AFIZ na svých stránkách provozuje mimo jiné i klientskou poradnu. Nesnažíme se tam „fušovat“ do práce konkrétním poradcům či zprostředkovatelům, účelem je spíše tápající klienty nasměrovat správným směrem.
O víkendu jsme ovšem obdrželi požadavek, který přesně vystihuje mentalitu českého klienta: „Nevyznám se v množství produktů nabízených v současné době na trhu a ráda bych získala kontakt na někoho, kdo mi bezplatně pomůže zorientovat se na trhu – nějakého nezávislého finančního poradce (nikoli prodejce).“
Je sice chvályhodné, že dotyčná si uvědomuje rozdíl mezi prodejcem a nezávislým finančním poradcem, ovšem to, že službu poradenství bez následného prodeje produktů očekává bezplatně, je na pováženou.
Právě touha po „bezplatných“ službách je přesně to, co žene většinu klientů k těm, kteří služby na finančním trhu poskytují „bezplatně“, tedy ke zprostředkovatelům. Pak se ovšem dotyční nemohou divit, že se jim zpravidla nedostane „nezávislého finančního poradenství“, ale je jim prezentována určitá obchodní nabídka…
Nebo snad víte o nějaké charitě, která provozuje bezplatné nezávislé finanční poradenství?
REKLAMA