CZK/€ 25.120 -0,02%

CZK/$ 24.168 +0,07%

CZK/£ 30.274 -0,62%

CZK/CHF 27.020 +0,27%

Text: Veronika Hejná

11. 02. 2020

26 komentářů

Viceguvernér Nidetzký k nahrávání hovorů: Chceme vědět, co se těm chudákům napovídá

 

Proti nahrávání veškerých telefonických hovorů s klienty jsou nejen finanční poradci a banky, ale i samotní spotřebitelé. Senát po rozpravě nad zákonem návrh vrátil s pozměňovacím návrhem zpět do Sněmovny. Podpořil tak nahrávání pouze vybraných hovorů.

Loading



 

Senátní pozměňovací návrh

Podle evropské legislativy se mají nahrávat pouze pokyny. Naše Ministerstvo financí z podnětu České národní banky prosazuje nahrávání veškerých telefonátů. Ve znění senátního pozměňovacího návrhu by měla být povinnost uchovávání nahrávek telefonátů a záznamů elektronické komunikace obchodníka s cennými papíry vztažena jen na následující případy.

Telefonáty a záznamy se týkají

  • obchodů uzavřených s obchodníkem s cennými papíry na vlastní účet nebo
  • investičních služeb, které zahrnují přijetí, předání nebo provedení pokynu zákazníka.

Tato povinnost platí i v případě, že účelem hovoru nebo emailové komunikace uzavření obchodu nebo poskytnutí služby původně bylo, ale ve finále k němu nedošlo.

Já su jak ten osel a vůbec tomu nerozumim

ČNB a MF si stojí za svým. Viceguvernér ČNB Tomáš Nidetzký upozorňuje, že ČNB jako dohledový orgán zajímá především to, kterak spotřebitel přišel na to, jak učinit ono investiční rozhodnutí.

REKLAMA

„Povinnost vést záznam telefonní komunikace se zákazníkem Česká národní banka aktuálně dovozuje výkladem, ale z důvodu transparentnosti a předvídatelnosti je záměrem toto postavit všem účastníkům kapitálového trhu najisto. Z naší dohledové praxe víme, že řada obchodníků s cennými papíry nahrávky v požadovaném rozsahu v minulosti pořizovala a nadále je pořizuje,” uvedl Nidetzký ve svém projevu v Senátu.

Podle centrálního bankéře má nahrávání hovorů působit také jako korektiv jednání poradců (když jsme sledovaní, chováme se jinak), stejně jako nástroj, pomocí kterého mohou obchodníci kontrolovat, zda poradci skutečně při prodeji produktů postupují s odbornou péčí.

Na konferenci Rozvoj a inovace finančních produktů, která se konala 7. února na Vysoké škole ekonomické, uvedl Nidetzký následující příklady z nahrávek, na které narazili dohledoví inspektoři.

Při zjišťování investičního profilu zaznělo z úst poradců:

„Když vyplníte, že nemáte zkušenosti, tak pro vás nemůžeme tuto výhodnou investici zajistit.” 

REKLAMA

„Musíte vyplnit, že jste ochoten nést ztrátu převyšující vaše prostředky, jinak nemůžete být naším klientem a dělat tyto výnosné obchody.” 

„Posílám vám dotazník k opravě. Tahle bychom vám ten produkt nemohli koupit.” 

Na jednom z telefonických záznamů byl zachycen klient, který zjevně nerozuměl podstatě derivátové transakce, přičemž v investičním dotazníku vyplnil, že podstatě investičního produktu rozumí a že jej zná.

„Já tomu nerozumim. Já prostě dělám to, co mi řeknete. Já su jak ten osel. Já vám na všechno kejvnu. Já tomu vůbec nerozumim.”

REKLAMA

Nahrávání hovorů Senát a pozměňovací návrh

Budoucnost finančního poradenství: Poradci placení klientem?

Podle výkonného ředitele ČASF Marka Černocha je potřeba najít jinou cestu. Argumentuje tím, že nejen finanční poradce, ale i právník nebo lékař může svou radou člověka poškodit a není možné nahrávat úplně všechno. Pravděpodobně by se nahrávání dotklo 25 milionů hovorů ročně, což je při pětileté archivační lhůtě celkem 125 milionů hovorů.

