CZK/€ 25.325 -0,20%

CZK/$ 23.280 +0,01%

CZK/£ 30.158 -0,25%

CZK/CHF 26.871 -0,13%

Finanční poradci: Připravujete se sami o klienty!

 


 

Pod příspěvek v mém blogu mi napsal čtenář Robert mimo jiné: „Diskuze vedená pod tímto příspěvkem je nekonečná, nic neříkající a pro nového čtenáře, který se o financích potřebuje něco dozvědět, naprosto zdecimující! Tyto diskuze naprosto znevažují práci finančního poradce!“

Bohužel mi nezbývá než s ním souhlasit. Sám jsem se z úvodu diskuse nedozvěděl nic. Jen, že kdosi se prohlásil za poradce jedné společnosti a uvedl, jak přistupuje k „finančnímu poradenství“. Bez ohledu na pravdivost či nepravdivost jeho tvrzení někteří „dobří“ finanční poradci odsoudili jeho i jeho (opravdu?) mateřskou společnost. Spustili obvyklý mlýnek „Tenhle názor je na přeshubu!“, „Vy jste normální zloděj…“ apod.

Takové reakce ale svět nezmění. Spíše naopak. Špatného poradce urazí a odradí od návštěvy finančních serverů, kde by si mohl doplňovat a měnit informace se zkušenějšími a morálně vyspělejšími poradci. Nevědomost je sladká, a tak řada „bouchačů“ ani neví, že dělá něco špatně. Pokud jsou ale při prvním kontaktu s poradenskou komunitou napadeni, jen stěží si nechají vysvětlit podstatu.

Totéž platí o poradenských firmách. Podle mého názoru je v zásadě jedno, v které společnosti poradce pracuje, ale záleží na tom, jak pracuje. Pravda, některé firmy uvažují více dlouhodobě a jsou méně tolerantní ke špatným, ale výkonným „poradcům“, jiné ještě zcela nezjistili, že to, co jim přináší dlouhodobé zisky, je pouze kvalitní práce. (Dnes to totiž možná ještě neplatí – finanční gramotnost českého národa je na mizivé úrovni a sem tam někomu něco „bouchnout“ se vzhledem k penetraci finančně poradenských služeb zpravidla ztratí. A klientů, nebo nových poradců, je ještě dost a je kde brát.) Pokud ale šmahem poradce z konkurenční společnosti odsoudí celou firmu, odhazuje s tím i všechny poradce, kteří pod danou společností pracují eticky na výši – a možná i lépe než odsuzující poradce.

V jedné staré knize, a není to Kyosaki, se píše: „Kdo jsi bez viny, hoď po ní kamenem.“ Vy, dobří poradci, skutečně radíte svým klientům optimální řešení? Nenašel by se na trhu produkt, který by byl pro klienta vhodnější? Máte skutečně přehled o možnostech řešení? A jakým způsobem přistupujete ke klientovi? Není vaše práce jen o produktech?

REKLAMA

Již mnohokrát zaznělo, že napadání finančních poradců mezi sebou poškozuje celý finančně poradenský obor. Na základě hanlivých diskusí potenciální klienti již dnes ruší finančním poradcům schůzky. Většina klientů nezná rozdíl mezi jednotlivými finančně poradenskými společnostmi, finanční poradce ale nemá šanci ukázat své kvality, pokud se s klientem nesejde. Klienti si ale nevybírají – buď se sejdou a dají poradci šanci, nebo odmítnou všechny bez rozdílu.

Nejhorší na tom je, že nepůsobí ani očistně. Špatní poradci se z kolbiště stáhnou do ulity a dál v nevědomosti budou špatně radit. A ti, kteří špatně radí z vlastního prospěchu s plným vědomím, se budou jen smát – oni dobré jméno neztratí. Oni ho už dávno nemají. Vy, dobří poradci, ještě ano.

Ač je mi to osobně nesmírně nepříjemné a jde to proti veškerým mým zásadám, vzhledem k vážnému porušování podmínek užívání serveru a vyřizování osobních sporů a řešení osobních komplexů některých lidí, které poškozuje nejen obor finančního poradenství, jsme přistoupili k vymazání pasáží příspěvků, které podmínkám odporovaly – a jsme připraveni v tomto směru i nadále pokračovat. Osobně ale věřím a doufám, že to nebude třeba.

