CZK/€ 25.330 +0,16%

CZK/$ 24.057 +0,45%

CZK/£ 30.413 +0,26%

CZK/CHF 27.245 +0,62%

Text: Luboš Smrčka

23. 03. 2018

36 komentářů

Přešlapování na místě? Už ne… krize se blíží

 

Zatímco navenek vypadá všechno velmi pěkně, ve skutečnosti nám česká ekonomika trochu ztrácí pružnost. Strukturální změny se stále odkládají na „příště“. Ale pozor, tentokrát se skutečně blíží krize.

Loading



 

Nemám jinak vyhrožování nějakou abstraktní krizí rád. V tržním prostředí (a ostatně i v netržním) platí vždy a za všech okolností, že krize se dostaví. Říkat, že nastane, je to nejbanálnější, co se dá prohlásit. Málokdo ale umí říci, kdy to bude a co bude její skutečnou podstatou.

Kdy tedy nastane krize v České republice a co bude její podstatou?

Začněme u druhého problému.

Namátkou shrnu několik jevů:

REKLAMA

  • Povolovací řízení většího developerského projektu trvá pět i sedm let.
  • Kvalita českého školství měřená reálnými výsledky spíše klesá.
  • Jakkoliv jsme si trochu polepšili v žebříčcích ekonomické svobody, administrativní zátěž podnikání stále roste, zakládání nových společností a živností je pořád složité.
  • Vymahatelnost práva u soudů se nezrychlila a ani nejsou zprávy o kvalitativní změně.
  • Sociální reformy nepostupují a vlastně se ani nepřipravují, jakkoliv se o nich dvacet let mluví.
  • Důchodová reforma je ve stejném nedohlednu, jako od zrušení té předchozí.
  • Daňový systém zůstává složitý, v mnoha věcech naprosto nelogický a kontraproduktivní.
  • Deset let víme o dluhové krizi obyvatel, ale k jejímu řešení jsme neudělali nic, kromě několika spíše parametrických změn v systému výroby dalších doživotních dlužníků (ale tady platí: alespoň něco).
  • Opakovaně konstatujeme, že výstavba dálnic vázne. Všichni se zasmějí a jede se dál.
  • Vysokorychlostní železnice jsou pohádky ovčí babičky. A tak dále.

Shrnu to: Strukturální reformy jsou ne snad nulové, ale velmi malé. Připomínají yettiho. Všichni o nich mluví, nikdo je neviděl.

A co mezitím dělá Evropa či svět? Nadáváme na EU, ale ona v mezidobí dosti principiálně reformovala zemědělskou politiku. O Angele Merkelové si vyprávíme vtipy, nicméně Německo pod její vládou uskutečnilo zcela zásadní reformy. Že jste o nich neslyšeli? No jo, v Berlíně se totiž méně mluví a více koná.

Francouzský premiér Emmanuel Macron je u nás oblíbený terč vtipů, ale víte, že se mu podařilo bez většího odporu zreformovat sociální systém a trh práce? Tedy něco, na čem si vylámalo zuby mnoho jeho uctívaných předchůdců? Z Donalda Trumpa, ať se podíváme za oceán, má část lidí švandu, další hrůzu, ale on prosadil největší reformu daňového systému od Ronalda Reagana.

U nás to s větší či menší mírou humoru glosujeme, ale ve skutečnosti zůstáváme o toho glosování. Tak jediné, co nám jde, je nabírat nové úředníky a zvětšovat státní aparát. A ani v tom se nechováme čestně. Když se zvětšuje administrativa, může za to vždycky Brusel. I kdyby měl tento zcela zásadní vliv, proč tedy někde jinde jiná administrativa nemizí?

REKLAMA

Jistě. Občas se ozvou hlasy o tom, jak Evropská unie půjde k čertu potopena dluhovou krizí. Že se to celé rozpadne, zhroutí. A že když včas neutečeme, tak půjdeme ke dnu také. Ne, ne. Tak to nebude. S největší pravděpodobností se nic podobného nechystá.

Krize, která nás postihne, bude daleko více připomínat roky 1997 až 2000. Tehdy jsme byli téměř osamoceným ostrovem problému v prostředí, které jinak vcelku zdatně prosperovalo. Směřujeme totiž k tomu, že narazíme na svoje vlastní limity zaviněné tím, že místo dělání reforem si utahujeme z jiných. To bude charakter naší příští krize.

