Odpověď se dočtete na konci editorialu. Ale vydržte a přečtěte si nejprve stať. Nedávno se dohodl nový penzijní fond od Aegonu s proslulou ZFP. Dohoda je jednoduchá, za 80 000 klientů za 3 roky má ZFP 10% podíl na penzijním fondu.
REKLAMA
Odpověď se dočtete na konci editorialu. Ale vydržte a přečtěte si nejprve stať. Nedávno se dohodl nový penzijní fond od Aegonu s proslulou ZFP. Dohoda je jednoduchá, za 80 000 klientů za 3 roky má ZFP 10% podíl na penzijním fondu.
REKLAMA
Diskuze k článku
Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.
obchodnik
29 srpna, 2007
uz nejakou dobu sleduji tento server. sem sice trader, ale investice delam taky a to me privedlo sem. nakonec jsem zjistil, ze cast prispevku je tu na toto tema a cast je ciste pro poradce, pojisteni atd. posledni dobou co ctu nekter diskuse abych si udelal aspon maly prehled co a jak, se nemuzu ubranit dojmu, ze jediny kdo trati, je klient. etika v tomto podnikani neni zadna, kazdy si dela co chce, prodava co chce, vsichni o tom vedi, vymsli se ruzne klicky, rusi se smlouvy a pretahuji nekam jinam. chapu, ze je to taky dilem nevedomosti populace cokoli o financich, ale cim vic to tady ctu, tim vic se nestacim divit a jsem vzdy alergicky (nekdy prehnane) na vsechny banky, pojistovny i poradce co porad volaji a cpou mi ruzne produkty, vyhodne jen pro ne.
a taky jsem alericky na tu antispam ochranu. pokud tam je kod JASNE citelny 1918 a fire? nevezme mi to a to se opakuje treba 2x, tak to nekdy nastve
Pavel Hanzl
29 srpna, 2007
Vy ovšem nejste typický klient. Typický klient si svého poradce, informace ani produkty sám nehledá – ani se neumí správně zeptat co by měl chtít. Poradce se MUSÍ ke klientovi dostat. I když s tím nesouhlasíte a všechny agresivně odmítáte, mezi nimi je mnoho těch, co klientovi pomohou. Jinak máte pravdu, taky mně vadí útoky a diskuse nesouvisející s tématem článků. Čtenáře mnohdy vůbec nezajímá podstata článku, ale jen možnost mediálního boje s někým kdo není v anonymitě.
obchodnik
29 srpna, 2007
jen bych upresnil, agresivne je neodmitam. nejsem agresivni. nemam to za potrebi. trhy vas nauci byt nad veci. verim ze je par poradcu, co je prace opravdu bavi, majji radi svet financi, jsou zapaleni a dobre poradi a snazi se opravdu klienta poznat a individualne mu pomoci. ale je jich opravdu strasne malo. vetisna je, jak vy rikate „bouchaci“ a ruzni „prodejci“ co maji za sebou 2 dny seminaru. jak rikam, vim, ze problem je i v tom, ze vetsina lidi nema paru o financich a tito zraloci jen vidi jak je oskubat. spis jsem si chtel jen povzdychnout 🙂
Pavel Hanzl
29 srpna, 2007
OK. Je z Vás opravdu cítit únava a frustrace z našeho světa. Jen ještě poznámka na konec. Aby poradce co začíná přežil první 3 roky, musí udělat mnoho kompromisů mezi klientovo a jeho zájmy. Ti úplně nejúspěšnější z nás nejsou primitivní bouchači, ale mají dost prostředků a zkušeností a taky už dost klientů, aby jim to stálo za to důkladně pokračovat v sebevzdělávání – většina z těchto osob jsou chytří a samostatní lidé, co nechtějí zakrnět u nějakého prodejního schématu.
obchodnik
29 srpna, 2007
jj, souhlasim. na nekterych tady lidech vidim, ze to neni jen o IZP a ze se zajimaji o investice, fondy, maji zajimave postrehy v diskuzich. takze nejsem tak zahorkly 🙂 spis si tak delam nejak nazor abych vedel za kym jit, neco taky o teto oblasti vedel abych vedel na co se ptat, na co si dat pozor.
Pavel Hanzl
29 srpna, 2007
OK. Díky za nadhled.
