CZK/€ 24.355 +0,16%

CZK/$ 20.777 +0,60%

CZK/£ 27.723 -0,08%

CZK/CHF 26.104 +0,40%

Text: Petr Zámečník

06. 08. 2009

Co musí splňovat finančně poradenská společnost?

 


 

Finanční poradenství je specifický obor. Lidé nehledají „zaměstnání“ finančního poradce, ale finanční poradenství si hledá je. Příčinou je převažující MLM struktura finančně poradenských firem, v nichž jsou poradci motivováni k náboru dalších lidí, a volná legislativa, která umožňuje vykonávat práci finančních poradců téměř každému.

Lidé si nevolí svou firmu. Do oboru přicházejí do firmy, která si najde je. Po čase ale otevřou oči a začnou se rozhlížet. Zjišťují, jak funguje jejich společnost a jak pracuje konkurence. Setkávají se s konkurenčními finančními plány v terénu, dříve či později dostávají informace i od jiných společností. Jsou-li dobří, dostávají i nabídky k přechodu do jiné společnosti.

Posledním velkým přechodem byl odchod Stanislava Dostála st. s jeho strukturou z OVB do Fincentra. „Srovnal jsem si portfolia společností, srovnal jsem si jejich software a dal jsem si dohromady, jakým způsobem pracují,“ uvedl Stanislav Dostál k výběru společnosti a dodal: „V mém rozhodování to bylo také o lidech. Pro Fincentrum pracuje několik lidí, které znám z dřívějška a kterých si vážím.“

Přecházejícím poradcům jsou ale mnohdy předhazovány především finanční důvody – vyšší provize, platby za přestup a další finanční benefity. Jak významné jsou pro vás jednotlivé aspekty zázemí finančně poradenské společnosti?

V anketních otázkách hodnoťte význam jednotlivých aspektů hodnoťte známkami jako ve škole: 1 – nejdůležitější, 5 – není vůbec důležité.

REKLAMA

Provize a jejich výše

Jsou společnosti, které vyplácejí vyšší, a společnosti, které vyplácejí nižší provize. Jak moc je tento aspekt pro vás důležitý?

__ANKETA1565#}

Provize a jejich spolehlivost

Není to jen o výši provizí. Je to také o přehlednosti jejich výplaty, férovém rozdělení mezi centrálu a jednotlivé úrovně struktury, rychlosti, četnosti a pravidelnosti vyplácení…

REKLAMA

{insert name=getEnquiry id=#1566#}

Analytické zázemí

Není to jen o počtu lidí. Jde především o kvalitu analytických výstupů, šíři srovnání produktů podle potřeb finančních poradců.

{insert name=getEnquiry id=#1567#}

Dobré jméno společnosti

Jak lidé zareagují, když se představíte se jménem vaší společnosti? A není to jen o tom. Záleží také na tom, zda a v jaké míře firma podporuje svou značku ať již reklamou nebo svými činy.

{insert name=getEnquiry id=#1568#}

Lidé

Finanční poradenství je nejen o lidech, ale také s lidmi. Jak důležité jsou osobní vazby s vašimi nadřízenými/podřízenými a s vedením společnosti?

{insert name=getEnquiry id=#1569__

Loading