„Jsme zajedno v jedné věci, a to je boj proti nekalým praktikám, proti tomu, co se dělo hlavně v minulosti,” uvedl Marek Černoch na konferenci na VŠE. Upozorňuje, že poradci jsou lidé erudovaní, odborně vzdělaní, kteří musí skládat složité zkoušky a jsou pod regulací a dohledem České národní banky. „A dovolím si říci, že striktním dohledem. A teď přichází návrh zákona, který má zakotvit plošné nahrávání jejich hovorů…,” dodal Černoch.

Aby viceguvernér Nidetzký v Senátu dokázal, že nahrávání hovorů je v dnešní době již standardem, zavolal přímo při jednání Senátu na call centra České spořitelny, O2 a Hornbachu. Vztah s operátory call centra v Hornbachu a důvěrný, mnohdy dlouholetý vztah klienta s poradcem se podle Černocha nedá srovnávat.

Tomáš Nidetzký vyzdvihuje skutečnost, že u nás se finanční produkty nekupují, ale prodávají, a to s ohledem na motivační odměny poradců velmi aktivně.

„Můj sen je, že si budou lidé platit svého finančního poradce. Dneska si každý platí výživového poradce, když chce renovovat interiér, zaplatí si poradce,” říká Nidetzký. „Nesouhlasím s mýtem, že na to nejsme připraveni,” uzavírá.

Loading

Vstoupit do diskuze 26 komentářů


Související články

Nahrávání hovorů finančních poradců novela

Kdy se začnou telefonáty finančních poradců nahrávat?

Do Senátu právě teď míří novela zákona o podnikání na kapitálovém trhu, která by měla přinést povinnost nahrávat všechny telefonické hovory mezi finančními poradci a jejich klienty. Novelu schválila Poslanecká sněmovna a tento týden by o ní měl hlasovat Senát.

Text: Hana Bartušková

27. 01. 2020

finanční poradenství 2020 trendy

Trendy, co čekají na finanční poradce v roce 2020

Finanční poradenství prošlo v posledních letech mnoha změnami. Regulace ČNB zamíchala trošku podmínkami a přidala nutnost složení odborných zkoušek, stejně tak i kontroly. Mění se i okolní prostředí, staré finanční produkty nefungují, více pozornosti získávají alternativní investice. Jak se bude vyvíjet poradenský svět v nové dekádě?

Text: Hana Bartušková

03. 01. 2020

Zbyněk Prim a Roman Jasenovec rozjíždějí vlastní byznys. V hledáčku mají bohaté klienty a firmy

Dlouholetí finanční poradci společnosti Fincentrum Zbyněk Prim a Roman Jasenovec se rozhodli rozšířit nabídku svých finančních služeb a rozjeli svou vlastní společnost s názvem Trusts & Wealth Protection. Podle slov Zbyňka Prima, který se ve finančním světě pohybuje 15 let, kde některé služby Fincentra končí, jejich začínají. Na […]

Text: Monika Lukešová

05. 08. 2019


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Škodolibka domácí

    13 února, 2020

    No jo sakra, ale kdo ošéfuje, zda někdo nebalamutí klienta na osobní schůzce?? Nebylo by, milá ČNB, lepší nahrávat úplně každý kontakt s klientem???

    Odpovědět

  • Škodolibka domácí

    13 února, 2020

    Navrhuji zákonem prosadit povinný videozáznam z každého setkání s klientem, včetně GPS souřadnic, kde se přesně nacházeli, aby pak poradce nebo klient nemohli říct, že tam nebyli. Tento povinný videozáznam bych do zákona prosadil u všech investičních poradců, hypotečních a úvěrových poradců, privátních bankéřů, u pojišťováků (jedno zda sjednávají život nebo cokoliv jiného), dále pak na realitní makléře a prodejce energií. Jo a taky vysavačů a hrnců. A taky kosmetiky a doplňků výživy. Všichni tito poradci nám totiž mohou svojí radou ublížit, poškodit nás nebo připravit o peníze. Zapomněl jsem na někoho? Jo a to všechno povinně uschovávat min. 15 let.

    Odpovědět

  • Anonym

    12 února, 2020

    Holt budou muset ty naučené fráze v manuálech změnit. Ale šmejd zůstane šmejdem, ať se nahrává nebo ne. Řešením je vyhodit tyhle parazity ze dveří.