Pavel Hanzl
29 srpna, 2007
Zapomněl jsem napsat, že většina sporů je právě o různém pohledu na etickou práci. V tom nemáte pravdu, etika tu jistě je. Klientovi jen pomůže, když poradci budou mezi sebou bojovat o různá řešení. Bohužel poslední půlrok je to stále více osobní, než odborná debata.
Petr Zámečník
29 srpna, 2007
Dobrý den,
bohužel v současnosti je nasazená antispamová ochrana jediným dostupným řešením zamezení spamu v diskusích. Připravujeme uživatelsky přístupnější řešení, které ovšem bude možné implementovat až s novou verzí Investujeme.cz. Za komplikace, které nasazení antispamu přináší, se omlouváme.
S přáním krásného dne,
Petr Zámečník
Fredy
28 srpna, 2007
Pane Lenere, mě stačí porovnání 4 čísel a pokud jsou pravdivá, tak jdete správným směrem. Proto výkřiky jiných bouchačů považujte spíše za pochvalu. A skřeky nad tím, kolik máte poradců, považuji za směšné.
Pozitivní je, že 32% (třetina) smluv na rizikové pojištění tvoří „jen“ 5% obratu a naopak 15% smluv rezervotvorného pojištění tvoří 26% obratu. Jsem zvědavý na další vývoj a na podobná srovnání další společností. Kteří se přidají jako první?
Jan Lener
28 srpna, 2007
Fredy, já Vám upřímně děkuji. Oslovil Vás smysl naší tiskové zprávy. Snad Vás potěší, že tento měsíc tvoří investice 53% obratu, 38% smluv. Rizikové pojištění 7% obratu a 4% smluv a IŽP, spořící životní pojištění 15% obratu a 6% smluv. HÚ 17% obratu. Ale oni se tam do konce měsíce ještě sesypou :-). Průměrný obrat na smlouvu je o 5% nižší než minulý měsíc.
Pavel Zachrdla
28 srpna, 2007
No já si myslím, že ty „koláčky“ mají jen velmi omezenou vypovídací schopnost. Dá se z nich sice vyčíst struktura sjednaných produktů, ale neříkají nic o poradenství a jeho kvalitě. Jestli má někdo již 4 IŽP a poradce mu sjedná další páté, byť na 500 Kč/měsíc, tak je to pravděpodobně také špatně. Tuto připomínku myslím obecně vůči srovnávací metodice, nikoli vůči TC, který, jak se zdá, je na tom ze všech provizáků nejlépe.
Jan Lener
28 srpna, 2007
Rozumím, nesouhlasím, že nic neřeknou. Klienty opravdu neuživotkováme! 🙂
Pavel Zachrdla
28 srpna, 2007
Já Vám to věřím a ještě jednou zdůrazňuji, že to nebylo myšleno proti TC. Ale z „koláčků“ se to dopočítat nedá. Osobně si myslím, že nejlepším ukazatelem spokojenosti klienta (nikoli samozřejmě kvality poradenství) je jeho ochota za tuto službu zaplatit. Takže možná by bylo dobré v „koláčcích“ uvádět i placené služby. Nakonec, nula je také číslo :-).
Fredy
29 srpna, 2007
Tak teď zase nesouhlasím já s Vámi. Jak můžete porovnávat ochotu klientů platit s kvalitou portfolia? Obrazně řečeno, klient čuchne ke smlouvě a když „smrdí“, tak přestane platit?
Pokud to myslíte tak, že klient, za 20 let placení KŽP zjistí, že pojistná částka je tak sotva na jednu slušnou dovolenou, naštve se a přestane platit, pak ano. Ale tohle je již dávno jedno jak pojišťovně, tak bouchači.
Ostatně někde se kdysi psalo, že životnost průměrné rezervotvorné životní pojistky je kolem pěti až šesti let. Zajímalo by mě, kolik je to nyní. Myslím si, že to spíše klesá. Tohle by mělo, kromě klientů, také zajímat politiky. Takhle vyhozené peníze (daňové odpočty) na řešení jednoho s pilířů penzijního systému jsou přímo v přímém přenosu….
Pokud bychom měli pochybnosti o správnosti údajů zde prezentovaných, tak to nemá smysl dál rozvádět.
