CZK/€ 25.285 -0,16%

CZK/$ 23.179 -0,44%

CZK/£ 30.078 -0,27%

CZK/CHF 26.860 -0,04%

Text: Jan Traxler

20. 03. 2007

15 komentářů

Editorial ze dne 20.3.2007

 


 

Když mohou mít svůj seriál doktoři, policisté či dokonce pobřežní hlídka, tak proč by nešlo nafilmovat něco ze života finančních poradců? Hádat se umíme, o rýpavém pošťuchování ani nemluvě, přidáme nějaký ten románek a základ seriálu je na světě. 😉

Pavel Hanzl by mohl spolupracovat na scénáři a uplatnit tak své literární vlohy. Honza Lener by mohl hrát jednu z hlavních rolí, to by mu určitě sedlo. Honza Majer by se postaral o publicitu. Tomáš Prouza by pomohl lobovat na ministerstvu financí, aby na realizaci projektu přispěli finance. Velkou měrou by se mohl podílet také AFIZ a USF.

Takový seriál z naší branže by mohl být velmi prospěšný. Už jen to, že by lidé viděli skutečné poradenství, by neuvěřitelným způsobem pomohlo k pozitivnímu vnímání celého sektoru.

Co je ještě o mnoho důležitější, nenápadným způsobem bychom v lidech posilovali orientaci ve financích. Zábavnou formou by se dozvěděli základní poznatky o pojištění, spoření atd.

V rámci plánované důchodové reformy (zatím asi jen slovy, ale snad se dočkáme i činů) by šlo o velmi podstatný aspekt – informovat veřejnost a učit veřejnost samostatnosti.

REKLAMA

Na konkrétních příkladech by diváci mohli vidět, co se může stát, když si mladý pár (žena na mateřské) vezme hypotéku a vydělávající manžel se nepojistí. Nebo naopak jak si starší paní nechá po povodních postavit nový domek, protože ten zničený měla dobře pojištěný.

Dále by zde mohly být příklady lidí, kteří neúměrně riskovali při investování a prodělali kalhoty. Proti tomu někdo jiný, kdo investoval rozvážně, vydělával pomalu, ale nakonec dosáhl svého cíle.

Mohly by být zobrazeny příběhy více „poradců“ – od dealerů jedné pojišťovny, přes multilevelové sítě až po placené poradenství. Náhled na profesionální i osobní život konkrétních lidí.

Buď jde o jeden z mých nejlepších nápadů, a nebo je to totální pitomost. To už nechávám k posouzení ostatním. 😉

Loading

Vstoupit do diskuze 15 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Pavel Zachrdla

    20 března, 2007

    Zatím se mi to jeví jako pitomost, i když velice sympatická :-). Ale kdož ví. Většina neotřelých myšlenek se zpočátku jeví jako pitomost a teprve čas ukáže jejich genialitu. Být Vámi, tak bych si, pro jistotu, na tento nápad vyhradil autorská práva. A vzhledem k tomu, že poskytuji placené poradenství, tak faktura za tuto radu následuje poštou :-).

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    20 března, 2007

    Pavle, Vy jste začal poskytovat i právní poradenství v oblasti ochrany intelektuálního majetku?… Asi se podívám do obchodního rejstříku. ;-))

    Odpovědět

  • zinfo

    21 března, 2007

    To je opět nóvum. Právní služby od finančního poradce, který ale za případnou škodu způsobenou neodbornou radou neručí.:)
    Ale takový film už tady byl, jmenoval se Andělské oči. A seriály jsou v podobě reklam na Sluníčko a spol. Dostat dotaci na reklamu, to by bylo fantastické!!!
    O sledovanosti bych si nedělal iluze. O vás by to bylo jen zčásti ale hlavně by to bylo o lidech, co Vás potřebují i nepotřebují.
    Kdo bude chytrej a zaregistruje si značku hlavní poradenské firmy v seriálu, poskočí v branži do top ten. Na tom bych chtěl participovat.:)

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    20 března, 2007

    Velice zajímavá myšlenka, akorát že na základě zdejších diskuzí nevím, jestli by z toho byla komedie, tragikomedie nebo snad horor?

    Když se vždy narazí ma téma IŽP, OPF apod. tak to vypadá, jako když se píchne do vosího hnízda.

