Hello bank láká na výhodné úročení na běžném účtu
Banka Hello bank by Cetelem na českém finančním trhu působí už čtyři měsíce. Banka, která je součástí nadnárodní skupiny BNP Paribas, v listopadu 2017 vznikla ze splátkové společnosti Cetelem. Po čtyřech měsících působení má banka 120 tisíc aktivních klientů a na včerejší tiskové konferenci představila smělý plán mít do roku 2020 aspoň 400 tisíc aktivních klientů, neboli super users, jak je banka sama nazývá.
Nutno podotknout, že se Hello bank snaží. Od 1. března nabízí úročení 0,6 procenta na běžném účtu do 100 tisíc korun a na spořicím účtu do 300 tisíc korun. Do té doby bylo úročení jen 0,3 procenta. Zajímavostí je, že banka si neklade žádné podmínky pro získání této sazby. Takže není potřeba například tří výběrů z bankomatů, nebo posílání výplaty na daný účet. Bez podmínek nabízejí úročení ještě například Sberbank a ING Bank, úroky jsou ale kolem 0,5 procenta. Vyšší úroky může klient získat u jiných bank, ale za určitých podmínek.
Momentálně na českém finančním trhu nabízí nejvyšší úročení na spořicím účtu Air Bank. Konkrétně je úročení jedno procento do 250 tisíc korun. Podmínkou však je alespoň pět plateb kartou během jednoho měsíce.
K účtu u Hello bank klient dostane debetní kartu od MasterCard a tři výběry z bankomatů měsíčně jsou zdarma.
Zatím musí klienti vybírat z cizích bankomatů. V létě pak spatří světlo světa první bankomat Hello bank a dokonce letošního roku jich banka plánuje zřídit dokonce 50. Bankomaty budou sice bez kontaktní, ale depozitní bankomaty zatím banka neplánuje.
REKLAMA
Banku protkává nádech Cetelemu
Splátkový prodej je stále hlavní doménou Hello bank a banka se chce stále ubírat tímto směrem. Sice plánuje modernizaci poboček v Brně a Ostravě, ale spíš se upíná na kontaktní centra v místech prodeje. U svých partnerů chce mít banka své zastoupení a více tak cílit na splátkový prodej. Půjčku jak přes splátkový prodej, tak i běžnou půjčku banka úročí 5,9 procenty.
Kam kráčíš Ahoj banko?
Plány Hello bank jsou odvážné. Do dvou let chce mít banka 400 aktivních tisíc klientů, přitom ze stávajících 120 tisíc aktivních klientů je jich 95 procent z Cetelemu. Podle banky není klient jako klient, aby s ním banka mohla počítat, musí jít o aktivního klienta. Banka nepočítá jen lidi, kteří jednou v obchodě koupí televizi na splátky.
„Nepočítáme počet prodaných produktů, protože takové číslo nemusí nic znamenat. Nás zajímá, kolik klientů naše produkty a služby skutečně aktivně využívá. S konkurenty nezávodíme v celkovém počtu klientů. Naším nejdůležitějším současným cílem je mít do tří let 400 tisíc tzv. super uživatelů, ať už budou ze stávajících klientů nebo k nám nově přijdou,“ vysvětlil pojem super uživatel a cíl roku 2020 Emmanuel Bourg, generální ředitel Hello bank by Cetelem.
Nejmladší banka působící v České republice mimo jiné také chce rozšířit nabídku o další druhy platebních a kreditních karet, placení mobilem Google Pay nebo o okamžité platby. Hypoteční úvěry ani investiční produkty však Hello bank v plánu nemá.