CZK/€ 25.165 +0,18%

CZK/$ 24.218 +0,21%

CZK/£ 30.334 +0,20%

CZK/CHF 26.958 -0,23%

Text: Vít Kalvoda

15. 05. 2007

177 komentářů

Editorial ze dne 11.5.2007

 


 

„A hned Vám uzavřeli to samé v bleděmodrém, úrazové pojištění, dokonce u stejné pojišťovny! Jen vám tam trochu navýšili pojistnou čsátku… Panebože co vám to ta paní udělala, co vám to navykládala, jak jste jí mohli takhle naletět? Musíme to okamžitě zrušit!“

Takhle nějak musel vypadat rozhovor jedné klientky firmy Top Consultant, paní S. (která je na mateřské dovolené), s obchodní zástupkyní nejmenované pojišťovny, paní Z. Paní Z. využila toho, že jí zatelefonovala paní S., která se chtěla informovat na některé „nejasnosti“ ohledně jejích pojišťovacích praktik (zrušení KŽP a jeho náhrad smlouvou s nižší TÚM a dražší rizikovou složkou), ihned si s paní S. domluvila schůzku a ukázala jí, jak zlí byli ti finanční poradci, kteří jí bez ladu a skladu pouzavírali takové hrozné produkty:

Rentier Invest, který má ty hrozné přemrštěné poplatky („7.000,-, které se vám má strhnout z prvních investic, no kde na to máte vzít!“), úrazové pojištění Kooperativa („Proč Vám zakládali novou smlouvu, když jste tam měli doteď kapitálové životní pojištění!!! Víte o kolik přijdete?A přitom je to skoro to samé!“) a rizikové životní pojištění se snižující se pojistnou částkou („vždyť to je úvěrové pojištění a vy žádný úvěr nemáte!“).

„Tyto produkty přece vůbec nepotřebujete, pro vás bude nejlepší investiční životní pojištění od renomované pojišťovny. Že jste to Vy, pomůžu Vám všechny tyhlety nesmysly hned zrušit. Ti lidé asi vůbec nevěděli, co dělají…“

Obchodní zástupkyně buďto skutečně nerozumí povaze a významu jednotlivých produktů, neuvažuje o riskmanagmentu, teorii lidského kapitálu a neví nic o nákladovosti a neflexibilitě rezervotvorného životního pojištění, anebo (a to je ještě horší) všem těmto věcem dobře rozumí, ale potřebuje prodat svůj produkt a je proto schopen čehokoliv.

REKLAMA

Takovýto případ, kdy na základě individuálního finančního plánu sestavené a přesně nastavené portfolio je převálcováno manipulační masáží obchodníka, který to celé nahradí přednastaveným stereotypním IŽP je skutečně smutným unikátem. Klient, zahlcený nejasnými finančnickými termíny a zmatený po provizích prahnoucím zprostředkovatelem je zmaten. Komu mám věřit? Na základě čeho se rozhodnout, pokud tomu vůbec nerozumím?

Pokud se nejedná o velmi analyticky založeného člověka, zvítězí pravděpodobně emoce: „Který poradce se na mě lépe usmíval? Kdo má hezčí auto a dražší náušnice?“ A pak už je dokazování, srovnávání nákladovosti, ratingu a kvality správy portfolia, vysvětlování smyslu jednotlivých složek finančního plánu klienta a předkládání článků z odborného tisku jen házením hrachu na zeď. Klient má uši, ale neslyší, má oči, ale nevidí, má rozum, ale nevěří. Jednoduchost a manipulace je to, co jím dokáže pohnout, ne kvalita připraveného řešení a jasná čísla. Klient se tak stává loutkou o kterou se perou zlí psi a nevítězí ten, který má hezčí boudu, ale ten, který má ostřejší zuby.

Kudy vede cesta z takové patové situace? Jak ochránit klienta, před poradcem, kterému 100% důvěřuje a nechává se jím nevědomky podvádět? Jak jej vymanit z chapadel nenasytného prodejce?

Loading

Vstoupit do diskuze 177 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    Opravdu musim koncit. Dobrou noc vsem.

    Odpovědět

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    Pokud jsem nekoho urazil, omlouvam se. Nekdy je nutna davka kompotu recese+agrese zajimavym ozivenim zdejsich diskuzi.

    Odpovědět

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    Tak opet smazano redakci cenzurujeme.cz

    Doposud jsem povazoval INV za seriozni portal, kde se diskuzi nebere meze. Spletl jsem se. Takze mohu jen potvrdit slova p. Borkovce – SKONCETE TU KREC JMENEM INVESTUJEME.CZ

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    Vážený pane Prudo, slušný člověk, který se neskrývá v anonymitě a který nedává podpásové rány není nikdy z ringu vykázán, a pokud si chcete pomoct tím, že shazujete Investujeme, které mělo teď trochu těžší období, vůbec si tím nepomáháte.

    Jakmile zacnete prispivat ferove a nebudete svou agresi skryvat v anonymite, jiste budete v diskuzich vitan.

    Odpovědět

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    Pane Kalvodu, otazkou je, zda-li vubec chci byt ve spolecnosti poooradcu tipu Vy. ?Mate pravdu, radeji me smazte.

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    Plivat na lidi, to je zřejmě oblíbená technika vzneených anonymů.

    Odpovědět

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    A obelhavat je v obleku s kravatou zrejme zase Vasi domenou. Ten umi to a ten zas tohle …

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    Vám to ještě nestačilo? Nemáte nic lepšího na práci než urážet (se)?
    Jste jak pes co se žene za kostí. 🙂

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    22 května, 2007

    Vítku, ten pán je třeba slušný člověk. Třeba si tak úplně nemyslí, že jsme podvodníci. Doma v šuplíku má nějakou tu důchodovku, Dynamika a ta paní na poště se vždy tak mile usmívá…. třeba pan Pruda netuší, jak moc byste mu pomohl. I já. Zkuste na něj být hodný, pěkně prosím! Třeba si dáte schůzku? On zjistí, že jste milý mladý muž, co hledá jen jeho dobro. Vy zjistíte, že je to milý muž ve středních letech, co denně hlásí svému manažerovi, jak to jde. A mateřská pojišťovna jej dlouho neudrží!

    Odpovědět

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    Mozna by jste se divil pane Hanzle, cop mam doma v supliku. Rozhodne ne zadnou smlouvu od spolecnosti tipu OVB, AWD, Fincentrum atd. Proc? Proc paltit 2-3 roky jen provizi nenazranym multilevelovym hracum.

    Odpovědět

  • Adam Holý

    22 května, 2007

    Jasně, vždyť si radši nevýhodně vše plaťte fin. institucím 😀

    Odpovědět

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    Ha. dalsi modrej je tady. Tak pane, nechci Vam nejak kazit iluze. Ale kazdy clovek, branze znali Vam urcite potvrdi, ze jakakoli pojistka pres MLM firmy je na pravozich natahla tak min dvojnasobne. Neverite? Zkuste si nekdy prevzit spravcovstvi smlouvy od nejake takove MLM instituce – pokud tedy vubec tusite o cem pisi.

  • Adam Holý

    22 května, 2007

    Jasně, že vím o čem píšete. Ale myslíte si, že pro klienta je výhodnější přijít na pobočku, podepsat smlouvu, kde mu ani neřeknout, že vůbec nějaký poplatek je a natož jak vysoký? MLM firmy mají díky tržní síle možnost nakupovat z trhu ve velkém a jsou schopni zajistit veškeré možné bonusy a výhody.

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    A to Vam rekl ktery fin GURU? Byl to nejaky Vas GST ci BL? Vazeny pane, opravdu, ale opravdu nemate ani nejmensi paru o cem je tady rec. Prestante kdyz uz ne seve, tak shazovat Vaseho Boha – OVB

  • Adam Holý

    22 května, 2007

    Dobře. Tak z čeho by pak byli FP placeni? Za přidanou hodnotu pro klienta musí z něčeho žít ne? 🙂

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    Pane, kdyz uz je rec o serioznim poradenstvi – tak co treba platba od klienta za bezchybne provedene portfolio a na oplatku od poradce smluvni potvrzeni a vyvozeni nasledku z pripadne spatne konstrukce – viz. USA..ale to Vam v OVB nereknou

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    A jeje ono to vypada, ze pan Pruda ma nejake informace presto, ze je to hulvat. Muzete nam, prosim, Vazeny pane Prudo povedet, jak formulovat smlouvu tak, aby firma nesla zodpovednost za svou praci a pritom se nevystavovala tomu, ze se s ni klienti budou soudit za to, ze realizovali ztratu z investic?
    Není taková smlouva jen formalitou?
    Každopádně máte pravdu, že fee-only poradenství vede k lepší kvalitě. Pokud jste natolik dobře informovaný, proč se shazujete agresivitou a anonymitou?

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    Pane Kalvodu vyse jsem se omluvil pripadnym obetim 🙂 Ne vazne, nejde o garanci investic – nejsme prece bohove, ale o garanci spravne konstrukce portfolia a to uz lze.

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    Konstrukci jakeho portfolia? Myslite obecne financniho portfolia? To garantovat nelze. Lze garantovat jako napr. triman, ze byla pripravena s max. odbornou peci atd. ale tim vlastne negarantujete nic. garantovat se zde da jen to, ze se nebudou delat vylozene podrazy, tak jako je tomu ve spolecnosti obecne, a ze tyto budou postihnutelne.

    Ovsem „lehci pokleskyL stejne jako v jinych branzich zustanou nepostihnutelne… Bohuzel. Nebo ma snad nekdo ruzovejsi vizi o fungovani a vymahani spravedlnosti?

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    Za stavu soucasne ceske legislativy + vymahatelnosti prava s Vami souhlasim. Avsak v tomhle jsou v USA dale nez my. Tam opravdu poradci serioznich firem klientovi zduvodnuji takovou ci makovou volbu + proc atd. Samozrejme neruci za procenta zhodnoceni.