A kdy k ní dojde? Dočkáme se. Pokud naše přešlapování potrvá ještě rok či dva, pokud nepřestaneme mudrovat o tom, jak to jinde dělají blbě, máme ji tady. Začne zbrzděním růstu a postupně se překlopí do úmorného lapání po dechu.

Loading

Vstoupit do diskuze 36 komentářů


Související články

Komentář k nedávné panice na trzích: Jsme svědky počátku krize?

Uplynulé dny přinesly jedny z největších burzovních výprodejů za poslední roky, prakticky od začátku covid 19 k něčemu podobnému nedošlo. Poklesy odstartovala „asijská seance“, kde ztrácely akcie v rámci Japonska až o 12 % za den. Volatilita amerických akcií pak odpoledne dosáhnula takřka nevídaných hodnot a skočila za den až […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

16. 08. 2024

Diverzifikace portfolií za účelem ochrany před dopady globálního oteplování

Globální oteplování představuje rostoucí hrozbu nejen pro životní prostředí, ale také pro finanční trhy a investiční strategie. Investoři mohou podniknout několik kroků, aby zajistili, že jejich investice budou nejen finančně výnosné, ale také udržitelné a odolné vůči negativním dopadům globálního oteplování.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

25. 06. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Richard Fuld

    23 března, 2018

    Opravdu bych chtěl vědět, jak např. důchodová reforma zvedne potenciál současné ekonomiky a přispěje tak oddálení, či zažehnání budoucí krize. 🙂 A v této souvislosti by mě taky zajímalo, jak by taková důchodová reforma měla vlastně vypadat.

    Odpovědět

  • Malásek

    23 března, 2018

    Byl jste někdy na školení fin. poradců? Kdybyste viděl, jak skoro zvlhli, když přišla řeč na důchodovou reformu. Dolary v očích, jako strýček Skrblík. Zatímco v USA někteří přední ekonomové (Stieglitz) obhajují PAYG, protože je nejstabilnější a v jakékoliv situaci, s potřebnými parametrickými změnami nezničitelný, u nás už někteří dekády touží tyhle stovky miliard dát do správy soukromých firem, jj, to by provize lítaly. Ano, čeká nás asi problém, i když ten v podstatě dnes odmazávají desítky tisíc vzdělaných a hotových pracovníků z ciziny. Ano, budou dvě, tři dekády, kdy bude třeba se poprat s větším množstvím vyplácených důchodů, ale to přece už víme dlouho a neznám jediného důchodce, který by se nezajistil navíc k tomu různými úsporami, někteří točí penzijka ještě i v důchodu, protože je to takto pro ně nejvýhodnější. Jiní mají svůj byt atd. atd. Teď si představte, že ty průběžné penze byly někde ve fondech či co a přišla krize a všechno by padlo, to by byl pro stát daleko větší problém. Navíc problém s větším podílem důchodců se přece vyřeší sám. Časem…

    Odpovědět

  • Petr Krajcigr

    24 března, 2018

    Teď si představte, že ty průběžné penze byly někde ve fondech či co a přišla krize a všechno by padlo…Penize co byly ve fondech v dobe krize poklesly a dnes maji 6-12% p.a. rocni vykonnost od krize.Odmeny poradcu za smlouvy penzijniho pripojisteni byly a jsou tak nizke, ze se to dodnes nikomu nevyplati sjednavat, protoze vydaj za papir natoz dat penize za cestu uz je prodelek. Proto neuspechem bylo sjednavani maleho mnozstvi smluv, ktery dodnes klesa. Mel by jste si zjistit informace a nejen, ze si to myslite, ze to tak je.

