CZK/€ 25.120 -0,02%

CZK/$ 24.168 +0,07%

CZK/£ 30.274 -0,62%

CZK/CHF 27.020 +0,27%

Lenka Peterová: Už bude těžší vytáhnout ze mě peníze

 


 

Byla jste klientkou pana Štorka. Jak jste se s panem Štorkem seznámila?

Když jsem získala určitý obnos peněz, tak jsem pátrala po okolí a chtěla jsem pomoc s investicí. Pana Štorka mi doporučil můj přítel. Můj přítel mi řekl, že má relativně dobrého finančního poradce, který mu pomohl investovat peníze, a dal mi na pana Štorka kontakt.

Váš přítel je také klientem pana Štorka. Očividně je s jeho poradenstvím spokojený, když vám jeho služby doporučil.

Přítel to neřeší.

Pana Štorka jsem ostatně také několika známým doporučila. Teď jsem ráda, že do toho nikdo nešel.

Věřila jsem také tomu, že negativní reference se šíří dvakrát až třikrát rychleji než kladné. A bohužel jsem o panu Štorkovi nic špatného neslyšela. V jeho kanceláři byla tuna diplomů za první místo. A to někde získat musel. Tak tomu člověk napoprvé věří. Když přijdete do kanceláře, kde se blyští samá ocenění, tak si říkáte, aha, tak jsem tady asi dobře.

REKLAMA

Za panem Štorkem jste šla proto, aby vám pomohl uložit obdržené prostředky. O jaký obnos a na jakou dobu se jednalo?

Jednalo se pro mě o větší obnos peněz v řádu desítek tisíc korun, které jsem nechtěla mít na běžném účtu, aby nebyly znehodnocované. Na základě toho mi pan Štork doporučil mimo jiné produkt od České pojišťovny na dobu 40 let s tím, že jsem se ptala, zda po dvou letech budu moci na peníze sáhnout. On odpověděl, že samozřejmě tam nějaká částka bude. Byla jsem seznámena s tím, že tam nejspíš nebude plná částka, a tak jsem se ptala, zda tam bude alespoň větší část. Pan Štork odpověděl, že tam nějaký obnos bude. Na základě toho jsem podepsala smlouvu a čekala jsem dva roky, kdy jsem zjistila, že tam nic není.

Panu Štorkovi jste říkala, že sháníte produkt na dobu dvou, tří let?

Říkala jsem mu, že jdu na vysokou školu a po dobu studia finanční prostředky budu potřebovat, nebo alespoň ke konci studia, abych měla něco do začátku. Pan Štork mi říkal, že je samozřejmě možné po nějaké době peníze vybrat a případně pozastavit ten produkt.

Upozorňovala jsem, že nevím, jestli budu schopná platit 12 tis. Kč ročně po dobu studia. Pan Štork vyhodnotil mé příjmy a řekl, že si myslí, že budu schopná platit alespoň po dobu dvou, tří let.

Jak na vás pan Štork působil?

Velmi dobře.

Jak probíhalo jednání s panem Štorkem?

Byl hodně profesionální. Na druhou stranu byl hodně rychlý. První schůzka probíhala přibližně 20 minut, kdy chtěl znát moji finanční situaci, čemuž jsem se nebránila, protože jsem chtěla peníze někam investovat.

Druhá schůzka probíhala už podpisově. To mě trochu zarazilo. Když jsem se začala cukat, tak se pan Štork tak trochu urazil a říkal, že toto je jediný produkt, který je pro mne vhodný, a tak by s tím přeci neměl být problém.

Všechno bylo takové rychlejší, ale na druhou stranu vystupoval profesionálně. A mému příteli nedoporučil nějaký hodně špatný produkt.

REKLAMA

Pan Štork uměl na všechno „dobře“ odpovědět. Na otázku typu ano – ne odpovídal několik minut. A nyní s odstupem času mohu říci, že odpověď nebyla zcela k věci, vždy to byla odpověď ano i ne.

Mezi dvěmi schůzkami byl přibližně týden, v němž mi po třech čtyřech dnech zavolal a chtěl se sejít. Na druhé schůzce jsem nechtěla nic podepsat, myslím, že jsem podepsala jen penzijní připojištění, čehož si dnes také velmi „vážím“. Asi až na třetí schůzce po dalších dnech, kdy mi pan Štork několikrát volal, jsem podepsala onu „nejlepší pojistku šitou na míru“.

S panem Štorkem jste uzavřela více produktů. Penzijní připojištění, investiční životní pojištění…

… a jednorázový vklad do podílového fondu, což jsem původně asi i chtěla pro celý obnos, ale on my vysvětlil, že je lepší peníze rozložit. A protože i na střední škole nám radili, rozkládejte si investice, tak jsem si řekla, že asi má pravdu a rozumí tomu víc než já. A tak jsem mu důvěřovala.

Když s vámi pan Štork probíral vaši situaci, dělal nějaký záznam o jednání? Nechal vás podepsat nějaké dokumenty?

Určitě. Podepisování bylo opravdu hodně už na první, druhé schůzce. To mě trošku zaskočilo. Psal si něco do svého dotazníku, který jsem asi potom podepsala, s tím, že se mě ptal, jaký mám měsíční příjem, jestli mě živí rodina. Uvedla jsem částku asi 3 500 Kč, už přesně nevím. Tehdy mi bylo asi 18 nebo 19 a chodila jsem na brigády. Podepisovala jsem něco takového, jako že mi může vypracovat návrh produktů, a zbytek si kreslil na papír.

S panem Štorkem jste uzavírala i smlouvu o investičním produktu. V takovém případě s vámi musel vyplnit i investiční dotazník.

Pravděpodobně ano. Už na první schůzce podpis určitě padl. I na druhé schůzce podpisy padaly. Tam šlo asi spíš o lovení podpisů, takže co vše jsem podepsala, těžko říci. Určitě ty tři smlouvy, nějaký dotazník, ale jestli to byl investiční dotazník, nevím. Ve svých dokumentech od pana Štorka jsem kopii investičního dotazníku ale nenašla.

Podepsala jsem třeba smlouvu, a pak se do ní ještě něco dopisovalo. To mě trochu šokovalo. Pak jsem to ale přestala řešit. Říkala jsem si, že když je to pro můj zájem, když se mi bude starat o peníze, tak ať si tam něco dopíše. Bylo to ale jen v kopii smlouvy, ne v hlavní smlouvě, takže trochu mě to zaskočilo. Ale nedávala jsem tomu tehdy velkou váhu, protože jsem důvěřovala člověku, který dobře poradil mému příteli.

Jak jste zjistila, že doporučení pana Štorka neodpovídalo vašim potřebám a požadavkům?

Zašla jsem si do České pojišťovny zeptat se, zda si mohu vybrat určitou částku, a paní na přepážce říkala, že tam bohužel nic nemám a že je to dlouhodobý produkt, na kterém něco budu mít přibližně až za 5, 6 a více let.

Poté, co jste po dvou letech zjistila, že produkt od pana Štorka nesplňuje vaše požadavky, jak jste postupovala dál?

Napsala jsem otevřený dopis panu Štorkovi se žádostí o náhradu škody, kterou mi způsobil. Na základě dopisu mě pan Štork kontaktoval. Byl nervózní… a vyžadoval schůzku. Tu jsem zpočátku odmítala, pak jsem si ale uvědomila, že by bylo fér na schůzku jít.

REKLAMA

Na schůzku jsem si s sebou vzala svého přítele, protože jsem nebyla schopná tam jít sama. Pan Štork mě uklidňoval, že produkt je přesně takový, jaký mi slíbil, že tam peníze samozřejmě jsou – a vyrukoval s částkou kolem 12 tis. Kč, což měla být i výše třetí splátky. Naléhal na mě, jestli má okamžitě zavolat do pojišťovny a vybrat ty peníze, jestli je hned chci. Myslím si, že několikrát zvýšil hlas.

Říkala jsem, že nechci, že jsem byla v pojišťovně a že tam nic nemám. A ptala jsem se, jak je to možné, že on ty peníze může získat a já ne, když jsem vlastník toho produktu. Řekl mi, že tak to prostě někdy jde a tak to někdy je.

Po osobní schůzce s panem Štorkem jste nenechala záležitost jen tak ležet, ale podnikla jste další kroky.

Pan Štork mi asi týden na to volal a asi třikrát se mě ptal, zda chci opravdu těch 12 tis. Kč vybrat, načeš jsem mu odpověděla, že nechci, že už jsem mu to několikrát řekla. Byla jsem opět v České pojišťovně a opět mi řekli, že tam nic není. Pan Štork na to řekl, že musím přes něj, on je můj lékař na finance, a tak musím přes něj. Odpověděla jsem mu, že bych si svůj produkt docela ráda hlídala sama.

Následně jsem po dohodě s mým novým finančním poradcem napsala předžalobní výzvu k náhradě škody do společnosti OVB, která se mi po více než měsíci ozvala, že záležitost řeší a že se mi neprodleně ozvou. To bylo v září. Napsali mi až koncem listopadu zamítavý dopis.

Vaše stížnost se týká jen investičního životního pojištění, které vůbec nesplňuje vaše požadavky.

Přesně tak. Jedná se jenom o tento produkt, který jsem zkoušela zrušit už na jaře a povedlo se mi to až na podzim. Jako náhradu škody žádám dvě roční splátky, které měly podle pana Štorka na produktu být. A nejsou.

Penzijní připojištění jsem sice momentálně pozastavila, rušit ho ale nebudu. A Conseq Classic také rušit nehodlám a tady mi škoda nevznikla, protože toto byl jednorázový vklad, který splnil mé požadavky. Sice je fond ve ztrátě, ale to je v dnešní době v pořádku. S touto možností jsem počítala.

Plánujete další kroky?

Stále očekávám nějaké vyjádření od OVB – ať už záporné, že si stojí za svým finančním poradcem panem Štorkem, a nebo uznají, že jeho doporučení bylo špatné.

Budete podávat stížnost i České národní bance?

Zatím jsem nic takového neudělala, ale mám to v plánu. Chci, aby se lidé o tom dozvěděli, aby si dávali pozor na své finance. A rozhodně to chci nějakým způsobem dořešit – ať už kladně, nebo záporně. Nechci to hodit za hlavu a nechat vyšumět.

Co byste doporučila klientům, kteří se možná teď ještě ani necítí být poškozeni „finančním poradcem“?