Loading

Vstoupit do diskuze 20 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • OTTO

    2 února, 2009

    To co jste napsal si myslím i já, ale to nic nezmění.

    To, že si to myslíte i vy a navíc jste to zveřejnil by to změnit mohlo!!!

    Nejsem finanční poradce, přesto jako potencionální klient tuto záležitost hodnotím jako zásah do středu terče a gratuluji vám.

    Už jsem začínal věřit tomu, že cíl některých článků vidí mnoho lidí ve vyřizování si účtů mezi finančními poradci.

    Ti konstruktivní byli často v menšině.

    Odpovědět

  • Michal

    2 února, 2009

    Tento server již dávno neslouží myšlence, pro kterou byl (předpokládám) založen.Vzájemně tu šijeme sami do sebe a přitom nechápeme, že největší peníze neleží v konkurenčních poradenských firmách či pojišťovnách, ale v bankách, kde mají klienti drtivé množství svých volných financí. Jsou zde tak neuvěřitelné diskuze, že laik, který na tyto stránky omylem zabloudí, by si pak neopřel o jakéhokoliv finančního poradce ani kolo a bičem by ho hnal ze dveří svého bytu. Divili byste se takovému člověku ? Já díky diskuzím na tomto serveru ne. Pan Zámečník píše…“a ti, kteří špatně radí z vlastního prospěchu s plným vědomím, se budou jen smát – oni dobré jméno neztratí. Oni ho už dávno nemají.“…ano, máte pravdu a těmto lidem je to zcela jedno a těžkou hlavu si z toho věru nedělají, dokud to jde, tak to budou dělat. Žádné regulující mechanismy nefungují a dokud nosí do pojišťoven vysokou produkci, jedno za jakou cenu, budou poplácáváni po ramenou. Chcete příklad ? Jak asi dopadl pan Štork ? Nijak, dál vesele sjednává a dál je poplácáván po ramenou a vyzdvihován jako vzor pro svoji pracovitost (podívejte vy všichni ostatní, takhle by se to mělo dělat). Nedivím se, že i díky tomuto serveru a následným diskuzím mají finanční poradci mezi lidmi čím dál horší pověst a dobře nám tak, sami si tu šijeme do sebe, sami si vzájemně hážeme špínu sami na sebe a vytváříme tak veřejné povědomí či obraz o tom, co onen obor finančního poradenství vlastně je. Jak řekl jeden z klientů, který chodí na zdejší stránky „jeden vedle druhého jste jen banda zlodějů a podvodníků a máte moje slovo, že nikdo z vás nepřekročí práh mého bytu ani recepci mého podniku, který vlastním“. U tohoto klienta se měl dělat u 250 zaměstnanců příspěvek zaměstnavatele na PP, jenomže pan ředitel je pravidelným čtenářem investujeme.cz…hádejte, jak to asi dopadlo…a vy se mu divíte ??? Já už ne.

    Odpovědět

  • Nobir

    2 února, 2009

    Moc hezka reakce..Plny souhlas:)

    Odpovědět

  • Milan

    2 února, 2009

    Petr Borkovec z Partners měl pravdu, když doporučoval v rámci duševní hygieny tento server nenavštěvovat. Tenkrát jsem mu nerozuměl a dnes mu dávám plně za pravdu. Podotýkám, že nejsem finanční poradce, takže nepíšu za PFLP, to jen pro případ rozpoutání flame ware :0)

    Odpovědět

  • chk

    2 února, 2009

    nemyslim, ze zrovna penize co lezi v bankach jsou potencialni kseft pro bouchace. ty lidi maji v bankach penize hlavne proto, ze je nechteji cpat do chrtanu firmam, ktery profitujou podobne jako kdejakej obchodnik s cennymi papiry.