    Odpovědět

  • #insider

    11 února, 2020

    Pro ty t vás, kteří stále nechápou, o co se tu hraje…Stát hodlá nahrávat desítky tisíc hovorů s finančními poradci. I když si budete povídat třeba o zdraví svých dětí… A deset let to zůstane někde v sejfu. O novele zákona o podnikání na kapitálovém trhu se příliš nehovoří. Snad s výjimkou odborných kruhů a těch, jichž se chystané změny týkají. Jenomže v tomto případě by měli zbystřit prakticky všichni. Podle plánovaných vstupů do zákona totiž hrozí, že si stát začne nahrávat a uchovávat veškeré hovory, které vedete se svými známými, toho času finančními poradci. „Ahoj, jak se máš, co prostata, už je vyléčená? A syn je po úrazu také v pořádku? Tak to jsem rád, to jsem rád. A to pojištění se ti líbilo? Ano? Tak to je bezvadné. Ať jste zdraví, kdyby si zase potřeboval ty léky, dej mi vědět, manželka ti poradí…“ Ano, i takto může probíhat telefonát mezi vaším finančním poradcem, jehož znáte roky a který zkrátka jednou po ránu zavolal, aby se zeptal, jak se máte. Je to telefonát důvěrný? Veřejný? Jsou tyto postupy nekalé natolik, aby stát monitoroval všechna vaše slova a po dobu pěti let je kdesi skladoval? Vypadá to, že ano. Jak se totiž naší redakci podařilo zjistit, plánované změny v novele zákona ukládají finančním poradcům, respektive jejich organizacím či zaměstnavatelům, aby hovory nejen nahrávali, ale rovněž skladovali. Kde? Proč? Jak? Na to novela zákona neodpovídá. „Povinnost nahrávat všechny hovory, tedy včetně soukromých informací, nepomůže vůbec ničemu. Naopak. Bude znamenat brutální průlom do soukromí spotřebitelů. Argument, že se již v minulosti nahrávaly všechny hovory, není pravdivý. Nahrávaly se a nahrávají telefonáty, kde reálně k obchodům dochází. To je v pořádku. Ale povinnost nahrávat všechny hovory, tedy včetně soukromých informací o rodině, dětech, zdravotním stavu nebo třeba pracovních věcech, to je neakceptovatelné. Nikdo asi nechce, aby to, co říká do telefonu, někdo nahrával, poslouchal to někdo cizí a aby to ‚leželo‘ povinně pět let někde na serveru nebo u operátora,“ sdělil naší redakci šéf České asociace společností finančního poradenství a zprostředkování Jiří Šindelář. Dodejme, že s plošným nahráváním nesouhlasí ani Sdružení českých spotřebitelů, Hospodářská komora, Asociace malých a středních podniků. Z průzkumu agentury IPSOS navíc vyšlo, že s tím nesouhlasí ani většina občanů. A oprávněně. Takový krok by byl opravdu jen fatálním prolomením ochrany osobních údajů, bez jakékoli přidané hodnoty. Pro představu – jedná se o desítky milionů archivovaných hovorů a soukromých informací ročně, a to vše kvůli necelým padesáti podnětům ke stížnosti. To už je reálně Velký bratr. Senátní úprava novely, kterou Senát vrátil Poslanecké sněmovně a budou o ní hlasovat poslanci, pouze odstraňuje povinnost nahrávat a archivovat všechny hovory, tedy i soukromé informace. Je to hlas zdravého rozumu,“ dodal rovněž Šindelář. ParlamentníListy.cz se nejprve podívaly na projev na půdě horní komory Parlamentu, který zde měla ministryně financí Schillerová před několika dny. Ten byl velmi obecný a neříkal de facto nic. Zajímavější byla následná rozprava, do které se zapojila celá řada senátorů. Ani jim se nahrávání nelíbilo.

    Ministryně?