    Odpovědět

  • Malásek

    24 března, 2018

    Petře, asi jste to nepochopil, ale budiž, vysvětlím znovu. Já považuji průběžný systém za jeden z pilířů. Pokud někdo chce investovat, ať si investuje. Garantuji Vám, že každý soudný člověk přemýšlí, jak mít další peníze nad rámec průběžného systému, ať už je to vlastní byt, úspory, investice, to je v pořádku. Ale proč demontovat průběžný systém a nutit lidi, aby vsadili všechno na jednu kartu? S průběžným pilířem a vlastní snahou o něco, co si myslím, že dává smysl a vydělá, je přece skvělá diverzifikace, kdy když Vám investice nevyjde, tak neskončíte jako bezdomovec. Představte si, že v době vašeho odchodu do důchodu je rok 2008 a Vy máte všechno v investicích, tedy během pár dnů máte jen polovinu toho, co jste měl a víte, že když budete vybírat, realizujete brutální ztrátu, nemluvě o tom, že sem tam nějaké ty firmy krachují atd. Jaký má asi důchod ten, kdo zainvestoval u Madoffa například? Tohle s průběžným systémem neriskujete. A ano, za penzijka jsou nízké provize. A co? To je správně přece. Mě je úplně jedno, kolik nějaký Ičař vydělá nebo nevydělá, já ho k ničemu nepotřebuju, zařídím si to na pobočce nebo online.

    Odpovědět

  • Mirek

    24 března, 2018

    Na pobočce (všechny penzijní společnosti pobočky nemají, většinou to těm bankovním sjednávají sesterské banky, ty nebankovní tu možnost nemají) a nebo online si DPS kromě Vás sjedná několik tisíc lidí. To je k ničemu. Takhle se na to penzijní společnosti vyprdnou.
    Kdo, myslíte, nahnal do penzijního připojištění těch skoro pět miliónů lidí? Ano, správně! Byli to nějací ti Íčaři. V podstatě nutný prvek pro tento byznys.
    Na školeních finančních zprostředkovatelů jsem už párkrát byl a neviděl jsem nikoho, kdo by horoval pro zrušení průběžného penzijního systému a nějak při tom vlhl, vy strýčku Skrblíku. Nechte si své invektivy pro své fakany, Malásku. Hlavně to nepřežeňte, aby vám platili ten důchod z PAYGU.
    Jinak průběžný důchodový systém je tak trochu Ponziho schéma. Málo vyberete, málo rozdáte. Má své výhody. Např. eliminuje vliv inflace. Protože je průběžný, že? Ale měl by být nějakým způsobem navázaný na výkonnost dané ekonomiky. Když se nedaří, budou bohužel muset pocítit i příjemci důchodu z PAYGU. Nejde nesmyslně navyšovat důchodu, protože budou volby a důchodců jsou 2 miliony a všichni mají volební právo.
    Jak to udělat je úkol pro důchodovou komisi. Ta ale místo toho vymýšlí blbosti s druhým a třetím pilířem, jeho podporou a nepodporou, omezením distributorů těchto pilířů, aby na tom, probůh, nevydělali a žerou při tom chlebíčky za peníze daňových poplatníků.
    Zatím z nich nic nevypadlo. Kromě těch chlebíčků. Strávených.

    Odpovědět

  • Malásek

    24 března, 2018

    Ale vypadlo… Ičaři by měli do průběžného systému platit stejně jako zaměstnanci, což myslím komise okoukala hned v několika okolních státech. Tohle byl poslední výstup důchodové komise před volbami, jestli se nepletu? Takže nemyslím si, že by nic nebylo navrženo.

    Jinak nevím, ale já a všichni které znám si to zřizovali normálně na pobočce. Jestli nějaká společnost nemá ani pobočky, tak má smůlu. Před takovou firmou a sjednáním přes ičaře bych já varoval, protože jako to v MLM bývá, ičař bude už za rok v dluzích z popadaných životek a na nějakou správu celoživotního produktu, za kterou shrábl provizi, se z vysoka vyprdne, protože už bude někde lítat ve skladu s vysokozdvihem, aby poplatil dluhy.

    A když není pobočka ani online možnost správy, tak co pak bude klient dělat? Nechá si každý rok dva poslat nového poradce, který to penzijko bude brát jen jako super možnost, jak se k tomu klientovi dostat a nastřílet mu co se do něj vejde…

    Souhlasím ale, že se zvyšováním penzí bych možná teď tak nepospíchal, ale to není chyba průběžného systému, ale spíš voličů, bohužel.

