CZK/€ 25.225 -0,18%

CZK/$ 23.991 -0,24%

CZK/£ 30.348 -0,42%

CZK/CHF 27.099 -0,10%

Text: Pavel Černý

27. 06. 2006

12 komentářů

Editorial ze dne 28.6.2006

 


 

Existuje mnoho marketingových studií, které předpovídají, že důchodci budou za nějaký čas nejsilnějším segmentem na trhu spotřebitelů. Již teď se cestovní kanceláře předhánějí v nabídce různých zájezdů, poznávacích i pobytových, výhradně pro seniory. Vyrábí se speciální mobily, počítače a jiná elektronická zařízení. Ale jak k důchodcům přistupuje finanční trh?

Všichni víme, že mnoho finančních institucí se v této době soustředí na různé více či méně výhodné programy, které nám mají pomoci naspořit si na důchod dostatečný kapitál. S důchodovou reformou význam takovýchto produktů ještě vzroste. Ale existují dnes produkty pro důchodce?

Nemám ten pocit. V zásadě si na důchod umíme naspořit, ale tím to končí. Pak prostě ten balík peněz necháme v bance a postupně odčerpáváme, což je z finančního hlediska stejný nesmysl jako v jakémkoliv jiném věku.

Kdo tedy přijde jako první s produktem pro seniory? Vidím to třeba na svých rodičích, kteří zanedlouho půjdou do důchodu. Potřebovali by produkt, kam by mohli přesunout své úspory, investice by byla aktivně ale relativně konzervativně spravovaná, a mohli by čerpat například určitou měsíční rentu na svůj bankovní účet k důchodu od státu.

Mám informaci, že jedna významná investiční společnost s podobným produktem chce přijít. Jsem zvědavý jak to zvládnou, protože z mého pohledu se v tomto skrývá obrovský obchodní potenciál.

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 12 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Darina

    26 srpna, 2006

    Produkty pro starčí generaci jsou a jsou dobré, jen nutné je dobře znát a umět je používat v kombinaci. Pokud nevíte jak, tak se můžeme osobně sejít.

    Odpovědět

  • Darina

    26 srpna, 2006

    Produkty pro starčí generaci jsou a jsou dobré, jen je třžeba je dobře znát a umět je používat v kombinaci. Pokud nevíte jak, tak se můžeme osobně sejít.

    Odpovědět

  • Martin Podolák

    28 června, 2006

    Stále slyším názory – jsi důchodce, musíš investovat konzervativně…! Proč? Všichni přece víme, jak se může chovat investice v různých investičních nástrojích. Pokud jdu do důchodu v 62 – 65 letech, tak přeci ještě neznamená, že během příštích 5 let zemřu nebo chci vyčerpat všechny své úspory?? Proč neoznačit tedy investování jako spíše rentiérské? Vždyť to je ten cíl, který chce důchodce dosáhnout. A pokud nebude v jeho portfoliu obsažena i investice do dynamických aktiv, tak se mu jeho úspory opravdu budou jen ztenčovat! Mám také klienty důchodce a společně jsme vytvořili investici, která pro ně znamená předem domluvenou sumu, kterou budou odčerpávat a zbytek nechávají pracovat – a to i v dynamických investicích! Chybí mi produkt, který by právě tuto rentu vyplácel a umožňoval klientům vybrat míru rizika = míry očekávaného výnosu = výše vyplácené renty. Je jasné, že pokud výnos chci nižší a nižší riziko, budu mít i menší finanční objem k dispozici… Již jsem to konzultoval s investičními společnostmi a uvidíme, jak se s tím poperou.

    Odpovědět

  • Pavel M. Černý

    28 června, 2006

    Souhlasím s Martinem, jde o to, aby si klient sám mohl zvolit konzervativnost či dynamičnost investice. Dnešní aktivní portfolia takto fungují a jsou mezi našimi klienty velmi populární.