  • Adam Holý

    22 května, 2007

    Tak fin. koncept se snad zdůvodňuje v každé firmě pokud já vím, ne? 🙂

  • Vit Kalvoda

    23 května, 2007

    Pane Pruda, myslim, ze mate o fungovani financniho poradenstvi a o spravedlnosti v USA zidealizovane predstavy. Lide se tam sice vice soudi, ale nemyslim, ze by to znamenalo, ze je to spravedlivejsi nebo moralneji fungujici stat a to se jiste tyka tamnich poradcu.

    Prestoze fandim placenemu poradenstvi a take s nim zacneme, jakmile budou provedeny nutne zmeny ve spolecnosti,nemyslim si, ze by bylo mozne jakoukoliv smlouvou garantovat to, aby poradce provadel svou praci skutecne eticky. To musi vychazet z filozofie firmy a kazdeho poradce.

    Pokud jde o konstrukci portfolia, ti, kteri se ji snazime delat spravne, vychazime pri tom z urcitych premis, ktere uznavame za pravdive a platne, ktere se vsak na delsich casovych horizontech muzou – a jiste vice ci mene vyznamne budou – menit.
    Proto neni mozne klientovi ve skutecnosti garantovat nic a spise jde o to, jak ta ktera firma funguje a jestli neferovy pristup ke klientum, ktery se projevuje napr. na strukture zprostredkovavaneho obchodu a vyderu produktu jednotlivymi poradci, u svych poradcu strpi nebo ne.

  • Adam Holý

    22 května, 2007

    To už jsme ale jinde. Spousta poradců by na to potřebovala nové ŽL oprávnění, ale to by byla jen kosmetická úprava. Důležitější je to, že klienty za toto chtít platit nebudou, protože na to nejsou zvyklý a prostě si na to peníze nenajdou!!!

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    Dobry klient, dobre zaplati, dobremu poradci.

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    Ano, pane prudo, tech 5% klientu skutecne existuje a za 20 let jich mozna bude 5,5. Co s temi ostatnimi? Nechat je topit?

  • Martin Bouček

    23 května, 2007

    A tohle je tedy opravdu dobrá otázka! Moc by mne zajímala odpověď od většiny přispěvatelů našeho webu…

  • Vit Kalvoda

    23 května, 2007

    …pane Zachrdlo??? Jste tam?

  • Pavel Zachrdla

    23 května, 2007

    Poradenství je podnikání, nikoli humanitární činnost. Mělo by být nabídnuto všem, ale poskytnuto jen těm, kdo o něj stojí, kdo jej dokáží ocenit. Zachraňovat někoho proti jeho vůli je poněkud problematické (ale to je již spíše filosofická otázka).

  • Vit Kalvoda

    23 května, 2007

    Tak v tom s Vami naprosto souhlasim.

  • Adam Holý

    22 května, 2007

    Ano, ale to už by se finanční poradenství nedělalo pro retailové klienty, ale pouze pro bonitní klienty. Troufám si tvrdit, že normální člověk s průměrným příjmem by si FP nezaplatil a právě proto si myslím, že je provizní způsob zatím nejlepším řešením, jak pro klienty, tak pro nás.

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    Pane Holy, jestli Vam jde opravdu o klienty a jmeno tohoto bussinesu tak proc pracujete pro takovy financni MC Donald jako je OVB? I kdybyste zavolal p. Kalvodovi o praci tak udelate lepe 🙂

  • Adam Holý

    22 května, 2007

    A kdo Vám řekl, že pracuji pro OVB? 🙂 Pro ně tedy nepracuji .-) Asi proto jste se ke mě ze začátku vyjadřoval s takovým despektem 🙂

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    Ano mate pravdu, pokud tedy ne, tak se Vam omlouvam.

  • Vit Kalvoda

    23 května, 2007

    Vážený pane Prudo, možná byste se divil, ale i ve Vámi opovrhované OVB existují lidé, kteří se snaží svou práci dělat seriózně a lidem pomáhat. Takové také bylo takové nastavení této firmy v jejích počátcích.

    Bohužel dnes v této firmě vítězí peníze nad mravností a to se odráží i do toho, jaký zde vznikl systém firmy, o přístupu k poradcům a způsobu „nakládání“ s klienty, které je často vysoce sofistikovaně manipulativní a využívá záměrné dezinformace a mnohdy i naivity vlastních zprostředkovatelů.

    Opět si však nemyslí,, že by tento byl přístup přístupem unikátním ve srovnání s jinými firmami v oboru a také v jiných oborech.

    Manipulace a lhaní s milým úsměvem, to je to, co zřejmě nese nejvíce, pokud člověk nemá jasnou vizi něčeho originálního, nového a na trhu chybějícího.

  • Vit Kalvoda

    23 května, 2007

    No tak to děkuju za skoro kompliment, jen tam přebývá ta spojka „i“, která se trochu blíží spojce „dokoce i“, která už by mi příliš radost neudělala.

    Ano, věřím, že pokud by mi mnozí šikovní zprostředkovatelé zavolali o práci, udělali by skutečně lépe 🙂 Ale pokud to nezkusíte, tak to nezjistíte 😉

  • Lucie Šustrová

    22 května, 2007

    Pane Prudo, pokud neplatíte provizi multilevelu, sežere si ji sama pojišťovna. Klienta to nestojí víc. Kdo Vám řekl takovou hovadinu?

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    Pozor, Lucko, ano i ne.
    Pan Pruda ví zřejmě všechno, a tedy i to, že v některých případech existují dvojí druhy (především rezervotvorného) pojištění, velmi podobné, až na nákladovost: jedny ji mají vyšší, aby se zaplatil zprostředkovatel, jiné nižší, protože je prodává člověk na pobočce hrazený z jiných fondů.

    Nicméně naštěstí těchto dvojích tarifů není tak moc.

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    Pekne pane Kalvodo, ale i Vy sam vite, ze tech tarifu je daleko, ale opravdu daleko vice. Ze ano?

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    Pane Prudo, tarifu je skutecne mnoho, nevim, do jake miry jste je studoval Vy, ale ve skutecnosti jsou si ty konstrukce podobne a v ramci jedne pojistovny jich v nekterych pripadech je (v ramci 1 typu produktu jako napr. IZP) skutecne nemusi byt mnoho (napr. Allianz). V jinych pripadech jich muze byt velmi mnoho, ale ta mnohost nemusi byt z duvodu ruznych poplatku, jak zrejme podezrivate Vy, ale jedna se proste o typove produkty, ktere sedi lepe konkretnim klientum (napr. Aviva), coz neznamena, ze by tam nebyly ruzne poplatky, ale k tem poplatkum muzou byt duvody.

    Nenavist k externim zprostredkovatelum jako puvodcum nakladovosti skutecne neni na miste. Mnohe produkty porizovane primo na pobockach jsou stejne nakladove a nakladovejsi nezli ty porizovane u nas.

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    Ale ano p. Kalvodo, mate o tom slusny prehled z Vasi pozice. Ale z pozice nadnarodnich pojistovacich koncernu ne. Chtel jsem jenom rici, ze pokud Vam nekdo hodi na stul Z65 a v pravem hornim rohu bude znak treba OVB, tak to hodit do kose, poradci dat 200 na benzin a jit si to udelat do pojistovny, ponevadz jste prave usetril treba 15 tis.

  • Adam Holý

    22 května, 2007

    Já bych ale neházel všechny poradce OVB do jednoho pytle, existují určitě spousty vyjímek..-) Jinak informativní dotaz. Kde najdu nějaký popis Z65? S tím jsem se ještě nesetkal 🙂

  • Vit Kalvoda

    23 května, 2007

    Pane Prudo, můžete nám, nebo alespoň mně na e-mail napsat, odkud takovou informaci máte?
    Z65 pokud vím je jasně dný tarif a na pojišťovně ho nedostanete…. Nebo se mýlím? poradí někdo?

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    Pojistny analalitk, jez ma nastarosti konstrukce a alokace plateb z jedne nejmenovane pojistovny. A ted spis, kdo Vam namlouva ty vase hovadiny?

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    Pavle, kde vy ten altruismus berete.

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    Hadat se po desate hodnine vecer jiste neni nejzdravejsi. Dobrou noc.

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    22 května, 2007

    I ne, Vítku, pan Hanzl (uznávám že docela hodně mile) naznačuje něco k jeho zítřejšímu překvapení zde na webu 😉

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    22 května, 2007

    Vidíte, pane Prudo, jak pěkně si pamatujete, co zde napsal pan Borkovec! 🙂 Možná si tedy i vzpomenete, že zde osobní invektivy netrpím (ani můj předchůdce je netrpěl) a už vůbec ne od anonymů. Chápu, že někdo nemusí mít odvahu vystupovat svým jménem, to se holt nedá nic dělat. Ať tedy vystupuje aspoň slušně.

    Jestliže tedy chcete překračovat mez slušnosti, překračujte si ji tedy jinde. V opačném případě jste jistě vítán.

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    Martine, pan Pruda nám konečně odhalil své pravé jméno, tak ho tentokrát, prosím Vás, rozhodně nesmažte 🙂

    Odpovědět

  • Jan Pruda

    22 května, 2007

    Pane Boucku uprimne, co trpite a co ne je mi .. vite co. Od bezpaternich exOVBaku mi smazani prispevku prijde spise jako pocta!

    Odpovědět

  • Anonym

    22 května, 2007

    Čoveče když jste magor neotravujte normální lidi a běžte si tu zlost vybit nekam jinam

    Odpovědět

  • Jan Gregar

    20 května, 2007

    Dnes jsem potkal spolužáka ze střední školy. Hrdě mi hlásil, že dělá stejnou práci jako já – finančního poradce. Prodává důchodové pojistky. Po krátkém rozhovoru mi řekl, že všechny moje argumenty proti tomuto produkty mu jsou jedno, dělá přece tuhle práci pro peníze a na klientech mu nezáleží. A když bude takhle pracovat ještě osm měsíců, jeho šéf mu dovolí dělat i hypotéky. Dost hustý.