Pavel Zachrdla
29 srpna, 2007
Myslím, že jsem dostatečně zdůraznil, že ochotou klienta platit lze poměřovat jeho spokojenost, nikoli kvalitu poradenství. Jak měřit mezifiremně kvalitu poradenství nevím. Zcela jistě ale kvalitu portfolia klienta nelze hodnotit pomocí koláčků produkce, protože ty zobrazují co bylo aktuálně sjednáno, ale nezobrazují produkty, které již má klient z dřívějška.
S tím dlouhodobým placeným vztahem s klientem máte pravdu. My poskytujeme placené poradenství již více jak deset let, řada klientů je s námi od počátku a po celou tu dobu nám platí za průběžnou péči. A nemyslím si, že by byli natolik neznalí, že by si v průběhu té doby nevšimli, že není něco v pořádku. Proto je u nás (vnitrofiremně) průměrná doba placené péče klientského kmene jedním z kritérií hodnocení práce poradce.
Fredy
29 srpna, 2007
Ok, omlouvám se. Přehlédl jsem Vaší poznámku v závorce a pak jsem zapomněl, že Vaše firma je jedná z mála, která si za své služby nechává platit. V tom případě je otázka ochoty placení a následně kontroly klienta na místě.
Pokud mi bouchač řekne, že mě jeho rady nebudou nic stát, že to zaplatí finanční žraloci, to sice ano, ale z mých peněz (plateb). Tímto bouchač samozřejmě lže, ale okamžitě mě to nežhaví, neboť nemusím ihned sahat po portmonce. Ve Vašem případě bych byl více opatrný, to je pravda. Kor když se jedná o paušál…..
PS: Jen tak mimo soutěž. Včera jsem mluvil s jedním člověkem, který se mi chlubil, jak seká investičky i u „chudší“ části populace. Klientovi sjedná IŽP, ale on na to nemá tolik volných peněz. Tak mu na to sjedná úvěr a ten tam vloží, jako mimořádný vklad. Prý na tom vydělá dvakrát. Storna úvěrů se ho prý netýkají, to řeší bankovní úředníci a storno IŽP prý nehrozí, je předplacené. Byl na to dost vysmátý, tak mu to asi funguje. Nezjistil jsem ale, pro koho bouchá a pak nějak se mi to nezdá ?.
Neslyšel jste o tom?
Pavel Zachrdla
29 srpna, 2007
Ne, v praxi jsem se s tím zatím nesetkal, naši klienti se rekrutují asi z poněkud jiné kategorie (a tím nemyslím výši přijmu či majetku) a ani mě tyto „vymakanosti“ příliš nezajímají. Teoreticky by to tak ovšem fundovat mohlo a tuzemští bouchači jsou velmi vynalézaví.
OVB Šafr team
30 srpna, 2007
Dovolte mi poznámku,Fredy. Ta životnost té či oné kapitálové pojistky je do jisté míry také ovlivněna servisem toho či onoho fin. poradce ( dobrá, Fredy:) – tedy „bouchače“). Když mi před 7 lety bouchnul pojišťovák „amsikáckou“ kapitálovku, už jsem ho pak od té doby nikdy neviděl. Ani během těch inkriminovaných rizikových 2 let na vrácení provize. Ozval se, až když jsem pojistku v únoru letošního roku zrušil. Nejspíš byl zklamán, že už nebudou další následné provize. Panečku, tomu říkám servis!
Fredy
31 srpna, 2007
Kdysi, dávno tomu na zad, jsem o rezervotvorných životních pojistkách (tehdy hlavně KŽP) psal toto:
….. platit si KŽP je stejný nesmysl, jako kdybych dnes na Šumavě pravidelně lil do Vltavy teplou vodu s tím, že se v budoucnu v Praze ohřeji…..
Jaký by byl rozdíl, kdyby mě, při tomto nesmyslném počínání, občas nějaký bouchač poplácával po ramenech? Řekl bych, že žádný. Problém není v intenzitě návštěv bouchače, ale v tom, kdo, co a jak nabízí.
Petr Levý
28 srpna, 2007
Mohu se zeptat proč TOP CONSULTANT nemá ve svém předmětu podnikání činnost investičního azprostředkovatele a poj. agenta ? 🙂
Jan Lener
28 srpna, 2007
Protože jí nepotřebuje? Nebojte právně jsme v pořádku.