    klasicky bankovni produkty nejsou konkurenci pro vas. myslenka, ze vklady v bankach se premisti do ruznych pojisteni je naprosto zcestna. je videt, ze spousta „poradcu“ zije v teto predstave. kazdej clovek si muze udelat nejaky pojisteni, ale nebude si jich zakladat 10 na astronomicky castky, stejne tak si nebude sepisovat 10 stavebnich sporeni. trh pro vas bouchace je vymezenej, a nezbyva vam nez pretahovat si klienty mezi sebou. ano, neni jeste saturovan, ale procento saturace uz se za poslednich nekolik let razantne zvysilo…

    Odpovědět

  • Slávek

    2 února, 2009

    Obávám se, že jste nepochopil myšlenku…tím, jak tady do sebe navzájem poradci a poradenské firmy šijí, vzrůstá oprávněně u veřejnosti všeobecné povědomí a pověst tohoto oboru, tzn. co finanční poradce, to téměř zloděj, podvodník, vymývač mozků. Nováčci v oboru se pak diví, že mají tak mizivou úspěšnost při telefonování či akvizici u potencionální klientely. Pojišťovny, MLM struktury a jejich manažeři se pak diví, že jim do jednoho roku od nástupu odchází cca 85% nováčků a ze zbylých 15% jich další polovina odpadne v průběhu druhého roku. Ale opět, můžeme si za to všichni sami. V nováčcích se od počátku jen podporuje myšlenka, že v tomto oboru se dají velmi rychle vydělat neskutečné peníze, bohužel mnohdy za jakoukoliv cenu. Proto se pak u klientů setkáváme se čtyřmi IŽP od jedné pojišťovny, kde je jedno na smrt, druhé na úraz, třetí na trvalky a čtvrté jako spořící účet…hlavně to kliente proboha nezruš do dvou let od sepsání, to proboha nesmíš…

    Odpovědět

  • Souhlas

    2 února, 2009

    Souhlas, hlavně pak zkus kliente nalézt někde dovolání…nikdo se za Tebe nepostaví, všechny ty asociace jsou vskutku na nic, ČNB a nejrůznější dohledy na trhu dle mého názoru nefungují. Kdy už proboha vznikne nějaký soudní precedens, kdy bude poradce obžalován, postaven před soud, odsouzen a dotyčná pojišťovna či MLM moloch zaplatí poškozenému klientovi sakra tučné odškodné ??? Co všechno si nechají klienti líbit, než se konečně ozvou ? Exemplární případ je pan Štork z OVB, dnes je ticho po pěšině a nedělám si iluze, že tento pán vesele působí v oboru dál a i nadále nosí každý měsíc astronomickou produkci…tak kde to sakra jsme ? Pak se divte, že se na nás klienti dívají tak, jak se dívají, hanba nám, fakt !!!

    Odpovědět

  • chk

    2 února, 2009

    myslenku jsem pochopil. narazel jsem na naivni predstavu, ze se maji bouchaci zamerit na penize lidi v bankach.

    Odpovědět

  • Vlado Z

    2 února, 2009

    V zásadě máte pravdu, ale jako laický čtenář si Vám dovoluju říct, že tak černé to tady zase není. Já sem chodím pravidlně už asi 2 roky a dozvěděl jsem se zde spoustu hodnotných informací a taky (alespoň podle jména) poznal možná dve desítky finančních poradců, kterých služby bych se nebál vyiužít – kdyby bylo k čemu 😉
    Jinak flame wars nikdy k ničemu dobrému nevedou a podobně zaměřené konfrontační příspěvky a články obvykle přeskakuji, neb použitelných faktů v nich bývá jako šafránu, zato emocí přehršel.
    Někdo ze zdejších čtenářů možná zareagoval tak zkratově, jak to popisujete-tací lidé prostě jsou a nic s tím nenaděláte. Mají-li jiní lidé negativní postoj k finančním poradcům je to obecně spíše proto, že sami, nebo ze svého okolí mají špatnou zkušenost, nebo, že o tom nic nevědí a považují finanční poradenství za podomový prodej bankovních a pojistných produktů-což je, bohužel, dost často realitou. Na změnu takového stavu je ovšem třeba léta usilovné práce (část které tento server určitě odvádí) a taky jisté vyzrání společnosti, což jsou věci, které neurychlíte.
    Zatím se přidávám k všeobecné souhlasné reakci ve smaslu: „Stop flamewars!“ :))

