David Kantor a Vladislav Skoupý: Nový vlastník do ChytryHonza.cz investuje
Není to ještě ani rok od chvíle, kdy do ChytryHonza.cz vstoupil nový akcionář, investiční skupina DRFG a řada věcí se dala do pohybu. ChytryHonza.cz chce být klientsky orientovanou organizací, která se navíc vyznačuje svým přátelským přístupem k poradcům. Co společnost chystá? Odpovídají David Kantor a Vladislav Skoupý z ChytryHonza.cz.
ChytryHonza.cz prochází mnoha změnami poté, co změnil majitele. Co aktuálně chystáte?
David Kantor: Již nyní můžeme říct, že se podařila řada věcí. Spustili jsme Honzovu kancelář, tedy nový informační systém pro poradce. Na jednom místě tak mají poradci k dispozici přehled provizí a produkce, správu klienta a jeho smluv, kompletní metodiku nebo informace od produktových partnerů i z centrály. Dále jsme úspěšně implementovali Salesforce, světově nejrozšířenější a nejúspěšnější systém pro řízení vztahů s klientem. Ve spolupráci s produktovými partnery jsme rozšířili párovací mechanismy, což zajistilo mnohem rychlejší výplatu provizí – u některých až o 20 %.
Nyní se soustředíme na vlastní poradenskou síť. Kroky, které máme v následujících měsících v plánu, povedou k upevnění naší pozice na trhu a k výraznému zkvalitnění podmínek pro naše poradce i zákazníky.
Investiční skupina DRFG do ChytryHonza.cz vstoupila, protože chtěla posílit v oblasti distribuce finančních produktů a tím svým stávajícím klientům nabídnout široké portfolio produktů ChytryHonza.cz. Ten se tak stává další strategickou investicí DRFG, neboť skupina staví především na třech hlavních pilířích – telekomunikacích, nemovitostech, a právě také finančních službách.
Co plánujete udělat pro zlepšení pozice ChytryHonza.cz?
REKLAMA
David Kantor: Jsem rád, že mohu říci, že nový vlastník není pouze pasivním investorem. S akcionáři a TOP managementem DRFG se na pravidelné bázi scházíme a diskutujeme budoucí strategii a její následnou implementaci. Projevuje se to aktuálně ve velkých investicích do ChytryHonza.cz. Protože si uvědomujeme, že právě bez posouvání a vylepšování IT a našich procesů není možné být klientsky orientovanou organizaci vstřícnou k poradcům. Prvním hmatatelným výsledkem tohoto spojení je zaměření na bezpapírovost a jednoduchost.
Nicméně trhem proběhla také informace, že došlo k citelnému poklesu obchodní sítě. Tedy, že vám ubylo zhruba 30 % poradců.
David Kantor: Ano, je to tak. Nicméně je k tomu třeba říci i to “B”. Tedy, že úspěšní poradci, kteří mají v ChytryHonza.cz nadprůměrné výsledky, s námi zůstali a odešli spíše ti méně aktivní.
Poslední měsíce jsme navíc svědky toho, že ti, kteří spojení s DRFG vnímají jako posílení značky a záruku jejího dalšího významného růstu, k nám naopak přicházejí. Dnes dochází k masivnímu růstu poradenské sítě. V tuto chvíli již vidíme desítky poradců, kteří nás na začátku roku opustili a dnes se k nám vrací, právě z toho důvodu, že vidí spojení se silným jménem, které má v této oblasti prokazatelné know-how.
DRFG za pět let své existence, která tak patří k nejkratším na trhu, dokázala v přímých investicích dorůst do velikosti jednoho z lídrů na trhu. Spravuje portfolio více než 10 miliard korun pro své klienty a pro některé bude možná překvapivou informací to, že nejde pouze o produkty DRFG.
Troufnu si říct, jsme tím správným přístavem pro poradce, kteří chtějí rozšířit portfolio svých klientů o investice. Za poslední roky totiž nikdo na zprostředkovatelském trhu nedokázal růst tak výrazně jako my. Abychom byli mimo jiné schopni tyto příchody zvládnout, změnili jsme proces zasmluvnění na jednoduchou smlouvu, což nám jen v září pomohlo s příchodem více než 200 poradců. A to vše bude pokračovat, na přelomu roku jsme domluveni s dalšími velkými skupinami na přechodu pod ChytryHonza.cz.
Také se těšíme z poradců, kterým ChytryHonza.cz například pomohl vytvořit vlastní značku, korporátní identitu a možnost dále růst – jak do počtu poradců, tak i co se týče obchodních výsledků. Jsou úspěšní pod ChytryHonza.cz, protože je podporujeme a jsme tu pro ně.
REKLAMA
Jaké investice do technologií chystáte?
Vladislav Skoupý: Investovali jsme do špičkové technologie Salesforce, která je základním kamenem naší nové IT architektury. V první fázi to poradcům přineslo větší stabilitu a rychlejší odezvu systému, a to až o třetinu. Rád bych rovněž vyzdvihl úroveň zabezpečení dat.
A za pár měsíců přijde další zlepšení, aktivně pracujeme na integraci všech systémů pod jednotné rozhraní. Vzhledem k tomu, že naší ambicí je z ChytryHonza.cz udělat lídra trhu, tak těch inovativních řešení pro naše poradce a klienty máme v rukávu desítky. Určitě využijeme systému Salesforce pro řízení vztahů se zákazníky, který nově umožňuje poradcům plánovat své aktivity a činnosti, a tím reálně zvyšovat jejich efektivitu.
