Filip Duchoň: V zavádění technologií užitečných pro klienta jsou mezi pojišťovnami velké rozdíly
Pojišťovny podle Filipa Duchoně, obchodního ředitele a člena představenstva společnosti Fincentrum, významně pokročily ve využívání technologií pro své vnitřní procesy a on-line sjednávání pojistek se zatím prosadilo hlavně v cestovním pojištění a povinném ručení. „Pojišťovny naráží na to, že většina Čechů chce s rozhodováním o pojištění majetku a zdraví poradit,“ říká Filip Duchoň.
Do jaké míry postupuje digitalizace pojišťovnictví z hlediska poradenských společností, které jejich produkty prodávají?
Pojišťovny se snaží dohnat banky, kde začala digitalizace produktů i klientského servisu významně dříve, protože byly pod větším tlakem svých zákazníků služby on-line poskytovat. Velký pokrok pojišťovny však už udělaly zejména u neživotního pojištění. Běžně svým klientům nabízejí přístup ke smlouvě přes internet nebo mobil, možnost změnit si její základní parametry. Do aplikací pojišťoven si klient také může nahrávat a spravovat tu dokumenty související s likvidací pojistných událostí.
Postupně se tyto technologie objevují i u produktů životního pojištění. Digitalizace ale mnohem více postupuje ve vnitřních procesech pojišťoven, které se tím snaží zvýšit efektivitu prodeje, než v tom, co vidí klient na svém počítači nebo v mobilu.
Jsou nějaké větší bariéry, které digitalizaci v pojišťovnách brzdí?
REKLAMA
Pojišťovny naráží na to, že většina Čechů chce s rozhodováním o pojištění majetku a zdraví poradit. Jednak nechtějí ztrácet čas studiem a srovnáváním často složitých podmínek a výluk, nebo nejsou tak zdatní uživatelé internetu, aby si všechno zařídili on-line, případně chtějí vidět smlouvu na papíře.
Specifickou skupinou jsou samozřejmě mileniálové, kteří si častěji všechno rádi zařizují sami on-line. Jenže ti nemají ještě moc majetku a stáří je pro ně daleko, takže se i málo pojišťují.
Co pojišťovny z hlediska dalšího využití technologií podle vašich zkušeností nyní nejvíc zaměstnává?
Pojišťovny pokračují ve vylaďování procesů, které jsou za sjednáváním pojištění. Dále řeší srovnávače, tedy jejich hladší vzájemné propojení, aby odezva pro klienta byla co nejvíc on-line. Analyzují větší objemy dat získaných o klientech a snaží se je promítnout do vylepšení parametrů produktů a také do sazeb svých produktů. Snaží se také, aby prostředí, ve kterém si klient sjednává pojištění, bylo pro něj co nejpohodlnější a internetové aplikace byly srovnatelně intuitivní a snadné, jako je internetové bankovnictví.
REKLAMA
Kvůli tomu, že na svůj profil v pojišťovně klienti nemají potřebu chodit tak často jako do internetového bankovnictví, řeší pojišťovny často praktický problém klientů se zapomínáním přístupových hesel.
Celý rozhovor čtěte na zpravodajském serveru iHNed.cz.