    „Já jsem si uvědomila po těch debatách, kdy jsem poslouchala různé příběhy, které zaznívaly od těch odpůrců, protože já jsem potřebovala slyšet zejména odpůrce toho, co požadovala ČNB, kteří nakonec uznali, že to možné jinak dělat nejde. Jde o to, vezměte si, volají různí drobní investoři, volají velmi zranitelní lidé na tyto linky, mohou se dostávat do rukou a spárů, a teď ať mi každý odpustí, různých šmejdů. Nakonec bojovali jsme s tím u zákona u směnárenské činnosti, o spotřebitelském úvěru, to byly všechno zákony, které jste tady nakonec, dokonce novelu o směnárenské činnosti, schválili hned, když jsem s tím přišla poprvé, čehož jsem si nesmírně vážila. To jsou všechno oblasti, kde se to prostě jinak nedá dělat,“ uvedla Schillerová, aniž by byla jakkoli konkrétní. Jenomže s jejím postojem nesouhlasí ani Úřad pro ochranu osobních údajů. Jak pro PL uvedl Vojtěch Marcín, zástupce tiskového mluvčího: „Úřad zastává názor, že záznamy v podobě nahrávek telefonních hovorů či elektronické komunikace se vedou pouze v případě, že obsahují nebo mohou obsahovat pokyny k obchodování. Pokud tyto telefonní hovory či elektronická komunikace pokyny k obchodování neobsahují, tyto záznamy nahrávky obsahovat nemusí a na základě GDPR ani nemají.“ I přesto se naše redakce obrátila na resort financí. Ten sice tvrdí téměř totéž, o nahrávání všech hovorů se ale nezmínil. „Navržená úprava vychází z připomínky České národní banky jako orgánu dohledu. Návrh znamená vyšší ochranu spotřebitele a snazší prokazování případných pochybení při jednání s drobnými investory. Drobní investoři jsou při sjednávání investičních služeb po telefonu poměrně zranitelní, a převažuje proto zájem na jejich vyšší ochraně,“ konstatovala z MF ČR Anna Fuksová. A následně dodala, že „návrh se vztahuje pouze na hovory, které přímo souvisí s poskytováním investičních služeb – buď tím, že se poskytování investičních služeb přímo týkají, nebo tím, že je poskytnutí investiční služby účelem těchto hovorů, i když k poskytnutí investiční služby nakonec nedojde. V praxi se stává, že je zákazník vystaven nekalým praktikám na lince nenahrávané, a proto existuje zájem na tom, aby byly nahrávány všechny hovory související s poskytováním investičních služeb.“ Situace je v tuto chvíli víc než nejasná. S plošným nahráváním nesouhlasí Úřad pro ochranu osobních údajů, Sdružení českých spotřebitelů, Hospodářská komora, Asociace malých a středních podniků a v neposlední řadě ani Česká asociace společností finančního poradenství a zprostředkování, kam mimo jiné patří Broker Consulting, Fincentrum, Partners Financial Services nebo Vysoká škola finanční a správní. Ministryně Schillerová na pokyn ČNB na nahrávání trvá a uvedené instituce označila prakticky za šmejdy. To, že nepředložila důkaz, ponechme stranou.

    Jak z toho?

    „Pokud paní ministryně chce hájit spotřebitele, ač to chtějí nebo nechtějí, tak Sdružení českých spotřebitelů je proti tomuto návrhu ministerstva. A jenom takové nepolitické číslo, těch stížností v roce 2018 bylo padesát. To není žádné závratné množství, abychom kvůli tomu, nechci říct ‚fízlovali‘, ale uchovávali všechny rozhovory, které se netýkají obchodu,“ kontroval senátor Lumír Aschenbrenner (ODS). Dodejme rovněž, že se ministryně Schillerová často odvolává na evropské právo. To se ovšem plete. Zatímco evropské právo počítá s povinností nahrávat předávání pokynů a uzavírání obchodů, Ministerstvo financí na podnět České národní banky rozšířilo povinnost na nahrávání i těch hovorů, u kterých k předávání přímých pokynů či uzavírání obchodů nedochází. Nahrávání hovorů se má týkat obchodníků s cennými papíry, bank, investičních zprostředkovatelů i jejich vázaných zástupců. V reálu se tak může jednat o tisíce lidí, desítky tisíc hovorů a miliony minut uložených v sejfech bez bližšího dozoru.