Pokud vám někdo dává nějaký produkt, nechte si vysvětlit všechno a najděte si o tom i něco na internetu.

Nyní máte nového finančního poradce. Tomu důvěřujete?

Zatím ano. Snažím se. Je to trochu těžší. Asi k tomu ale i jinak přistupuji. Můžu mu věřit, protože se budu víc ptát, budu opatrnější a rozhodně si budu produkty mnohem víc prověřovat, než jsem to dělala doteď.

Asi už bude těžší vytáhnout ze mě peníze.

Děkuji za rozhovor.

Zdůvodnění zamítnutí žádosti o náhradu škody ze strany OVB Allfinanz:

  • z podkladů, kt máme k dispozici, vyplývá, že jste byla standardním způsobem seznámena s pojistnými produkty i se smluvními podmínkami, které se k nim vázaly,
  • při zhodnocenení vašich finančních prostředků bylo zjištěno, že jste schopna zajistit úhrady 500 Kč/měs. a 30 tis. Kč jednorázově
  • poradce na základě zjištěných skutečností navrhl jednorázovou investici ve výši 10 tis. Kč, penzijní připojištění ve výši 200 Kč/měs. a roční životní pojištění ve výši 12 tis. Kč, u kterého jste byla upozorněna, že i přesto, že jste studující, můžete díky tomuto produktu snižovat daňový základ, protože si brigádně přivyděláváte a máte tudíž měsíční příjem; tuto skutečnost jste pozitivně hodnotila a na příslušný produkt jste přistoupila
  • současně jste byla upozorněna, že vybírat finanční prostředky je možné vybírat až od 3. roku trvání smlouvy (tj. vyjma prvních 2 let existence smlouvy), jak je uvedeno i v pojistných podmínkách
  • smlouvy jste na základě shora uvedeného zcela dobrovolně podepsala
  • produkt, který máte uzavřený přes OVB Allfinanz u České pojišťovny, má speciální podmínky, z nichž plynou velmi výrazné výhody, jako je např. mimořádný výběr; o této skutečnosti vás poradce řádně informoval; tento produkt je produktem vytvořeným přímo pro OVB, proto vám nemohla být informace o možnosti mimořádného výběru poskytnuta na standardníc pobočkách České pojišťovny
  • následné kroky jste prováděla z vlastní vůle bez konzultace s poradcem, který se vás snažil marně kontaktovat, jedná se tedy o vaše rozhodnutí, nikoli o pochybení poradce

Je nám opravdu velice líto, že máte ze spolupráce s naším poradcem pocit, že vám nebyly poskytnuty stoprocentní služby, jak popisujete ve své stížnosti. Z podkladů, které máme k dispozici, však nebyla orávněnost vašeho požadavku na úhradu nebo kompenzaci jakékoli újmy prokázána.

Zkrácený a místy upravený výtah z odpovědi OVB klientce ze dne 20. listopadu 2009.

Loading

Vstoupit do diskuze 138 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • vvvfv

    2 listopadu, 2010

    to je děs, ani jsem ten rozhovor nedočetl.. si tu nějaká slečna stěžuje, ale ve skutečnosti je neschopná si přečíst pojistné podmínky a seznámit se s důležitými skutečnostmi

    Odpovědět

  • Company Management

    11 února, 2010

    http://company-management.eu/news/detail/24/
    Novinky – Veřejná žádost společnosti o vysvětlení nedávného postupu České národní banky
    Tuto novinku publikoval Company Management dne 10.02.2010 (zpět na přehled)
    V nedávné době proběhla ve veřejných sdělovacích prostředcích zpráva o tom, že společnost Company Management Limited poskytuje služby občanům, a to bez „licence k poskytování investičních ani jiných služeb na finančním trhu“, přičemž tyto zprávy měly svůj podklad v tiskovém sdělení České národní banky ze dne 8. 2. 2010. Česká národní banka však ve svém prohlášení neuvedla, jaká konkrétní ustanovení zákona nebo dalších závazných pravidel obchodního styku měla být společností porušena, aby mohla být veřejnost tímto způsobem varována.
    Společnost je nucena touto cestou na svou obranu veřejně vyzvat Českou národní banku, aby zveřejnila důvod nebo příčinu svého postupu v této věci, s uvedením konkrétní zákonem předepsané povinnosti, kterou měla nebo mohla naše společnost porušit.
    Společnost se cítí být jednáním ČNB poškozena a považuje i ve vztahu k budoucnosti za nezbytné vyjasnit, zda je ČNB oprávněna bez dalšího vysvětlení pseudoseriózními zprávami poškozovat podnikatelské subjekty v České republice. Domníváme se, že se jedná o nebezpečný precedent, kdy se ČNB bez uvedení nebo zjištění jakéhokoliv relevantního podezření na porušení zákona a bez jakékoli kontroly, rozhodne formou obdobných tiskových sdělení poškozovat dobré jméno podnikatelů v České republice.

    Odpovědět

  • Jiří Prášil

    8 února, 2010

    Dívali jste se na zprávy. Dokonce je firma označená jako letadlo. Asi tady společnost dlouho nebude, znám mnoho špatných společnosti, které mají pochybné systémy. ČNB bude mít ještě hodně práce. IFP společnost je taky na mušce a ne jenom ona. Hold na každého dojde.

    Odpovědět

  • Miky

    8 února, 2010

    Copak copak se děje s IFP? Že by už i na ně došlo? 🙂

    Odpovědět

  • Jiří Prášil

    9 února, 2010

    Ano, ČNB ji už prověřuje. Navíc se chystají další stížnosti. Společnost a její zprostředkovatele hrubě porušují zákony spojené s touto činností. Není to jediná společnost, která pracuje na bázi lži a podrazů.Největší skandál, ale vznikne u jedné z největších zprostředkovatelských společností v ČR.Bude to opravdu skandál roku.Díky korupce a tutlání se skandál stále oddaloval. Podle informací které jsem získal, by se měl problém vyřešit už v roce 2010 snad ještě před důchodovou reformou. Nejmenuji společnost, protože jdou tvrdě po lidech , kteří vědí více než by měli.

    Odpovědět

  • jarda

    9 února, 2010

    Žeby došlo už i na tu anorektickou „bordelmamu“ ? Konečně…, podvedení a okradení čekají na odškodnění už dlouho.

    Odpovědět

  • Jiří Prášil

    10 února, 2010

    Stále víc společností, staví byznys na IŽP. Dokonce vymýšlejí různé způsoby jak nevracet provize při zrušení smlouvy. Stačí když klient podepíše jejich upravenou smlouvu a vše hradí klient. V některých společnostech zprostředkovatelé si musejí sjednat povinně IŽP, jinak by pro firmu nemohli dělat. To raději nebudu mluvit o extrémně drahých investicích kdy klienti platí navíc poplatky, které s investicí nemají absolutně nic společného. Co mě u některých společnosti pobavilo, bylo to, že zprostředkovatel vrací při zrušení produktů více peněz než sám dostal formou provize. Opravdu se nestačím divit tomu co se v ČR děje a nebudu raději psát o podvodech, které odrovnávají jak klienty, tak zprostředkovatele.

    Odpovědět

  • jarda

    9 února, 2010

    No nevím, jdeme řešit síť borelů, třaba i http://www.pensionhotel.sk/hotel-velke-bilovice-hotelakademie-cesko-hotely-a00121114.html
    Více v trestněprávním konání, jak jinak ?

    Odpovědět

  • Company Management

    11 února, 2010

    http://company-management.eu/news/detail/23/
    Novinky – Reakce na tiskovou zprávu České národní banky ze dne 8.2.2010.
    Tuto novinku publikoval Company Management dne 09.02.2010 (zpět na přehled)
    Vyjádření k zprávě České národní banky a na ní navazujících zpráv poskytovaných sdělovacími prostředky.
    Společnost Company Management Limited se důrazně ohrazuje proti zprávě České národní banky a na ni navazujících zpráv poskytovaných sdělovacími prostředky (TV NOVA, MF Dnes, Právo), v níž je označena jako subjekt poskytující služby na finančním trhu, na které údajně nemá povolení, nebo dokonce uskutečňuje „nelegální aktivity“.
    V tomto smyslu je nutno upřesnit, že naše společnost poskytuje své služby plně v souladu se zákonem. Komerční nabídka půjček, úvěrů nebo obdobných finančních instrumentů rozhodně nepodléhá povolení nebo registraci České národní banky.
    Pokud jde o údajné zprostředkovávání pojištění naší společností, tak uvádíme, že společnost nezprostředkovává uzavírání pojistných smluv, kdy tuto činnost v souladu se zákonem uskutečňujeme prostřednictvím osob, které jsou zapsány v registru České národní banky vedeném dle § 12 zák. č. 38/2004 Sb., o pojišťovacích zprostředkovatelích a likvidátorech pojistných událostí.
    Společnosti není známo, jakou jinou licenci na poskytování investičních nebo jiných služeb na finančním trhu má ve své zprávě zástupce České národní banky na mysli, nicméně je za všech okolností připravena dostát svým zákonným povinnostem a takovou licenci si pro svou podnikatelskou činnost obstarat. V současné době za platného právního řádu však žádná další licence, povolení nebo jiná zákonná podmínka pro danou podnikatelskou činnost naší společnosti neexistuje, čehož si je zjevně vědoma i ČNB, když ve své zprávě žádnou konkrétní licenci neuvádí.
    My všichni z Company Management Limited se cítíme být dotčeni na dobré pověsti a máme za to, že podobná nekonkrétní a zavádějící prohlášení zástupců orgánu státní správy mohou způsobit škody nejen naší společnosti, ale i našim klientům. Je nepochopitelné, že Česká národní banka je bez předchozího ověření skutečného stavu věci a případného vysvětlení z naší strany ochotna poskytovat podobné poškozující informace. Zarážející je, že ČNB tímto způsobem nevaruje před jinými „obchodníky“, kteří zcela nekontrolovaně poskytují občanům úvěry a půjčky spojené s extrémně vysokými až lichvářskými smluvními úroky nebo nepřiměřeným způsobem takovýto závazek zajišťují.