    Odpovědět

  • Zdenka Majerová

    28 června, 2006

    Pravidelně prostředky investovat a v budoucnu (v penzijním věku) je odčerpávat – takové možnosti sice na trhu jsou i dnes, ale pro nastavení pravidelných, automatických odkupů bohužel neexistuje jednoduché řešení. Možná jeden pozitivní postřeh. Nedůvěřivý a příliš konzervativní je člověk, který si neví rady – a který si nedá poradit. Starších klientů mám desítky. Pracuji s nimi dlouhodobě a pravidelně. To je myslím v případě starších klientů cesta. Není problém jim nabídnout cokoliv nového. A co mne v poslední době hřeje na srdci: Dva z mých klientů-důchodců si už pořídili notebook a hrozně rádi sledují své finance. A taky mi rádi píší o tom, co se v rodině semele. Je příjemné dopracovat se k tak milému vztahu s klienty, které bychom mohli předem snadno odepsat jako „neperspektivní“.

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    28 června, 2006

    Problém je, že důchodci jsou velmi konzervativní a raději prodělají na vkladní knížce, než by peníze svěřili investiční společnosti, což jim nic neříká…. Souhlasím s tím, že je tam obroský potenciál, ale získá ho ten, kdo to marketingově zvládne v podobě, která se bude navenek tvářit jako bankovní produkt velmi podobný vkladní knížce – tedy s jasným papírovým záznamem zůstatku a pokud možno i s jeho pojištěním … Kdyby něco takového zvládla ČSOB přes Poštovní spořitelnu, která je v každé vesnici, mohl by to být opravdu zajímavý obchod….

    Odpovědět

  • Pavel M. Černý

    28 června, 2006

    Myslím, že všichni víme, že to je také o tom to klientovi správně prodat. Máme mnoho klientů, kteří z principu ničemu moc nevěří a přesto s námi investují do podílových fondů přes savings plány. Stejně tak mám klienty-důchodce, kteří jsou zainvestovaní. Konzervativně, ale jsou. Tuto cílovou skupinu bych nepodceňoval a nemyslím si, že by to musel být na každý pád bankovní produkt. Aktivní správu portfolia, popř. produkty se zamykáním zisků nabízí dnes již několik investičních společností. Myslím, že tento produkt pro ty, kteří se do důchodového věku dostanou, bude prostě jen evolucí. Koneckonců stačí se podívat do zahraničí, tam to běžně funguje.

    Odpovědět

  • Anonym

    28 června, 2006

    Pane Černý, která společnost chystá speciální produkt, který zmiňujete? Jestli to není tajné…….:-)

    Odpovědět

  • Pavel M. Černý

    28 června, 2006

    Vzhledem k tomu, že nevím, jestli to je nebo není tajné, tak jí zatím raději nebudu zmiňovat. Mimochodem, bylo by celkem fajn se do diskuzí podepisovat, nemyslíte?

    Odpovědět

  • Jan Majer

    28 června, 2006

    Taky se přimlouvám za podepisování:-) Pavle, mohu poprosit o stručnou charakteristiku ideálního produktu pro klienta v předdůchodovém věku? Ve srovnání s tím, co máme k dispozici – co chybí, co by mohlo být postaveno lépe… Něco už bylo řečeno, ale zkusme dát dohromady pár bodů. Díky.

    Odpovědět

  • Pavel M. Černý

    28 června, 2006

    Honzo, teď si nejsem jistý, jestli záměrně mluvíš o jiném tématu – produkt pro předdůchodového klienta. Já jsem měl na mysli produkt pro klienta, který v tom důchodu již je, za svůj aktivní život si nakumuloval určitý kapitál a teď ho chce uložit na jedno místo, nechat aktivně spravovat se zvolenou mírou rizika a výnosu a pravidelně prostředky odčerpávat na svůj účet, popř. z toho platit více věci.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    28 června, 2006

    Ne ne, podivným termínem „předdůchodový“ jsem měl na mysli třeba tvé rodiče. A moji tchýni:-)

    Odpovědět