Konec penzijního připojištění láká prodejce
Penzijní reforma měla být povinná a každý mladší určitého věku měl mít povinnost vstoupit do 2. pilíře. Nanejvýš měla být dána možnost vyjádřit aktivní nesouhlas: „Ne, nechci do fondového pilíře vstupovat.“ Vyřešila by se tím řada nepříjemností – od regulace distribuce počínaje, přes řešení nespokojených lidí nalákaných pochybnými prodejci, po existenční potíže penzijních společností, které nezískají dostatek klientů do všech povinných fondů.
Obchodní příležitost k 2. pilíři láká již dnes nově vznikající obchodní struktury založené právě za účelem sekání reformy hlava nehlava, a to vše za tiché podpory vlády, která regulaci odbornosti odložila až na čas, kdy bude zbytečná – tedy na dobu, kdy budou moci do penzijních společností vstoupit pouze lidé do 35 let, kteří tím nemohou de facto nic zkazit.
Jenže obchodní příležitostí je i změna 3. pilíře – penzijního připojištění, které se mění na doplňkové penzijní spoření. Všichni klienti z penzijních fondů budou převedeni do penzijních společností, ovšem jejich stávající podmínky zůstanou v rámci transformovaného fondu. V něm budou moci dál spořit s garancí nenulového výnosu, dál budou mít možnost čerpat výsluhovou penzi… jen nebudou moci svůj penzijní fond změnit.
Změnit penzijní fond klienti nemohou již nyní. Mohou ale penzijní připojištění za stávajících podmínek uzavřít ještě lidé, kteří ho nemají. A těch je pořád dost, jen je najít. Přesvědčit je k podpisu smlouvy bude to nejmenší. Takovou obchodní příležitost si nenechá ujít snad žádná ze zavedených finančně poradenských společností. A některé tuto příležitost využívají i k náboru nových duší.
„POZOR – BRIGÁDA“ hlásá leták jedné ze zavedených finančně poradenských společností na českém trhu. „Pomozte lidem připravit spokojený důchod“ brnká na strunu dobročinnosti, ale vzápětí nepřehlédnutelně dodává: „A vydělejte na tom až 30 TISÍC za 3 měsíce!“
REKLAMA
Hvězdné poznámky dodávají základní motta „Důchodová reforma“ a „Penzijní připojištění“. A co případný zájemce získá?
- Důvěryhodnou značku (společnosti, která si za 14 let působení na trhu vybudovala „nejlepší jméno na českém finančně-poradenském trhu“).
- Rychlé peníze (prý vyplácí nejrychleji na českém trhu; ostatně, takových společností jsem již zaznamenal více…).
- Jedinečnou příležitost („Teď a nebo nikdy…“ upozorňuje leták s odvoláním na konec akce 30. 11. 2012).
Začíná tedy nejen „hon na klienty“, ale i na nováčky. Ostatně, zavedené společnosti oproti účelově zavedeným již zaostávají.