Existuje mnoho marketingových studií, které předpovídají, že důchodci budou za nějaký čas nejsilnějším segmentem na trhu spotřebitelů. Již teď se cestovní kanceláře předhánějí v nabídce různých zájezdů, poznávacích i pobytových, výhradně pro seniory. Vyrábí se speciální mobily, počítače a jiná elektronická zařízení. Ale jak k důchodcům přistupuje finanční trh?
Všichni víme, že mnoho finančních institucí se v této době soustředí na různé více či méně výhodné programy, které nám mají pomoci naspořit si na důchod dostatečný kapitál. S důchodovou reformou význam takovýchto produktů ještě vzroste. Ale existují dnes produkty pro důchodce?
Nemám ten pocit. V zásadě si na důchod umíme naspořit, ale tím to končí. Pak prostě ten balík peněz necháme v bance a postupně odčerpáváme, což je z finančního hlediska stejný nesmysl jako v jakémkoliv jiném věku.
Kdo tedy přijde jako první s produktem pro seniory? Vidím to třeba na svých rodičích, kteří zanedlouho půjdou do důchodu. Potřebovali by produkt, kam by mohli přesunout své úspory, investice by byla aktivně ale relativně konzervativně spravovaná, a mohli by čerpat například určitou měsíční rentu na svůj bankovní účet k důchodu od státu.
Mám informaci, že jedna významná investiční společnost s podobným produktem chce přijít. Jsem zvědavý jak to zvládnou, protože z mého pohledu se v tomto skrývá obrovský obchodní potenciál.
REKLAMA