Ne jinak tomu bylo i u mě, a to se zde přítomnými mediálními hvězdami webu iCZ. Tedy, chci tímto říci, že mi bylo ctí poznat nové přátele a to nejen jako erudované odborníky, ale také jako zajímavé osobnosti, kteří dělají čest tomu, co se dnes nazývá finanční poradenství.
Nedávno jsem četl názor šéfredaktora i.CZ Honzy Majera, který se vyjadřoval ke zdejší tzv. komunitě poradců, co navštěvují tento web.
Trochu mě tenkrát překvapil názor jednoho z diskutujících, který označil web i.CZ za jakousi malou komunitu poradců bez většího potenciálu oslovit nejen širší odborné publikum, ale i celou laickou veřejnost.
Nebýt však této reakce, nebylo by ani tohoto vánočního zamyšlení. Víte, myslím si, že autor toho příspěvku, možná trochu podcenil význam i sílu media, jako je internet, potažmo odborného webu pro poradce.
Díky originálnímu nápadu, který nám umožňuje komunikovat psanou i vizuální formou a to v reálném čase na takřka jakoukoliv vzdálenost má dnes téměř každý přístup k nejrůznějším informacím a nebo třeba jen k těm, kdo tyto informace mají. Tedy i k nám finančním, investičním a pojišťovacím poradcům.
REKLAMA
Výhodné je to pro všechny. Jak pro nás, tak pro klienty, pro majitele i sponzory a dokonce i pro širší odbornou veřejnost.
To, že je to pravda, mi určitě potvrdí nejeden z vás, kterého takto oslovil nějaký čtenář a nebo také ti, kteří tímto způsobem využívají služeb dalších nejrůznějších finančních profesionálů.
Stejně tak jsem tu četl, že je pro nás poradce zbytečné psát články a příspěvky do diskusí, když náš drahocenný čas můžeme využít lépe, např. vyhledáváním klientů. Dotyčný si však neuvědomil, že právě tímto se odlišuje finanční poradce od prodejce.
Ne že by poradce v dnešní době nemusel prodávat, ale skutečně dobrého poradce si klienti vyhledají sami a to třeba právě na dobře marketingově podporovaném webu. A budou to většinou seriozní a bonitní klienti. Klienti, kteří znají cenu peněz a kteří si uvědomují, že co nic nestojí, nemá žádnou cenu.
REKLAMA
Úspěšní klienti totiž chtějí svého úspěšného, odborného a pochopitelně známého poradce. Ptáme se tedy, jsme na správném místě? Myslím si, že ano. Tento web totiž začíná být přitažlivý, nejen pro komunitu poradců a laickou veřejnost, ale dokonce i pro další finanční profesionály.
Mohu to sám potvrdit. Čas od času konzultuji některé své návrhy s TOP odborníky převážně z oblasti kapitálových trhů a zrovna nedávno jsem byl mile překvapen, kdo všechno zná tento web, ač je třeba jen občasným návštěvníkem těchto stránek. A to, že se v diskusním fóru objevují převážně názory poradců, je pochopitelné, dokonce i tehdy, když se bude jednat o dvacítku stále stejných poradců z různých firem.
On totiž ne každý je tak odvážný, aby byl ochoten pod svým vlastním jménem konzultovat, vysvětlovat i obhajovat své odborné názory a přitom být natolik sebekritický, aby si uměl i připustit, že ne vždy je on tím, kdo dané věci rozumí nejlépe. A právě kvůli takovým zde píšu své příspěvky do diskusí a nebo i tento editorial.
Co říci na závěr, ponechám na vás, čtenářích i.CZ. Za sebe snad jen to, že přeji všem mediálním hvězdám na i.CZ, poradcům a prodejcům, ostatním finančním profesionálům, šéfredaktorovi a redakci i.CZ, majitelům i.CZ a samozřejmě také všem čtenářům i.CZ příjemné prožití vánočních svátků a úspěšný nový rok 2007.