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    22 května, 2007

    Tak to je i na mě dost silný kafe. Upřímnou soustrast jeho klientům. Důchodovku jsem zavrhnul snad už před deseti lety, vyhrál tenkrát u mě soutěž nejhorší produkt na trhu (myslím obecně, nemám na mysli konkrétní pojištovnu).

    S pozdravem M.Piták

    Odpovědět

  • Adam Holý

    22 května, 2007

    Co to vůbec jsou důchodové pojistky? Pohybuju se v tomto oboru krátce, jsem mladý, ale o tomto jsem nikdy neslyšel. Že by něco jako KŽP či co? 🙂

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    22 května, 2007

    Jde o KŽP, kde pojistná částka pro smrt je rovna nule. Částka pro dožití je definována jako roční důchod, vyplácený po nějakou garantovanou dobu. Velmi dobré jsou historické DP10 od ČP, velmi špatné RG40 a další varianty od Koop. DP je navázáno podle TÚM zejména na dluhopisy. Vše ostatní si snadno domyslíte – třeba Vám je 20 let, že? Skvělé pro zástupce ZFP, Kapitolu a pro všechny pojišťováky. Ale Vy to chtít nebudete, protože investování má úplně jiná pravidla.

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    22 května, 2007

    Dobrý večer pane Hanzle,
    ano když jsem narazil na důchodovky od Kooperativy, tak mohu potvrdit, že je to katastrofa. Když jsem počítal vnitřní výnosnost jejich důchodovek, hrůza. Jestli se nepletu, tak jsem tenkrát propočítával 3G, což tenkrát ředitel jedné finančně poradenské společnosti považoval za skvělý produkt. Opravdu byl skvělý, měl skvělé provize. Když jsem tu důchodovku tenkrát propočítával bez všelijakých připojištění (pouze nezbytný základ), tak u mladého člověka v polovině pojistné doby (cca po 20 letech) by odbytné činilo vložené peníze. KŽP tenkrát dopadlo lépe.

    S pozdravem M.Piták

    Odpovědět

  • Pavel hanzl

    22 května, 2007

    OK. Vaše uznání je mi velmi milé, pane Pitáku. Máte můj velký obdiv za erudované příspěvky z oblasti investic. Učím se od Vás velmi rád.

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    Ano, jen tak dál, brzo se na důchodovky a na kapitálovky budeme chodit dívat do muzea…

    Odpovědět

  • GRATULANT

    20 května, 2007

    Blahopřeji majitelům tohoto portálu k úspěšnému rozpoutání třetí vlny medialní štvanice proti OVB. Vše proběhlo přesně tak, jak zástupce Fincentra naznačil při našem „informativním pohovoru“ – včetně TV stanice, která reportáž odvysílala v hlavním zpravodajském bloku……. Vše vypadá tak , že režisérům této kampaně jde „jen“ o poškození jména OVB a jejího vedení. Hlavním poškozeným ale bude řadový poradce. Nevěřím, že po tomto budou poradci OVB houfně migrovat do Fincentra. Pevně věřím, že se v tomto hybatelé akce přepočítali.

    Odpovědět

  • Pavel

    20 května, 2007

    Zabrousil jsem na tento web po dlouhé době ze stejného důvodu. Včerejší zprávy na Nově vyvolaly pěkné halo, tak jsem chtěl vidět jak téma pojme Fincentrum na svém servru. Zatím ticho před bouří? Ze své struktury jsem měl stejné indicie, že Fincentrum mělo jen čekat na vhodný okamžik. Proč ale právě nyní? Souvisí to s oslabením OVB po vyhazovu Jána Mullera?

    Odpovědět

  • Mario

    20 května, 2007

    Raněná srna kope kolem sebe?
    Co je špatného na tom, že NOVA pustila reportáž o ne zrovna dobré investici, kterou OVB doporučovalo? Z vlastní zkušenosti vím, že tuto investici prodávaly ovečky jako konzervativní a velmi bezpečnou. Chyba se stala a místo urážení by se k tomu měli ti odpovědní postavit čelem: Chyba se stala, sorry. Místo toho se tu objevují útoky, ublížené komentáře a osočování z úmyslného poškozování dobrého jména nebo mediálního obrazu.
    Ještě bych dodal, že s fincentrem nemám nic společného, neboť finanční poradenství považuji za nutné zlo.

    Odpovědět

  • Pavel

    20 května, 2007

    Máte pravdu, jako poradci firmy, které odevzdáváme produkci a v kde jsme si rozjeli business, můžeme jen zoufale naprázdno kopat, kdykoli nás za prohřešek jménem Helvag někdo odstřelí. V době prodeje Helvag jsem u OVB nebyl, ale již potřetí dostávám Helvag sežrat. Od svých klientů i od svých spolupracovníků, včera dokonce i od přítelkyně, kterou spojitost mé práce se skandálem na Nově značně vyděsila. Máte také pravdu, že OVB si za Helvag zaslouží pranýř a vedení ať se za svůj postoj zodpovídá třeba u soudu. Co ale možná z pohledu zvenčí nechápete, Mario, je souvislost, která je jasná všem které firma F. v minulosti neúspěšně lanařila. Helvag je jedna věc, jeho opakované zneužívání (o nic jiného nejde, klienti si stejně nepomohou) je atentátem na poradce OVB s cílem přimět tímto nátlakem více poradců k ukončení spolupráce s OVB a přijetí nabídky k přestupu.
    PS: Z mého pohledu to zkrátka vypadá jako pěkné svinstvo. Omlouvám se, jestli jsem zaujatý.

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    20 května, 2007

    Tady má někdo drobet Černé myšlenky………
    Schizofrenie a stihomam jsou nebezpečné, zkuste léčení 😉

    Odpovědět

  • Jan Lener

    20 května, 2007

    Pane Valachoviči, buď vědomě mlžíte, nebo jste v tomto značně naivní. Podobné aktivity a připravené scénáře velmi hýbou naším oborem. Do televize se takové věci dostanou, nebo ne pouze pokud to někdo chce, nebo ne. A tenhle trh čeká velké zemětřesení. Ale je zřejmé, že Fincentra se to dotkne v minimální míře. Pokud chcete reagovat, vězte, že já diskutovat nebudu. Není čas.

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    20 května, 2007

    Jaká škoda, asi neusnu 😉

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    20 května, 2007

    Také bych se přikláněl k názoru, že se jednalo o promyšlený tah některého ze „spolusoutěžitelů“ OVB. Podle hesla „co není zakázáno, je dovoleno“.
    Za chyby se platí a je fakt, že snad nikdo vedle OVB v ČR neměl tolik času a tedy i možností, aby se v této branži zdiskreditoval skandálem.

    Odpovědět

  • Anonym

    20 května, 2007

    …..snad nikdo vedle OVB v ČR neměl tolik času a tedy i možností….
    A co ZFP?

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    20 května, 2007

    Ti investice dodavna nedelali. Pokud jde o branze ve kterych se cinili, myslim, ze ukazali svou pravou tvar dostatecne.

    Odpovědět

  • Anonym

    21 května, 2007

    Svatá pravda. Navíc jejích průsery teprve vyplouvají na povrch.

  • Vit Kalvoda

    21 května, 2007

    Většina lidí si nedokáže spočítat, jak jim ta důchodovka ve skutečnosti zhodnotila peníze… Proto se ani o průseru nedá mluvit. Je to zakopaný pes.

  • Anonym

    22 května, 2007

    Předpokládám, že pod označením ,,důchodovka,, mate na mysli KOMBINACI ZFP. Opravdu většina lidí si to nedokáže spočítat jestli se jim peníze vůbec zhodnotili.. Nedokážou to spočítat ani ti, co je klientům sestavili. Stačí po nich požadovat, ať do výpočtu vloží časové údaje a jsou úplně vedle.A už vůbec nedokážou spočítat výnosy za jednotlivé roky (vyjádřeno v procentech) Tento imaginární produkt totiž nefunguje tak, jak je prezentován. Souhlasím s Vámi, že je to zakopaný pes.

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    Měl jsem na mysli kapitálová a důchodová pojištění, která u klientů vídám jako spořící produkty. Neměl jsem na mysli „supervýhodné“ finty typu každý rok nová smlouva o stavebním spoření a nová provize pro poradce 🙂 velmi výhodné.

  • Jan Gregar

    20 května, 2007

    Mně osobně Helvag při loňském přestupu z Ovb neovlivnil a myslím, že tohle není důvod, proč se objevila reportáž na TV Nova. Důvod je, že spousta lidí přišla o peníze nevhodnou investicí. Upřímně, poradenství dělám čtyři roky a moje rodina si pořád myslí, že dělám ve firmě OMV:-)
    Reportáž poškozuje nás všechny v branži, protože klienti v televizi slyšeli, že finanční poradci špatně poradili. A jestli to byla chyba OVB nebo AWD nebo někoho jiného klienti neřeší, protože si jména společností stejně nepamatují. Kdyby vedení firmy Ovb Helvag řešilo, neobjevovali by se informace poškozující práci nás všech každý rok na začátku okurkové sezony!!

    Odpovědět

  • OVBák

    20 května, 2007

    Nebyl jste v OVB asi moc úspěšný, viďte?? Kdyby jste byl, tak by jste tam byl zůstal . Každý má v OVB svůj kariérní plán.

