bez kloudné myšlenky. Nuda o ničem.

    Odpovědět