Už před pár týdny jsem se v Reflexu obul do soutěže Zlatá koruna. To když byly v předstihu zveřejněny výsledky hlasování laické veřejnosti o nejoblíbenější finanční produkt. Vyhrálo pojištění Dynamik.
Veřejnost samozřejmě nemohla hodnotit parametry produktu, reagovala jen na masivní kampaň České pojišťovny. Jenže logo Zlaté koruny, kterým se teď Dynamik chlubí, si většina lidí spojí s kvalitou. Ta je přeci hlavním motivem soutěže.
Když se pak objevila v MF Dnes komerční příloha Zlatá koruna, byla plná slov o ochraně spotřebitele, kvalitě a transparentnosti. Rozhovor s finančním arbitrem, anketa se členy finanční akademie, reklamy zúčastněných firem. A samozřejmě reklamní článek „Životní pojištění? Jedině Dynamik!“ U toho štempl nejvyššího ocenění Zlatá koruna, z něhož nikdo nevyčte, že nejde o ocenění „Finanční akademie“ (hned se k ní dostanu), ale o vítězství v kategorii nejoblíbenější finanční produkt.
Kompetentnost Finanční akademie, jmenované organizátory Zlaté koruny, zpochybňovat nehodlám. Ostatně sám jsem jejím členem. Pochybnosti ale vyvolává samotné zadání, před které je stovka lidí z branže postavena: Oznámkujte 142 finančních produktů z nejrůznějších oblastí finančního trhu.
Jako byste chtěli od plně vytíženého chirurga, zubaře nebo psychiatra, aby vybral nejlepší farmaceutické produkty na všechny možné choroby – od ekzému po zánět spojivek.
REKLAMA
Abych se vyhnul nařčení, že jsem lempl a ještě o tom píšu, požádal jsem o vyjádření další členy Finanční akademie. Za všechny názor šéfredaktora serveru Peníze.cz, který dotazník pro Zlatou korunu vyplnil s maximální svědomitostí: „S některými oblastmi mi pomáhali kolegové z redakce, jiné jsem vynechal. Rozsah oborů je příliš rozsáhlý na to, aby je akademici byli schopni kvalifikovaně posoudit.“
Laickou veřejnost museli organizátoři k hlasování nalákat šancí na výhru zajímavých cen. Nám akademikům zase dávají příjemný pocit vážnosti.