    Odpovědět

  • Mirek

    24 března, 2018

    No, to jo. Navýšit platby do důchodového pojištění a oddálit věk odchodu do důchodu. Skvělá práce důchodové komise.
    Do kam by to chtěli navyšovat a oddalovat? Do 70 let věku? To je objev hodný akademika Drahoše. Za to si nezasloužili ani psí suchar.
    Mě je 55 a už bych se na všechno nejradši vykašlal. Platit odvody do PAYGU s vizí nároku na penzi v 70 letech PAYG končí, protože každý se bude snažit důchodové pojištění neplatit nebo aspoň ošulit. Proč by to taky platil?

    Odpovědět

  • Malásek

    24 března, 2018

    To, že živnostníci začnou platit tak, jak by měli, přece není navýšení plateb. Máme tu milion spoluobčanů, kteří mnohdy tvrdí, že po státu nic nechtějí, očůrávají jak můžou a pak se v důchodovém věku diví, že opravdu mají nárok jen na žebračenku.

    Naprosto bych bral, kdyby ti, co se dneska ohánějí svobodou, nemuseli odvádět vůbec nic, za předpokladu, že podepíší, že po státu nikdy nic chtít nebudou. S první generací živnostníků v důchodu je to ale jinak, ti byli svobodní a po státu nic nechtěli až do doby, než jim vznikl nárok na důchod. Když tedy nejsou schopni, a evidentně nejsou, se postarat sami o sebe, postará se o ně stát, ale zkrátka musejí odvádět, to je celé.

    Proč si myslíte, že Slovensko, Polsko a ostatní z těch reforem velmi rychle vycouvaly? Ano, celé to zprivatizovat, pak firmy zkrachují atd. atd. a stejně to bude lepit stát nakonec, protože nemůže připustit zástupy bezprizorních důchodců, kteří nemají co do huby. Není potom lepší, aby nad tím celým měl kontrolu právě stát a garantoval to? Já si myslím, že ano.

    Znovu, když chcete investovat, investujte, cpěte peníze kamkoliv, ale s PAYG máte jistotu, že když vám to popadá, že aspoň tu desítku měsíčně dostanete.

    Odpovědět

  • Mirek

    24 března, 2018

    Je zajímavé, že to ten stát neumožní. Vystoupit ze systému důchodového pojištění.
    Místo toho vymyslí prasárnu typu -neodpracoval jsi (respektive nebyl jsi pojištěn) 35 let, ale jenom 34 let, tak nemáš nárok na důchod.
    A živnostníci sociální pojištění platí, kdepak jste přišel na to, že nic neodvádí. Asi odvádí do systému důchodového pojištění méně než zaměstnanci se stejným příjmem, ale taky budou mít podstatně nižší důchod. Celkem si to i uvědomují a zařizují se na to. Mají ostatně na výběr – navýšit si odvody na sociální pojištění a hodit tak peníze do černé díry, kde zmizí a nebo zaplatit zákonné minimum a zajistit se jinak. Je to na nich.
    Stát vyplatí jen to, co vybere a nebo to, co si půjčí. Navyšovat daně nejde donekonečna, i tak jsou dost vysoké už teď, a s tím půjčováním je to taky dočasné.
    Například kdyby Řecku neposílala peníze EU, potažmo Německo, tak ty hladové zástupy bezprizorních důchodců mají už teď. Stát není žádná spása.

    Odpovědět

  • Malásek

    24 března, 2018

    V roce 2014 průměrný zaměstnanec odvedl přes 76 000,- a průměrný živnostník něco přes 32 000,-, tedy dejme tomu 40% toho, co zaměstnanec. Rozdíl v přiznaných důchodech je ale kvůli solidárnímu systému jen 13%. Zaměstnanci mají v průměru jen o 13% vyšší důchody. Tohle je problém! Černí pasažéři.

    Řekněte mi jediný důvod, proč já jako zaměstnanec bych měl doplácet na podnikatele? Znám spousty podnikatelů, co šulí kde můžou a důchod jim mám nakonec platit já? To je zcela absurdní, nemyslíte?

    Pokud se nepletu, tak aktuálně stát nemá problém vybrat dost na pokrytí důchodů, schodek penzijního systému teď myslím neroste, což se ale brzy asi změní, s tím jak někteří idioti s oranžovým hárem rozjíždějí nové obchodní války. A právě proto by měli živnostníci platit stejně, jako zaměstnanci, ono už za těch skoro 30 let od revoluce by tato pobídka k podpoře podnikání ve formě nízkých odvodů mohla už opravdu skončit.