    Odpovědět

  • Jan Gregar

    20 května, 2007

    Svůj kariérní plán z roku 2004 mám pořád v šuplíku a občas se na něj podívám:-) Upřímně, to, že bych měl ve fincentru lepší podmínky a lepší provize, jsem věděl do října 2005, ale protože jsem byl ovb nadšený a chtěl jsem být GST, tak jsem zůstal. Přestoupil jsem až v polovině roku 2006 jako obchodní vedoucí z toho důvodu, že jsem chtěl svým klientům nabídnout víc než tři PF, dvě hypotéční banky atd. A taky se mi nechtělo posílat každou středu výkaz práce. Ovb mi prostě dalo vše, co mohlo a já se potřeboval posunout dál ve své kariéře a přiblížit se zas o krůček dál k tomu, abych mohl poskytovat NEZÁVISLÉ finanční poradenství a rozvíjet dál své schopnosti. Osobně si myslím, že s ohledem na počet uzavřených smluv a takřka nulovému stornu jsem v Ovb úspěšný byl, ale na to by jste se spíš měl zeptat mých bývalých nadřízených.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    21 května, 2007

    A jste si jistý, že jste se posunul dál? Neyl to jen krok stranou, nebo dokonce zpět?

    Odpovědět

  • BD OVB

    21 května, 2007

    Kdo si chce dělat své klienty za vyšší provize a nemít nad sebou buzeraci, pro toho je to krok dál. Resp. úkrok stranou, jak píše pan Traxler – krokem dál by bylo vytvoření vlastního byznysu. Kdo chce vytvářet tým, tomu Fincentrum nemá kromě těch provizí co nabídnout. Je to tak, a kdo říká něco jiného, vědomě lže nebo věci nerozumí. Diskutovat zde o tom nebudu, už jsem tady na toto téma viděl pár „nejedlých“ přestřelek. Fincentrum chce hotové poradce, ty však nedokáže podpořit při budování týmu. Neumí to, nemá zkušenosti. (Zdroj – MA, kteří loni přeběhli. A chystají se k další změně.)

    Odpovědět

  • Tomáš Marný (TM)

    21 května, 2007

    Pokud už chcete vyšší provize a žádnou buzeraci, nejlepší práci odvede Broker Trust. A navíc, pan Sluka je docela roztomilý, na rozdíl od pana Nejedlého. :-)))
    Na Fincentrum bych tolik nevsázel, tuším, že před nějakou dobou tu vykřikoval kdosi z Fincentra že zavedou vzdělávání po vzoru AWD. A ti jsou pověstní svou pracovní morálkou. 🙂 I když, pravda ….., ticho po pěšině, že by na to FT nemělo hen to, to nou-hau?
    OVB a kauza Helvag, tak už to ale je, OVB udělalo chybu a musí platit. Poděkujte SLD Žemličkovi a paní Martincové, že vám to tak krásně zařídili. Nikdy se za tuhle chybu neomluvili a neuznali ji, a oc víc, poškozeným nijak, ale vůbec nijak nepomohli, spíše je ještě potopili. Z toho usuzuji, že ji za chybu nepovažují. A kdo se z chyb nepoučí tak co? Tak je opakuje. 🙂 Máte se, myslím, na co těšit.

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    21 května, 2007

    Hm, asi věci už 5 let nerozumím…….(Jsem ve Fincentru od samého počátku).
    Chtěl bych vidět ten vlastní „byznys“ – mimo hypoték (kde se servisem a provizemi můžete přiblížit či je mít oproti nízkým pozicím lepší) bude mít dost problém (výše provizí, objemy, servis).

    Odpovědět

  • Jan Lener

    21 května, 2007

    Omyl, pane Valachoviči. Přestože se drtivé většině poradců a manažerů týmů vyplatí se schovat pod fungující hlavičku, pro těch pár vyjímek ještě nikdy nebylo tak snadné založit vlastní bysnys.
    http://www.topconsultant.cz/index.php?lang=cz&sec=adv_redaction&r_cat=6&s_cat=32&title_string=partnerství%20a%20poradenství

  • Jan Lener

    21 května, 2007

    Možná snadněji na http://www.topconsultant.cz sekce partnerství a poradenství tedy.

  • Michal

    21 května, 2007

    Pan Valachovič trpí podobným syndromem jako „erka“ v OVB :-))) Podnikání na vlastní triko není v tomto oboru možné… Ale ale, pane Valachovič, pro vaši informaci, ani nejvýše postavení lidé ve vašem multilevelu nemají provizi, jakou dostanete při přímé spolupráci s finačními ústavy (pokud tedy nejste idiot a nepřistoupíte na nějaké v žertu myšlené podmínky). Nesmíte svým šéfům věřit všechno. Vždycky jim půjde 20 – 30 procent do kapsy z provize, kterou byste měl napřímo.

  • Jan Lener

    21 května, 2007

    Zase na druhou stranu, anonyme Michale, neuražte se, ale vidíte to velmi zjednodušeně a nereálně. je vidět, že jste s finančními ústavy nikdy nevyjednával. A i kdyby, a je to jen v teoretické rovině, pan Valachovič vyjednal ty vysoké provize, těch 20-40% mu spolkne backoffice, firma, marketing, atd…

  • Jan Valachovič

    21 května, 2007

    Po delší době s JL souhlas. On si p Michal zřejmě myslí, že všechny pojišťovny, banky čekají přimo na něj a dají mu při oběmu pojistného milon ročně totéž jako firmě které dělá 100x tolik…..

  • Michal

    21 května, 2007

    Pan Lener, nic ve zlém, si přihřívá polévku se svou nabídkou. Pro pana Valachoviče – „p Michal“ je právě z jedné z pojišťoven, takže trochu o vztahu „oběmu“ a výší provizí ví 🙂 Jde o menší rozdíly než je vám prezentováno, pánové.

  • Jan Lener

    22 května, 2007

    Mě tedy nic prezentováno není. Mám to z první ruky. 🙂 Budete asi obchodní zástupce v přímé síti, že?

  • Anonym

    22 května, 2007

    P. Michale než se vysmějete něčí gramatice, naučte se ji nejprve sám. Máte tam vymknutí z vazby.

  • Michal

    22 května, 2007

    Nemám. Neumíte číst jednoduché souvětí s větou vloženou? 🙂

  • Anonym

    22 května, 2007

    Ještě jednou gramatický koutek, p. Michale:
    „P. Michal je právě z jedné z pojišťoven, takže trochu o vztahu „oběmu“ a výší provizí ví.“

    O kom očem? – O vztahu.
    O kom o čem? – O výši.

    Pokud Vám může utéct dlouhé í místo krátkého, může také komukoliv utéct ě místo je.

    Jste možná dobrý pojišťovák, Michale, ale nerýpejte do gramatiky, to je mezi finančníky neslušné.

  • Jan Valachovič

    21 května, 2007

    Dobrý pokus, ale špatně zamířeno……
    Moji „šéfi“ jsou jen Lánský, Nejedlý nemám důvodu jim nevěřit a pokud nejste idiot a umíte počítat tak to zkuste na tom nejméně výhodném příkladě, hypotékách. Pokud něco děláte dostanete se tak na 1,2% já mám přes Fctr víc (výše provize) + servis. V pojištění je to ještě výraznější a nebojte se o mě, znám informace z trhu……

  • Michal

    21 května, 2007

    Mýlíte se, pane Valachoviči. Záměrně nepíšu, že lžete, protože vy možná věříte tomu, co tvrdíte. Kdo k vám do Fncentra přijde odjinud, nedostane to, co by měl, kdyby pracoval samostatně. Ale přijít si na to musí každý sám.

  • Michal

    21 května, 2007

    Pardon, nesprávně jsem se vyjádřil – kdo k vám přijde, ZDALEKA nedostane tolik, kolik by měl, kdyby dělal na sebe. Přiblíží se k tomu, pokud si vyjedná pozici vysoko v MLM struktuře Fincentra, ale pak musí plnit stanovené limity „oběmů“, které nelze plnit slušnou prací – buď z vás bude bouchač IŽP, nebo půjdete s provizemi dolů, na 40 %.

  • Jan Lener

    22 května, 2007

    Michale, ale pokud bude dělat jen na sebe s jednou pojišťovnou, nebude dělat poradce, ale pojišťováka, nebude mít možnost být manažer a vzít si procento z obratu. Zkuste změnit úhel pohledu. Nemyslím ten svůj, ale podívat se na to i z jiného úhlu, než toho Vašeho. Pak snad bude vše srozumitelnější.

  • Martin Drobný

    22 května, 2007

    Je to tak, bude „pojišťovák“. Ale být manažer a mít procenta z obratu jde přece i v obchodní síti pojišťovny. Nedávno jsem byl na „úžasné“ prezentaci programu ING Talent management – dělají mezi vysokoškoláky nábor do obchodní sítě a slibují úžasnou kariéru ve „finančním poradenství“ (akorát když vám u orefabrikovaného powerpointu vykládá nervózní otylý chlapík jak má úžasnou kariéru, když se po 11 letech dostal na pozici manažera obchodního týmu.. nějak se mi do toho nechce)
    Dělat na vlastní triko určitě jde, jeden kolega to tak nedávno udělal po odchodu z OVB – domluvil se s jednou velkou pojišťovnou (ta jediná si vymínila exkluzivitu), pak se společností zabývající se primárně fondovým byznysem, s penzijními fondy bez problému, s bankami a staveb. spořitelnami taky celkem v pohodě. Já vidím největší problém v tom, že nebude mít kde čerpat nové myšlenky a nápady – jeho know-how časem zastará a spadne do jakési rutiny bez ohledu na vývoj trhu a potřeby klientů.

  • Jan Valachovič

    22 května, 2007

    K tomuto snad jen jedno ;-).
    Jak vidím počítat neumíte…….

