Na Facebooku se objevily zajímavé stránky, které hned po svém uvedení začaly nabírat četné řady fanoušků – finančních poradců i klientů. Poradce i klienty oslovily názvy těchto stránek a myšlenky, které se na těchto stránkách podporují. Některé z těchto stránek jsou dokonce podpořeny reklamou na Facebooku. Patří neznámé firmě Emporio Group Ltd. a všechny zmíněné stránky směřují návštěvníky na jeden web: www.poradcesesvedomim.cz, provozovaný stejnou firmou.
Stránky Emporio na Facebooku – Jsem poradce, ne kurva! (127 fanoušků) – Jsem finanční poradce se svědomím (75 fanoušků) – Pozor na finanční poradce! Spočítejte si, kolik na vás vydělávají! (172 fanoušků) – Chci být poradce. Dobrý poradce. (29 fanoušků) |
---|
Co víme o firmě Emporio Group Ltd.?
Mnoho toho není. Podle veřejných zdrojů jde o firmu registrovanou ve Velké Británii 14.10.2009. Podle stránek www.poradcesesvedomim.cz má pobočku v Praze. Vše nasvědčuje tomu, že firmu (spolu)založil pan Lukáš Doskočil, na jehož jméno je také tato doména registrována. Doskočil a další kolegové pak také téměř jistě stojí za zmíněnými stránkami na Facebooku. Jejich jména však nikde veřejně nefigurují.
Položili jsme emailem (telefonický kontakt na mobilní číslo uvedené na webu Emporia nebyl v daný okamžik možný) společnosti několik otázek. Na otázky za Emporio Group odpovídal Tomáš Veselý:
S jakými produktovými partnery spolupracujete a na kterých produktech je Vaše poradenství postaveno?
Usilujeme o co největší nezávislost. Nemyslíme si, že jí dosáhneme, pokud budeme mít smlouvy s mnoha partnery, jak je nezávislost v poradenství prezentována dnes. Ale naopak jedině v případě, že vůči pojišťovnám a bankám nebudeme nijak smluvně vázáni. Pokud jde o distribuci produktů, tak tu řešíme přes poradenské „zprostředkovatelské“ společnosti. Tímto krokem jsme dosáhli toho, že nejsme omezeni v produktové nabídce a finanční plány sestavujeme podle nejlepší nabídky na trhu. Také nejsme omezeni na spolupráci pouze s tradičními partnery, kteří vyplácejí poradcům provize, ale můžeme skutečně obsáhnout vše, co dnešní trh nabízí.
Jakou konkrétní podporu budou poradci dostávat a kdo ji bude poskytovat?
Co se týká podpory, kterou poskytujeme svým poradcům, tak bychom především zmínili naší marketingovou strategii, která je založena na vzájemné provázanosti know-how, investičního klubu, realitního portálu, uceleného a účinného systému reklamy. Díky ní jsme schopni poradci dodávat stále nové klienty. Dále poradci poskytujeme profesionální a aktuální informace z finančního trhu. Zaměřujeme se především na investice. Prostřednictvím našeho analytického týmu budou poradci přesně vědět, jak danému člověku pomoci nastavit jeho investiční strategii tak, aby byla co nejvíce efektivní. Další výhodou je možnost využívání nejmodernějších kanceláří přímo v obchodních centrech. Kromě stálého proudu potenciálních klientů kolem kanceláře bude mít poradce k dispozici osobního sekretáře, který mu bude připravovat materiály a usnadňovat administrativu. V neposlední řadě připravujeme sekci pro poradce, kde bude mít poradce on-line přehled o svých klientech. Nalezne zde všechny uzavřené smlouvy, upozornění na smlouvy končící, sjednané schůzky a také vzkazy od klientů.
Jakými poradenskými principy se budou vaše postupy směrem ke klientům řídit? Můžete uvést nějaký příklad, kde bude popsána situace klienta a řešení, které budete klientovi nabízet?