    Minulost celého zákona v kostce:

    Novela zákona o podnikání na kapitálovém trhu je implementace evropského nařízení. Upravuje oblasti investic, pojištění a podobně. Původní paragraf resortu financí o nahrávání telefonických hovorů byl podle všeho přijatelný. Nahrávat se měly telefonáty, kde k obchodům v oblasti investic dochází, což je i současná praxe. Následně si ČNB vymohla na resortu financí změnu, že se musí nahrávat i telefonáty, kde „k uzavření obchodu ani k poskytnutí této investiční služby nedošlo“. To znamená všechny hovory. Ve Sněmovně byl projednáván pozměňovací návrh, který vypouští povinnost nahrávat všechny hovory. Rozpočtový výbor jej přijal a doporučil, ve 3. čtení ale neprošel o sedm hlasů. V senátním výboru byl rovněž vložen pozměňovací návrh, který opět vypouští povinnost nahrávat plošně všechny hovory. Byl jednomyslně doporučen k přijetí. Senát novelu včetně pozměňovacího návrhu vrátil Sněmovně.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Stat-hodla-nahravat-desitky-tisic-hovoru-s-financnimi-poradci-I-kdyz-si-budete-povidat-treba-o-zdravi-svych-deti-A-pet-let-to-zustane-nekde-v-sejfu-612974

    Odpovědět

  • Anonym

    12 února, 2020

    Klííd. Třeba v bankách je to běžné. A nikdo si nestěžuje. Jen ti bouchači nějak prudí…

    Odpovědět

  • Podvedeny klient

    13 února, 2020

    Ty citujes parlamentni listy? Delas si legraci bouchaci?
    Nejen ze okradas lidi na investicnich zivotkach ale jeste citujes podvodny web ktery otiskne cokoli,.

    Odpovědět

  • Bouchaci v drahem saku v nemeckem aute na leasing

    11 února, 2020

    Poradci jsou vsichni bouchaci, vnucuji starym lidem investicni fondy s poplatkem 3%, cira zlodejna. Taky toci lidem stavebni sporeni tak ze ho nacpou do investicniho zivotniho pojisteni a shrabnou na provizi celou petinu, zlodeji zlodejsky.
    Nahravani hovoru je na ne jeste slaby opatreni ale aspon neco, nikdo z tech podvodniku v saku jeste nesel do vezeni i kdyz za sebou nechavaji nestastny lidi a cely nestastny rodiny. Setkal jsem se s rodinou ktery ty ulisni dobre obleceny smejdi vnutili dvakrat vetsi hypoteku nez potrebovali a donutili je to nacpat do firemnich dluhopisu a firma pak zkrachla. Financni poradce se akorat smal protoze provizi za prodej tech dluhopisu uz mel v kapse.

    Odpovědět

  • Ivan Drábek

    11 února, 2020

    Vážený pane, kategoricky se ohrazuji před tím házet všechny poradce do jednoho pytle. V každém oboru lidského podnikání naleznete hajzlíky a zmetky, kteří podobné prasárny dělají. Děje se tak v energiích, investicích, cenných kovech, v realitách, u developerů, na farmářských trzích, prostě všude. Nikdy neošéfujete na 100% celý trh, na to zapomeňte. Vámi zmíněný příběh, kterému upřímně nevěřím, jen účelově vytahujete coby argument, přesně v duchu přísloví, že kdo chce psa bít…
    Váš nick „Bouchaci v drahem saku v nemeckem aute na leasing“ vypovídá o tom, že máte patrně hořkou zkušenost s některou z velkých MLM firem u nás.

    Odpovědět

  • Anonym

    11 února, 2020

    …Což je většina poradenských šmejdských struktur u nás (MLM)

    Odpovědět

  • Pavel

    11 února, 2020

    Máte pravdu, je jich tolik, že jeden pytel by ani zdaleka nestačil…

    Ještě jsem nepotkal někoho, kdo by hořkou zkušenost s MLM poradcem neměl. Jsou jen dva typy lidí, ti, kteří už ví, že byli napáleni a obráni o peníze, a ti kteří to ještě neví.

    Odpovědět

  • David

    11 února, 2020

    Tak jste hňup no… Kdyz si nedomyslite souvislosti a necháte se opit rohlíkem. Pouze a jen Váš problém a nahrávání Vame nepomůže.

    Vezměte svuj život do vlastních rukou a přestaňte si stěžovat.

