Měla by se nastavit jen rámcová pravidla týkající se informovanosti klientů a samozřejmě jasně definovat odpovědnost účastníků finančního trhu. Klient má právo vědět, co kupuje.
Na druhou stranu má poradce či zprostředkovatel právo fungovat bez nutnosti vyplňovat při každém kroku nějaký papír či vést několik různých evidencí.
Při nastavení základních pravidel regulace by pak o tržním vítězství měl rozhodovat přístup jednotlivých zprostředkovatelských a poradenských firem a jejich spolupracovníků.
Dlouhodobě mohou fungovat, jen pokud nabízejí klientovi dobrou hodnotu. Dobrou hodnotu z pohledu klienta – jaký má ze služby pocit, zda je spokojen.
Aby se klient neopájel mylným pocitem uspokojení a dobrá hodnota byla pro něj dobrou i z objektivního pohledu, je třeba českou veřejnost neustále vzdělávat. Třeba pomocí předmětu základy finančního hospodaření domácnosti již na základních školách.
REKLAMA
Investovat do takového programu by bylo z pohledu státu i solidních poradenských a zprostředkovatelských firem lepší než utahovat a zhušťovat sítě regulace.