  • Jan Gregar

    21 května, 2007

    Koukám, že jsem zase šlápl bosou nohou do vosíha hnízda a rozpoutal vášnivou diskuzi. Váš názor, máte na něj právo. Já osobně podporu v náboru nováčků od Fincentra mám stejně jako každý, kdo chce budovat tým. Rozdíl od minulé práce je pouze v tom, že místo na kvantitu máme nábor zaměřen na kvalitu 🙂 Jinak s Vámi souhlasím v tom, že o tom také nechci diskutovat. Na rozjezd vlastní firmy jsem za a)neměl kapitál a za b) nevidím smysl v tom zakládat 156poradenskou společnost o deseti poradcích. Jinak o změně živitele neuvažuji a je mi úplně jednou, že bych měl někde jinde ještě o trošku víc peněz, protože pracuji ve firmě, s jejiž filosofií se dokážu ztotožnit a konečně mě nikdo nebuzeruje za to, že jsem udělal klientům místo investička penzijko.

    Odpovědět

  • BD OVB

    21 května, 2007

    Nábor zaměřen na kvalitu… Kvalita = poradce vyškolený za peníze někoho jiného. Až budete mít také poradenství zaměřené na kvalitu, to první budu ochoten tolerovat. Jinak pane Gregare musím uznat, že komunikujete na úrovni. Podobně jako v případě kvalitnějších a zkušenějších firem je možné, že i Fincentrum se díky lidem jako jste vy časem zkultivuje.

  • Anonym

    22 května, 2007

    …žeby comeback na stránky Pavla Milana č.?

  • Jan Valachovič

    22 května, 2007

    Už jsou tu zas ty Černé myšlenky 🙂

  • Pavel Hanzl

    22 května, 2007

    Souhlasím s tím, že poradce je svobodný podnikatel a pokud se mu vyplatí backoffice Fincentra a jiná podpora, nemá důvod mít svou vlastní poradenskou firmu. Já mám například dvě jiné firmy, z toho jednu právnickou osobu, zaměřené na obchod se zbožím a službami jiného typu než finanční poradenství. Ale nejradši jsem poradce Fincentra. Nemám problém s identifikací, že je to i moje firma, ve které je mi dobře. Jsem poradce, který má své vize a od obyčejných poradců se liším tím, že své vize uskutečňuji. Pardon, jsem hlavně zprostředkovatel a obchodník. Poradenství je můj pracovní nástroj. Ono je úplně jedno, jakou nálepku dostanu. Třeba střelec či bouchač? Jak je libo… Mě zajímá především můj klient a jeho spokojenost… A mám výsledky. Máte je taky? Pak je to OK. Můžete mě tu klidně i popravit a ještě Vám budu vděčný. Zpětné vazby, víte? To já rád. Učím se rychle i z toho, co rozezlený poradce od konkurence netušíce vypustí ven ze svého tajného know – how. Jsem jako Fénix, jsem nezničitelný. Ale pokud výsledky nemáte, běda Vám. Rozdupu Vás tu stejně, jako nějakého anonyma. Pozn: důkazy nežádám. Málokdo by je předložil a já mám jiné cesty, jak poznat pravdu.

  • Jan Majer

    22 května, 2007

    Pane Hanzle, díky za superpozitivní komentář, navíc přijatelné délky:-) Po dlouhé době jste mne přiměl, abych vstoupil do diskuse, aniž bych cítil potřebu něco veledůležitého obhajovat. Jen vás chci pobaveně pozdravit a omluvit se za nedávné nakopnutí do holeně. Vy jste jak ten králík z reklamy na tužkové baterie. Nebo jak nezabitelný Bruce Willis ve Smrtonosné pasti. Taky bouchač, ale měl styl.

  • Pavel Hanzl

    22 května, 2007

    Díky za reakci, Jene. Víte, nikdo mě ve Fincentru neučil mít cíle a splnit je. To praxe, víte? Styl rozhodně mám a nezabitelný hrdina ve filmu rozhodně není můj vzor. Ať je to John Mac Lane, nebo John Rambo, je to jedno. Přijímám Vaši omluvu za ten ošklivý výraz, že do Vašich projektů mi s prominutím nic není. Jste slušný a to je velmi milé. Váš pobavený úsměv jsem přehlédl, ve Vašem zájmu. Nehodlám skončit s diskusemi s někým, kdo je velmi inteligentní. I když nesdílíte všechny moje vize a názory jak je uskutečnit, vždy budu respektovat Vaše cesty. Máte na ně právo, právě tak jako na své omyly. Pokud jde o délku mého textu, moc Vás nepotěším. Už zítra mi tu vyjde článek. Takže to bude chtít…. hádejte co? Trpělivost andělskou a zadek olověný. Ale Vy to přečtete, protože to je ode mě. PS: Hitler nikdy nebyl můj vzor. To spíše Max Stirlitz, ruský rozvědčík.

  • Jan Majer

    22 května, 2007

    Ale ne, to pobavení nebylo ve zlém. Opravdu mě pobavilo, jak do toho jdete po hlavě. Vy jste si přece tak trochu dělal legraci. Trochu mě lekáte, jestli to bylo vše myšleno smrtelně vážně.

  • Jan Kalvoda

    22 května, 2007

    Tohle je fakt sila. Bez nadsazky si myslim ze byste mel navstivit psychologa. Nemate trochu problemy se sebevedomim? Jaky mate vztah k Hitlerovi? To je narez…hahahaha

  • Anonym

    22 května, 2007

    Ale ne, pan Hanzl by měl spíš vyrazit za klientem, jak je namotivovaný. Trochu by to odventiloval. Ať mi nikdo neříká, že ve Fincentru neumí pracovat s lidmi :-)))

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    Pane Hanzle!!! Vy jste začal psát své příspěvky ekonomicky!!! Konečně 🙂 Co kdybyste nám taky někdy napsal článek?

  • Pavel Hanzl

    22 května, 2007

    Pěkný večer, Vítku! A co byste si přál? Pohádku na dobrou noc, nebo reději něco z poradenské praxe?

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    I Vám pěkný večer Pavlíku, jak je to milé, když si lidé nenadávají 🙂 nechám se překvapit, co to tentokrát bude…

    Z poradenské praxe určitě, a jestli pohádka nebo horor to nechávám čistě na Vás a na tom, čemu se ta praxe ve skutečnosti více podobá 😀

  • Vit Kalvoda

    22 května, 2007

    …jo vy ho napíšete, tak super

  • Jan Gregar

    22 května, 2007

    Díky za lichotku:-) Myslel jsem samozřejmě nábor nováčků, které Fincentrum kompletně vyškolí. Aspoň mým nováčkům bez zkušeností z oboru se toto ve Fincentru děje. To, že Fincentrum je dobré pro sólisty a ne pro budování týmu byla pravda možná tak před rokem (kvalita=pečlivější výběr uchazečů). Je to stejný argument, jako když mi budete tvrdit, že v hypermarketu neprodávají rohlíky, ale já si je tam při tom každý den kupuji, takže vím, že je tam prodávají…. Dovolte ještě jeden „rýpanec“: Vy se opravdu jmenujete BD OVB? Já po půl roce sledováni investujeme diskutuji poprvé a nemám problém uvést své skutečné jméno.

  • Lucie Šusterová

    22 května, 2007

    Pane Gregare, možná by bývalo pro vás lepší uzavřit smlouvy přímo z finančními institucemi, ne??

    Odpovědět

  • Jan Gregar

    22 května, 2007

    Provizně určitě. O ostatním nejsem přesvědčen. Děsí mě, že lidé, kteří jsou v oboru deset let a zastupují pár institucí pořád pracují s novými klienty a mají kancelář kousek od centra. Nic proti mým novým klientům – mám je rád, ale až budu já deset let v oboru, tak to vidím na jeden dva nájemní domy a jen na servisy odpoledne po posilovně a bazénu 🙂

    Odpovědět

  • Adam Holý

    22 května, 2007

    To je podle mě utopie. Nebo je tu nějaký FP s 10ti letou praxí v oboru a může něco takového říci? 🙂

    Odpovědět

  • Jan Gregar

    23 května, 2007

    Konkrétně znám paní, co začínala se stavebkem, pak prošla přes makléře do pojišťovny, dělá napřímo stavebko a hypotéky. Je finančně závislá převážně na nových klientech a má malou ušmudlanou kancelář pět minut od náměstí. Stát se finančně nezávislým je jen otázka dlouhodobého plánování, spoření a vhodné hypotéky – nájem zaplatí splátku, pokryje náklady na údržbu a zaplacení daní. Po deseti letech je nemovitost Vaše a na tento záměr potřebujete mít cca 30% vlastních prostředků na začátku.

  • Jan Bartoš

    12 května, 2007

    Pěkný večer,

    podle mého názoru udělala chybu poradkyně z TC, ale ne v nedostatku obchodních dovedností. Není našim úkolem, jakkoliv oprávněně, přesvědčovat klienta o pseudovýhodách finančních produktů.
    Nedostatek vidím spíš v nesouladu koncepce s potřebami, představami nebo očekáváními klienta, takříkajíc neztotožnění se. Nebo možná jen nevhodnou prezentaci koncepce, ale tohle se bohužel stává nejen u začínajících poradců.
    Nejdůležitější je poučení pro příště a kolegyni přeji hodně úspěchů a hlavně ať se nenechá odradit počátečními neúspěchy!

    s pozdravem jb

    Odpovědět

  • Jan Lener

    12 května, 2007

    Honzo, prosím Tě, a co je jiného „nedostatek vidím spíš v nesouladu koncepce s potřebami, představami nebo očekáváními klienta, takříkajíc neztotožnění se. Nebo možná jen nevhodnou prezentaci koncepce“ než obchodní dovednosti? 🙂 Že by jsme mluvili o tom samém?

    Odpovědět

  • Jan Bartoš

    12 května, 2007

    Ok, možná jsem se špatně vyjádřil, měl jsem na mysli ne obchodní dovednosti typu zdůrazňování výhod a pseudoužitku, ale schopnost naladit klienta na stejnou vlnu, na zájem si nechat poradit a základy finanční gramotnosti..
    jb

    Odpovědět

  • Jan Lener

    13 května, 2007

    Díky za to! Člověk si občas neuvědomí, že nějaké slovní spojení může pro někoho znamenet něco jiného než pro něj osobně. Je třeba vždy pojmy jasně definovat.

