Za prvé, od léta zde panuje velmi vyhrocený konkurenční boj. Asi není problém zaplatit člověka, který se bude vydávat za uchazeče o zprostředkovatelské místo v jakékoliv firmě, pak potají podá v podstatě anonymní inzerát a prodá pak pár Cleverů „trochu jinak“, načež se nechá někým načapat.
Lidé, kteří by to za pár desítek tisíc udělali, se určitě najdou. Novináři to pak mají téměř povinnost zveřejnit. Konkurenční boj se dá vést různými způsoby. A do Fincentra zamířilo až moc přeběhlíků.
A za druhé. V souvislosti s uveřejněním této kauzy se objevily omluvné názory, že takovéto řádění a individuální selhání se nedá uhlídat. A že prý, kdo si myslí, že ano, nevnímá realitu.
Jsou firmy, které maximalizují zisk. Jsou firmy, které maximalizují obrat a jsou také firmy, které optimalizují zisk s ohledem na více, nebo většinu zájmových skupin.
Je to moderní směr a jistě by nám k tomu více sdělila akademická půda na základě empirických pozorování v jiných oborech.
REKLAMA
Elektrárna, chemička také musí omezit své exhalace (a nechytejte mě za slovo, že někde to tak není, prosím), jinak jí hrozí pokuty, sankce.
Jsou ale chemičky, jež tak činí samy od sebe, nechtějí otravovat život svým zákazníkům a také spoluobčanům, sousedům. Jak ono se tomu říká? Už vím, slušnost a odpovědnost a chytrost!
Optimalizování zisku je dle mého názoru způsob, jak si zajistit zisk i v budoucnu.
Žádný systém není skutečně schopný na 100% zadržet nějaká pochybení. Ale míra toho, co zadržet lze, závisí pouze na vůli tak činit.
REKLAMA
To, že si někdo z nováčků otiskne inzerát a nikdo z manažerských stupňů o tom neví, to je opravdu zvláštní, nicméně teoreticky možné.
To, že nováček po třech měsících činnosti prodává smlouvu klientovi, o kterém manažerské stupně nic neví, pouze převezmou jednu podepsanou smlouvu s nejvyšší provizí, je opravdu zvláštní, nicméně teoreticky možné.
To, že někdo v tzv. „poradenské firmě“ vytváří obrat pouze, nebo velmi převážně na jednom typu (nejlépe provizované) smlouvy a nikoho z vedení to nezaujme, je opravdu zvláštní, nicméně samozřejmě teoreticky možné.
To, že někomu rapidně stoupne obrat a počet smluv jednoho typu a nikoho z vedení to nezaujme, je opravdu zvláštní, nicméně teoreticky možné.
To, že firma sice poskytne školení, ale alespoň základní znalosti a dovednosti nováčka nakonec důsledně neověří, je opravdu zvláštní, nicméně naprosto běžné.
To, že se tyto nebo většina těchto věcí stane najednou, však znamená, že firma nemá vůli po nějaké kontrole kvality. Klient si nemůže být jistý, že od firmy a jejího poradce získá kvalitní, dobré řešení. A je úplně jedno, že v té firmě hodně poradců taková řešení přináší.
Je to v pořádku? Vždyť je to běžné! Je to R E A L I T A. Když bude v každém městě jedna čadící továrna, tak si ani nebudeme závidět, že někde mají čistý vzduch.