    Řecko a třeba ještě Itálie rozhodně důvěru nevzbuzují, pravda, ale i tak, svěřil byste svoje stáří kompletně do péče nějaký investičních poradců, kteří jsou jen ičaři pro nějaké sro nebo as? Asi bych si pořád raději vybral to Řecko…

    Odpovědět

  • Mirek

    24 března, 2018

    No vidíte, vy byste si vybral Řecko, někdo jiný ty Ičaře nebo svůj vlastní systém důchodového zabezpečení. Ale může? Nemůže. Musí vzít za vděk Řeckem.
    Ale já nejsem proti průběžnému důchodovému systému. Jenom není takto udržitelný a nemyslím si, že navýšení odvodů pro OSVČ ho spasí. Vaše rady typu ala Milan Štěch, sejmeme OSVČ, ať nastoupí do montoven, nikam nevedou. Nebudou montovny, nebudou odvody.
    Asi by ten systém měl být opravdu nastavený na výkonnost ekonomiky. To je právě to, co by měla pořešit důchodová komise. Ale je to tam Štěch na Štěcha.
    Spravedlivý ten system nebude nikdy.
    Zaměstnanci odvádějí z toho, co jim zaplatí ten, kdo si pronajme jejich pracovní sílu. A nebýt Kalouskova opatření se superhrubou mzdou, tak ani většina z nich neví, kolik odvádí na sociálním pojištění. De facto to za mě odvádí ten, co si pronajal jejich pracovní sílu. A ať odvádí, když je využívá a bohatne na nich. A vlastně je opotřebovává, tak ať platí. I do systému zdravotní péče.
    Tady se nikdy nedoberete nějakého spravedlivého nastavení.
    Jedině že bychom byli všichni ičaři nebo všichni zaměstnanci. takže zase socialismus nebo parcipativní ekonomika. Takže zase socík.
    No nic. Prdím na to. Já, vy ani Bohuš Sobotka to už nerozekneme, tak to necháme na budoucnost.
    Zdar.

  • Pavel Hanzl

    24 března, 2018

    Přeji vám pěkný den, pane zaměstnanče Malásku!

    Vy nás prostě nemáte rád!

    „Řekněte mi jediný důvod, proč já jako zaměstnanec bych měl doplácet na podnikatele? Znám spousty podnikatelů, co šulí kde můžou a důchod jim mám nakonec platit já? “

    Když levicový politik slibuje, jistě vám vlhnou oči. Když slibuje ten pravicový, skřípete zuby, nebo jejich náhradou.

    Nejsou to ti Íčaři, kdo to tak chtěl nastavit. Drtivá většina Íčařů by klidně napsala státu: „Milý státe, strč si svůj starobní důchod tam, kde to nevoní a já ti od teďka přestanu platit sociální pojištění“. Tedy, kdyby směla. Pro stát je extrémně výhodné, že nesmí.

    Povinné platby sociálního pojištění ale nejsou ekonomickým propadákem jen pro Íčaře. Jsou propadákem i pro vás. Kdybyste aspoň trochu rozuměl podstatě kapitalismu, založeném na tvorbě kapitálu, přestal byste uctívat modlu jménem Nejhorší podnikatel na trhu, tedy Stát. Celoživotně byste svobodně investoval a vytvořil byste jmění, z něhož renta od doby kdy pracovat nebudete (nebudete muset, což může být mnohem nižší věk, než ten s nárokem na starobní důchod) by byla násobně vyšší než ta sociální dávka jménem starobní důchod, ta desítka měsíčně, k níž se upínáte. Evidentně nemáte dobrého investičního poradce (spíše myslím, že jej nemáte vůbec).

    Lidé, nejen Íčaři, se investováním části výdělku měsíčně snaží rozředit finanční neefektivitu vnucenou jim státem. Proto k povinným odvodům do sociálního pojištění přidávají své další svobodné investice. Na bankovních depozitech českých lidí jsou ale i tak stále ještě dlouhodobě uloženy biliony korun (tedy tisíce miliard !!!), kde má klient garantovanou reálnou ztrátu, když uvažujeme cílovou inflaci ČNB, tedy 2% p.a. Kdo za to může? Finanční negramotnost, i ta vaše.