    Odpovědět

  • Robert

    2 února, 2009

    Pane Zámečníku,

    děkuji za tento příspěvek s kterým se naprosto ztotožňuji. Možná jsem Vás k němu svou reakcí ve Vašem blogu tak trochu navedl…:-)

    Zároveň se musím přiznat, že jsem již několikrát v těchto debatách ujel taky a opravdu to nikam nevede. Obávám se, že v případě podobně zaměřených článků se tomuto nevyhnem, protože co hlava – to názor, co firma – to strategie… V poradenském oboru se totiž primárně posuzuje otázka: „Kolik mi to hodí a za jakou časovou jednotku?“ Bohužel je to dáno systémem, který je v nich zaveden a nedostatečnou legislativou, která dovoluje práci fin. poradce vykonávat takřka komukoliv… Málo kdo si uvědomuje, že stát se fin. poradcem je cesta nesmírně dlouhá, namáhavá a trvá donekonečna. Podmínkou ovšem je, že na sobě musím dřít jako pes a dřít pořád. V branži se pohybuji cca 2,5 roku, studuji denně a přesto o sobě nemohu tvrdit že jsem finanční poradce… Tak abych klientovi přinesl nějakou přidanou hodnotu, zákonitě musím studovat drtivou většinu produktů, kterou daná zprostředkovatelská firma nabízí.

    Ale jak jste psal:
    Je to o lidech a ti jsou dobří a špatní, chytří a hloupí.

    Na závěr chci podotknout, že ti dobří a chytří mají v našem oboru silné opodstatnění a velkou budoucnost. Je jich málo a já doufám, že jich dude přibývat.

    Odpovědět

  • Cleaner

    2 února, 2009

    ..obávám se,že tento server,jehož jednou devizou pro laické a ostatní čtenáře je Osvěta co to ty finance jsou,co umí,jak s nimi – bohužel i tomuto serveru vládne peníz za reklamu,bohužel dlouho peníz právě těch molochů, před kterými právě i tato osvěta varuje a je dobře že tady do sebe ovb a bc a zfp šijí“ – jen at´ všichni vidí co jsou zač! jednotlivý poradce si vybral branži – náročnou na vzdělávání,kvalitní výstup a tvorbu reputace, musí se s tím umět poprat a nezbývá než počkat na pročištění trhu od štorků a jemu podobných, molochy musí inovovat a tvrdě likvidovat špatné poradce a příjde čas, kdy se po této reformaci stane poradenství prestižním „řemeslem“ ..podívejte do Německa, chcete koupit pojistku,je tam béčkový a na trhu pod b kvalitou známý prodejce pojistek ovb, chcete poradit, vyberete si už profiltrované poradenské firmy, chcete li kvalitu a servis, najmete si placeného experta,který vám investičko prostě nebouchne ..

    Boží mlýny melou, v Německu to trvalo snad 7 let,než se „vypralo špinavé prádlo“ a zjistilo se co jsou mlm prodejci doopravdy – jen poloučení prodejci, ne finanční experti a podle tohoto hlediska se jim „dovolí“ zajímat o klientovo finance..

    Odpovědět

  • jan hus

    2 února, 2009

    Za situaci v diskuzích na investujeme.cz může i investujeme.cz samotné. Co třeba článek „Paraziti se živí IŽP“? Měly by se tu objevit nestranné články jako „IŽP – výhody a nevýhody“, „Proč nekombinovat hypotéku se životním pojištěním“, „Penzijní připojištění – výhody a nevýhody“, atd. Vždyť je to vlastně docela jednoduché.

    Nikdy se tu taky neobjevily návrhy finančního plánu. Proč ne? Potřeby lidí v oblasti financí se zas tak moc neliší (liší se výší finančního zázemí) a laikům to pomůže se alespoň zhruba zorientovat.