Fredy
28 srpna, 2007
Nechápu údiv některých diskutérů. Finanční žraloci na sebe většinou jen cení zuby, ale pokud některý „nekrvácí“, tak se do sebe nepustí. Vždy nakonec zvítězí společná snaha o oškubání neznalých jedinců až na morek kosti. Proto různá propojení ať už veřejná, či tajná, přes prostředníky. Nebo tajné dohody o handlu klientů. Vždyť o to právě jde. Kdo má pod palcem nějaké klienty, ten je dnes nejváženější partner pro každou poradenskou společnost. Dokonce si myslím, že se to brzy stane běžným obchodním artiklem. Možná by mělo investujeme.cz zavést rubriku „bazar klientských kmenů“. Myslíte, že to není špatný nápad? Pokud byste jej zavedli, tak bych prosil autorský podíl 10%
Z tohoto důvodu mě tyto zprávy nechávají naprosto klidným. Bude to samozřejmě pokračovat.
Petr Chmelař
27 srpna, 2007
Zdravím pane Lenere….. Tak jste mě zase dostal. Opět mi to nedá abych Vám na tuto kravinu léta (když už máme podle Vás výrok léta) neodpověděl.
Již jednou kdysi před dávnými časy jsem Vám v diskusích odpovídal, aby jste si nepodložená tvrzení, která jsou jen Vaší spekulací, nechával pro sebe. Tehdy jste mi dával za pravdu, že je to neetické a že se to nedělá, že teda už nikdy nic podobného od Vás neuslyšíme…. A je to tady zase. Cituji: „Výrok školitele společnosti, která už je (nějakým způsobem) provázána….“ Vaše výroky si tedy opět budu interpretovat po svém a nemůžete se na mne tudíž zlobit když sem napíšu:
Pan Lener je (nějakým způsobem) homosexuál…..
Je vidět, že Vám Partners opravdu leží v žaludku. Vaše snaha dostat se k některým našim produktům vyznívá naprázdno, tak alespoň takhle, co??? A když už jsme u toho marketingu…. zkuste radši odpovědět na včerejší otázku Honzy Majera, kolik že to ta Vaše firma (úmyslně nenapíši firmička, počkám na odpověď na Vaši otázku) má poradců….. Díval jsem se schválně na Vámi tak avizovanou tiskovou zprávu, ale to je přesně jeden z těch absolutně nic neříkajících materiálů snažící se dělat marketing…
Danny
27 srpna, 2007
Ma slova…………. Take jsem si tohoto i dalsich nesrovnalosti v uvahach pana Lenera vsiml. Jak jsem jiz nekolikrat cetl, pan Lener je jiste odbornik………….ale jako o cloveku si o nem myslim sve.
insider
27 srpna, 2007
Lener je fakt homosexuál?
Danny
27 srpna, 2007
Mozna, ze o tom bude dalsi editorial. Uvidime.
morgil
28 srpna, 2007
Příspěvěk hodný inteligentního člověka 🙂
Hahař ujelý
11 září, 2007
Teda to až se dozví jeho krásná přítelkyně…
Jan Lener
28 srpna, 2007
Máte exclusivní produkt od Axy, takže nějaká provázanost je zřejmá…Opakuji, že nehodnotím objektivitu, neobjektivitu, editorial ani nebyl o tom spojení s Axou, to je snad veřejně známá věc, ne? A mám docela dost práce, takže nemohu moc psát. Pěkný den.
Adam Tomášek
28 srpna, 2007
Mne napriklad dostala tiskova zprava spolecnosti TopConsultant. Dle toho co se v ni pise, tak je prumer na poradce neco pres 10 smluv a pres 1500 smluv mesicne. Kde jste vzali tolik lidi?
Jan Lener
28 srpna, 2007
Pane Tomášku, špatně jste četl.
Adam Tomášek
28 srpna, 2007
Takže to je celková produkce za rok 2007? Ty poklesy na grafech jsou storna?
Jan Lener
28 srpna, 2007
Zase špatně. Uf.
a
28 srpna, 2007
kdyby jste raději napsal obrat a počet poradců…. Ale do toho se Vám nechce, což?