    Takže , pane zaměstnanče, chyba není ve vašich oponentech, ani v uprděné důchodové komisi. Je v mozcích většiny občanů České republiky, jako v tom vašem. Odmítáte finanční poradce, bojíte se jich. Věříte státu. Tohle je třeba změnit. Pro investice je tu skvělá budoucnost.

    Abyste začal a pokračoval správně investovat, to vás nenaučí Slávek Oranžáda, ani jeho následovníci, dokonce ani ten polobůh Andrej Veliký. Naučí vás to dobrý investiční poradce a správné je, že mu budete i přát výdělek. Obvykle bude pravicový, nebude mít v mozku primitivní levicové recepty, které prezentujete vy tady a teď. Nenaučí vás to úředník státu, ani výběrčí daní, ani politik. Naučí vás to odborník ve financích. Bude vás učit myslet pravicově, protože levicová cesta se již 100 let neosvědčila, cesta založená na závisti a vraždách těch, kdo se snažili a podnikali. V Rusku po revoluci 1917 tekly potoky krve, Čeka, víte? Tu v české kotlině se o to soudruzi také pokoušeli. Dobří odborníci vás nepotřebují okrádat, jako jistý Lukáš Štork. Vůbec se jim to nevyplatí. Na trhu jsou už stovky hodně dobrých poradců. S úsměvem a přáním sobotní pohody, poradce Pavel Hanzl.

    P.S. Spojení na mne naleznete na mých www stránkách, ale nečekám že mne vyhledáte. To je realita, ta česká. Spíše mi tu budete nadávat, jako ostatní páni anonymové.

  • Malásek

    24 března, 2018

    Pan Hanzl: I kdybych si myslel, že by mi poradce s něčím mohl pomoci (což si nemyslím), tak známého propagátora IŽP bych si určitě nevybral. Měl jsem docela dost možností „investovat“, ale nikdy jsem tak neučinil a právě proto jsem na tom vydělal na rozdíl od těch, co do toho peníze dali a pak splakali nad výdělkem, třeba u Ertrag und Sicherheit a i jiných povedených firem.

    Cestujete pane Hanzle? Jestli ne, možná byste měl, doporučuji USA, střední a jižní Ameriku, nebo pokud se nebojíte, tak navštivte i zemi vyzdvihovanou některými Svobodnými, tedy Somálsko, kde si jedou ten Váš kapitalismus bez přívlastku.

    Já jsem jak některé země navštívil, tak se i bavil s lidmi, kteří byli tam, kde já ne. Víte proč je to důležité? Protože pak zjistíte, jak strašně dobře se tu máme, že se kvůli chřipce dětí nezadlužíte na 10 let dopředu, porod Vaší ženy vás nestojí půl milionu a tak podobně. Nebo když jste bohatší, tak u nás nemusíte jezdit do práce a kamkoliv mimo domov v obrněném autě.

    A i krajánci, kteří jinak žijí v Austrálii, USA atd. velmi často plánují veškeré zdravotnické úkony na dobu, kdy budou tady, proč to asi dělají?

    V zemích, kde je sociální smír, jako např. u nás, se bohatý člověk, až na mafiánské výjimky, nemusí bát, že ho někdo na ulici zastřelí kvůli peněžence. U každého obchůdku nemusí stát chlapík s AKčkem, aby ten obchod nebyl okamžitě vykraden a tak podobně.

    A proti tomu všemu Vy bojujete 🙂 I vy pravičáku jeden! 🙂

    Buď budete mít sociální smír, na který musíme přispívat všichni, nebo budete mít chaos a násilí, před kterým se Vy, jako zřejmě majetný člověk budete muset chránit ochrankami, ploty, obrněnými auty atd. A na tyhle všechny věci dost možná utratíte víc, než co by Vás stál ten sociální smír.

    Jinak analýza na dálku se Vám moc nepovedla, výplatu důchodu považuji za jeden z pilířů, nikoliv ale zdaleka jediný. Další pilíře jsou pronájmy, případně prodeje bytů a nájmy zemědělské půdy.