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    13 května, 2007

    Honzo, diagnostikovat, kde nastal skutecny problem takto nadalku je problem.
    Byl to soubor dvou osob, dvou charismat a dvou souboru obchodnich dovednosti a financnich znalosti, ne soubor dvou reseni.
    Reseni odpovidalo potrebam klienta a klient s tim souhlasil.
    Ve clanku to nerozebiram, protoze pravymi pricinami si nejsem jisty, ale jednalo se zrejme o zasah manzela klientky, ktery manzelku nechal vse udelat samu a teprve nasledne intervenoval.
    Poucka o spolecnych setkani obou manzelu je sice znama ovsem v praxi ne vzdy uskutecnitelna…

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    11 května, 2007

    Jsem rád, že se tu tvoří komunita hodnotově orientovaných poradců, kteří si uvědomují, že lidé potřebují především kvalitní a srozumitelné finanční plány. Není nás tu mnoho, ale je hezké vidět, že je nás víc a víc s podobným myšlením. 😉

    Mějte pohodový víkend, kolegové. 😉

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    14 května, 2007

    No jak vidim, tak jsem se trochu ukvapil. Po vikendu jsme zase tam, kde jsme byli. Tak hezky to tu jeste v patek vypadalo… :-/

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    14 května, 2007

    Ach jo, Honzo, copak jsme udělali špatně?

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    14 května, 2007

    Vy nic, Vítku, Vy se naopak snažíte hájit podobný styl práce. Ale ten poměr hodnotově orientovaných poradců ku prodejcům finančních produktů se od pátku trochu změnil…

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    14 května, 2007

    P.S. Ale jelikož jde o samé anonymy, tak bych tu na toto téma více nerad ztrácel čas.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    11 května, 2007

    Dovolím si reagovat víceméně na všechny příspěvky. Chyba je, dle mého názoru, skutečně na straně TC, protože poradkyně nezvládla být lepší obchodnicí, než prodejkyně z pojišťovny, to by měl poradce zvládnout. Ale je to pochopitelné, naše nadějná poradkyně je na počátku své praxe a potřebuje nabrat další zkušenosti. V příštích obdobích se jí toto určitě nestane. Ale myslím, že Vítův editorial je krásnou ukázkou toho, jak je dnešní situace na trhu postavená „na hlavu“. Nesnažit se alespoň v rámci rozumných mezí o postavení trhu zpět na nohy je v mém úhlu pohledu morální úpadek. Ale domnívám se, že někdy stačí stříbro, místo zlata, v návaznosti na vyjádření pana Zachrdly ze společnosti Triman.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    11 května, 2007

    A někdy místo stříbra může stačit jen bronz a někdy jen pouhé železo. Pak to ale již není TOP. Nějak Vám poslední dobou přestávám rozumět ;-).

    Odpovědět

  • Jan Lener

    11 května, 2007

    Vždyť jsem jinak řekl to, co Vy.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    11 května, 2007

    Tak to jsme si nerozuměli. Já to pochopil jako obhajobu kompromisů v zájmu uzavření obchodu. Jsem rád, že tomu tak není a že i nadále TOP poradenství chápeme shodně.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    11 května, 2007

    Znovu zde zopakuji svoji myšlenku: Poradenství by mělo být poskytováno jen těm, kteří ví že neví a proto si CHTĚJÍ nechat poradit. Pokud je poradenství chápáno jako forma aktivní distribuce produktů (byť seriózní), vznikají uvedené problémy. Kdyby paní S byla nejprve získána pro myšlenku finančního plánování, byla přesvědčena o jeho potřebnosti, pochopila jeho smysl, ztotožnila se s navrženým řešením, pak by sama požadovala i realizaci navrženého teoretického řešení a paní Z by u ní asi neuspěla.
    Myslím, že problém není v chapadlech nenasytného prodejce. Ten jen dělá svoji práci a pokud ji nevydává za poradenství, nelze mu nic vytknout. Problém je v nás, poradcích. Svoje poradenství devalvujeme, když děláme finanční plány i lidem kteří o ně nestojí, s cílem prodat produkty. Klienta musíme nejprve získat pro myšlenku finančního plánování, o potřebné produkty si pak řekne sám.
    Pokud klient myšlenku finančního plánování neakceptuje, je vytváření finančního plánu plýtváním času a devalvací služby. V takovém případě mu jen sjednáme, co si sám z našeho portfolia produktů vybere. Kupujícímu ale musí být jasné, že v tomto případě se nejedná o poradenství a poradce (tentokrát jen v roli zprostředkovatele) by od takového zákazníka neměl ani požadovat doporučení na další klienty.

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    11 května, 2007

    Faktem je, že nelze pomoci tomu, kdo o pomoc nestojí. Vy však vycházíte z myšlenky, že klient ví, co chce, že je pevný.
    Klient však myšlenku finančního plánování nemusí vždy pochopit. A i když ji přijímá, možná ji zcela nechápe. Stejně tak při prezentaci finančního plánu nemusí pochopit, o co se vlastně jedná. Faktem je, že se v tom případě dostáváme do rizika „házení perel sviním“, ale na druhou stranu neodmítneme klienta jen proto, že nejsme o něm zcela přesvědčeni.
    Chyba zde není v klientovi, ale ve zprostředkovateli. Ten, pokud dělá, co může, aby prodal, dělá dobře svou práci.
    Jakmile ovšem zneužívá klientovy důvěřivosti a manipulovatelnosti a agresivně ruší produkty, které jsou součástí klientova finančního plánu, aby je nahradil svým produktem, nejedná se o fér hru.
    Nejsem si jist, zda zákon na takovou situaci, kdy zprostředkovatel klienta poškozuje myslí, pokud ano, realizace tohoto zákona je v dnešní době velmi slabá.
    Není tedy problém v tom, že by klient neakceptoval plán, klient jej akceptoval a líbil se mu, ovšem pak jej pravděpodobně zprostředkovatel přesvědčil, že ty divné věci, kterým klient nerozuměl, jsou jen pochybné prodejní argumenty pro zcela špatné produkty.
    Faktem je, že firma, která s klientem sepíše smlouvu, a které klient za plán zaplatí je z tohoto pohledu na tom lépe, otázkou je, zda dokáže pomoci i klientům, kteří si to, že neví, neuvědomují.

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    11 května, 2007

    Možnosti jsou a nezlobte se, chyba je přeci jen spíše na straně TC. Pokud je klient schopen zpracovat (tj. je schopen pochopit) informace, je třeba mu vysvětlit, s čím přesně může přijít podobná baba, proč říká to co říká a co kdo z toho má. Věřte nebo ne, většina lidí není úplně blbá a pokud tu nepříjemnou pravdu (že většině jde především jen o zisk) pochopí nemusíte něco podobného řešit. Pokud to ovšem není v silách klienta vstřebat, rychle udělat to dobré (pokud možno nic nerušit, původní agent se ozve a nacpe ještě výhodnější IŽP – a poplatky bobtnají) a už se tím nezabývat neb ho stejně natáhne každý čumbrk na vařenou nudli.

    Odpovědět

  • Vít Kalvoda

    11 května, 2007

    Nezlobte se, ale chyba není na straně TC.
    Klientka je prostě naivní a přesto, že byla upozorněna na praktiky pojišťováků a bránila se setkání s obchodníkem, neubránila se.
    Stejně tak byla informována o tom, kdo z toho co má.
    Myslím, že jste tu situaci možná úplně nepochopil.

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    11 května, 2007

    Situaci chápu nemějte strach:-). Stává se to poradcům vcelku často – jen jsem chtěl předchozím říci, že je třeba tu masáž udělat také (obráceně a férově) a pokud není záruka úspěchu takového klienta odříznout, neb vás to pak bude stát moc času, který můžete věnovat efektivněji (komu není z hůry dáno….)

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    11 května, 2007

    Tak v tom s Vámi naprosto souhlasím. Je fakt, že ta masáž z naší strany tam možná chyběla (nebyl to můj klient, na uvolňující mentální masáž mám talent 😉 ). Je to o vztahu, zvítězil ten, jehož vztah s klientem byl pevnější.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    12 května, 2007

    Zcela souhlasím, že chyba byla na straně TC. Kdokoliv zemře hlady, pokud nebude obchodník, ale jen poradce.

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    13 května, 2007

    Nesouhlasim. Otazkou je ovsem definice terminu poradce a obchodnik.
    Ja svuj obchod stavim na neobchodnim pristupu a mnohym klientum prave toto velmi vyhovuje.
    Zadny tlak, zadne presvedcovani, zadne manipulacni techniky.
    Rozhovor o zivote a o financich a z neho plynouci zavery…

    A jasna, jednoducha a cista prezentace povahy financnich produktu.

    To je pristup, ktery se snazim prosazovat take ve sve skupine. Mozna je to chyba.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    14 května, 2007

    Pane kolego Kalvodo! Nebuďte muž extrémně pojaté cti, optimista, kterých jsou plné hřbitovy. tedy doufám. Nebuďte pistolník, cowboy, jak jste se definoval jinde, co pije Kola – Lokovu limonádu a hájí slabé spoluobčany před zlými obchodníky, co střílejí pojistky. Vaše možná na konci příspěvku je osudovým pochybováním a je to dobře.

