Co se vlastně stalo? Etický výbor Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců (AFIZ) zveřejnil jen stručné odůvodnění: „Nedostatečné informování klienta o průběhu kapitálové hodnoty investičního životního pojištění, zejména pak o existenci tzv. počátečních nákladů v prvních dvou letech trvání pojištění.“
Jinými slovy, ozvali se klienti, kterým poradce zatajil, že první dva roky půjdou jejich platby takříkajíc do kanálu.
Trest ale vyvolává rozpaky. Přesně za tento nedostatek, tedy za nedostatečné informování klienta, bychom mohli pranýřovat téměř každého, kdo se živí prodejem neprůhledných životních pojistek. Čeká snad někdo, že budou prodejci životek polemizovat s reklamou na „takové lepší spoření“?
AFIZ zároveň minulý týden rozhodl, že peníze vybrané na pokutách půjdou na charitu. Uměl bych si představit i jiné využití těchto prostředků. Co třeba zaplatit kampaň, která by otevřeně informovala veřejnost o nešvarech, které etická komise řeší? Mělo by to svoji logiku.
Komentář vyšel v deníku Lidové noviny
REKLAMA