Zajímavá je určitě i mobilní aplikace pro poradce, do které budeme přidávat další funkcionality. Každopádně rádi bychom si nechali ještě nějaká překvapení pouze pro naše poradce, určitě je, na co se těšit.
David Kantor: Podařilo se nám také ještě více rozvinout hlavní konkurenční výhodu ChytryHonza.cz. Tou je na trhu unikátní schopnost generování online obchodních příležitostí. Poradce tak šetří čas a roste i efektivita jeho práce.
Vladislav Skoupý: Díky naší nové architektuře jsme toho dosáhli v rekordně krátkém čase, přestavba této části systému nám ve vývoji zabrala necelý kvartál. Případné úpravy nám dnes zaberou nízké jednotky dnů, což je úžasné.
A mimo technologie, o kterých byla řeč, je třeba ještě dodat, že jsme ve fázi, kdy se připravujeme i na možnost mimořádných výplat provizí, tzv. „na jeden klik“. Naší filozofií je přechod od klasického zúčtovávání a uzávěrek ať už týdenních či měsíčních intervalech, jak to dnes dělá většina společností, k dennímu zpracování. To znamená, že provize, které splní podmínky výplaty, budeme schopni poslat na účet poradce prakticky okamžitě. Systém je už dnes v poměrně pokročilé fázi vývoje, na přelomu roku jej chceme začít testovat a v průběhu první poloviny příštího roku spustit.
REKLAMA
Když budete kalkulovat provize na denní bázi, jakou frekvenci očekáváte, že nabídnete poradcům k výplatě?
Vladislav Skoupý: Chceme dát poradcům možnost volby. Dnes jsou na trhu lidé, kterým týdenní zúčtování skoro nestačí, jsou ale i poradci, kteří upřednostňují měsíční zúčtování, třeba díky jednodušší administrativě. Na finančním trhu pozorujeme řadu změn a my chceme v tomto směru přinést plnou flexibilitu. Míříme do systému elektronické peněženky a „nabíjení či čerpání“ v prakticky libovolné frekvenci.
Co poradce čeká do konce roku?
Vladislav Skoupý: Už nyní můžeme říct, že jsme výrazně zjednodušili smlouvu s poradci, a to z 80 stran na pouhých 9. Jde tak o nejkratší smlouvu u srovnatelných firem na poradenském trhu, která se navíc ještě vyznačuje svou srozumitelností.
Současně plánujeme využití kompletně nových reportovacích nástrojů a řízení příležitostí tak, jak to profesionální systém pro řízení vztahů s klientem umožňuje. Na jejich převážnou část se mohou těšit naši poradci již od příštího roku. A co se týče digitálních povinných dokumentů, ty jsou v tuto chvíli ve finální fázi testů. Po jejich spuštění v následujících dnech připravujeme spuštění elektronické autorizace dokumentů poradcem i klientem.
A do konce roku přidáme ještě další vylepšení ve formě podpory práce asistentek či asistentů, automatického zakládání obchodů. Tím naše inovace a vylepšení zdaleka nekončí.
V současné době se hodně hovoří o PSD2, o možnosti využívat bankovní data klientů. Připravujete i v tomto směru nějaké novinky?
Vladislav Skoupý: Připravujeme se na získání potřebných licencí a plánujeme, že PSD2 budeme moci používat příští rok.
Chystáte ještě nějaké další záležitosti, které by vás mohly odlišit od konkurenčních společností? Řada společností nabízí například nejrůznější srovnávače, kalkulačky…
Vladislav Skoupý: ChytryHonza.cz je na trhu známý především jako nezávislý srovnávač, proto jsme se zaměřili na další zlepšení jeho funkcionalit. Abychom toho mohli dosáhnout, opustili jsme staré systémy a převzali si vývoj srovnávače plně do vlastních rukou. Proto dále rozvíjíme škálu produktů, které budou lépe sloužit poradcům, ale i klientům.
DRFG do ChytryHonza.cz investuje poměrně velké peníze, na druhou stranu v IT je možné takovou částku utratit rychle bez většího efektu.
Vladislav Skoupý: Jsem si zcela jist, že tato situace u nás nemůže nastat. Máme profesionální tým, za kterým navíc stojí akcionáři a TOP management DRFG, kteří mají hluboké celosvětové zkušenosti s retailovým a poradenským byznysem. Jsou aktivně zapojeni do řízení ChytryHonza.cz – pravidelně se s nimi scházíme na poradách, na kterých detailně procházíme úkoly a zlepšení systému tak, jak jsme si je naplánovali. A to nejen z pohledu rychlosti, ale i kvality vývoje a nákladů na něj vynaložených.
Zaznamenal jsem informace, že poradci, kteří z ChytryHonza.cz odešli, nezískali své kmeny klientů, přesto, že to měli smluvně zajištěno…
David Kantor: Samozřejmě jsme tyto fámy na trhu zaznamenali. Zde mohu jen konstatovat, že pokud se do této situace některý z poradců dostal, je to z toho důvodu, že nebyly z jeho strany dodrženy smluvní podmínky. Tedy, že o převod nežádal daný poradce, ale jeho manažer. Což je v zásadním rozporu s naší smlouvou, a proto jsme jeho požadavku nemohli vyhovět. Nicméně je třeba říci, že nejen manažeři byli o této věci náležitě informováni. Proces převodu klientů poradcům u nás probíhá standardní cestou, není ani rychlejší ani pomalejší než u konkurence, rychlost závisí i na našich partnerech.
Děkuji za rozhovor.