CZK/€ 25.165 +0,18%

CZK/$ 24.218 +0,21%

CZK/£ 30.334 +0,20%

CZK/CHF 26.958 -0,23%

Text: Petr Šafránek

25. 03. 2008

4 komentáře

Kvalita za přepážkou banky? Ani omylem!

 


 

Chtěl jsem odprodat nějaké podílové listy fondů Pioneer. Protože to mám několik kroků na pobočku UniCredit Bank, která má podle oficiálních informací operace s podílovými listy fondů Pioneer zajišťovat, vydal jsem se tam. Pak už jsem se jenom nestačil divit.

Nejprve jsem se dozvěděl, že jsou jenom zprostředkovatelé a bylo by proto lepší jít přímo do sídla společnosti Pioneer. Když jsem trval na zúřadování žádosti na pobočce UniCredit Bank, bylo mi opět zdůrazněno, že jsou pouze zprostředkovatelé a že se mnou tedy mohou jen sepsat žádost a tu poslat společnosti Pioneer. Výborně! Přesně toto potřebuji.

Očekával jsem, že příslušná bankovní úřednice vytáhne oficiální formulář Pioneer na odkup. Omyl. Vzala všeobecnou bankovní žádanku „o cokoliv“, tam opsala moje jméno a číslo občanského průkazu a žádanku mi podala s výzvou, nechť si tam tedy napíšu, co vlastně chci! Kdybych nebyl bývalý aktivní investiční zprostředkovatel, nevím, nevím, co bych do žádanky napsal. Takto jsem naštěstí věděl, co všechno tam musím napsat, aby to Pioneer mohl vykonat.

Paní si to přečetla a vyzvala mne, abych tam raději napsal ještě telefon, kdyby tam bylo něco špatně, aby se mi mohli z Pioneeru zavolat…

Mám tedy jasno – už dlouho mne zase nikdo do bankovní pobočky nedostane. Příště zvednu telefon a zavolám nějakého zprostředkovatele. Třeba někoho z bývalých kolegů z neustále propírané OVB Alllfinanz. Jsem přesvědčen, že to zvládnou podstatně profesionálněji, než teoreticky kvalifikovaní a údajně řádně proškolení zaměstnanci UniCredit Bank. A to i přesto, že z odkupu nemá zprostředkovatel ani korunu provize.

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 4 komentáře



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Petr Šafránek

    2 dubna, 2008

    Kauza UniCredit Bank má neuvěřitelné pokračování -přestože jsem v bance na žádanku jasně napsal, že chci prodat X ks podílových listů, dnes jsem od Pioneeru obdržel X Kč (zaměnili kusy podílových listů za koruny)!!! To je prostě něco neuvěřitelného, co spojení UniCredit Bank a Pioneer dokáže vyprodukovat!

    Odpovědět

  • Sporic

    1 dubna, 2008

    Je to naprosto vsude stejne … chtel jsem koupit jiste PL OPF na pobocce CS. Nutno podotknout, ze se mozna jednalo o jednu z 5-10 nejvetsich pobocek v zemi. Protoze jsem nekupoval fondy ISCS, ale jine, tak me otocili domu a domluvili mi na druhy den schuzku s pani „inzinyyyrkou“, ktera jedina na to ma skoleni. Je to pry „squela“ investicni poradkyne, ktera jedina dovede delat i produkty treba ING, o ktery mi slo. Druhy den jsem stravil s pani inzinyyyyrkou hodinu, volala 3x do Prahy a 5x o patro vys. Podala mi mylne informace, ktere jsem zjistil az na interentu chvili na to (po jejim vystoupeni jsem sel vse radeji kontrolovat), a za 2h jsem byl na pobocce zpatky a vse rusil. Od te doby pouze vse pres brokera nebo primo inv. spolecnost.

    Investicni poradci mozna casto stoji za starou backoru, ale kdo uz by mel v bance byt schopen dat informace, nez hlavni osoba k te cinnosti urcena v jedne z nejvetsich pobocek? Z bank se stavaji prodejny typu TESCO nebo Kaufland, kde nikdo nic neumi, jen vam nalozene zbozi namarkuje. Do banky uz nechodim pro nic, vyresil jsem to mBankou, ta nema pobocky a nemuze me mylne informovat ;-).

    Odpovědět

  • Anonym

    31 března, 2008

    Každý myslím máme určité zkušenosti s danou společností a to nejen v bankovnictví. Ten kdo si vynachválí jednu firmu, druhý ji nemůže přijít na jméno. Nicméně také přispěju trošku negativní informací k Uni, resp. kdysi ještě k HVB. Chtěl jsem tam s klientem podepsat hypotéku, domluvili jsme se s bankou napodmínkách úvěru, čerpání apod. Vše proběhlo bez problému, odhad, žádost atd atd…až nám banka poslala úvěrovou smlouvu kterou jsme s klientem prošli a tam bylo vše „přesně naruby“ než jsme s klientem požadovali. A když jsem se zeptal jak je to možné a toto s námi nikdo neprojednal – dostalo se mne strohé odpovědi: Nevím, prostě to tak je no…
    Inu, ať jste firma A, B nebo C stejně je to vždy o lidech, jejich angažovanosti. Nicméně podíl viny nesou také manažeři, školitelé, nadřízení…

    Odpovědět

  • Vlado Z

    31 března, 2008

    To jste měl v Uni-Creditu opravdu smůlu. Já spravuji svoje Pioneer-y přes pobočku bývalé Živnostenské banky, mají tam na to určenou pracovnici a tyhle základní věci bez problémů zvládají. (pro Vaši informaci-je to na Štěfánikové, u Anděla)
    Jinak s Vámi souhlasím, že určení zaměstnanci bank, kromě základních „slabikářových“ informací, které mechanicky odreportují, nevědí o o hlubší podstatě věci nic(ČSOB, RB). Ale bohužel mé skušenosti s finančními poradci v terénu, jsou naprosto stejné-ať u no-name, ABN-Amro, nebo Partners-s prominutím „vymyté mozky“, několik dogmatických pravd, při otázce na tržní strategie, nebo zdůvodnění výhodnosti důchodového připojištění (místo investice do akcí a dluhopisů, pokud investiční horizont je minimálně 30 let), nechápavé pohledy a opakování těch samých pouček.
    To jen potvrzuje moji obecnou skepsi, že v každé branži je tak 15-20% lidí, kteří své práci rozumějí, 40-50% kteří ji solidně mechanicky odvedou a 30-40% lidí u kterých musíte být pořád v střehu aby vás-z nedbalosti nebo úmyslně-nepoškodili. Zdaleka to neplatí jen o finančních poradcích…

    Odpovědět