    Odpovědět

  • Cekatel

    8 října, 2010

    Tak už se to celé rýsuje …
    Stačí se podívat na :
    http://www.astra-invest.nazory.cz
    Jsou to neoficiální stránky majoritního vlastníka Company management – Astra Invest v čele s p. Karel Šimko
    Proste paráááda … 🙁

    Odpovědět

  • NalimFin

    5 ledna, 2010

    Vysoko si vážim myslenie slečny Peterovej.Bolo by na škodu na investovanie zanevrieť.Veď keď som nespokojný s jednou reštauráciou,neprestanem navštevovať iné.
    Peniažky nechať na seba pracovať a nie ich krátkodobím uspokojením sa premrhať je to najdôležitejšie a úctyhodné,keď tak slečna myslí.Čo mi v príspevkoch vadí je to,že každý tam hodí svoju múdrosť-skúsenosť.V príspevkoch postrádam rozumnú radu slečne.
    NalimFin@seznam.cz

    Odpovědět

  • Jiří Prášil

    3 ledna, 2010

    Tady je další zajímavý odkaz.
    http://investments.astrainvest.eu/?k=19&p=4&v=d&c=20&t=DESC&r=pridano&z=8

    Odpovědět

  • Odstraněn spam

    31 prosince, 2009

    Odstraněn spam

    Odpovědět

  • Jiří Prášil

    2 ledna, 2010

    http://www.rozhlas.cz/zpravy/domaciekonomika/_zprava/674514

    Odpovědět

  • Jiří Prášil

    2 ledna, 2010

    Na českém trhu se objevila firma, která zřejmě nelegálně vybírá vklady. Na nabídku společnosti Astra Invest, která nabízí neúměrně vysoké zhodnocení vkladů, upozornilo dnešní vydání deníku E15.
    Společnost registrovaná v Británii láká údajně drobné investory na zhodnocení úspor až o 200 procent během jednoho roku a jako ručení za vklad nabízí do zástavy drahé kameny. Kolik lidí se na nabídku firmy nachytalo, zatím nebylo možné zjistit.
    Audio
    Mluvčí ČNB Marek Petruš ve Světě o jedné hovořil o podnětu na Astra Invest
    DOWNLOAD (STÁHNOUT)Dozor nad finančními společnostmi vykonává centrální banka, její mluvčí Marek Petruš Českému rozhlasu řekl, že o tomto konkrétním případu této konkrétní společnosti se dozvěděli na základě veřejného podání v těchto dnech. „Celou záležitost musíme podrobně prozkoumat. Na první pohled my nemůžeme jen tak narychlo říci, jaký případný delikt by společnost mohla nebo nemohla spáchat.“
    „Můžeme samozřejmě činit jen to, co nám umožňuje a přikazuje zákon. Není vyloučeno, že situaci posoudíme jako takovou, že nejsme místem, které by se tím mělo zabývat a věc bude muset posoudit například policie.“
    V případě, že bychom seznali, že existuje důvodné podezření, že nějaký subjekt, ať už jakýkoli, neoprávněně vybírá vklady, můžeme podat trestní oznámení,“ připomněl Petruš.

    Odpovědět

  • Jiří Prášil

    3 ledna, 2010

    Tady je taky zajímavý odkaz.
    http://investments.astrainvest.eu/?k=19&p=4&v=d&c=20&t=DESC&r=pridano&z=8

    Odpovědět

  • Jana Šiklová

    25 prosince, 2009

    Děkuji firmě Company Management za příjemně prožité vánoce.
    Dostala jsem se do obtížné situace, uvalili mi exekuci na dům a veškerý majetek. Naštěstí díky milým lidem z Company Management http://company-management.eu/nabidka/ jsem si krátkodobě půjčila 20 000 EUR, dluhy jsem splatila. Jen díky Company MAnagement jsem stihla napéct pečivo, koupit dárky pro moje děti a oslavit vánoční svátky v pohodě a bez dluhů.
    Je to velmi jednoduché, půjčíte si a zároveň investujete trochu peněz na vysoký úrok, investované peníze vám splátí splátky půjčky a vy nic splácet nemusíte.
    Je to naprostá novinka, v Irsku je to už běžné a brzo to bude běžné všude ve světě. Půjčíte si a splácet nemusíte. Buďte mezi prvními, kdo vyzkouší tuhle novinku na trhu. čím více si půjčíte, tím víc vyděláte, tak to prostě je. Z pohodlí domova vyplníte formulář na internetu a Silvestra už můžete slavit bez obav a dluhů s plnou kapsou peněz !! Krásné prožití vánočních svátků přeje Jana Šiklová

    Odpovědět

  • Jiří

    27 prosince, 2009

    Děkuji, budu okamžitě informovat ČNB.

    Odpovědět

  • typický občan ČR

    9 ledna, 2010

    A co z toho budete mít?

    Odpovědět

  • Jiří

    10 ledna, 2010

    Tak ČNB to už prověřuje, jde o to, že se v ČR začínají rozjíždět různé společnosti, které nabírají drobné investory a připisují extrémně vysoké zisky. Otázkou je, jak dlouho to vydrží.Ve skutečnosti to mají tak ošetřené, že ČNB nenadělá nic dokud se něco nestane. Pujčit si peníze na 20 let a doufat, že společnost nezkrachuje nebo nevytuneluje je opravdu strašný pocit.

    Odpovědět

  • typický občan ČR

    12 ledna, 2010

    Máte nějaké bližší informace k dané společnosti?(mimo těch co jsou na jejich webovkách)

    Odpovědět

  • užtohonechte

    5 února, 2010

    nevím,proč záměrně šíříte takovou nepravdu.Company management žádné půjčky nevyplatila.

    Odpovědět

  • Nibor

    30 prosince, 2009

    Woooooooooow, tak to velka gratulace, pani Siklova…:D

    Odpovědět

  • Marek Etzler

    22 prosince, 2009

    L. Štork se mi staral o mé finance věru dobře, než onemocněl tou záhadnou nemocí. Od té doby jsem o něm neslyšel, nebere mi telefon, až nyní o něm čtu v tomto článku.
    Doporučil mne k němu kamarád, abych využil jeho služeb, je prý velmi kvalitní a schopný.
    Představil se mi jako doktor Štork. Vyprávěl mi o svých studiích medicíny a jak musel přestat s chirurgií kvůli nějakým problémům s očima, prý něco dědičného, co nechtěl upřesnit. Tak mi vysvětlil, jak se stal doktorem mých financí. A léčil opravdu dobře. Sice zprvu došlo k menším ztrátám, ale poradil mi investovat do dlouhodobých produktů, na 30 a 40 let, již se těším na důchod, až na stará kolena shrábnu ty bonusy a vysoké zhodnocení, garantované mým lékařem Štorkem.

    Odpovědět

  • Docent Mudr. Zbyněk, Csc.

    26 prosince, 2009

    Znám Štorka osobně. Má s odřenýma ušima výuční list. Umí mluvit, ale financím vůbec nerozumí.Neměl ho to kdo naučit. Pořád věří, že investičko jsou investice. Pral by se za jeho výhodnost, minimálně tisíce měsíce. Umí prodávat, prodal by kde co. Proto je v OVB. Jinde by už dávno skončil.

    Odpovědět

  • Jiří

    27 prosince, 2009

    Neustále se píše že Štork je černá ovce, ale to že se nekalé praktiky dějí i u jiných zprostředkovatelů nikoho nezajímá. IŽP na extrémně vysoké pojistné, prodávají se produkty jako rohlíky a co se týče etiky ta je zachována opravdu v malé míře. Nejhorší je, že se to vůbec neřeší. Štork může dělat i v ZFP tam by se hodil a jeho prodejní schopnosti by tady určitě uplatnil. Nebo by to mohl zkusit IFP, ta je v tomto směru pro jmenovaného pána ještě vhodnější, zde totiž nemusí mít žádné znalosti stačí najit hlupáky, kteří se připojí do pochybného systému. Společnosti by se nad svými lidmi měli zamyslet a takové ty kecy, že společnost o tom neví, je ubohá výmluva. Každá společnost by měla mít kontrolní systém. Společnosti tloukají zprostředkovatelům do hlavy, že jsou to finanční poradci, bohužel finančním poradcům nešahají ani po kotníky.

    Odpovědět

  • pacient

    29 prosince, 2009

    Horší by bylo, kdyby Štork byl opravdu doktorem! I když všichni víme, že na to nemá ani omylem.
    Představte si, že by mu v „dobré víře“ umírali pacienti. Jak by to vysvětloval sám sobě nebo pozůstalým? Smutný je, že v nemocnici OVB by na nějaký vysvětlení určitě přišli.

    Odpovědět

  • Funebrák

    29 prosince, 2009

    Jestli je Štork,Křen,Najman a další střelci „doktorem“, tak to maximálně Mengele který své oběti mučil a také měl plnou hubu demagogií jak je přínosem pro vědu a medicínu!
    jestli je Štork doktorem, tak OVB je márnice v Bangladéši..

    Odpovědět

  • přátelé

    1 ledna, 2010

    Pane Štorku,přejeme vám do nového roku 2010 co nevíce pokory, práci na sobě, vzdělávání, pochopení informací z finančního trhu, jejich zpracovávání ve prospěch klientů, abyste už nikomu neuškodil a aby se nikdo nemusel v OVB za vaši práci a vašeho ředitele Křena stydět. Totéž přejeme i jemu.

    Odpovědět

  • Fcukyou

    1 ledna, 2010

    Ser.u na Vás, co je mi do Vás! Nejsem blbej.jde o prachy a nic jiného, jestli je ovb letadlo nebo levl je mi u prd.ele, já chci rychle udělat prachy který s výučákem za celý život nemám šanc utrhnout a je mi jedno jestli se vám to líbí nebo ne. Prachy sou prachy a to je to o co de.
    Štork & spol

    Odpovědět

  • kámoš

    11 ledna, 2010

    OVB je na dně, začíná od nuly. Proto odpočítávání na konci roku. Změny k lepšímu budou jen co to Křen a další podvodníci zabalí.

    Odpovědět

  • Budoucí paní Houseová

    12 března, 2010

    Jo, jo. Je to takový dobroděj jako Dr House. Jen ještě neumí „na place „to, co můj poklad Gregory . 🙂

    Odpovědět

  • Libor Nesnídal

    21 prosince, 2009

    an Štork je velmi erudovaný odborník, patří mezi nejlepší finanční poradce, jaké jsem kdy poznal. Má velký přehled o produktech a vždy upřednostňuje zájmy klienta před těmi svými.
    Ale jak se říká, pro dobrotu na žebrotu, že. Jelikož nešel jen po zisku, jako ostatní kolegové, vyštípali ho napřed z OVB a ted na něj zase závistivci hází špínu.
    Pane Štorku, jste jednička, přejeme vám pevné nervy a krásné vánoční svátky. Přejeme hodně úspěchů v nadcházejícím roce. Libor Nesnídal

    Odpovědět

  • Klára Samková

    21 prosince, 2009

    Také jsem s panem Štorkem spokojená. Moc mi pomohl. Je to profesionál, takových je bohužel málo. Dokáže výborně jednat s lidmi, ostatní by se od něj měli učit, místo té špinavé kampaně proti němu !

