Broker Trust jako poradenská firma
Měl jsem svoji poradenskou společnost pod Broker Trustem a po celou dobu spolupráce jsem vlastně nevěděl, jaké postavení Broker Trust chce mít na trhu, na koho cílí. Jsem já vhodný klient pro ně, nebo berou kohokoliv, kdo jim přinese dobrou produkci? Jaký je cíl Broker Trustu? Kopírujeme konkurenci, aby u nás poradci našli všechno, co mají v Partners, OVB, Fincentru, ale zároveň jim dáme větší provize, než mají tam. Takhle jsem vnímal Broker Trust z pozice klienta a takhle jej vnímám nadále po přečtení článku v pozici konkurenta.
Rozhovory s Michalem Knappem:
Multilevelový systém přináší většinou systémovou chybu. Poradci jsou v tomto systému ti, kteří jsou motivováni dělat prvotní obchod a zprostředkovávat dostatek smluv, které je vynesou na piedestal poplácání po zádech a uznání, ale skoro vůbec nejsou motivováni se o klienty starat a servisovat je. Každý, kdo dělá obchod, ví, že to funguje pouze nějaký čas. Po chvíli z takového způsobu práce bude poradce vyčerpán. Hlavně psychicky. V systému MLM se vytrácí individualita poradce. Pokud poradce stojí o pozornost a ví, že jinde ho ocení za kvalitu, ne za objemy, ze systému odchází. Odchází většinou do broker poolu.
Broker pool využívá slabosti multilevelu. Využívá toho, že poradce je v multilevelovém systému vysáván a nabídne mu oporu. Celé se to nese v duchu, přijď k nám, tady si to budeš dělat po svém. My ti budeme hlídat legislativu, ale na tobě bude, jak to budeš dělat, pokud to bude kvalitní. Samozřejmě dostaneš víc peněz.
Jenže i současná podoba broker poolového trhu má trhlinu. V tomto systému je místo poradce vysáván manažer. Je totiž jednoduše prokazatelné, že pokud přijde skupina o více než 30 lidech do broker poolu, tak se do jednoho roku začne štěpit na menší skupinky. Jaký je důvod?
REKLAMA
Současný broker poolový systém funguje jinak než jako servisní zázemí. Broker pooly mají vlastní kariéry, mají i vlastní finanční plány, mají dokonce vlastní kanceláře, které nabízejí poradcům. Jsou jednoduše vidět. Ano, když jste vidět, přitáhne to pozornost dalších lidí, a aby broker pool narostl na konkurenční velikost, musí být vidět. Jenže tím, že je broker pool vidět a vlastně vyvíjí stejné nástroje, jaké má vyvíjet poradenská firma, dostává manažery a majitele poradenských firem pod obrovský tlak. Bere jim jejich přidanou hodnotu.
Jinými slovy, pokud poradenská firma, která přejde pod broker pool, nezačne rychle vytvářet svoji přidanou hodnotu, majitel se dostane pod tlak poradců, protože stačí, když se poradce špatně vyspí, a založí si vlastní značku pod broker poolem. V takovém prostředí je zcela vysáván manažer – majitel firmy.
Nabízí se otázka, v jakém prostředí dochází k rovnováze. Podle mého názoru servisní firma nesmí být vidět. Musí být „Neviditelnou serviskou“. Kvalita spolupráce je o tom, že podporuje své firmy, aby rostly. Ty firmy nesmí bojovat ještě s tím, že jejich vlastní servisní firma je oslabuje.
Produktem takové funkční servisní firmy je zázemí compliance a backoffice, moderní technologie, které lídrům pomůžou firmu řídit efektivně, a v neposlední řadě je to coaching lídrů. Každý majitel poradenské firmy každý den přemýšlí o své firmě, o jejím postavení, o její přidané hodnotě. Musí se dozvědět, kudy jde jeho servisní firma a jaký má konkrétní pohled na budoucí business, a to je koneckonců mnohem důležitější než vědět, že je největší na trhu.