    Odpovědět

  • Pavel

    12 února, 2020

    Díky za radu Davide, to už jsem udělal dávno a svá finanční rozhodnutí si řeším sám už přes 10 let a s dobrými výsledky. Vzal jsem život do vlastních rukou a žádný ičař v saku z maturity mi nesmí přes práh…

    Odpovědět

  • Škodolibka Domácí

    11 února, 2020

    Zkuste mi vysvětlit jednu věc: paní Schillerová, jejíž zeť David Rusňák je majoritním vlastníkem skupiny DRFG, ve svém projevu v Senátu na téma nahrávání všech hovorů investičních poradců, opakovaně použila termín „finanční šmejdi“. Jak to myslela a koho tím myslela?
    Som z toho voľaky zmätený….

    Odpovědět

  • ...od levice nic překvapivého

    11 února, 2020

    Jsou finanční poradci “šmejdi”?
    https://poradci-sobe.cz/financni-poradenstvi/nahravani-hovoru-v-senatu-jsou-financni-poradci-smejdi/

    Ženy v domácnosti jsou podle ČSSD paraziti…
    https://www.forum24.cz/zeny-v-domacnosti-jsou-podle-cssd-paraziti/

    Živnostníci parazitují, řekl Mládek…
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cssd-predstavila-sve-danove-plany-po-volbach.A130316_130536_domaci_kop

    Odpovědět

  • 11 února, 2020

    Nespokojená občanka píše ministryni Schillerové: Přestávám mít radost zde pracovat i žít, je to Vaše zásluha!!!

    Dobrý večer, paní Schillerová. Jsem kosmetička, jsem OSVČ a jsem jedna z těch, ze kterých děláte zloděje, parazity (ministr Mládek z ČSSD) a na které, dle slovníku ANO, zaklekáváte. Nikdy jsem nic po státu nechtěla a jako samoživitel jsem vychovala a uživila svou rodinu, mé děti vystudovaly VŠ a já poctivě platila daně a nikdy nic nedlužila.

    https://www.ctidoma.cz/forum/nespokojena-obcanka-pise-ministryni-schillerove-prestavam-mit-radost-zde-pracovat-i-zit-je?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

    Odpovědět

  • #insider

    11 února, 2020

    Především by se měla začít regulovat samotná regulace, protože čeho je moc, toho je příliš. K panu viceguvernéru Nidetzkému: úplně stejně může klienta poškodit poradce při sjednávání povinného ručení, havarijního pojištění, domácnosti nebo nemovitosti, o odpovědnostním pojištění ani nemluvě, průmysl ani nebudu zmiňovat. Kdy začnete v zákoně prosazovat nahrávání všech pojišťovacích zprostředkovatelů? A co takový hypoteční poradce, nebo třeba realitní makléř? Návrh zákona se teď vrátí do Poslanecké sněmovny, kde se předpokládá, že ho levicoví boys ANO + ČSSD + KSČM opětovně schválí ve stávající nesmyslné podobě, tzn. nahrávání všeho a všech. Na tuto variantu se již připravují právní oddělení velkých zprostředkovatelských firem a připravují pro tento případ ústavní žalobu. Jo a mimochodem, např. T-Mobile už má speciální tarif s názvem MiFID, kdy vám nabídne, že za vás bude všechny hovory nahrávat a uchovávat, cena je 2.000 Kč/ měsíčně pro jednoho poradce.

    Odpovědět

  • Anonym

    11 února, 2020

    Srovnávat bouchání investiček s povinným ručením, to už snad trochu přeháníte ne? Chtělo by to aspoň trochu soudnosti ve vašem zkresleném světě bouchačů.

    Odpovědět

  • Anonym2

    11 února, 2020

    Zkuste si, pokud to ovšem zvládnete, přečíst předchozí příspěvek znovu. Pisatel jen suše konstatuje, že finančně poškodit klienta lze i prostřednictvím dalších finančních produktů a služeb. Nikdo nesrovnává IŽP s povinným ručením, příspěvek je v obecné rovině. A u toho POVka můžete klienta fatálně poškodit např. sjednáním zákonného (dnes již nepostačujícího) limitu 35/35 mio nebo územním rozsahem, který má každá z pojišťoven jiný. Ono nestačí, že nás chtělo trio ANO, ČSSD a KSČM šmírovat skrz systém na dálniční známky, oni nás chtějí šmírovat i u všech telefonátů včetně těch, které explicitně nepovedou ke sjednání obchodu (služby). Orwell se musí v hrobě obracet, jak moc se nemýlil se svým šmírovacím románem 1984. Přečtěte si ho, doporučuji, často budete mít pocit, jako byste četl současné dění.