    Odpovědět

  • Svěrkoš Zbyněk

    21 prosince, 2009

    LŠ neznám, nikdy jsem ho neviděl, mně nijak neuškodil, ani nepomohl, tedy nemám důvod kohokoliv hodnotit negativně apriori či závidět, ale pokud někdo naseká u jednoho klienta vícero IŽP primárně na řešení investic v objemu tisíců až desetitisíců pravidelných vkladů, tak to jste opravdu ještě neprozřel (asi podobně jako vy, bohužel).
    To je pak buď novic s vymytou hlavou, který ještě neví – anebo už ví, a pak je to tedy pěkné kvítko.Že nešel po zisku – tím co sjednával ?? Jste pak dost mimo (neberte to zle)… Umění obchodních dovedností vyvolat u lidí dojem, že jsem klasa ještě neznačí, že klasa v podstatě opravdu jsem….

    Odpovědět

  • Marek z OVB

    22 prosince, 2009

    Pane Nesnídale, vy jste nesnídal co? :o))))))))))))))))))))))))))))))) Nic zábavnějšího jsem k Lukášovi nečetl. BRAVO! Taky Veselé Vánoce a ať je pořád legrace.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    22 prosince, 2009

    Jemu žebrota nehrozí:-)

    Odpovědět

  • tom

    28 prosince, 2009

    Co to je za cíleně lživý žvást?? Každý z oboru ví, že příjem 400.000,- Kč/měsíčně za klientskou práci legální(etickou) cestou získat nejde!!! Pokdu je ovšem řeč o finančním poradenství…

    Odpovědět

  • radik

    20 prosince, 2009

    Aj keď Štorka nepoznám osobne a v rámci OVB je považovaný za hrdinu, reálne aj v iných firmách sú takýto srandisti – napr. do Fincentra na Slovensku sa dostala taká pakáž z ovb a pg, že o 2 roky bude stornovanosť ako sviňa, berú totiž každého, či je dobrý alebo zlý, či niečo vie alebo je dutý ako tágo, navyše tí ľudia okrem ižp nevedia nič robiť iné…

    Odpovědět

  • David

    18 prosince, 2009

    Přečetl jsem si článek velmi pozorně a je mi naprosto jasné kde se stala chyba, mladá slečna slepě důvěřovala, málo ověřovala a hlavně se vůbec neptala, pak podepsala kupu dokumentů a následně se chtěla zbavit odpovědnosti a hodit jí na někoho jiného … Vy kteří tu nadáváte, chápu Vás, taky se mi nelíbí když poradci neinformují úplně, ale v tomhle případě jste vedle, slečnu bych zbavil svéprávnosti ať se nedostane do průseru někdy v budoucnu ještě horšího.

    Odpovědět

  • Pat a Mat

    17 prosince, 2009

    Zdar přítomní,jak jste si možná všimli,tak fin.poradenství ala jinak už tak moc nefunguje,i když všude pumpují IŽP. Teď se museli rekvalifikovat na malování bytů. Cha.cha,cha…

    Odpovědět

  • Barcelona

    17 prosince, 2009

    Jste trochu mimo – toto je OVB, kdežto krotitelé dluhů vedou Partners..příště více štěstí..

    Odpovědět

  • david

    23 prosince, 2009

    PARTNERS NEBO OVB, JE TO JEDNO, OBOJÍ JE STEJNÉ

    Odpovědět

  • Michael Jindra

    23 prosince, 2009

    odborník se pozná hned 🙂
    caps lock vaši odbornost jen potvrzuje…

    Odpovědět

  • Yetty

    2 února, 2010

    Ano, to je jasný. Však Komerční banka a McDonald’s je taky jedno a to samé ne? 🙂

    Odpovědět

  • Miloslav Šimek

    17 prosince, 2009

    novelizace trestního zákoníku, který bude pamatovat i na tyhle „zlatokopy“. Možná mu to projde 3x, 10x, ale jednou, dříve nebo později, narazí na klienta s dobrým právníkem v zádech a ten mu to pak spočítá. Tím bude o jednoho rádoby zprostředkovatele-poradce míň. Podmínkou je samozřejmě fin. trest + zákaz činnosti!!!

    Odpovědět

  • Svěrkoš Zbyněk

    17 prosince, 2009

    no jo, jenže než k tonmuhle dojde, tak 100 dalších korektních má u takových klientů z principu zavřené dveře a je na ně puštěn pes, protože další podvodník přes práh nesmí …

    Odpovědět

  • Miloslav Šimek

    17 prosince, 2009

    Bohužel, taková je dnešní společnost…

    Odpovědět

  • jarda

    17 prosince, 2009

    Ono uz to bezi, a je to prijemny vanocni darek pro podvedene a okradene jednou nevzdelanou slibotechnickou partiou, prisla mi prijemna zprava z PZ SR o obnoveni stihania evidentnych „zlocincov“…

    Odpovědět

  • nebudu se podepisovat jako vetsina

    17 prosince, 2009

    zase kupa zbytecnych nesmyslu, zvlast kdyz z produktu ceske pojistovny jde mimoradnym vyberem po 2 letech vybrat temer vsechny vlozene penize…samozdrejme mimo rizikove casti….des tohle uz

    Odpovědět

  • Radek

    17 prosince, 2009

    Jistě, téměř všechny – kromě těch, co byly použity na provize…

    Odpovědět

  • Hynek

    17 prosince, 2009

    To myslíte vážně? Mluvíte o stejné ČP, která je známá svým proklientským přístupem? 🙂

    Odpovědět

  • Štěpán Račanský

    19 prosince, 2009

    Kdyby takový produkt na našem trhu existoval, tak by to byl defakto tunel.

    Odpovědět

  • nebudu se podepisovat jako vetsina

    24 prosince, 2009

    takze to nevite….to je fajn, kdyz tu komentujou neco lidi, kteri o tom nic nevedi!!!

    Odpovědět

  • Eva

    17 prosince, 2009

    S panem Štorkem mám stejnou zkušenost, potkala jsem se s ním cca před 7-8 lety, coby čerstvě dostudovaná a čerstvě zaměstnaná, bez závazků, s cílem naspořit něco na koupi bytu a hádejte copak mi doporučil??? No přece IŽP! Naštěstí jsem včas pochopila a po půl roce ho zrušila, bylo na 500,- tak to zas tak nebolelo.
    Divím se, že člověk s jeho pověstí ještě stále najde zákazníky, kteří mu důvěřují.

    Odpovědět

  • Pavel

    8 února, 2010

    ..s 500,-Kč si koupíte byt možná v příštím životě 🙂 raději se zaměřte na to jak všechno neprojíst a nepropít nebo si raději najděte bohatého sponzora, který Vám to všechno koupí!
    A své chyby hledejte u sebe a ne všude kolem!
    S pozdravem,Pavel.

    Odpovědět

  • like.n0.other

    17 prosince, 2009

    zdravim kolegy, narazil jsem u jednoho klienta na nejakou predbeznou nabidku pojisteni – je to od ZFP a jmenuje se to Zivot. Prisel uz nekdo z vas s timto produktem do styku? Zajimalo by me, zda je to pouze nejaka mutace/prejmenovany klasicky produkt kooperativy nebo zda jde o nejaky na miru staveny produkt, popr. jake ma parametry. Na webu jsem o tom zatim nic nenasel

    Odpovědět

  • Pavel

    17 prosince, 2009

    Není náhodou ZFP Život od Aegonu ?

    Odpovědět

  • like.n0.other

    17 prosince, 2009

    ten znam, ale klient mluvil o kooperative – bud se spletl, nebo maji nejaky novy produkt pres kooperativu. To je to co me zajima

    Odpovědět

  • Hynek

    17 prosince, 2009

    Život je jak od Aegonu, tak Kooperativy, tak ING tak ČP. Jde o tzv. životní pojištění, kde se klient kryje na rizika. Pak je tzv. PDU „ZFP Důchod“ (další IŽP) kde si klient spoří na důchod a využívá daňový odpočet. V praxi to vypadá že má klient 2 IŽP jedno na zajištění „ŽIVOT“ a druhé na spoření „DUCHOD“

    Odpovědět

  • Moah

    23 prosince, 2009

    Což mi přijde vzhledem k poplatkům značně nevhodné..

    Odpovědět

  • Musím anonymě

    19 prosince, 2009

    ZFP Život od KOOP je 5BN.
    Je to 4BN, ale ZFP tam má nějaký fond na mimořádné pojistné s garancí výnosu 2,4% a možná bezpoplatku.

    Odpovědět

  • like.n0.other

    21 prosince, 2009

    ten fond ma i defaultni 4bn a 6bn…ale dekuji za info, tuhle nabidku nemam problem shodit 😉

    Odpovědět

  • Jiří

    24 prosince, 2009

    Jsou to klasické IŽP u konkurence najdete mnohem výhodnější. ZFP má i ČSOB život, rizika jsou ještě dražší než kdy dříve. Všechny tyto produkty jsou předražené a ani jeden není vhodný na investici. Provizní nákladovost je opravdu vysoká a myslím, že se nevyužívá mimořádné pojistné, které je mnohem levnější než běžné. Klientům se uzavírá Život na pokrytí rizik a důchodové na investici, tím se klientům uzavírají dva IŽP což je neodborné. Kdyby raději nabízely život na pokrytí a v tom samém produktu využívali mimořádné pojistné na ten jejích důchod, udělaly by lépe. Ušetřili by na poplatcích neskutečné peníze, ale tady nejde o to aby se klientům ušetřilo, ale aby se těžilo na provizích a to je hlavní problém MLM, který je postavený na bodech a podobně. Tím klienti platí zbytečně více, ale o tom bylo nespočet debat. Veselé vánoce.
    Jediný IŽP který ujde je Aegon život, který je ovšem horší než u konkurence ( Partners )

    Odpovědět

  • Kuba

    18 února, 2010

    Zajímalo by mě jak může být ZFP život drahší než u Partners? Když firma ZFP dělý v ČR největší počet smluv a tudíž má lepší podmínky… S finančních poradců jsem si vybíral velmi dlouho a všechny jejich nabídky si důkladně propočítal a zajímavé bylo že od ZFP mě to vyšlo nejlevněji a ještě jsem dostal provize. I když to vyšlo třeba o 20Kč levněji na určitou položku, ale vyšlo + provize….

