Jak se nabourat do databáze Komerční banky? Jednoduše
V databázi se Dlabaja mohl i dočíst, jak probíhala případná schůzka s dotyčným klientem a zda si přeje být nadále bankou kontaktován, či nikoli.
Komerční banka sice přiznala problém, ale nepotvrdila únik dat. „Komerční banka dnes ráno identifikovala technickou chybu v informačním systému Penzijní společnosti Komerční banky. Jednalo se o chybu v jednom modulu webové aplikace Penzijní společnosti. Bezpečnost internetového bankovnictví Komerční banky nebyla žádným způsobem narušena a nedošlo tudíž ani k žádnému ohrožení bezpečnosti či k úniku informací o bankovních účtech klientů banky. Aplikace internetového bankovnictví Komerční banky a Penzijní společnosti nejsou datově provázány, internetové bankovnictví Komerční banky pouze zprostředkovává přístup do aplikace Penzijní společnosti KB,“ uvedla Monika Klucová, tisková mluvčí Komerční banky s tím, že za způsobené problémy se banka omlouvá.
Nicméně podle Klucové se problém týká jen Penzijní společnosti Komerční banky, nikoli běžného internetového bankovnictví. Prý se jedná o chybu v jednom modulu webové aplikace Penzijní společnosti KB.
„Chyba v informačním systému, jehož vývoj pro Penzijní společnost KB zabezpečuje externí dodavatel, jímž je firma Softip, umožnila neoprávněný přístup do kontaktní databáze“, uvedl Pavel Jirák, předseda představenstva Penzijní společnosti KB. „V žádném případě nedošlo k úniku informací o již uzavřených smlouvách o penzijním spoření nebo o stavu prostředků na účtech klientů“, dodal Pavel Jirák.
Jiří Dlabaja uvedl, že s ním banka o problémech chtěla komunikovat jen e-mailem, což odmítl. Termín schůzky mu banka nabídla až v příštím týdnu.
REKLAMA
Video: Komerční bance unikla data o klientech penzijní společnosti