David Lorenc: Aplikace MůjŠanon umožňuje i investice na zkoušku
Elektronická samoobsluha MůjŠanon, která je pro klienty i neklienty Fincentra, nově nabízí i automatické propojení investičních společností. Jak vlastně tato aplikace funguje a co všechno nabízí? Odpovídá David Lorenc, který má ve Fincentru na starosti její digitální tvář včetně CRM.
Co se skrývá pod pojmem MůjŠanon?
MůjŠanon je elektronická samoobsluha pro naše klienty. Jednak v něm vidí všechny produkty, které si přes nás koupili, a zároveň si v něm mohou sami klienti sjednat nové. Například autopojištění, a to bez jediného papíru.
V čem je hlavní kouzlo této aplikace?
Je to kompletní přehled o bankovních i pojišťovacích produktech. Klient v něm na jednom místě najde smlouvy a další informace od různých poskytovatelů. Navíc pokud smlouvu uzavře přes Fincentrum, veškeré detaily se dotahují automaticky. Pokud to neudělá přes Fincentrum, ale například přímo v bance, tak si dokumenty může klient doplnit sám.
Takže je to taková virtuální poradenská samoobsluha. Jak tedy aplikace funguje?
MůjŠanon je webová aplikace, kterou klienti používají na počítačích, ale i na mobilech a tabletech. Klientům Fincentra je nabízena automaticky. Neklienti Fincentra si ji mohou založit sami online přes webovou stránku www.mujsanon.cz.
Umožňuje MůjŠanon automatické propojení do investičních společností?
Ano, novinkou od ledna je automatické propojení na Conseq. Klienti tak vidí aktuální složení svého investičního portofolia i jeho vývoj v čase.
REKLAMA
V první polovině tohoto roku by měly přibýt ještě Generalli, Amundi (Pioneer) a pravděpodobně i J&T.
Obsahuje aplikace i nějaké predikce? Nebo dokáže namodelovat doporučení?
Ne, predikce aplikace neposkytuje. Naproti tomu si klienti mohou libovolně modelovat portfolia. Většina k tomu využívá poradce, který na základě profilu klienta ukáže možnosti, a klient si pak sám vybere.
Mohu si namodelovat investiční portfolio na zkoušku? Jako je třeba demo účet na Forexu?
Ano, dokonce klient může mít více modelů a sledovat, jak se vyvíjejí v čase.
Jaký je tedy investiční modul? Co všechno si můžu díky aplikaci MůjŠanon vytvořit?
Investiční modul má čtyři části. První je Moje portfolio, kde klienti mají přehled o aktuálním i historickém vývoji svých investic. Druhá je Modelování, o kterém jsme již mluvili. Třetí je Přehled fondů, kde naši klienti najdou detaily ke stovkám fondů z celého světa. A poslední částí je sekce Nákladovost investic. V ní jsou detailní přehledy jednotlivých investičních společností na téma poplatky.
REKLAMA
Vybraný investiční záměr pak ale stejně musím podepsat s finančním poradcem?
Ano, naším typickým klientem je člověk bez velkých zkušeností s investicemi a poradce tak hraje roli experta. Pomáhá klientovi sladit jeho cíle a jeho profil.
Kdo je cílová skupina?
Lidé, kteří chtějí mít pořádek ve svých smlouvách a finančních záležitostech. A papíry v různých šanonech jim už nestačí nebo je to nebaví. Navíc jak přidáváme produkty, které si klient může sjednat sám online, tak lákáme i lidi, kteří vědí, co chtějí, a chtějí navíc ušetřit čas.
Je nějaká novinka, která tuto aplikaci ještě vylepší?
V našich střednědobých plánech je zejména PSD II. Dnes už klienti mají online přehled smluv a produktů a přidat k tomu i přehled transakcí na běžných účtech v různých bankách se nabízí. Pak finanční poradenství dostane úplně nový rozměr.
Děkuji za rozhovor.
David Lorenc 20 let pracuje v bankách a dalších finančních institucích. Jeho zaměřením je digitální transformace, vývoj mobilních či internetových bankovnictví, prodej přes online kanály, project management a řízení změny obecně. Od roku 2015 pracuje ve společnosti Fincentrum, kde má na starosti její digitální tvář včetně CRM.