Vztah mezi Emporiem a klientem je smluvně ošetřen a klient si objednává naše poradenské služby. Tímto vztahem neseme plnou zodpovědnost za rady, které klientovi poskytneme a sami jsme tak nuceni k co největší profesionalitě. Samotné poradenské principy spočívají ve flexibilitě, efektivnosti a komplexnosti řešení. Pod těmito pojmy se neskrývá nic jiného než skutečnost, že každé naše řešení je vždy maximálně flexibilní a klient jej může kdykoliv zrušit, předělat aniž by utrpěl finanční ztrátu. Efektivita pro nás znamená, že řešení, které jsme klientovi poskytli je pro něj v tuto chvíli nejvýhodnější, a trh nic lepšího nenabízí. Komplexnost je pak základem finančního poradenství, kde jako poradce jsem nucen nejprve minimalizovat možná rizika (pojištění, jiné formy jištění), zajistit klientovi jeho stávající životní úroveň i v příštích letech (spoření, hypotéky) a přinést mu i finanční užitek v podobě zhodnocení jeho úspor (investice).
Jak řešíte vztah mezi provizemi a zájmem klienta. Budete poskytovat také placené poradenství?
Otázka nebyla zodpovězena.
Na jaký segment klientů (a poradců) cílíte?
Nejsme zaměřeni na specifickou skupinu klientů. Naším klientem může být kdokoliv, kdo nějakým způsobem chce řešit své finance. Co se týká bonity klienta, tak jsme dostupní všem vrstvám.
Především máme zájem o poradce zběhlé v otázce investic. Samozřejmě se nebráníme ani spolupráci i s poradci z jiných společností. Proto navazujeme dva typy spolupráce externí a interní. Výhodou externí spolupráce je, že poradci neporušují konkurenční doložky a mohou navrhované produkty uzavírat i nadále ve svých stávajících společnostech. Mezi externími poradci také hledáme nové talenty, kteří by doplnili náš tým interních poradců.
Jaký komentář k Emporiu dodat? V každém případě výborný marketing! Opravdu hodně dobrý. Myšlenka je velmi zajímavá! Pro mnoho poradců (i klientů) však zůstává otázkou, do jaké míry lze Emporio Group brát opravdu vážně. Lidé kolem Emporia (pokud se dokážete ke jménům vůbec dobrat) nemají v ČR významnější historii a kolem poskytovaných informací je zatím hodně mlhy a nejasností. Doufejme, že nejde o záměr. Pokud to však myslí Emporio vážně, držme jim palce! Trhu to může jedině prospět. Chtělo by to jen víc informační otevřenosti…
Článek byl psán pro web Poradci-sobě.cz
———————————————————————————————————————————————————-
Článek aktualizujeme o vyjádření společnosti Emporio Group Europe Ltd (jak zní přesný název společnosti), které nám poskytl pan Lukáš Doskočil:
Ceníme si Vašich postřehů, zvlášť co se otevřenosti komunikace týká. Největší chybou asi bude, že nám doposud neběží oficiální web a že jsme prozatím nepřišli s oficiálním představením. Vše v brzké době napravíme.
Trochu nás mrzí, že jsme neodpověděli konkrétněji na vaši otázku ohledně zájmů klienta a odpověď jsme nechali velmi skrytou a neobjasněnou v textu.
Jak jsme se již zmínili. Na institucích si zachováváme nezávislost. Je to především z důvodu, že nechceme být smluvně vázáni k prosazování zájmů instituce, ale naopak se můžeme zavázat prosazovat zájmy klienta. Proto preferujeme i variantu placeného poradenství, která nám toto umožňuje. Aby byl koncept placeného poradenství úspěšný, musí být pro klienta výhodný především v oblasti nákladů. Je pro nás zbytečné, aby klient platil provizi nám a další peníze vynaložil na platbu poplatků, které jsou použity právě pro výplatu provize zprostředkovatelům, když je to pro něj nevýhodné a existuje lepší varianta.