Jan Lener
28 srpna, 2007
Firma Top Consultant má za svůj cíl poskytovat kvalitní poradenství, s 90% a vyšší úspěšností uzavřených poradenství. Naši klienti nás zajímají. Nepotřebujeme soupeřit s ostatními firmami v obratu. Obrat zvyšujeme. Počet poradců také. Až přesáhneme 100 poradců budeme uvádět i tato čísla. Do té doby nepotřebujeme číst příspěvky na téma naší velikosti. Této velikosti by jsme měli dosáhnout za rok, za rok a půl.
Špičkové poradenství klade vysoké nároky při zaškolování a přijmutí poradců. Rychlé a extrémně vysoké nárusty by naší firmě neprospěli. Nemůžeme přijmout zajeté zemské ředitelství. Takové, které by se blížilo kvalitě, kterou chceme se tady v republice absolutně nevyskytuje. Fakt ne. Nic proti nikomu. A starého psa novým kouskům nenaučíš.
Chceme mít přátelské vztahy s ostatními hráči na trhu, jsme schopní spolupracovat, pokud tím získáme něco pro poradce, klienta. Kde není slušnost, nebo je agresivita, či marketingové přibarvování, nebo dokonce otevřeně vyhlášený boj, tam není ani přátelsví, ani spolupráce.
A nic na tom nezmění ani vydírání, ani manipulace, či příspěvky pár lidí a anonymů z Partners. Pro okolí jsem já i TC velmi dobře čitelný. Na tom je možné postavit dlouhodobé vztahy a spolupráci. Toho se držíme.
Petr Chmelař
28 srpna, 2007
🙂 No nic, končím svou manipulaci a vydírání…. 🙂 můžete zase klidně spát. A ke klidnému spánku určitě přispěje i to, že nebudete muset odrážet nápory zajetých zemských ředitelství…. nejen, že se v republice nevyskytuje takové, které by se blížilo kvalitě kterou chcete, jak uvádíte, ale nevyskytuje se tu ani takové, které by umíralo touhou spadnout pod TC. To neberte osobně, to je fakt. Přeji hodně úspěchů…. Howgh
Jan Bartoš
12 září, 2007
Nevím pane Chmelaři, na začátku jste působil sympaticky a prezentoval se střídmými názory. Kde jste přišel k té žumpě, kterou tu teď ventilujete?
Adam Tomášek
28 srpna, 2007
Tak to teda nevim kdo pochopi vasi zpravu, kdyz to mate napsane jak …… Cisla jsou zavadejici. A clanek je trapny
Petr Chmelař
28 srpna, 2007
Pořád to stejné, pane Lenere. Pokud je „nějaká provázanost zřejmá“ tak nám ji všem osvětlete…. Dám Vám takový příklad: Když Petr Hrubý před několika lety ve spolupráci s Conseqem vytvořili aktivní portfolia s předplaceným poplatkem, také to byl exklusivní produkt. Znamenalo to však že je Broker Consulting provázaný s Conseqem?? Asi ne, že.
Ano máme exklusivní produkt od Axy, máme několik dalších exklusivních produktů od dalších partnerů, ale znamená to že jsme se všemi provázáni?? Asi těžko.
Práce máme všichni hodně, nicméně mi nedá si nepovšimnout, že jsme asi přišli na způsob jak Vás spolehlivě „umlčet“ v diskusi…. Stačí se zeptat na počet poradců společnosti Top Consultant…. Nebo mě vyvedete z omylu a ten počet se konečně uvedete?? Věřte, že to bude stát maximálně 10 vteřin Vašeho času…..
Jan Valachovič
28 srpna, 2007
Tak teď se musím p. Lenera zastat, nebuďte na něj takový zlý, chápejte co to dá prace všchny ty poradce spočítat? Neustále se měnící počet to znesnadňuje a p. Lener uvádí zásadně jen správná čísla. Nedivte se, nechce napsat že jich je 15 když je to 14 nebo 16…
Fredy
28 srpna, 2007
Pokud je hlavním kritériem množství, tak vede OVB, nebo už mu Fincentrum, či Partners šlape na paty?
Patrně mylně jsem se domníval, že nezáleží na množství, ale na kvalitě. Nu což, u nás je rozhodující počet bouchačů na počet ještě nevytěžených naivních lidiček.
