George přichází. Česká spořitelna kompletně mění své internetové bankovnictví
Česká spořitelna se rozhodla úplně změnit své internetové bankovnictví. George, jak banka nové internetové bankovnictví pojmenovala, nabízí intuitivní ovládání, nová zabezpečení, fulltextové vyhledávání a non-stop klientský chat. Po 12 měsících testování, jde George do ostrého provozu.
Nové internetové bankovnictví je postaveno na platformě otevřeného bankovnictví a umožňuje přidávání aplikací třetích stran a nových funkcionalit. George také přináší nové způsoby zabezpečení platebních transakcí.
“Využívání chytrých telefonů a mobilních aplikací prudce roste a s tím i nároky klientů na intuitivní a bezpečné mobilní bankovnictví, inspirované sociálními sítěmi, které jim usnadní život a pomůže se správou financí,” říká Daniela Pešková, členka představenstva České spořitelny odpovědná za retailové bankovnictví. “Servis 24 byl takřka dvacet let nejrozšířenějším a jedním z nejoblíbenějších internetových bankovnictví na trhu. George symbolizuje začátek nové éry a příchod bankovnictví budoucnosti,” dodává Pešková.
Internetové bankovnictví České spořitelny pod názvem Servis 24, banka představila v září 2001 a momentálně ho využívá více než 1,5 milionu klientů. Ti všichni budou muset ve svých počítačích a mobilech přivítat George. Na začátku roku 2019 by měl mít George zhruba 1,5 milionů uživatelů.
George umožní zobrazit i informace o ostatních účtech
Banka plánuje, že klienti letos na podzim budou moci místo karty používat na placení mobil a a budou mít možnost připojit si své účty v osmi jiných bankách.
REKLAMA
“Vyvinuli jsme vlastní platební aplikaci pro mobilní telefony na bázi technologie NFC, kterou již testují naši zákazníci a od podzimu s ní budou moci uživatelé mobilního George platit u obchodníků místo karty. Jednáme o spolupráci s řadou třetích stran,” říká Zeman. “George do konce roku umožní klientům České spořitelny zobrazit si informace o svých účtech v Air Bank, ČSOB, Unicredit Bank, Fio Bank, Raiffeisenbank, MONETA Money Bank, ING a mBank,” dodává Zeman.
George umí i poradit a doporučit řešení
“George dnes umí v reálném čase učinit zhruba čtyřicet rad a doporučení, které jsou personalizované podle finančního chování konkrétního klienta. Počet rad a doporučení se v budoucnu znásobí,” říká Filip Zeman, ředitel Digitálních produktů a služeb České spořitelny. “George klientům primárně radí s hospodařením. Pokud aplikace identifikuje, že klient platí nadprůměrné částky za nájemní bydlení, nabídne mu automaticky hypotéku a v případě, že je zřejmé, že splácí příliš mnoho nebankovních půjček, doporučí konsolidaci,” uvádí Zeman.
Česká spořitelna si nechala udělat průzkum na téma, jak si klienti představují bankovnictví budoucnosti. Odpovědi se daly shrnout do pěti bodů. Lidé podle průzkumu chtějí internetové bankovnictví ve stylu Facebook, propojené s vyhledáváním. Respondenti preferují bezpečnost bez kompromisu, chtějí všechny finanční produkty na jednom místě, rádi by věděli, co se děje s jejich penězi a vítají internetové bankovnictví v mobilu. Všem těmto požadavkům se Spořitelna snažila formou George vyhovět.
V základu láká na jednoduchý design aplikace a její intuitivní ovládání, které výrazně zvyšuje rychlost standardních uživatelských operací. Fulltextové vyhledávání pak umožňuje najít jakoukoli odchozí či příchozí platbu nebo příjemce během několika vteřin. Vyhledat platby se dají například podle obchodníků, ale konkrétního data. Vyhledávání je možné prováděti i hlasem.
REKLAMA
Zabezpečení na nové úrovni
Zabezpečení je důležitou součástí internetového bankovnictví. George přinese klientů novou dvoufaktorovou metodu zabezpečení platebních transakcí přes mobilní aplikaci George klíč. Tato aplikace je novým bezpečnostním prvkem, který bude klienta ověřovat osobním autentizačním PINem nebo biometricky při každém vstupu do George. Další autorizace plateb v bankovnictví George bude probíhat pomocí osobního autorizačního PINu. George klíč tedy nahrazuje stávající potvrzování přihlášení a plateb prostřednictvím SMS zprávy.
“George klíč představuje výrazné zvýšení bezpečnosti platebních transakcí, protože klienti již platby nemusí potvrzovat pomocí sms zpráv, u nichž stále existuje určité riziko, že mohou být zneužity hackery při phishingu,” doplňuje Zeman.
Jak na George?
Obě služby tedy Servis24 i George budou moci klienti používat souběžně tři týdny. Česká spořitelna má nejen mladé klienty, kteří touží po inovací a placení mobilem, ale i starší zákazníky, kteří jsou rádi, že se v internetovém bankovnictví vyznají. I když banka říká, že George je intuitivní, je otázkou, jak si tito lidé budou zvykat na „nového nájemníka v počítači.“ Do konce roku 2018 bude Servis24 ukončen pro individuální klienty České spořitelny, noví klienti si už teď mohou aktivovat pouze George. Internetové bankovnictví Business24, které využívají firemní klienti, zatím žádné změny nečekají.