Na okna mám jasnou smlouvu, jejíž přílohou je i podrobná technická specifikace. Nebylo tedy žádný problém okamžitě prokázat, že namísto požadované šíře 1030 mm byla vyrobena okna široká 1300 mm!
Firma pak velmi snadno dohledala dámu, která se při zadávání zakázky do výroby „překlepla“. Okna jdou na skládku, dotyčná musí zaplatit expresní výrobu nových ze svého. Obchodní zástupce se pokorně omluvil. Jak prosté….
Stát se mi něco podobného na finančním trhu, neměl bych to jako klient rozhodně tak jednoduché. Musel bych nejprve vůbec zjistit, že jsem obdržel „zmetek“. Už to samo o sobě není rozhodně triviální.
Například skutečnou kvalitu pojistky poznáme až v momentě, kdy z ní má být plněno. To ovšem může být i několik let poté, co jsme smlouvu podepsali.
A když už přijdeme na to, že finanční produkt nesplňuje to, co jsme od něho očekávali, není vůbec jednoduché dokázat, kdo to zavinil.
REKLAMA
A když už dokážeme, kdo to zavinil, získat od něho náhradu škody může být také pěkně tvrdý oříšek.
Ještě, že jsem kupoval jenom okna…..