Ilona Růžičková: Kdybych neodešla, zůstala bych bez sítě
Přešla jste z divize Rentia společnosti AWD do Fincentra. Co vás k tomuto kroku vedlo?
Jasný a přirozený vývoj, který s sebou nese rozšíření produktového zaměření. Tudíž možnost většího rozsahu toho, co můžeme jako finanční poradci nabízet, abychom neměli svázané ruce jen v některých oblastech, ale mohli jsme do našeho poradenského portfolia zahrnout daleko víc – a v tom měli podporu.
Do Rentie jste přešla z interní sítě pojišťovny AXA. Co vás přivedlo do Rentie?
Považuji to přirozený vývoj. Tehdy jsem již nechtěla prodávat jednu značku, což jsem vnímala jako omezení, ale chtěla jsem mít širší možnosti. V té době jsem byla oslovena právě Rentií.
Z Rentie přibližně před rokem odešla velká část poradců do společnosti Maxis. Vy jste se rozhodli v té době v Rentii zůstat.
Rozhodla jsem se zůstat z jednoznačných důvodů. Nepovažovala jsem za zcela správný směr rozvíjet neznámou novou firmu. V Rentii jsme byli krátce, sotva jsme stačili posbírat pár zkušeností. Ač mnohé pokulhávalo, zůstat v Rentii bylo jediné možné správné řešení.
REKLAMA
Po výměně Tomáše Knebla za Michala Pyšíka v čele Rentie začala Rentia velmi dobře fungovat i v lidských rozměrech. Změnil se přístup, byla obnovena důvěra, nastavila se podpora a Rentia šla obratově vzhůru. Celé toto období vnímám s mými kolegy jako srdcovou záležitost.
Na druhou stranu jste se přes výrazné zlepšení rozhodla i se svou skupinou z Rentie odejít.
Ano, rozhodla jsem se, ale to bylo až po odchodu Michala Pyšíka z funkce. Období, které následovalo, bylo obdobím nejasných vizí, kam vlastně bude Rentia směřovat. Toto období samozřejmě s sebou přineslo nespokojenost mou a nespokojenost mých kolegů.
Co vás vedlo k odchodu mimo AWD? Přeci jen Rentia je součástí AWD. Nebyl možný přechod přímo pod AWD, kde i podpora je vyšší?
Patrně ano, nicméně pokud vím, v AWD pracují konzultanti zejména na hlavní činnost. A jestliže lidé již byli něčemu naučení – a to přijímat nováčky zpočátku hlavně na vedlejší pracovní činnost, tuto možnost dál využívat. A AWD je nastaveno jinak.
Co považujete za nejtěžší při přechodu? Byli jste svázáni určitými smlouvami s AWD, konkurenční doložky využívá téměř každá firma na českém trhu… Co z toho bylo pro vás nejsložitější?
Změnit poradenskou společnost není nic lehkého. Musela jsem si odpovědět, po jakých změnách voláme a proč. Po jasných úvahách přišlo rozhodnutí. Jistá nostalgie a loajalita tento krok velmi ztěžuje.
REKLAMA
Za dobu, co jsme působili v Rentii, se mezi námi a kolegy vytvořily přátelské vztahy. Nebylo to jen pragmatické „tady vyděláváme peníze“, ale Rentia díky Michalu Pyšíkovi a Jiřímu Šafaříkovi fungovala jako parta lidí, přátel, kteří se spolu dokázali normálně bavit nejen o práci.
Podnět k vašemu odchodu vycházel tedy spíše z vaší sítě, než že by to bylo vaše rozhodnutí a následně se domluvila se svými poradci?
Bylo to oboustranné, k odchodu jsem nikoho nepřesvědčovala.
Proč jste si vybrala právě Fincentrum a ředitelství Jana Hrdličky?
Změnu, kterou jsme učinili, nevykompenzují pouze vyšší provize. Prioritou při volbě Fincentra bylo především zázemí a zároveň podpora jak produktová, tak manažerská i marketingová.
Jana Hrdličku jsem zvolila proto, že dokázal vybudovat úspěšné tým, ale zároveň je pro své lidi podporou i v oblasti znalostí finančního poradenství, což ne vždy každý dokáže takto úspěšně skloubit.
Dosud jste pracovali především s produkty na zajištění stáří a důchodu. Nyní se vám otevírají možnosti i další…
REKLAMA
Sama jsem musela přiznat poptávku a volání našich poradců, protože nám utíkal obchod v rámci refinancování hypoték. Začala jsem si uvědomovat, že v něm musí být úžasný potenciál v nárůstu produkce mých lidí. A samozřejmě prostor se otevřel i v rámci investic.
Jaký očekáváte přechod z úzkoprofilových produktů do širokého spektra? Zvládnou tento přechod vaši lidé, nebo se i nadále ve své většině budou zabývat především produkty, na které byli zvyklí?
V Rentii jsme měli pouze několik úvěrových specialistů. V tuto chvíli máme možnosti všichni stejné a je to pouze o tom, jak každý z nás s těmito možnostmi naloží. Nárůst produkce v oblasti financování bydlení však není zanedbatelný.
Zvládnou tento přechod vaši lidé, nebo se i nadále ve své většině budou zabývat produkty, na které byli zvyklí?
Netvrdím, že nový přísun informací a nastavení nových produktů začnou všichni mí kolegové využívat stoprocentně. Velkou pomocí jsou již naplánovaná a realizovaná školení partnerů z oblasti hypotéčních úvěrů a investic přímo na našem poradenském centru. Zároveň jsme právě s Honzou Hrdličkou připravili pro stávající konzultanty školení poradenských základů, které školí lektoři Fincentra. A pro ty víc odvážlivé je připravena Rychlá rota, která je jakousi nadstavbou poradenského procesu.
Co byste si přála a popřála svým lidem?
Aby se nám dařilo a posilovali jsme víc a víc.
Děkuji za rozhovor.