    Odpovědět

  • Analytik

    18 února, 2010

    U ZFP není třeba umět počítat, tam se prodávají produkty. Nevědí ani jak počítat, nevíte ani vy.

    Odpovědět

  • darimor

    28 dubna, 2010

    Nesuď a snaž se poslouchat,většinou si provize každý nechá pro sebe,tady mi je nabídli a ještě poučili o dalších možnostech – to dělá ještě kdo?

    Odpovědět

  • Ajven

    29 dubna, 2010

    Ale v klidu „kolego“ určitě máte přehled o všech pojistných produktech a propočítal jste si výnos nejen ten okamžitý, ale celkový. Co je provize např. 15000 oproti výplatě při dožití vyšší o 200.000,-. To jste si „vydělal“.

    Odpovědět

  • Anonym

    28 dubna, 2010

    …“drahší…“
    …“firma ZFP dělý…“
    Další primitiv ze ZFP ?

    Odpovědět

  • Dnes

    17 prosince, 2009

    Občas sleduji tyto stránky a hlavně díky zkušenostem s podvodnou firmou Eurofinancial a AXA jsem bohužel toho názoru, že téměř neexistuje poctivý poradce. Základní pravidlem má být zájem klienta, ať je jakkoliv majetný. Tahle republika by mohla finanční chytráky i vyvážet. Ale něco vyrobit už nikdo neumí. Kde byl např. mistr Janota celou dobu? A dnes to odnesou zase lidi, on za nic nemůže.

    Odpovědět

  • Svěrkoš Zbyněk

    17 prosince, 2009

    Dovolil bych si Vás částečně korigovat. To, co říkáte je samozřejmě žádoucí (zájem klienta). Nicméně důležitá věc – pokud jste schopen si připustit, že finanční poradce je profese jako mnoho jiných, tak jednoduše nemůžete jen tak pomíjet fakt, že poradce musí mít z čeho ten kontakt ufinancovat a to i v oblasti následného servisu. Plus dokonce i poradce chce budovat nějakou svou exitenci a majetnost, ne se jen točit na nule – co vydělá, to projezdí, provolá, stráví čas řešením a nebude ziskový. O ničem, nelze. To si fakt myslíte, že lze fungovat za „děkuji pěkně“ ?
    Je to obchod a to je záležitost minimálně dvoustranná.Tedy vy chcete být logicky maximálně spokojen, ale co za to jste ochoten poskytnout jako protihodnotu ? Platit – to nemajetní klienti nechtějí. Revanšovat se poradci formou co nejvíce doporučení, zmínit se sám o něm před svým okolím (ne proto, že to po vás poradce chce, ale proto, že si vy myslíte, že to stojí za to – rovněž mizerný zájem lidí k takovému přístupu, já jsem řekněme spokojen, ale přece nenehcám otravovat někoho jiného – těžko to chápat, ale je to tak. Paradoxně když vám někde donesou studený guláš a teplé pivo, tak to vytroubíme kde můžeme a nemáme s tím problém ….)
    Pak zbývají jen možnosti – bud vás komplet pošle pryč hned anebo si často vypomůže nepříliš příznivým produktem. Jak z toho ven ? To nikdo neumí říct. Já taky ne. Jedině asi hodně dlouhodobým vývojem. Majetní vědí, že zadarmo nic dlouhodobě nelze mít, nemajetní furt čekají, že se někdo dobře postará a zadarmo … Nemajetní mívají často pocit, že poradce vlastně může být rád, že mu dávají šanci s nimi komunikovat a toho by si měl přece vážit. To je všechno pěkné, ale toho se poradce a jeho rodina nenají … Dokud toto lidi nepochopí, bude se lumpačit a gramotnost se nezlepší. Dávám tomu minimálně ještě generaci a dost možná i víc …

    Odpovědět

  • Re

    17 prosince, 2009

    V zásadě s Vámi souhlasím. Nepsal jsem o radách zadarmo. Spíš jsem nasr.. na EF a AXU a pobrečel jsem na cizím hrobě. Tam vyloženě lžou a podvádějí. Nač je IŽP pro osmnáctileté, nevýdělečně činné? Prý spoření a bude to povinné pro všechny ze zákona. Pak to odnášejí i Ti ostatní. Divím se, že tím nikdo nic moc nedělá, přesto, že tím mladí ztráceji důvěru v celý pojistný trh.

    Odpovědět

  • Svěrkoš Zbyněk

    17 prosince, 2009

    Chápu. Ale žijete v Česku roku skoro 2010. Nic moc lepšího odpovědět neumím. Platí, že když není žalobce, není soudce. Jenže i když soudce mohl soudit a měl odejmout licenci, tak to skončilo klasicky po česku … takže žalobce pak už ani nemá chuť se domáhat čehokoliv…
    Co se týče AXA – sice rozumím, že v podstatě je to mizerná rada, ale tady nejde o poradenství, AXA je jedna značka a má své produkty. Dělá pojistky, tak tedy prodává pojistky. To by si měl každý klient uvědomit, než překročí práh pobočky. Chtějme trochu i po lidech, aby víc používali selský rozum a ne jen furt tupě čekali, co jim kdo naservíruje, aby se nemuseli o nic starat a hlavně nikam chodit. Pak ať se nediví. Svět není ohromně spravedlivý. Někdy stačí se jen ptát a ptát. Problém naší země v branži poradenství je v tom, že v civilizovanější podobě by si ze zákona neměl jakýkoliv výhradní dealer jedné značky říkat finanční poradce …. Jenže binec je ve státě, tak proč by neměl být v poradenství …bohužel… Dluh atakuje rekordy (ale přece máme pořád daleko do Řecka, tak se tím uklidníme…), s takovou brzy investoři odmítnou emise dluhopisů a jsme jako stát v loji, ale stejně to furt bude volit takové kvantum tupců … Co pak chcete za lepší mantinely na hřiště zrovna v poradenství…?

    Odpovědět

  • SD ml

    18 prosince, 2009

    Velmi Vám děkuji za Vaše reakce. mají smysl ! přemýšlím o tom stejně – pokud se nezlepší finanční gramotnost lidí, budou si v očích klientů všichni poradci rovni… dobrý poradce nemá tedy morální motivaci být za dobrého, stačí mu finanční motivace (a bohužel jsme jen lidi)
    a je pravda, že největší ovce jsou vždycky lidé spodních sociálních vrstev, kteří ale poradenství podle mého potřebují jen okrajově. stejně jako si to myslím o tom, že si tito lidé koupí plazmu na splátky…(podle mne bez obojího mohou žít)
    pokud paní viz výše napsala, jak je na sebe hrdá, že si zrušila ižp za 500Kč od pana Štorka, já bych jí na to řekl něco jiného (a za rámeček by si to nedala)…
    právě ona by měla mít pojistku kdyby se jí něco stalo, protože pochybuji, že má železnou rezervu na půl roku žití, tedy např. 250.000Kč někde stranou
    Zákon nutně potřebuje změnu – jako poradce už nechci být zaměňován za prodejce.
    ale to je jiná…
    chtěl jsem jen poděkovat, protože jste mne potěšil.

    Odpovědět

  • Eva

    28 prosince, 2009

    Pane SD ml, reagoval jste na můj příspěvek, kde nebyly další podrobnosti. IŽP bylo pouze s pojištěním na smrt ve výši kolem 100 tis. Kč. Přesnou částku si už nepamatuji. Opravdu nevím k čemu potřebuje mladá holka bez závazků takovou pojistku.

    Odpovědět

  • PJ

    17 prosince, 2009

    Máte naprostou pravdu. Ovšem pokyny a tlaky „shora“ na poradce jsou jednoznačné:
    … „prodej, a nebo padej“ …
    Ti slušní poradci odcházejí a ti nejlepší prodejci „pokračují ve svém oboru“. Pak se nemůžete divit, že na ně občas narazíte.

    Odpovědět

  • Hynek

    17 prosince, 2009

    Naprostý souhlas a stotožnění se vším co jste napsal.

    Odpovědět

  • emigrant

    16 prosince, 2009

    me by ten pripad prisel uplne normalni kdyby tam nebylo jmeno toho poradce, takhle se chova 90% financnich poradcu, okecavaj a delaj chytry.

    Odpovědět

  • Evka L.

    23 ledna, 2010

    jojo, no to takhle mně učil můj BD dělat jen ty IZP a na co nejvíc a no a jednou prý že nejlepší je společnost A, za 14 dnů už to nebyla ona ale byla to společnost C a no a pak za měcíc společnost B….no asi tak podle toho kdo jim dá víc podpory či prachů, nevím už, už jsem tam „téměř skončila“ a mám zaměstnání protože fakt jsem se tam neuživila, ještě po mě vymáhají ne úplně nevýznamné částky za pronájem kanceláři, asi jim to budu muset nějak zaplatiti:-) dluhy dluhy:-)no jo, co se dá dělat:-) fakt to teda skvělé podnikání:-) obrat mně o vše a to že jsem těm nadřízeným vydělala nějaké větší prašulky, to ani nemluvě, určitě jo, ale asi si je můj BD nějak užije:-)ať si s nima třeba…….víte co…..no ale vymáhá a vymáhá a já nedám a nedám:-) to si radši za to zajdu na kosmetiku nebo tak než platit za něco kde už vlastně ani nebudu nebo být nehodlám mezi nimi:-) jak si to kdo vezme:-) NO udělat někdy GST a pak být sesazen za potupných podmínek a už níkdy nikoho nezajímalo kdy chci být a mohu být povýšena a co mám pro to udělat (jen pro představu: sesazení za měsíční výkon méně než 1000bj se skupinou – dle karierního plánu neslučitelné, nicméně přesto sesazena), odrazena, bez další motivace šáhla jsem po zaměstnání…..tak tak to je a bylo ……..