    Odpovědět

  • Anonym

    11 února, 2020

    Jenze financni poskozeni v radu stokorun u POV ve srovnani s poskozenim v radu desitek az stovem tisic u IZP je tak trochu zanedbatelne, ze? Jako priklad staci, kdyz uvedu „smejda“, ktery navykladal cloveku, kteremu skoncilo stavebko, at to da na IZP jednoraz. Ve skutecnosti mu sjednal pravidelne placene a ty penize ze stavebka pouzil na platbu pojistneho za tri roky. V kapse mel peknou hromadku penez za provizi a kdyz klient zjistil, ze to neni jednoraz, bylo dvoulete ruceni FUC.

    Odpovědět

  • Anonym

    11 února, 2020

    Ách jo, komu není shůry dáno…přečti si to ještě jednou, inteligente. Řeč je o limitech na povinným ručení a tam se v případě fatální škody, kdy ti tento limit nepostačuje, bavíme o statisících až milionech z tvé vlastní kapsy. Stále nic? Pak je to marný, je to marný, je to marný.

    Odpovědět

  • Anonym

    11 února, 2020

    Prumerne inteligentni clovek si umi limit i uzemni platnost precist. Ale prumerne inteligentni clovek NENI schopen pochopit IZP, Ynteligente! A pravdepodobnost skutecne fatalni skody je miziva, zatimco pravdepodobnost, ze bude clovek na IZP odrban byl extremne vysoka… Odrban na rozdilu mezi nakupni a prodejni cenou, na poplatcich a pocatecnich nakladech.

    Odpovědět

  • Anonym

    11 února, 2020

    Kámo, meleš pěkný nesmysly, realita je dnes úplně jiná. Klasický IŽPéčko „na spoření“ jsem neviděl sjednat už několik let, páč je to to první, po čem ČNB při kontrole jde. Drtivá většina poradců sjednává čistý rizikovky (víš co to je?) a když už IŽP, tak na krytí rizik a s minimálním postačitelným pojistným. Klasický IŽP prasárny ala pár tisíc měsíčně na spoření a ještě v běžně placeným pojistým jsem fakt neviděl už několik let, o minulosti se nebavím, tam toho bylo hafo. A že si průměrně inteligentní člověk umí přečíst limit i územní platnost, v tom máš pravdu, až na to, že většina lidí tyto věci vůbec nečte. Jinak už tady nepiš, nemá to hlavu ani patu a jen se tady veřejně dehonestuješ (víš co to je?).

    Odpovědět

  • Anonym

    11 února, 2020

    Krasna ukazka takyporadce…. chova se jako hulvat, lidem tyka a brani se tomu, aby mu nekdo videl pod ruce…. Jen tak dal!

    Odpovědět

  • Ivan Drábek

    11 února, 2020

    Vážený pane Anonyme, buďte rád, že se tu s Vámi vůbec někdo baví, za ty vaše nesouvisející nesmysly, co tu píšete. Připomínám, že předmětná novela zákona se týká investic, nikoliv investičního životního pojištění, které tu zcela zbytečně vytahujete a oháníte se rozdílem mezi nákupní a prodejní cenou apod. Vykám Vám jen ze slušnosti, byť jste pro mne jen obyčejný provokující troll, na kterého nemá smysl jakkoliv reagovat. Navíc zbabělý, schovávající se za nick Anonym. S nahráváním jako takovým nemám problém, ono už nějaký ten pátek funguje, mám problém s nahráváním úplně všeho, co s klientem po telefonu řeším a s následným uchováváním po dobu 10-ti let, kdy nemám sebemenší garanci, kdo a za jakým účelem bude tyto nahrávky poslouchat a hlavně jak s nimi bude následně nakládat.

    Odpovědět

  • Anonym

    12 února, 2020

    vtipne je kritizovat anonymitu ve vlakne, ktere je CELE anonymni, krome Vaseho posledniho prispevku.

  • Anonym

    11 února, 2020

    Svým příspěvkem potvrzujete nesoudnost bouchačů.

    Odpovědět