Jen necelá polovina vlastníků bankovních účtů se orientuje v sazebníku své banky, ukázala studie. Skoro čtvrtina klientů nikdy sazebník své banky neviděla.
Dvě třetiny dotázaných uvedly, že na jejich rozhodování při výběru banky by mělo vliv to, jak často určitá banka v minulosti měnila ceny svých služeb. Historie pohybu cen za služby ovšem není k dispozici.
Zrušení účtu by mělo být jednodušší, soudí většina dotázaných. Větší nespokojenost vyjadřují ti, kteří se o problematiku bankovních služeb více zajímají. Jen každý dvacátý Čech si myslí, že je proces zrušení bankovního účtu jednoduchý.
Plných 84 procent dotázaných by přivítalo možnost srovnat jednoduše bankovní poplatky všech ústavů.
Stejný počet dotázaných by si přál, aby se jich banka zaptala, zda mají zájem o zasílání reklamních sdělení spolu s výpisem z účtu. Zasílání letáků by odmítlo 73 procent respondentů.
REKLAMA
Více než polovina klientů by chtěla dostávat výpisy z účtu výhradně v elektronické podobě.
Ministerstvo financí získalo tyto nepříliš překvapivé informace od agentury STEM/MARK. Průzkum byl proveden již v říjnu minulého roku. Interní materiál ministerstvo zveřejnilo současně s představením studie Světové banky o ochraně spotřebitele na českém finančním trhu.