Finanční služby a finanční poradenství/zprostředkování zvlášť jsou nejlépe placenými profesemi. Oproti průměrnému zaměstnanci si finanční poradce vydělá (podle statistického úřadu) řádově dvakrát tolik. A někteří finanční poradci si vydělají ještě mnohem víc.
Jako náborový argument je příjem rozhodně silný a zájem nováčků jednoznačně přitáhne. Pro finančně poradenské společnosti, zejména multilevelové struktury, je to pozitivní. Získat dostatek nadšených, iniciativních a motivovaných lidí je nezbytné pro růst… a pro přežití.
Přílišné zdůrazňování příjmu poradce má ale celou řadu neblahých následků. Nováček, kterému se brzy kýžený výsledek nedostaví nebo odejde se zásobou známých, příbuzných a přátel, je rozčarován a – buď obor beztak opustí, nebo (pro klienta hůře) se odvrátí od poradenství k prodeji.
Zdůrazňovat příjmy nemusí být vhodné ani pro komunikaci s potenciálním klientem. Ten sice chce jednat s úspěšným člověkem a sotva by si nechal poradit od poradce, který již na první pohled působí, že neumí hospodařit ani s vlastními prostředky, ovšem na druhé straně se projevuje v Česku tak rozšířená závist…
V neposlední řadě bývají velmi vysoké příjmy „finančního poradenství“ (opět především u multilevelových struktur) spojeny s lecčíms, jen ne s kvalitou. Kvalitním poradenstvím jich lze samozřejmě také dosáhnout, ovšem vyžaduje to tvrdé studium, znalosti, prodejní dovednosti a… hodně práce. To se již při náborech příliš nezdůrazňuje.
REKLAMA
U provizně placeného finančního poradenství při současném způsobu nastavení provizí jsou vysoké příjmy spojeny ještě s něčím – s vysokým běžným pojistným na IŽP.