    Odpovědět

  • Anonym

    3 února, 2009

    Nestrannych clanku je zde mnoho, jen hledejte, i na tema IZP. Ale obcas je dobre rict neco take natvrdo bez zaobalovani. IZP je hybridni mutant, nejvetsi ze vsech mutantiku. Je to drahy a neflexibilni produkt s malym manevrovacim prostorem pro rizeni investic. V urcitych situacich ho lze jeste tolerovat. Ale pokud nekdo ordinuje IZP ciste na sporeni, tak si nezaslouzi nic jineho nez oznaceni parazit. Za tim si jako autor zmineneho textu stojim a vzdy stat budu.

    Jiste, takovy clanek vrha na mnohe financni poradce spatne svetlo a podlamuje nohy celemu odvetvi. Zaroven ale otevira oci mnohym neznalym klientum a take nezkusenym poradcum. Nerad kazim obrazek o financnim poradenstvi, ale za cenu poucenych klientu a poradcu to myslim stoji.

    Jan Traxler
    FINEZ Investment Management

    Odpovědět

  • Anonym

    2 února, 2009

    Zdravím všechny čtenáře mého mateřského serveru http://www.investujeme.cz! Tento server je navštěvován jak poradci, tak i klienty. Jeho sledovanost v čase raketově roste a s lítostí myslím na sledovanost Finmagu, který mám také rád. Diskuse tady jsou často plamenné a válčící, dokud to nevzdá poslední slušný obránce poradenského zákopu. Správně píšete, že nás všechny pak za to popravují klienti, když nás k sobě za tohle nechtějí pouštět (fuj, taková sebranka mi do bytu, ani za vstupní místnost recepce mé firmy nesmí). Diskuse jsou velmi užitečné, i když nevyspěle plamenné a mnohdy v nich vítězí emoce nad věcným sdělením, či poučením nad některým z aspektů naší práce. Tak nějak podle hesla „nejdřív střílej a pak se ptej“.

    Až na výjimky jsem tu zatím nikdy nebyl cenzurován. Pokud jsem cenzurován byl, bylo to vždy jen ze strachu z nařčení, že server podporuje konkurenční boj, třeba proti pokleslé morálce vedení OVB, jmenovitě bezectného muže jménem Pavel Uzel. Mnoho z vás vykřiklo jméno Lukáše Štorka, který páchá i nadále pod jeho ochranou finanční zvěrstva, cudně nazývaná prodej finančních produktů. Ano, vše co se o něm napíše má smysl. Jde o bezohledný prodej pod maskou finančního poradenství, mnohdy příkře proti zájmům klienta, je to parazitování na jeho nevědomosti, je to plánovité zneužívání informační převahy. Poradců, kteří chtějí dlouhodobě na trhu uspět a uspět etickou cestou velmi přibývá. Jen to je cesta k věhlasu a ke společenské vážnosti.

    Vy kritici stylů a obsahu, uvědomujete si, co je cílem a smyslem tohoto média? Investujeme.cz poskytuje velmi cenný zdroj poučení pro všechny. Jeho primárním cílem ovšem je, aby si zde vyměňovali myšlenky právě finanční poradci. Pro ně je určen především. Aby uspěli. Aby se naučili vidět a neopakovat své chyby. Aby zvládali myšlení své i myšlení svých klientů, aby je vedli a přivedli k bohatství. Aby chtěli a měli kde stále se zlepšovat. Aby vítězili nad bankovními osobními poradci, kteří mají databázi stávající klientely s běžnými účty a úvěry a pohodlně jim nabízejí další, mnohdy velmi nevýhodné služby a produkty, bez jakékoliv analýzy… aby právě tak uspěli a vítězili nad tetami z pojišťoven, co třískají hlava nehlava nějaká důchodová pojištění či variabilní pojistky, nebo plošně už od 300 Kč měsíčně nějaká investička.

    Někdo tady napsal, že právě banky jsou tou skutečnou konkurencí pro finanční poradce. Petr Borkovec z Partners, kterého si jakožto výjimky, jednoho z mála poradců od té firmy vážím, si to prokazatelně myslí. Já s ním souhlasím. Není mi jedno, že nezávislí poradci obsluhují jen kousíček peněz, které jsou ve finančních domech. Rozhodl jsem se být více přitom, ovlivnit práci těch z vás, kdo respektujete mé názory, kdo si uvědomujete mou lidskou a odbornou kvalitu. Jak bych to mohl nejlépe udělat? Psát více článků a nemít čas na klienty? Ne. Musím vás přesvědčit ekonomicky, aby má později psaná slova měla váhu, tak jako když čtete myšlenky mého milovaného autora knih o finanční gramotnosti, R.T.K. Pak začnu o tom všem pravidelně psát na finančních webech a hlavně tady. Chci aby se zrodil nový typ poradce, muž či žena, co mají ty správné univerzální schopnosti a vysokou šanci na tomto finančním trhu. Tak nějak si myslím, že jsem něco jako průkopník, prototyp či model tohoto stylu. A někdy později vydám i knihy pro vás všechny. Až to budete číst, někdy třeba od podzimu 2009, budete vědět, že to píše člověk, jehož slova lze ověřit výsledky.

    Kdepak, nejde o absolutní výši nějakých pravidelných měsíčních brutto bodů produkce. Jde o její objem (obchodní úspěšnost) a současně o její kvalitu (poměrové ukazatele mezi jednotlivými produkty). Komplexní vyváženou produkci, jakou by měl mít dobrý finanční poradce, nikdy nezíská nikdo, kdo by nechtěl, nesměl či nemohl jít cestou udržitelného úspěchu, tedy eticky podmíněnou prací.

    A proto, při vší vážnosti, všem oznamuji svůj osobní cíl do září roku 2009, něco jako šokující předpověď pro mé rivaly, jako to dělá Saxo Bank: budu ještě více studovat finanční trhy, produkty i lidské myšlení. Mezitím se nezhroutí ani USA, ani světová ekonomika. Budu ještě více pracovat s klienty a ještě více publikovat. Vybuduji vlastní tým asistentů pro podporu mé práce. A stanu se jedním z nejvyhledávanějších finančních poradců v této zemi, pokud jím ještě nejsem. Obama ještě nebude zastřelen a věřím že nebude zastřelen nikdy, tak jako já. Ve Fincentru budu nejpozději na podzim 2009 pravidelně patřit mezi prvních 10 poradců v objemu vlastní produkce a mezi prvních 5 v její kvalitě. Můj podíl v brutto bodech do přímých investic je již dnes 15% z celkové mojí produkce, to je 3x více než je za celé Fincentrum… A nejpozději na podzim 2009 začnu zde i jinde publikovat seriály o tom, jak etickou cestou vydělávat milion CZK měsíčně. Připravuji též edukativní články o mém úspěchu, jakési průvodce pro finanční poradce, naučné texty o chybách, o myšlení, o tvorbě finančních plánů, o modelacích, a tak dál. Do poloviny roku vám ohlásím spuštění mého webu, kde bude ředa mých pomůcek poskytnuta konkurenční poradenské veřejnosti jakožto freeware. V diskusích se budu chovat slušně a ovládnu své emoce. Tam, kde bych dříve s někým s vás vyběhl, či se mu elegantně vysmál, tam s vámi vyjdu. Můj recept je jedinečný, avšak opakovatelný. Všem své know how veřejně daruji. Protože kvalitních a úspěšných poradců, co smějí obsloužit top klientelu je stále zoufale málo. A proč si tak věřím že se tak stane? Mám totiž vizi a jsem čaroděj. Nic mě nezastaví, leda nemoc či kulka najatého vraha, či lenost. Jak napsal kolega Záruba, mnozí z vás mě budou nenávidět… ale klienti, ti mě budou milovat. Chce někdo být učedníkem? Nehlaste se všichni! Potřebuji i nějaké nepřátele. I od nich se umím učit. Hmm… tak si říkám, že řada z vás si klidně může myslet, že exhibicionista Hanzl se potřeboval předvést. Ne, mám velmi mnoho práce s klienty, znám cestu i způsob jak po ní jít. A nechci už tolik číst zatrpklé útoky na tento server. A proto následuje poslední šokující předpověď: někdy potom se objevím v televizi, protože pro mě, pro Fincentrum, pro vás i pro klienty je toho zapotřebí.