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    20 března, 2007

    Honzo,schválně trochu ostřeji a provokativně:, jelikož mám takový dojem, že finanční poradce doposud vnímá naprostá většina národa doposud jako jakési zmutované maskované pojišťováky, myslím, že pokud to má mít popularitu, mělo by to být něco na téma „jak vyhodit pojišťováky a podobnou havěť z domu.“

    Anebo by ten Honza Majer musel opravdu HODNĚ zapracovat 😉

    Seriál o bandě zmutovaných pojišťováků totiž asi nikoho nezajímá… Televize by prodělala.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    20 března, 2007

    Vítku, myslím, že seriál např. o zubařích sám o sobě taky nikoho nezaujme. Je potřeba vymyslet poutavý děj. 😉

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    20 března, 2007

    Jene, je to moc dobrý nápad. Určitě budu spolupracovat na scénáři. Pokušení hrát v tom určitě nepodlehnu a ani bych nedoporučil, aby tam hrál nějaký amatér neherec. Myslím, že všichni bychom ale mohli být odbornými poradci výrobního štábu. Je úplně skvělý představit si scénu, jak začínající poradce se učí telefonovat, 20x si jej někdo vychutná a on se rozbrečí… pak se z něj stane profík a náhodou obslouží někoho, kdo jej vychutnal – ten se v závěru seriálu rozpláče dojetím… a spontánně doporučuje svého poradce dál.

    Když se může natočit nasládlý seriál p pojišťovácích, proč by nemohl mít úspěch seriál o nezávislých finančních poradcích? Snad by konečně filmové divácké jádro pochopilo, v čem se lišíme od nutičů dalších redundantních pojistek, které nic neřeší a dělají radost jen pojišťovně.

    Chce to kontakty, navrhuji promluvit s někým na ČT.

    Odpovědět

  • Jozef Šulík

    20 března, 2007

    Skvělý nápad. Příběh o ,, modifikované? multilevelové síti by se mohl jmenovat Stealth. Velice rád Vám poskytnu bližší informace.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    21 března, 2007

    Navrhuji místo odpočinkového seriálu typu ulice natočit tvrdou realitu. Fincentrum v jednání s OVB, přestupy poradců a vzájemná vyhrožování, tvrdá politika, prodávání lidí v MLM sítích, nevyplácené provize v některých firmách a na druhé straně život těch slavných a úspěšných zemských ředitelů a finančních poradců. Prostě takový thiller seriál. No to by nám ale asi moc v očích veřejnosti nepomohlo. Co takhle natočit dokument? Cesty za klienty, ztracení se ve vojenském prostoru, v noci na zasněžených silnicích, přijití ke klientovi a zjištění, že není doma…kdo tohle alespoň jednou nezažil? Ten lže.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    21 března, 2007

    Tak já myslím, že vše by mohlo být součástí děje. Ale určitě bych nestavěl děj seriálu na praktikách některých poradenských struktur. Spíš bych se zaměřil na běžné lidi, emotivní příběhy, propojené postavami několika poradců.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    22 března, 2007

    Honzo, okamžiky, které jsem potkal jsou vždy velmi emotivní.

    Odpovědět

  • Adam OVB

    22 března, 2007

    Mluvíte mi z duše. Ale takový horor by nemohl na obrazovku dříve než ve 22:00. Ono totiž při postávání na mrazu před domem kde klient není dojde i na slovní úlevu/úlevy. Asi nejlepší výmluva je náhlý odjezd na dovolenou. Jo a ještě jsem zažil jak „rybičky samou radostí po návratu z dovolené tím návalem u přední stěny akvária ho samou radostí převrhly“ 🙂

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    22 března, 2007

    A šlo opravdu o klienta, nebo pouze o potenciálního klienta? :-))

    Odpovědět

  • Adam OVB

    22 března, 2007

    Mráz potenciální, rybičky stávající… Záleží na tom snad? 🙂

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    22 března, 2007

    Docela ano, protože u potenciálního klienta chcete nejprve Vy něco od něho. Chcete, aby Vám dal šanci, přesvědčit ho, že Vás potřebuje a že jste ten pravý. A jsou lidé, kteří Vám tu šanci dát nechtějí, nebo se Vám takovou šanci bojí dát, nebo to vůbec nepovažují za důležité… pak se není čemu divit, že v termínu sjednané schůzky nejsou doma.
    Tím nemířím proti Vám. Stává se to všem obchodním zástupcům a je to nepříjemné. Ale zkuste se na celou věc podívat z pohledu toho „potenciálního klienta“, který je přesvědčený, že ho akorát chcete oblbovat a připravit o peníze.

    Odpovědět