    Odpovědět

  • Moah

    16 prosince, 2009

    Musím říct, že ač pana Štorka nesnáším a vadí mi, že jej v tomto jeho firma podporuje, je článek jasnou snahou ovlivňovat veřejné mínění.. OVB je hlavní konkurent Fincentra a dá se tušit, proč se takový článek objevil zrovna na těchto strankách.
    Co se týče klientky, jak říká, že už od první schůzky něco podepisovala, měl jsem možnost to podepsat také – je to papír s osobními údaji a pod tím je odkaz na zákon o ochraně osobních údajů – 101/2000.
    Dále mi není jasné, proč paní smlouvu zrušila, když si právě zaplatila poplatky, stačilo to přerušit, pokud vím, je to všude na internetu.
    A co se týče paní v pojišťovně, že tam bude mít peníze až za 5-6 let, tak podala mylnou informaci, vždyť to souvisí právě s těmi poplatky a nějaké peníze se tam pro výběr začínají hromadit už po dvou letech. Docela se divím, že pod takovými články není aspoň nějaký komentář, který by dával věci na pravou míru.

    Odpovědět

  • Kolemjdoucí

    16 prosince, 2009

    Každý den se dívám na tyto stránky, abych věděl, co se nového dozvím na společnost OVB… A ejhle… ono je to tu zase 😀
    To že slečna podepsala, že se vším byla seznámena atd… je běžná věc u všech firem, nejen ve Finančnictví…
    Hlavně to, že se takto určitě pracuje i ve Fincentru už pisatele článku nezajímá nezajímá… A kdo ví, třeba bylo pro dotyčnou v době sjednání pojištění důležité, aby byla pojištěná na smrt atd… zkrátka spoustu dalších podnětů, proč na produkt odsouhalsila. Jinak dávat někomu životko, aby si vytvořil rezervu za dobu dvou let, popř. po ukončení VŠ, což předpokládám tak za 6 let od sepsání smluv asi nejmoudřejší není…

    Odpovědět

  • CHr.A

    16 prosince, 2009

    Je dobře, že se o tom tady píše. My zákazníci se dozvíme na co si dát pozor a jakou firmu. My jsme s manželem napsali stížnost na OVB na pana Krajíčka v říjnu. Nikdo neodpověděl. Jsem na mateřské dovolené s 2 dětma. Manžel nás chtěl zajistit. Nový finanční poradce nám vysvětlil,že dvě životní pojištění dětí po 1000,- Kč,- Junior je chyba. My v tom pojištění žádné nemáme. Děti to mají jenom na spoření. To jsme jim mohli spořit do stavebního spoření.To nemáme. Chtěli jsme vědět proč nemá manžel pojištění!? OVB neodpovídá a s panem Krajíčkem už nechceme nic mít.Co radíte dál? Napsat jenom na ČNB nebo máme ještě jinou možnost?

    Odpovědět

  • Ivana

    16 prosince, 2009

    Pokud je váš nový poradce schopný, pak nehledejte radu zde, ale poraďte se s ním. Nejhorší je právě situace kdy něco svěříte novému poradci a vzápětí to začnete řešit opět někde jinde.

    Odpovědět

  • Kolemjdoucí

    17 prosince, 2009

    Je to složité, ohledně podepsání smluv jste určitě podepsali Zjištění potřeb pro pojištění, jestliže tam je uvedené, že jste o žádné pojištění nestáli a vy jste to podepsali, ze společnosti OVB asi žádné pozitivní reakce čekat nemůžete. I určité IŽP může být vcelku vhodná alternitava pro spoření dítěti(zastávám názor, že je vhodné až 65 let a dítě ať se rozhodne samo, zda jej po 20 – 25 letech zruší, i když za nějakou dobu bude určitě platit za nové, nebo si ho v dospělosti upraví podle vlastních potřeb), ale to je na individuální posouzení každého. Momentálně je asi vhodnější pojistit dítě v hromadných pojistkách pro celou rodinu a pak zjistit, kolik chce klient spořit… a podle toho se rozhodnout. Stavební spoření při 1000,-kč/měs. po 6ti letech zrušit, částku zainvestovat dle rizikovosti klienta, a hlavně dle časového horizontu, a najít další vhodnou alternativu pro měsíční spoření. Každopádně rozhodně neuznávám postoje, že ŽP popř. IŽP jsou ty nejhorší možnosti na spoření, v mém případě se prostředky zhodnotily lépe než na stavebním spoření, ovšem počítám s tím, že první dva roky si pojišťovna ponechává, ale v poměru toho, že vyplatí 200000,-kč rodině v případě smrti mi 2 roky poplatků nezní jako hyenismus. Moje blbost, že jsem tak výhodně neumřel:)

    Odpovědět

  • Pavel

    17 prosince, 2009

    Dva roky poplatků za 200000,- mi zní neuvěřitelně hrozně

    Odpovědět

  • Kolemjdoucí

    17 prosince, 2009

    No, nevím jestli má cenu na Váš příspěvek vůbec reagovat… U mě to dělá cca. 7000,-Kč dohromady + spoření zaplacené na několik desítek let, poplatky jsou všude i u stavebka, investic… Což mi nepřijde neuvěřitelně hrozné.

    Odpovědět

  • SD ml

    18 prosince, 2009

    pane Kolemjdoucí, děkuji. konečně někdo, kdo říká : „ižp má své místo“ a také „poplatky jsou všude“
    protože já stále jen slyším, že ižp je špatné, a lepší jsou ty fondy a ty fondy, a nejlepší jsou nízké poplatky atd…
    ve financích jsem 6 let, a nikdy nikde není nic výhodnější pro klienta než pro banku ! přece to banka dělá pro svůj zisk. takže pokud cítím potřebu jistoty pro svou rodinu, mám pojištění a platím za něj. za pojištění auta také platím. za oběd v hospodě platím, za dobrý oběd v dobré hospodě zaplatím více..
    a stejné je to s produkty – za lepší, transparentní, s dobrým krytím, zaplatím více
    a proto stát dává 15% jakousi dotaci na IŽP, protože chce občanům snížit dopad poplatků.
    a proto stát u investic odpočet nedává, protože tam jako společnost ještě nejsme. Kolik lidí rozumí tomu, kde se bere výnos na finančním trhu ? 1/3 ?
    takže díky Vám, pěkné věcné příspěvky

    Odpovědět

  • Kolemjdoucí

    18 prosince, 2009

    Jak jsem se tak pídil po tom, v čem je vlastně IŽP tak hrozné oproti klasickým investicím, kde stejně z každé měsíční částky se strhává 3,5% až 5%, tak mi vychází oproti pojištění remíza, jen s tím rozdílem, že investice se nedaní a pojišťovny si ponechávájí poměr k pojistné částce, což absolutně chápu, čím menší riziko tím měně si pojišťovna ponechácá v rezervě. Svinstvo je dát někomu ŽP, když si chce jenom spočit na delší časový interval.
    Ale nevím pojišťovací matematika se učí na VŠ několik semestrů, takže mé vidění je vcelku laické:)

    Odpovědět

  • Anonym

    18 prosince, 2009

    Remíza to nikdy být nemůže.
    IŽP je pojistka. I když bude nastavená jen na dlouhodobé spoření, většinou nikdy nevydělá tolik peněz jako klasický podílový fond od investiční společnosti. Nedoženou to ani daňové úlevy.

    Odpovědět

  • Pozorovatel

    22 prosince, 2009

    Pane Švorba, dle pojistné terminologie jste mimo. Nevrháte příliš dobré světlo na svoji spolupracující společnost Partners!! Jak můžete vůbec takový nesmysl napsat? IŽP není pojistka, ale pojistná smlouvy. Upozorňuji, že za sebou mám 3 semestry předmětů z oblasti pojišťovnictví.
    Pojistka = písemné potvrzení o uzavření pojistné smlouvy.

    Odpovědět

  • Kolemjdoucí

    23 prosince, 2009

    Pozorovateli, pakliže jste studovaný, co se týká pojištění, jaký je rozdíl mezi investicemi do podílových fondů a investcemi přes IŽP s minimální částkou na poj. na smrt? Jedná se o to, že na to každý nadává na IŽP a mě by zajímalo, jestli „ztráta“ je opravdu tak znatelná.
    kromě osvobození od daní.

  • Michael Jindra

    23 prosince, 2009

    jestli tady chcete machrovat s akademickými znalostmi, myslím, že lehce pohoříte….každý z oboru ví co je to pojistka a co je pojistná smlouva, poučky si nechte pro někoho jiného.
    A jestli hodláte chytat za slovo, možná vám spíš doporučím fórum o českém jazyce

  • SD ml

    2 ledna, 2010

    myslím že to může být remíza
    a pokud Fondshop jako časopis pro profesionální finančníky uvádí pravdivé informace, tak v r.2008 v něm vyšel článek, který porovnával IŽP a pravidelné investice typu Horizont Invest a Rentier Invest. A v té době na časovém horizontu delším než 10 let vyhrála Kooperativa s IŽP Perspektiva nad Rentierem Investem, při stejných výnosech se na např. 15 let vyplatila Perspektiva
    a popravdě ono těch 15% odpočtu je dost, jestli jste ve financích alespoň 6 let jako já, pamatujete si dobu, kdy byl odpočet pro velkou část bonitnějších lidí 32%, tedy 3840,- za rok, a to už je dost znát. a jelikož koukám, kam se naše republika směřuje, bojím se že po volbách v tomto roce našlápneme stejným směrem.

    Odpovědět

  • Radek

    17 prosince, 2009

    Mno, pokud spoříte, nemáte tolik pojištěné riziko, tudíž pokud spoříte, nemůžete „výhodně zemřít“. Na „výhodné úmrtí“ je ale zpravidla efektivnější rizikové životní pojištění (tedy bez spoření), a na spoření máte zase efektivnější produkty (takže místo 200 tis. Kč jste mohl/a mít třeba 250 tis. Kč).

    Odpovědět

  • Kolemjdoucí

    17 prosince, 2009

    Za smrt platím cca 20,-Kč zbytek je spořící složka. Rizikové životní pojištění, alepoň co jsem měl možnost poznat, je, co se týká mých potřeb, ve finále levnější, to bez pochyb, ale rizikově přesto dražší. Tudíž na horizontu několik let, se moc neušetří.

