CZK/€ 25.290 -0,08%

CZK/$ 23.891 -0,54%

CZK/£ 30.298 -0,45%

CZK/CHF 26.927 -0,29%

Text: Petr Zámečník

01. 08. 2017

0 komentářů

Češi pojišťovnám věří. Dají ale na rady poradce

 

Česká asociace pojišťoven (ČAP) si nechala udělat průzkum oblíbenosti pojištění. Jedním z vedlejších závěrů je ale stěžejní význam poradenství v rámci sjednávání pojištění.

Loading



 

Finanční a pojišťovací poradci hrají nezastupitelnou roli. Lidé jsou při sjednávání pojištění pasivní. Dokud jim finanční poradce neukáže přínos pojištění (a nebo se jim nestane škoda, která mohla být pojištěním krytá), o pojistce příliš nepřemýšlejí. Z průzkumu agentury SC&C pro Českou asociaci pojišťoven navíc vyplývá, že osobní kontakt je nejčastěji využívanou formou poradenství.

„Profesionalita poradce ovlivňuje také celkovou spokojenost klientů, kteří mají sjednané pojištění. Jsem přesvědčen, že kvalitní poradenství bude vždy potřeba, bez ohledu na přirozený vývoj informačních technologií a existenci nejrůznějších srovnávačů,“ komentoval výsledek průzkumu Jan Matoušek, výkonný ředitel ČAP.

Finanční poradenství je tak stále nezastupitelné. A zřejmě ještě nějakou dobu nezastupitelné zůstane. Lidé od poradce očekávají především vysokou profesionalitu a dosažitelnost. Význam má i jeho pomoc v případě řešení pojistné události a plnění slibů. Pro klienty je důležité také jednoduché uzavření smlouvy a srozumitelné smluvní podmínky – tedy body, které dalšími a dalšími papíry k podpisu komplikuje i evropská legislativa.

V investicích ovšem může být situace odlišná. Přinejmenším podle Vladimíra Jeřábka z Komerční banky: „Každý dobře naprogramovaný robot bude radit klientům lépe než 99 % finančních poradců. Radit, ne rozhodovat o koupi.“

REKLAMA

Klienti jsou se svou pojišťovnou spokojeni

Průzkum byl prováděn pro Českou asociaci pojišťoven. Není tak překvapením, že je důvěra v pojišťovny vysoká. „Všeobecně klienti vnímají svojí pojišťovnu velmi dobře. Pojišťovny získaly u atributu spokojenosti 8 bodů z 10, navíc 30 procent lidí je se svojí pojišťovnou spokojeno velmi,“ uvedl Jan Matoušek.

Mezi důvěru v jednotlivé obory získaly pojišťovny 6,3 bodu z 10. Skončily tak za státními úřady, které si vysloužily o desetinu bodu lepší hodnocení. Přestože se kvalita státní správy postupně zlepšuje, není to pro pojišťovny nejlepší vizitka. Na druhou stranu se důvěra v pojišťovny zvyšuje.

„Spokojenost lidí s pojištěním se zvyšuje. Pojišťovny totiž plní sliby, které dávají svým klientům a naplňují tak jejich očekávání,“ doplnil Jan Matoušek. O slabých stránkách pojišťoven ČAP mlčí. „Slabých stránek pojišťovny podle průzkumu moc nemají, ale klienti by přivítali co nejlepší ceny a nabídku výhod nebo slev,“ uvádí tisková zpráva České asociace pojišťoven.

Nejdůvěryhodnější je veřejné zdravotnictví

Některé výsledky průzkumu jsou ale poměrně překvapivé. Např. vítězství veřejného zdravotnictví či druhá příčka dopravních společností. Zřejmě se mění důvěra v České dráhy, které jsou stále největší dopravní společností v Česku. Naopak nepřekvapí skóre nebankovních poskytovatelů finančních služeb.

REKLAMA

Graf 1: Do jaké míry důvěřujete následujícím oborům?
(0 = vůbec nedůvěřuji, 10 = naprosto důvěřuji)
Důvěra v pojišťovny a další obory

Zdroj: ČAP

Mediální sektor také nesklízí příliš velkou důvěru. Otázkou je, zda je to výsledkem špatné práce novinářů, nebo koncentrace médií v rukou politiků. A nebo kombinace obého. V každém případě to pro média představuje velké varování. Stejně jako finanční instituce se ani mediální sektor bez důvěry neobejde.

Banky si dle průzkumu stojí velmi dobře. Umístily se na třetí příčce a jen o tři desetinky zaostávají za vítězným zdravotnictvím.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

Jaké zásadní změny přinesly vládní úpravy do penzijního spoření?

Konsolidační balíček účinný od letošního ledna sebou taktéž přinesl pozitivní změny v oblasti odpočtů z daňového základu pro fyzické osoby. Zásadní změna spočívá v rozšíření okruhu produktů spoření na stáří, které jsou způsobilé pro odpočet z daňového základu. Nově lze od základu daně odečíst i příspěvky hrazené poplatníkem v rámci tzv. dlouhodobého […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

16. 10. 2024

Zprostředkování pojištění čeká malé zemětřesení

Poskytovatelé zboží a služeb, kteří budou svým zákazníkům nabízet možnost pojištění, mohou nově podléhat zákonu o distribuci pojištění a zajištění. Soudní dvůr Evropské unie totiž aktuálně rozhodl, že pod pojem „zprostředkovatel pojištění“ spadá právnická osoba, která svým zákazníkům nabízí, aby se účastnili skupinového pojištění, které předem uzavřela s […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

10. 10. 2024

Daňové důsledky povodní v České republice. Jak je to u občanů, podnikatelů a firem

V obecné rovině je daňová uznatelnost škod zákonem o daních z příjmů velmi omezena. Zákon však obsahuje jisté výjimky, kdy je možno bez omezení daňově uznat škody, které souvisejí s živelní pohromou. Zákon o daních z příjmu dále upřesňuje, že mezi živelní pohromy spadají právě i povodně a záplavy.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

25. 09. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *