Peníze.CZ chtějí konkurovat finančním poradcům
Projekt, který je součástí serveru Peníze.CZ, bude spuštěn také jako samostatný mezinárodní portál na doméně Salve24.eu. Během úvodních týdnů zkušebního provozu se prodávalo prakticky jen cestovní pojištění.
KOMPLETNÍ NABÍDKA
"V létě je to produkt první volby. Všichni odjíždějí na dovolenou a online prodej tohoto produktu se už dříve osvědčil," říká manažerka projektu Ewa Wlazlowska. V červenci podle ní server zprostředkoval i několik hypoték a investic do podílových fondů.
V nabídce bude brzy například povinné ručení, havarijní pojištění či životní pojištění a další pojistné produkty.
Právě online prodej životního pojištění by mohl být velmi zajímavý, soudí obchodní a marketingový ředitel Marek Picek. Zájem podle něj bude především mezi movitějšími zákazníky.
"Přes internet si bude životní pojištění pořizovat specifický typ klientů. Předpokládáme, že půjde o velmi zajímavé smlouvy," říká Picek.
REKLAMA
V další fázi provozovatel předpokládá zvýšený zájem zákazníků o další nabízené produkty, například stavební spoření či různé typy úvěrů.
A NĚCO NAVÍC
Výhodou online "prodejny" je přehledné srovnání produktů. Podle ředitele portálu Peníze.CZ Jana Komedy právě tato jasná řeč čísel přiměje společnosti nabízející předražené produkty, aby srovnaly krok s konkurencí. "Vydělá na tom samozřejmě především klient," říká.
Návštěvník serveru se bude moci při nákupu poradit s call centrem po telefonu, prostřednictvím elektronické pošty, anebo může požádat o osobní návštěvu finančního poradce. Stejnými komunikačními kanály bude zajištěn i následný servis, tedy konzultace během trvání smlouvy či investice.
Projekt má ambice stát se mezinárodním portálem pro online nákup finančních produktů bez ohledu na hranice. Na Slovensku bude portál spuštěn již v srpnu.
REKLAMA
Dál chce Salve Group s projektem expandovat do Polska, Maďarska, Rumunska a na Ukrajinu. Zákazníci přitom budou mít možnost zakoupit prostřednictvím portálu produkt nabízený v jiné zemi.
AKTUÁLNÍ PŘEHLED PORTFOLIA
Portál umožní vedle srovnání nejlepších nabídek také online kalkulace pro finanční plánování. Jakmile se klient rozhodne, může nákup realizovat pomocí různých typů platebních karet či převodem z banky. Veškeré dokončené transakce jsou okamžitě potvrzovány e-mailem.
Kdykoli se pak klient přihlásí na stránku, otevře se mu přehled a aktuální stav jeho investic. Například problém s nutností podepsat smlouvy o nákupu podílových listů při investici do fondu dokáží podle Jana Komedy některé investiční společnosti vyřešit uznáváním elektronického podpisu.
V ostatních případech je nutné podepsat při první investici "skutečný papír", a při všech následných investicích již stačí zadávat pokyny přes internet. Podpis lze vyřídit poštou nebo za asistence finančního poradce.
BUDE TO FUNGOVAT?
Během setkání s novináři zazněly pochybnosti o prodejnosti některých produktů přes internet. Podle šéfredaktora měsíčníku Finanční poradce Petra Fejtka se například životní pojištění "nekupuje, ale prodává".
Jinými slovy, klient si bez impulzu od zprostředkovatele či poradce sám pojištění nepořídí. Podobně to může být s investicemi do podílových fondů.