Jan Traxler
28 srpna, 2007
To by asi vedla spise ZFPA. Ale to je jedno. Rekl bych, ze kvalita poradenstvi a pocet obchodnich zastupcu jsou zpravidla v neprime umere.
Jan Lener
28 srpna, 2007
Mým osobním cílem je převědčit Vás časem o opaku našimi výsledky!!! Nikoliv řečmi 🙂
Jirka Hlisnikovský
28 srpna, 2007
Provázanost možná není správný pojem. Nicméně pokud někdo firmě bez historie vyvine produkt, je to krajně neobvyklé, diplomaticky řečeno.
obchodnik
27 srpna, 2007
pane Lenere, se kterou spolecnosti a jak je provazana Partners? diky
Pavel Hanzl
27 srpna, 2007
Dotaz do redakce: umíme odfiltrovat toho spamovacího robota? Pokud ano, kdy se tak stane?
Danny
27 srpna, 2007
Wow. Ze by se s tim uz neco zacalo dit?
Petr Zámečník
27 srpna, 2007
Dnes byla nasazena antispamová ochrana. Nejedná se sice o žádný výkřik moderní antispamové technologie, ale v současné době je to nejlepší dostupné řešení. S připravovaným novým Investujeme.cz bude vylepšena též antispamová ochrana.
Danny
27 srpna, 2007
A jak to delate pane Lenere? Drzet nekoho a mlatit ho prava leva? Cim ten protejsek vubec drzite? :o)))
Pavel Hanzl
27 srpna, 2007
Pan Lener dozajista nemyslel sebe 🙂 On své klienty jen poplácává po zádech. Přestože spoustě poradců leze na nervy, jsem naprosto přesvědčen, že je to velmi schopný a mimořádně odborně a eticky vybavený kolega. Váš úsměšek si nezaslouží.
Danny
27 srpna, 2007
Pavle, zajima mne to ciste technicky, tak nehledejte usmesky tam kde nejsou. Jeste jsem nevidel nikoho se trema rukama.
Pavel hanzl
27 srpna, 2007
OK, Danny. Já ten článek četl pozorně a Vy nejste hloupý, tak proč ta poznámka?
Danny
27 srpna, 2007
Tek si prectete pozorne muj prechozi prispevek. Zajima mne to ciste technicky. Tecka.
Mate „dar“ nektere veci zbytecne komplikovat. Pripominate mi jednoho znameho, ktery videl za vsim nejakou „habaduru“ (jeho slova) a nakonec se obesil (nedelam si srandu). Tak si dejte Pavle pozor. ;o)
Pavel Hanzl
27 srpna, 2007
Jo, dík, dám si pozor. My grafomani máme rádi květnatý styl, proto máte ten pocit.
Danny
27 srpna, 2007
;o))
Jan Lener
27 srpna, 2007
Tuto věcnou námitku jsem čekal a proto je tam ta závorka o střídání rukou v mlácení a držení. Jen mimochodem, editorial nemá útočit na závislost, nebo nezávislost Partners. To opravdu ne. Má upozornit bna propojení ZFP s Aegonem a ukázat na formu komunikace.
Pavel Zachrdla
27 srpna, 2007
To bude asi drb, pane Lenere. Já na FinMagu ani na stránkách panterů nic o jejich provázanosti nečetl a pan Majer říká, že jsou velmi informačně otevřeni ;-).
Pavel Hanzl
27 srpna, 2007
Někde byl náznak o tom, že snad mají podíl na AXA PF. V OR nic není. Třeba nám pan Lener pomůže a napíše co ví o majetkovém propojení Partners na poskytovatele finančních produktů? Už se těším na obhajobu nezávislosti a absenci plánů obchodního obratu firmy.
Pavel Zachrdla
27 srpna, 2007
No, některé věci (třeba půjčky ;-), se do OR nezapisují a vyčtete je až z rozvahy. Třeba nám k tomu řekne něco Fredy (myslím, že účetnictví je jeho parketa :-).
Pavel Hanzl
27 srpna, 2007
Right! Řekl bych, že nic není zadarmo a řekl bych, že to zaplatí klient. Třeba jde o milióny úlovků z rybníčku, to se pak vyplatí, že? Hlavně eticky, jak jinak?
Pavel Hanzl
27 srpna, 2007
Dobré !