    MUSÍTE být především dobrý v komunikaci. MUSÍTE – v dobrém slova smyslu manipulovat, řídit směr klientova uvažování k potřebnému uvědomění si klientovy stávající finanční neefektivity. MUSÍTE naslouchat a správně přečíst jeho myšlení, MUSÍTE jej získat pro finanční plánování, MUSÍTE jej něco naučit ze základních celospolečenských souvislostí, nejen finančních. MUSÍTE ovládat emoce své i svého klienta a MUSÍTE být slušný i vevnitř, nejen navenek. Není pro Vás ani klienta dobré, když budete mít finanční odbornost a dobré úmysly – a budete pohrdat obchodníky a prodejci. Není dobré, že Váš klient bude bohatnout a Vy chudnout, nebo bohatnout extrémně pomaleji než on – tím byste devalvoval nejen svou cenu, ale taky cenu nás ostatních, co pracujeme ze všech sil. Snažte se být velmi úspěšný a držte se zásady, že Váš klient má (MUSÍ) s Vaším přispěním vydělat nejméně o řád více, než Vy, který jste zaplacen z jeho poplatků. Tohle vše definuje úspěšného obchodníka a jsou to Ti nejbohatší lidé světa, protože dokáží být prospěšní co největšímu počtu lidí (Gates, atd.)

    Poradenství máte v hlavě a v kufříku jako jeden z nástrojů, abyste směl pro někoho zprostředkovat finanční obchod, v nejbytostnějším zájmu klienta (kde cena je sekundární, byť s tím naivně nesouhlasíte). Křičím ze všech sil, že poradce má být bohatý, jinak nikdy nepřesvědčí perspektivní klienty, že by jim mohl být užitečný. Povězte mi zcela separátně na mail něco o Vašich osobních cílech. Kolik chcete vydělávat v roce 2007, 2008, 2010, 2015. A co jste ochoten pro to udělat. Kolik času věnujete samostudiu a praxi. Kolik lidí jste již něco naučil – klienty i kolegy. Hlavně mi nepište o altruismu, jak si v neděli odpoledne pokecáte o klientově chudobě, pak se společně vysmrkáte a vypláčete, abyste si možná za měsíc zase zavolali. Díky.

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    14 května, 2007

    Vážený pane Hanzle,

    Váš způsob smýšlení je mi vzdálený a neodpovídá mé životní filozofii. Je jako vystřižený z učebnic „správné obchodní filozofie“ a přednášek, které jsem na toto téma slyšel a velmi moudrých obchodnických knih.
    Já chci jít jinou cestou a vím, že existuje cílová skupina klientů, pro kterou je můj přístup zaplněním díry na trhu. Zdaleka to nejsou chudí klienti, se kterými bychom poplakávali nad svou chudobou, nemějte strach.
    Poradce, který má přesvědčit, by měl mít ve svých financích jasno. Ale pokud zbohatl příliš rychle, je to mírně podezřelé. Má koncepce znamená trvale udržitelný rozvoj vlastního byznysu i byznysu ve skupině a odpovídá mému životnímu přesvědčení. To neznamená, že se nebude měnit a že takovou zůstane, nemohu však věřit něčemu, co odporuje mojemu způsobu chápání světa a už vůbec ne se podle toho chovat.

    Nechci říct, že v naší diskuzi má jeden pravdu a druhý ne a Váš projev je působivý tím, jak se snažíte mi pomoct, vytáhnout mě z mé (podle Vás nefunkční) vize, ale to nejde.

    Možná za 10, 20 let se situace obrátí, vy budete hlásat o užitku klienta a já zdůrazňovat užitek poradce, teď je však situace opačná a to je vše, co o tom můžeme říct.

  • Martin Bouček

    14 května, 2007

    Odtud dále se táhla zbytečná diskuse, vedená pouze s anonymem, což zde opravdu není zvykem tolerovat. Užívejme zde svobody názoru jen svým vlastním jménem slušnou formou. Děkuji.

  • Zochr Karel

    14 května, 2007

    Souhlasím s Vámi pane Hanzle – někdy je lepší klientovi produkt prodat ihned na základě subvenční analýzy, než s ním dlouho filosofovat na téma finančního plánu. Jsou někteří klienti, kteří nemají vůbec představu o svých finančních cílech. Je daleko etičtější mu prodat dobře nastavené investičko a vysvětlit mu, že základem pyramidy je zabezpečení příjmů. Několikrát se mi stalo, že klient se rozhodl spořit si na důchod až na některém servisním termínu po několika měsících. Ať se to komu líbí či ne, musíte kienta zkrátka ulovit.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    14 května, 2007

    Dobrý večer! Já klienty nelovím. Léčím je z jejich letargie. Učím je myslet jinak. Sami si říkají o ty smlouvy. Nejsem tak hloupý, abych zkracoval obchodní řetězec. Mým návrhům předchází hluboká analýza klientova stávajícího portfolia. Klientovi již na první schůzce důrazně říkám: Nevěřte mi! nevěřte nikomu, dokud pro to nebudete mít důvody! Hovory o etice jsou neustále středem pozornosti. Je přece tak snadné hodit kamenem! Nikoho z tábora utopistů nevzrušuje, že klient sice dostane ty nejlevnější produkty, ale cíle mu uniknou. Český klient nevyrostl v potřebné finanční osvětě a velmi často selže, pokud jej pustíte na kapitálový trh přímo, nebo přes OPF. Pan Kalvoda to jednou velmi trefně, ovšem z opačného gardu takhle nějak popsal: „Já bych si dal dvacet deka přímých investic a co Ty zlato? Jednou investičko s dozorem….“ . Přeju krásný večer!

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    11 května, 2007

    Souhlas, jen bych „házení perel sviním“ nahradil formulací „moje podnikatelské riziko“ ;-).

    Odpovědět

  • Roman Scherks

    11 května, 2007

    Budu reagovat i nereagovat, tak nějak, na všechny výše uvedené příspěvky.
    Všichni máte v zásadě pravdu. Jde o to, jak se to klientovi podá, jak to pochopí a jak se s tím srovná a taky jak se sním dále pracuje. V uvedeném případě bych možná řekl, že poradce TC neodvedl 100% práci v oblasti důrazného upozornění na možnost budoucí návštěvy někoho cizího a s tím spojená případná rizika. Anebo taky odvedl a klientka dala na lepší argumentaci dalšího „poradce“. Nevím. Všichni ale takové klienty máme a známe.
    Mě se kdysi osvědčilo, že klient podepsal jakési prohlášení, že v případě zásahu jiné osoby do zpracovaného řešení nebereme zodpovědnost za případné problémy v budoucnu. Není to sice samospasitelné, ale docela to funguje.
    A perlička závěrem, asi 14 dní stará. Je to o prodejní argumentaci.
    Setkal jsem se náhodou s paní, která si na doporučení agentky jedné pojišťovny uzavřela KŽP, protože byla přesvědčena, že naprosto bez problémů dostane vysoký hypoteční úvěr, když si uzavře toto KŽP, že to bude už jen formalita. Argumentovala mi diplomy od té banky, které visely v kanceláři a bla, bla, bla (znalci poměrů asi vytuší, o jakou pojišťovnu se jedná). Úvěr se táhl, táhl a nakonec to padlo pro nedostatek příjmů. Pak mi však řekla první roční pojistné a přiznám se, že mi vyrazila dech a doteď se mi o tom zdává. Jednalo se o roční pojistné v hodnotě cca 700 000,- Kč.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    11 května, 2007

    Pane Scherksi, s tím prohlášením co podepisuje klient jste mne potěšil. Pokud to prohlášení podepíšete i vy (firma), jde téměř o smluvní vztah ;-). To je vynikající!!!

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    11 května, 2007

    Souhlasím, pane Scherksi a děkuji za tip, dávat klientu podepsat takový papír může být skutečně funkční.

    Odpovědět

  • Roman Scherks

    11 května, 2007

    Děkuji za kompliment od p. Zachrdly. Upřímně řečeno, sice nedoufám, že v našem „právním“ státě by takové prohlášení, byť podepsané oběma stranami mělo nějaký výrazný význam při např. soudním sporu, ale už je to něco v ruce, čím můžete klienta „utřít“. Nicméně si nedělám iluze, že by si někteří klienti tento podpis moc dlouho pamatovali, ale jsou výjimky.
    A rámci etiky musím dodat, že to nebyl nápad můj, ale kolegy, kterému se to osvědčilo a tak jsme to převzali.

    Odpovědět

  • Karel

    11 května, 2007

    A zkuste chtít po té pojišťovně zpět zaplacené pojistné s tím že smlouva byla vylákána podvodem pod nereálným příslibem hypotéky! Narazíte na naprostou aroganci – klient to přece podepsal!!! Jedna superamerická pojišťovna a její pravá ruka – firma „euroživot“ mají takových pomníků po republice stovky ne-li tisíce.

    Odpovědět

  • Roman Scherks

    11 května, 2007

    No, možná to ještě stihneme. Do dvou měsíců zbývá asi 10 dní nebo týden. Už vidím ten kyselý „ksicht“ agentky, až jí ten provizní ranec zase strhnou. Jinak ale máte pravdu, klientka by tahala za hodně, hodně krátký konec provazu.
    Nicméně jinak musím konstatovat, že jste se v pojišťovně nemýlil. 🙂

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    11 května, 2007

    Vyfotit!!! A jako trofej pověsit na zeď……

    Odpovědět

  • Karel

    11 května, 2007

    Doporučuji tu výpověď do 2 měsíců odnést včas osobně do recepce a nechat si to tam potvrdit na kopii. Superamerické klientské centrum totiž velmi rádo „ztrácí“ dopisy od klientů, zejména když něco vypovídají.

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    11 května, 2007

    Mám s nimi úplně stejnou zkušenost 😉 Mimochodem, chápe někdo z ás, proč SuperUSAni nemají doteď investičko?

    Odpovědět

  • Roman Scherks

    11 května, 2007

    Přesné důvody znají jen oni, ale tady je pár námětů.
    1) Američani jsou v tomhle hodně konzervativní a jejich orientace na klasické KŽP je notoricky známá.
    2) Nechci se moc říznout (přeci jenom je pojištění pro mě trošku okrajové), ale znáte jinou americkou pojišťovnu tady u nás, která by měla investičko? Možná to bude ale taky tím, že amíci tady žádnou jinou poj. nemají. Nebo snad ano?
    3) Příšerný schvalovací proces v této pojišťovně. Místní pobočka je nevolník, kterému každý malý prd musí schválit regionální centrála v Řecku a velký prd mateřská firma v USA.
    4) Ty dva pánové, kteří to tam do nedávna řídili, tak to tedy byla síla. Obzvláště šéf backoffice. Tomu nasadit klotové rukávy, tak jste nepoznali, že už je rok 2006 ale mysleli byste, že je staré dobré mocnářství.
    Doplní mě někdo?