    Odpovědět

  • Zdenda

    17 prosince, 2009

    Spíš mě překvapuje, že ten poradce může dělat poradce! Ten pán tomu nerozumí. Ohrozí rodinu, dětem nafrká investička. Tam snad ani nejde o potřeby klienta, jestli si o to řekl nebo ne.Mám před sebou rodinu, je závislá na živiteli a on je nekrytý? Jak můžu dát dětem investička po tisícovce a rodiče bezprizorní? Junior a cokoliv dalšího pro dítě přece rodinu nezajistí!Co je to za poradce?Tohle vás v OVB školí?

    Odpovědět

  • Kolemjdoucí

    17 prosince, 2009

    Jak již tady několikrát padlo, nemyslím, že je chyba na straně společnosti, ale touhy po výdělku u „poradce“. Všude je to stejné, např. stavební dělníci, kteří udělají práci tak, že se za 3-5 let jejich práce musí předělávat za podobné peníze vs. poctivé udělaná práce, která vydrží – a mohou spadat pod stejnou firmu… Každý se musí rozhodnout sám, zda služeb obchodníka využije, nebo ne.

    Odpovědět

  • anonym

    16 prosince, 2009

    Produkty podporované státem by ze zákona neměly umožňovat vyplácet bankám provize zprostředkovatelům: díky tomu jsou dnes pro své účely (stavební spoření, penzijní připojištění) nepoužitelné. Po zavedení takového omezení by se možná krátkodobě snížil příliv nových účastníků, ale s nárůstem získané hodnoty by se vše opět vrátilo do starých kolejí.
    Jak se může někdo svěřit do rukou poradce, který je živ z toho, kolik věcí mu vnutí?

    Odpovědět

  • www

    16 prosince, 2009

    Vy jste tak hloupoučkej. Že jo. Každý obchodník je placený podle toho, kolik prodá.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    20 prosince, 2009

    Ten to má v hlavě docela v pořádku na rozdíl od většiny lidí,co sem píší.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    16 prosince, 2009

    Už toho bylo napsáno o L.Š. celkem dost.Je to lotr,což všichni víme ,a přiznává to i velmi mnoho jeho kolegů z OVB.Ovšem na druhou stranu tenhle článek má spíše charakter pomluvy než relevantního obvinění.Ta dáma se zachovala velmi hloupě,když takhle postupovala.Sama tvrdí,že vše bez zkoumání podepsala.Svým způsobem si o něco takového koledovala.Myslím,že patří mezi ty,kteří jsou poškozeni relativně málo.S touhle naivitou může být opravdu ráda,že dopadla jen takhle.
    Nemůžu si pomoct,ale opět se musím vrátit k tématu placeného poradenství.Je s podivem,jak lidé očekávají rady zadarmo a pak se diví,když ty rady za nic nestojí.Nic nestojí nic.Tak to je a vždycky bude.Budoucnost je pouze v rozlišení zprostředkování a poradenství.Lidé s nejnižšími příjmy,kteří neřeší palčivé finanční otázky ,by měli asi chodit do bank.Tam se vyložené prasárny moc nedělají.A průměrná odbornost je vyšší než v MLM.Finanční poradenství prostě smlouvu a odpovědnost.A to může být zaplaceno jen honorářem.Logicky je to jen pro klienty s nadprůměrnými příjmy nebo nadprůměrnými problémy v oblasti financí.Šedé myši dostanou IŽP,stavebko,penzijko a podobné nesmysly,protože nevidí přidanou hodnotu poradce,byť by byl sebelepší.
    Ondřej Záruba
    KOFIP

    Odpovědět

  • www

    16 prosince, 2009

    Za interpunkčními znaménky se dělají mezery.

    Odpovědět

  • Štěpán R

    19 prosince, 2009

    Tak teď jste mu to nandal. Chudák z toho nebude spát.

    Odpovědět

  • Milan

    19 prosince, 2009

    Ale jo, bude z toho spát, myslím si, že to sním nic neudělá :0)

    Odpovědět

  • K.

    16 prosince, 2009

    Dobrý den Pane Zárubo, docela jste mne překvapil touto větou:Šedé myši dostanou IŽP,stavebko,penzijko a podobné nesmysly,protože nevidí přidanou hodnotu poradce,byť by byl sebelepší.
    Koho máte na mysli?Šedé myši?Jako, že to jsou obyčejní klienti, ti které banky a pojišťovny doslova okrádaj, to bych od Vás nečekal..

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    16 prosince, 2009

    Šedá myš je klient s podprůměrným až lehce nadprůměrným příjmem,který neřeší žádné akutní téma z financí.Takoví klienti skutečně většinou dostanou něco,co ve skutečnosti nepotřebují nebo co je v podstatě k ničemu.Dělá se to v bankách,dělá se to v multilevelech i některých jiných firmách.Já osobně se takovým klientům vyhýbám,protože nechci pracovat zadarmo ani dělat nekvalitní práci.Oni je nemusí přímo okrádat…Co ale chcete dostat jako šedá myš za poradenství,když za něj nejste ochoten zaplatit?Mě minule volala paní a říkala,že se doslechla,že jí výborně poradím.Tak mi řekla svou situaci a já jí vyčíslil,co to bude stát.Ona se zhrozila a říkala,že jí poradím zadarmo.Když jí říkám,co z toho budu mít já po nějakých 5-6 hodinách práce,když bylo evidentní,že ani zprostředkovatelský obchod z toho žádný nekouká,tak mi odpověděla,kde na to má vzít peníze?Lidi jsou vážně blázni dneska a mají od těch OVB,Partners,ZFP,BC a jiných tak vygumovanou hlavu s tím,že všechno je zadarmo,že pak jsou schopní zavolat i odhadce nemovitostí,aby jim udělal zadarmo odhad,čehož jsem byl nedávno taky svědkem.

    Odpovědět

  • Deinator

    16 prosince, 2009

    Hmm, bohužel nezbývá než souhlasit, ale na druhou stranu, i když někdo nevidí provizi v produktu, který si kupuje, nemusí kupovat produkt s nejvyšší provizí, popř. více produktů, které vlastně nepotřebuje… chci říci, že je to o morální odpovědnosti fin. poradců ke klientům.
    Co se týká článku, sl. Peterové bych poblahopřál k tomu, že tuto zkušenost získala v tak mladém věku, protože si alespoň uvědomí, že lidé se povětšinou chovají podle hesla „prvně já, pak ostatní“.

    Odpovědět

  • carlos

    16 prosince, 2009

    No nevím jestli se ty prasárny v bance nedějou…Rozdíl je jenom v tom, že hodná paní u přepážky dost pravděpodobně ani netuší že právě páchá prasárnu, protože ji to nějaký hodný kolega z Prahy vysvětlil, že to je to nejlepší co se má prodávat. Každý, kdo je schopný platit stavebko má už důvod se o peníze zajímat a může dlouhodobě získat nějaké podstatnější peníze /myslím aspoň 15 let/. Což ale v bance na 99% nebude.

    Odpovědět

  • Marek Šmíd

    16 prosince, 2009

    U těch bank bych byl opatrnější . Je třeba rozlišovat . Pracovníci bank mají mnohem menší potřebu sekat vysoká IŽP .

    Odpovědět

  • www

    16 prosince, 2009

    Tak sekají jiné věci. Odposlechl jsem třeba stěžování si důchodkyně na to, že jí pracovnice Poštovní spořitelny sjednala jako spoření podílový fond. Proč jí těch 400.000 Kč nehodila na červené konto? No nejspíš proto, že ten měsíc neplnila produkci.

    Odpovědět

  • Radek

    16 prosince, 2009

    No, nevím. Plán je plán a musí se plnit, i kdyby klient IŽP nepotřeboval.

    Odpovědět

  • www

    16 prosince, 2009

    Zdravím, přesně tak to je.

    Odpovědět

  • Ivana

    16 prosince, 2009

    Tak tak, Carlosi, ony to nejsou prasárny, ale plnění plánu. Zkuste zajít do jakéko-li banky nebo na poštu a svěřit se u přepážky, že máte v tašce pár tisíc a chcete je někam uložit, ať Vám poradí. Velmi rádi Vám doporučí kapitálovku nebo investičko. Věk klienta, likvidita se neřeší, neřeší se ani např. vhodnost již užavřených smluv pro mimořádný vklad apod. naopak ty babičky a dědové okolo 70 jsou ti nejvhodnější klienti. Ale co, vždyť ta paní je přece chytrá, jinak by neseděla v bance. Je to pouze a jenom přetrvávající prestiž povolání. Bohužel prestiž i velmi dobrých poradců, kteří nepracují ani v bance, ani v žádném MLM je pošpiněna statisíci Štorků a jemu podobných. A souhlasím s O. Zárubou, klienti chtějí službu zdarma. Doufám, že tento stav brzy pomine, že nepůjde uzavírat cokoli zdarma, stejně, jako si začínáme zvykat na to, že DVD a CD se nevypalují, že Windows se musí zaplatit, že knihy stojí peníze. Za vším je něčí práce, která se musí ohodnotit. Myslíte, že v placeném poradenství by byl Štorku schopen páchat svoje obchody již po tolik let? Myslíte, že by klienti rádi platili za jím sjednaná investička v řádů deseti či statisíců?

    Odpovědět

  • Robin

    16 prosince, 2009

    Štork by byl schopen tyhle svinstava i za peníze. Dostal by víc. Klient by přece zaplatil tak jako tak. Věřil by. Štork umí masírovat a je „profesionál“. Co by se změnilo. Klient by dostal špatnou radu za peníze. Je to o svědomí, nic jinýho. A o OVB. Měli ho vyhodit, sami to vědí.

    Odpovědět

  • Ivana

    16 prosince, 2009

    Ano, ale potom už by tam byla přímá odpovědnost za doporučené investice, které by pravděpodobně nesplňovaly klientův požadavek a investiční profil. Tím pádem i možnost žaloby a odškodnění.

    Odpovědět

  • Anonym

    16 prosince, 2009

    Pane Zárubo, nebudu tady hodnotit článek z pohledu toho,jestli je pomlouvačný nebo objektivní. Pokud ale tento článek pomůže tomu, že o nějaké procento \“finančních poradců – zprostředkovatelů\“ bude svou práci dělat lépe a více proklientsky, tak ten článek hodnotím kladně.
    Zkuste nám říct, co by jste poradil této klientce, když by přišla k Vám a měla peníze na to, aby Vám za tu radu zaplatila.
    Je mi jasné, že provizně to není zajímavý obchod…

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    16 prosince, 2009

    Poradil bych jí pravděpodobně spořící účet a řekl bych jí to po deseti minutách našeho rozhovoru a nic bych si od ní nevzal.