    Přeji všem a zvláště bojovným anonymům krásný večer! Pamatujte, za svým slovem si vždy stojím. Úspěch je nevyhnutelný, budete k němu totiž odsouzeni. Nestačí však věřit, je nutné bojovat. Za tuto vizi, právě tak jako za poškozené klienty. Bojovat, pracovat, usínat i probouzet se. A hle, klienti si nás budou vážit a nebudou se bát, tak jako když ochotně nastaví své plíce, svá záda pro stetoskop lékaře, nic jej nepodezíraje, že za zády skrývá dýku.

    Odpovědět

  • Václav Šulc

    2 února, 2009

    Dobrý den pane Hanzle, někdy s Vámi souhlasím, někdy zase ne. To je, ale přirozená věc. Přirozenou věcí je i podepsat se pod svůj příspěvek. Finmag.cz je téže zajímavý portál nejen pro finanční poradce. Co mi pouze chybí u investujeme.cz je povinná autorizace! Byl bych tomu velmi rád a to je spíše poznámka k panu Zámečníkovi, aby nad touto formou přidávání diskuzí popřemýšlel. Nebylo by to k zahození a rozhodně by úroveň diskuzí tady stoupla. Jinak Vám pane Hanzle přeji hodně štěstí v boji s „větrnými mlýny:.

    Odpovědět

  • Majk

    2 února, 2009

    Vážený pane Hanzle, – BINGO!!! Tleskám a ze srdce přeji, aby se Vám Vaše vize a sny vyplnily. A taktéž všem odpůrcům přeji bezesné noci. Jak se říká – každý svého štěstí strůjcem. Sám jsem byl ještě před 3 lety ovcí pochodující se stádem a nejdříve se něco muselo stát, ale jsem rád, že se mi oči otevřely včas. Také jsem si naplánoval svou cestu a i když je hodně pomalá a trnitá, zatím jsem se nevzdal. Naštěstí nepodléhám pokušení sejít zpátky a jít po dálnici, i když bych měl život o hodně jednodušší. Čím dál víc se ujišťuji, že jsem spokojenější, když se mohu svému klientovi vždy když přijde podívat do očí.

    Odpovědět

  • poradce

    3 února, 2009

    Čaroděj – pokud si nepletu, tak v pohádkách byli čarodějové zlí lidé. Očárovávali lidi pomocí zaříkávadel, uvalovali kletbu na poctivé, kteří nekonali špatné. A takoví čarodějové většinou špatně skončili.
    Nic proti Vám pane Hanzl, ale slovo čaroděj je trochu odstrašující slovo. Spousta klientů by si mohla Vaše poradenství představit jako činnost, při které zákazníka očarujete zaříkadly a následně zaklejete proti napadení konkurencí.

    Odpovědět

  • Anonym

    3 února, 2009

    Dobrý den!
    Čaroděj nemusí být jen zlý, jako třeba Rumburak. Vzpomeňte třeba na na moudré a hodné, jako pan Vigo, nebo dědeček Hříbeček. Je velmi důležité, čím čaroděj chce být. Práce poradce je velmi náročná a zahrnuje působení na lidi, jejich myšlení a utváření jejich názorů a znalostí. Jče krásná i bolestivá. Musíme umět sami sebe uzdravit, když někdo selže… chápete? Především jsme učitelé myšlení.

    Odpovědět

  • poradce

    3 února, 2009

    No ale pan Vigo měl k dispozici kouzelny prsten, kterym když otocil na prstě, tak se splnilo, co si zamanul. Vy můžete točit maximalně kometařema v diskuzích.

    Odpovědět

  • Anonym

    3 února, 2009

    Nekteri asi maji chronickou potrebu se dohadovat, damy prominou, kdo ho ma delsiho.

    Je tomu tak od spusteni techto stranek. A od spusteni stranek se take diskuteje a vyzyva, aby se to jiz neopakovalo. ;-)) Ale ono se to po case znovu objevi. A stale dokola a bude tomu tak porad, ledaze by redakce zavedla cenzuru diskuzi, nebo nejakou autorizaci.

    Na druhou stranu hadky, kdo dal docura, zvysuji pocty prispevku v diskuzich. Aspon nejaka utecha. ;-))

    Odpovědět