    Odpovědět

  • Adam Holý

    11 května, 2007

    Jsem nějak mimo, ale co je to za pojišťovnu? (přesný název?)

    Odpovědět

  • Anonym

    12 května, 2007

    Nejspíš ta, kterásponzoruje tyto stránky

  • Rosťa

    12 května, 2007

    Ta agentka by zasluhovala “ po čuni“-:)

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    13 května, 2007

    Tak s tim zcela souhlasim.

    Odpovědět

  • Roman Scherks

    13 května, 2007

    Na tohle mám bohužel poněkud rozpolcený názor.
    Z hlediska poradenství, potřeb klienta, dosažitelnosti úvěru atd., atd., to je samozřejmě zvěrstvo a pod Váš názor se podepisuji.
    Z hlediska „obchodních“ praktik tu dámu obdivuji. Ne, že bych takové postupy a výsledky schvaloval, ale uznejte sám, že to musí být zdatný obchodník, když tohle dokáže prodat. A co vím, je takových v téhle pojišťovně poměrně dost. Kdysi jsem měl možnost nahlížet do měsíčních výsledků agentů, agentur atd. a každý měsíc mi klesala čelist někam k úrovni břicha, protože nebylo výjimek, aby tam někdo měl např. 4 uzavřené smlouvy v měsíci s celkovým ročním pojistným (za tyto 4 smlouvy kumulovaně, samozřejmě) okolo 800 000,- Kč.

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    13 května, 2007

    V tomto případě se tedy sice nejednalo o naši milou nejlepší nejjistější superamerickou pojišťovnu, ale o jednu superČeSkou superObchodní superBankovní pojišťovnu.

    Můj názor na věc je takový, že čím horší kvalita, tím lepší marketing. A že kvalita se prodává sama. Jakmile totiž už o něčem řeknete (jakýmkoliv způsobem) „toto je dobré“, je to podezřelé, protože pokud je něco skutečně dobré, je to zcela evidentní a marketing to v podstatě tolik nepotřebuje. Snad každá (nejen FP) firma tak dle mého neustále vyvažuje, nakolik se soustředit na samotnou službu a nakolik na její marketing.
    Jestliže jde u nás do služby 80% energie, na marketing může (a musí) jít jen 20%.
    Pokud někdo dává do služby 20%, je jasné, kam musí dát těch 80%, aby se uživil.

    Pokud ale někdo sepíše měsíčně 4 smlouvy s ročním předepsaným pojistným 800.000,- Kč, a jedná-li se přitom navíc o KŽP, na 98% není tento člověk dle mého šikovný obchodník, ale lhář a zloděj.
    Nebo myslíte, že si takový prodejce říká pravdu o KŽP?

    Odpovědět

  • Roman Scherks

    14 května, 2007

    Zase se to tady začíná pěkně rozjíždět – viz Vaše „přestřelka“ s p. Hanzlem a několika anonymy, takže bude načase, se zase odsunout jen do pozice čtenáře.
    Budu reagovat jen na poslední odstavec:
    Inu, pár těch lidí znám. O některých bych klidně mohl použít Váš výrok o lhářích a zlodějích, ale o dalších zcela určitě ne. Jsou to zdatní obchodníci a pokud najdou klienta, který na jejich argumenty a pravdu o KŽP slyší, tak dokáží prodat, někdy i překvapivě vysoké pojistné částky.
    Nechci dělat obhájce KŽP, ale ani ho nechci v žádném případě totálně zatracovat
    Určitě víte, že nic není černobílé a někomu se někdy i vysoká PČ může hodit. Zálěží na konkrétním klientovi, jeho cílech, ……

  • Pavel Hanzl

    14 května, 2007

    Přeji Vám pěkný den, pane Scherksi! Oceňuji Váš velmi rozumný přínos ke zmíněné diskusi. Je znát, že se v branži již dlouho pohybujete. Čistě jen pro Vás dodávám, že KŽP jsem naposledy nabízel coby agent AMCICA. To jej již skoro 3 roky a mimochodem neexistence IŽP u té slovutné firmy mě donutila odejít. Díky za Vaši přítomnost zde. Už jsem si myslel, že tu zbývá jen pan Zachrdla a pak jen samí holobrádci.

  • Roman Scherks

    14 května, 2007

    Rovněž já Vám přeji dobrý den.
    Sice nejsem tak „vousatý poradce“ jako p. Zachrdla, ale příští rok na jaře oslavím desetiletku, takže zcela neskromně musím přiznat, že o oboru něco málo vím :-))
    Možná budu kamenován, ale musím přiznat, že já bych v určitých případech KŽP i dnes zařadil do klientova portfolia, pokud by k tomu byl důvod. Sice hodně výjimečně, ale přeci jenom ano. Zdůvodnění je docela dlouhé a složité, tak se tady nebudu o tom rozepisovat.
    A jedna drobná poznámka k Vaší osobě, kterou berte čistě jen jako osobní názor. Nepište ty svoje příspěvky tak strašně dlouhé a šroubované. Alespoň já je tedy málokdy dočtu do konce.

  • Adam Holý

    14 května, 2007

    Musím přiznat, že mi příspěvky pana Hanzla, co by začínajícímu poradci hodně dávají. Avšak musím také souhlasim s Vámi, že jeho příspěvky jsou příliš dlouhé a složité. Chtělo by to trošku zkrátit a zjednodušit formulaci. V jednoduchosti je přeci síla ne? 🙂 Všichni ovšem víme, že slohové nadání pana Hanzla je obdivuhodné…-)

  • Pavel Hanzl

    14 května, 2007

    Vážený začínající kolego Adame Holý! Těší mě, že máte odvahu veřejně napsat svůj názor pod vlastním jménem. O to více mě těší, že jsem pro Vás ikona, od které se máte co naučit. Mám mnoho signálů, že nejste sám – píšou mi stovky lidí na mail, kde mi vyjadřují uznání a podporu a omlouvají se, že dosud nenašli odvahu učinit tak veřejně na tomto webu. Mé příspěvky jsou samozřejmě až nesnesitelně dlouhé. Mám těžko napodobitelný styl a nebudu nikoho kopírovat ani stylem, ani obsahem. Právě tak považuji za zcela přirozené a nanejvýš žádoucí, aby publikující poradce ovládal mateřský jazyk a nesekal hrubky, jako většina kolegů, kteří jsou rovněž profláknuti zde na webu. V nejbližší dekádě to neplánuji změnit. Víte, pan Hanzl je jenom jeden a už je pojmem tohoto serveru, ale i pojmem samotného Fincentra. Znáte snad jiného muže, který zde bojuje slušně, urputně a do posledního dechu sám proti všem? Má to obrovské výhody. Stanete se známou osobností. Moji klienti si mají o čem číst a velmi se přitom baví. Musíte být schopen přijmout porážku. Každá porážka má svůj půvab, ale já spolu s kardinálem Richelieu radím: prohrávejte s elegancí. Kdo dychtí po mých textech, musí mít trpělivost andělskou a zadek olověný, jak by napsal Komenský. Přeji Vám vysokou emoční odolnost a doufám, že jste slušný. To ostatní je brnkačka. Máte 10 mega klientů – jen jste byl zatím neschopen, nebo příliš líný je oslovit. Můžete být pohádkově bohatý, nebo zamíříte k obecní vývařovně pro bezdomovce. Máte to ve svých rukou.

  • Vit Kalvoda

    14 května, 2007

    Schválně jsem napsal 98%.
    Ve kterém případě je lepší klientovi udělat KŽP nežli RŽP a (potřebuje-li) OPF?
    Poradí některý z vousatých mudrců?

  • Pavel Zachrdla

    14 května, 2007

    Vousatí mudrci, právě proto že jsou mudrci, se do takovýchto debat nezapojují ;-). Vědí, že takto to nikam nevede. Není důležité vyhrát spor, důležité je získat spojence pro správné myšlenky. A pan Hanzl je našim myšlenkám výrazně blíže než většina těch, co se také za poradce vydávají. Rozlišujme mezi zarputilými bouchači a těmi, kdo jsou na polovině cesty k nám.

  • Vit Kalvoda

    14 května, 2007

    Howgh.

  • Vit Kalvoda

    14 května, 2007

    Howgh. The sitting bull talk good.

  • Vít Kalvoda

    14 května, 2007

    Vážený pane Hanzle,

    pokud jste nabyl dojmu, že na Vás útočím, není tomu tak. Pouze jsem se bránil Vaší filozofii, jelikož se neslučuje s mojí. O Vaší práci toho mnoho nevím a nechci a nemůžu Vás soudit.
    Totéž žádám od Vás, ačkoliv jsem oproti Vám holobrádek, argumentace věkem není myslím na místě.

  • Pavel Hanzl

    14 května, 2007

    Vaši poznámku akceptuji. Howgh!

  • Jan Hlaváček

    13 května, 2007

    Je trochu zbytečné hodnotit, kdo odvedl dobrou a kdo špatnou práci. Každopádně sepsání jakéhosi „prohlášení“ s klientem je dobrý nápad a funguje. Ještě se mi osvědčilo domluvit se s klientem na tom, že v případě, že se mu ozve prodejce a bude chtít setkání, ať ho klient informuje o tom, že na tomto setkání bude i jeho poradce a setkáme se všichni tři u jednoho stolu. 90% prodejců to vzdá už do telefonu. A „přes hubu“ by občas zasloužil i klient. 🙂 Komu není rady….

    Odpovědět