    Odpovědět

  • carlos

    16 prosince, 2009

    nejsem zastáncem IŽP ani pana Štorka, kterého neznám…ale přijde mi dost pod úroveň, tady předkládat ta správná řešení v plénu. Myslím, že pan Štork by zřejmě odpověděl v této situaci stejně…Pro objektivitu celého Vašeho žurnalismu bych u podpisu autora uváděl např. pro šedé myši, kde pracujete Vy…tj. že vlastně provádíte srovnávací reklamu a ne nezaujatou reportáž

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    16 prosince, 2009

    Nedělám reportáž.Dostal jsem otázku,odpověděl jsem.

    Odpovědět

  • www

    16 prosince, 2009

    Za interpunkci se vkládají mezery. Nestrukturovaný text se blbě čte.

    Odpovědět

  • Anonym

    16 prosince, 2009

    Proč by to mělo být pod úroveň? Pod úroveň je dle mého názoru udělat studentovi IŽP, které nemůže řešit zhodnocení peněz na krátkodobém horizontu. A argumentace o možném mimořádném výběru u IŽP jako o výhodě je dle mého názoru také pod úroveň.
    Panu Zárubovi děkuji za odpověď,jiná ani být nemůže.

    Odpovědět

  • Svěrkoš Zbyněk

    16 prosince, 2009

    Obával bych se, že tímhle postupem si zakládáte na stav, že se vám začnou (sice velmi zvolna, ale začnou) množit zájemci, kteří by chtěli poradit v 10 minutách „JEN v tom či onom“ …… Navíc si to půjdou uzavřít jinam. Za rok třeba to samé od téhož …. Co pak ? Jak jednou zadarmo začnete, už pak nepřitvrdíte, klient vám to pak nevezme, když to šlo zadarmo poprvé, tak proč ne podruhé? V rámci jisté profesní cti si nedovolíte neříct názor, ale pak zjistíte stav „dneska jsem reagoval 4-5 lidem jen krátkou,ústní radou, pendrek z toho, ale hodina v tahu …což je pár hodin za týden “ Nebojíte se toho?

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    16 prosince, 2009

    To je život.Držím to v mezích.Zaplaťpánbůh,že si to jdou uzavřít jinam.Ještě,abych žil z provizí za spořící účty:-)

    Odpovědět

  • Svěrkoš Zbyněk

    17 prosince, 2009

    Tomu rozumím. Ovšem pak se jen trochu obávám toho, že postupně ztrácíte určitou rozlišovací úroveň, s čím se trápí poradci těch „šedých myší“. Něco jako kdyby např. Martin Roman měl řešit problémy trafostanice u nás za rohem.
    Jedna pozice (jen vybraný příklad): Poradce, který to má v hlavně v pořádku nemůže klientovi tento masový produkt doporučit.
    Druhá pozice: Šedé myši dostanou své masové produkty a šmitec.
    Ok, ale pak neútočte na poradce, že sjednal masovku a jen on je ten špatný, protože šedá myš prostě nemá na to, aby pobrala v hlavě něco jiného. Není to vždy o tom, že poradce tupě doporučuje věc X, která je mizerná. V tom si trochu sám pak odporujete. Není to myšleno zle, neberte to tak. Jen pak tedy mluvíme asi o stavu, že majetní jsou se svým poradcem v pohodě a nemajetní ať se rovnou vrátí na přepážky,kde budou rovnou rozemleti podle toho, v které škatulce zrovna hoří plán – jestli v půjčce, v pojistce, stavebním spoření, kartě a nevím v čem všem… Snad lze rozumět, jak je to myšleno.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    17 prosince, 2009

    Udržuji se ve formě díky kontaktu s velmi problematickou zadluženou klientelou.Tihle lidé si aspoň váží,že jim někdo pomůže.“Šedá myš“ klient je klient,který neví co chce.S těmi se blbě pracuje.

    Odpovědět

  • Svěrkoš Zbyněk

    17 prosince, 2009

    Hm, na kondici to je dobré, že vám to nic nevydělá, to je už Vaše volba. Lze to chápat. Jo, šedé myši někdy vůbec neví co chtějí, ale většinou je spíš problém v tom, že uvažují „dnes tu jsem, zítra třeba ne, nahoře se krade, stejně furt budu bit já jako občan, tak na všechno kašlu a chci žít!!! Přece nebudu dodržovat nějakou disciplínu ještě mimo práci …. na co budu investovat, vždyť mi to zas někdo ukradne, prodělám, stejně to jde všechno do kytek, jdu radši na pivo, penze se stejně nedožiju …
    Anebo druhá skupina – chci barák nebo nějakou nemovitost. Podřídím tomu všechno ….Ten mi nikdo neukradne a jsou to uložené peníze a jistota.
    Takže mnozí i vědí co chtějí. Jenže …. (zbytek si doplníte sám)

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    17 prosince, 2009

    Kdo říká,že to nevydělá?Tihle klienti platí regulérní succes fee.

    Odpovědět

  • Svěrkoš Zbyněk

    17 prosince, 2009

    no zmátl jste mne prohlášením, že „ještěže si to chodí uzavírat jinam, přece nebudu žít z provizí za spořící účty“ … tedy jsem usoudil, že drobný retail pro vás není vůbec zajímavý a u retailu, který je navíc po uši v dluzích bych nečekal možnost nějakého lepšího přínosu pro poradce,než u těch, kteří zadlužení aspoň nejsou, jen jsou zabednění. Nebudeme to pitvat, máte nějaký svůj model i pro zadlužený retail, ale tahle skupina povětšinou potřebuje nejdřív přežít a utéct vlastní finanční smrti a vlastní krátkozrakosti, konsolidovat se … to většinou trvá roky, než prokáží, že vůbec umějí poslouchat, pak lze teprve uvažovat o nějakých investicích (pokud byli předtím disciplinovaní a posoluchali), succes fee u takových klientů pro vás nebude zajímavý, při těch objemech, tomu nevěřím. V kontextu toho, co to obnáší za piplání. Takže fakt to vidím spíš na „kondici“ ….. 🙂

  • Ondřej Záruba

    20 prosince, 2009

    Asi jste myslel náš klasický honorář za asset.Tady to samozřejmě zajímavé není.Ale za vyřešení problému nemám si těmhle lidem problém říct si o honorář,který odpovídá nějaké rozumné hodinové sazbě.A oni to docela rádi zaplatí,když se to podaří vyřešit.

  • Svěrkoš Zbyněk

    21 prosince, 2009

    Chápal jsem jako podíl na zisku (ten succes fee). Succes ve smyslu platba za vyřešení problému není marná myšlenka. Ano, musejí si lidé zvykat, že zadarmo to fakt nejde.Ovšem většinou slyší na platbu, jen když jim teče do bot. Jo, lze chápat, že toto je z určitého pohledu lepší klientela, než někdo, kdo sice není po uši v problému, ale furt hledá důvody, proč to a ono řešit nechce, protože to nejde a všechno je podvod …

  • PV

    17 prosince, 2009

    Běžně nediskutuji, ale teď se musím ohradit. Banky umí dělat taky pěkné prasárny.
    Aby klient, co si jde pro 1.700.000 hypotéku odcházel s banky s hypotékou na 1.400.000 + úvěrem 150.000 ze SS a 150.000 hotovostní půjčkou, to si myslím taky není zrovna košer.
    Hlavně, že paní za přepážkou má místo jednoho otevřeného účtu 3.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    17 prosince, 2009

    A jestli vyšel odhad 1,6 milionu a kupuje byt v paneláku,tak to přece není špatné?

    Odpovědět

  • Svěrkoš Zbyněk

    17 prosince, 2009

    Tak pokud šlo o ústav, který neposkytuje hypo do 100% odhadní ceny zástavy, tak se vyskládala možná jediná konstrukce u té konkrétní banky, aby to vůbec šlo zafinancovat. Nenaděláte nic s tím, že nedostanete někde hypo na 100%, část tvořená stavebkem mohla narazit na to, že na větší objem ze stavebka na překlenovák neměl dotyčný ručitele nebo bonitu a zbytek nezbylo už vůbec jinak, než dofinancovat spotřební drahou půjčkou.
    To nemusela být prasárna, u té konkrétní banky to prostě možná nešlo jinak konstruovat. Že nešel zkusit do banky jiné, to je už volba klienta (anebo jinde možná nedostal nic), přece ho banka nepošle pryč, aby jinde nezkusil 100% hypo u konkurence, tomu sám nevěříte …

    Odpovědět

  • alen1

    17 prosince, 2009

    zrovna tady si myslím,že to bylo pravděpodobně na místě, na 100% hypotéku (tedy pokud ji banka poskytuje) nemusel klient dosáhnout.Mohl mít i nižší odhad. Naopak si myslím , pokud měl klient důvod zůstat u té nejmenované banky, pak pravděpodobně dostal dobré řešení.

    Odpovědět

  • PV

    20 prosince, 2009

    Bylo to na výstavbu, zastaven byl i pozemek, který byl ve vlastnictví klienta. Slepenina 3 úvěrů byla klientovi vysvětlena z důvodu nedostatečné bonity(pro získání 1M7 hypo). BTW: výszavba svépomocí, projekt na 2.5.

    Odpovědět

  • alen1

    20 prosince, 2009

    Sice neznám podrobnosti nicméně projekt je jedna věc, odhad v dané lokalitě věc druhá a bonita klienta věc třetí.
    Sama jsem také řešila pro klienta část prostředků přes půjčku, klient také musí dokládat část prostředků na financování nemovitosti, bez znalosti celého případu nelze celé posoudit.
    Pokud to byl váš klient a utekl vám do banky, tak
    to příště musíte řešit komplexněji.

    Odpovědět

  • Anonym

    16 prosince, 2009

    Bohužel, takto „obsloužených“ klientů bude mnohem více.

    Odpovědět

  • Václav

    16 prosince, 2009

    Holka udělala chybu, to se stává. Je to pro ni ponaučení do života. Štorek má svůj systém, ale jak je tady popsaný, tak je vcelku podobný ostatním poradcům. Neznám poradce, který by na klienta nezkoušel fintu s IŽP a nejde o to v jaké jste společnosti. Jak vidíte klienta, tak jste jak pijavice.

    Odpovědět