    Takže bát se nemusíte. Navíc jsem skromný člověk, nepotřebuji se obklopovat přepychem a obecně mnoha věcmi, takže já si vystačím s tím, co mám a ještě koupím, zatímco se sem a tam rád zhluboka zasměju těm, co poslechnou zaručené rady za provizemi se honících chlapíků, jedno jestli jde o IŽP, Bitcoin nebo nějakou jinou pitomost.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    24 března, 2018

    Milý pane Malásku…
    Třikrát jste použil termín „sociální smír“. Samozřejmě máte pravdu, je potřebný. Je potřebný všude na světě, kde je třeba pracovité lidi potrestat daněmi, vykládat jim o tzv. solidaritě, tedy o povinné nivelizaci starobních důchodů, což je výsměchem a nespravedlností na n-tou pro ty více vydělávající. Říkáte mi, že abych nemusel jezdit v obrněném autě a mít ochranku se samopaly AK, musím nevzdělaným, flákačům, neúspěšným a líným dávat peníze.
    Tahle bajka říká, že musím dobrovolně platit, protože přece určitě nechci mít dům obehnaný vysokou zdí. Ale proti nájezdníkům se neubrání ani doom prepper.Je jen otázkou času, kdy se mu dostanou k zásobám a odříznou jej od pitné vody. Přesto není správné si kupovat takto smír. Je správnější z nájezdníků předem udělat dobré zaměstnance, vytvářet pracovní místa. Proto je třeba si vážit všech podnikatelů a ne jim spílat, že jsou paraziti (Mládek), nebo že je třeba je poslat do fabrik (Štěch).

    Jste socialistický, ale pikantně v závěru své zpovědi říkáte, že jste bohatý. Ale sociální smír může být k těm pracovitým a podnikavým lidem daleko méně krutý. Jde o to, zda v naší politice jsou většinově u vlády lidé pravicoví, nebo levicoví. Není slyšen a politicky prosazen hlas ekonoma Kohouta, místo toho tu máme levicové pokusy nivelizovat všechno a posilovat závislost Čechů na státním starobním důchodu. Češi jsou před investováním plošně všemi novináři varováni a kdo si mne ruce? Banky, které jim účtují poplatky za správu depozitních nástrojů a účtů.

    Bohužel, za posledních 25 let tu v parlamentu byla jen jedna autenticky pravicová strana, republikáni. Všechny jiné byly více či méně levicové. Republikáni to ale přeháněli s rasismem. Proto je následně ve volbách Češi z parlamentu vyvedli na politické propadliště dějin, jménem Zapomnění. Mnoho let jsem volil ODS a pak Svobodné, nyní jsem volil SPD a zvažuji, zda mi to vydrží. Volební výsledky říkají, že lidé chtějí šéfa Andreje u kormidla. Ostatní strany jsou v prekérní situaci a tento trend zřejmě bude posilovat. Proto je opět politické vydírání v kursu, viz jednání ANO s ČSSD o vládě. Kdo vám tohle napíše? Jsou tu přizdisráči a bojí se publikovat pod vlastním jménem. Koho jste kupříkladu, a hlavně proč, volil? Třeba socany? Oni vás mají rádi, hrdě se bijí v prsa, že jsou ta nejstarší politická strana, „rukama pracujících lidí“. Jistě vám slíbí cokoliv, abyste je volil. Dají vám někde na náměstí ten guláš a párek. Zabrzdí ekonomický i sociální rozvoj státu a udělají z něj ještě více ochranářský, pečovatelský stát. Zachrání lidi před finančními poradci, před blahobytem, před používáním vlastního rozumu, matka strana ale po volbách umírá. Kéž by!

    Alarmující je, že stále více v této zemi ubývá svobody a stále více někdo vykřikuje, že živnostníky je třeba zadupat do země a poslat k píchačkám, do zaměstnaneckého postavení. Stále více někdo používá závist jako prostředek politického boje.

    Cestuji, to ano. Máme se nezvykle na svět dobře. Ale pořád by to mohlo být mnohem lepší. Povězte mi, pane zaměstnanče, to jste zbohatl tím, že jste si dvakrát denně odpíchl někde v Kolbence, ze mzdy? Pak jste z úspor nakupoval ty byty, atd? Pěkné. Jistě musíte mít pohádkově vysoký manažerský příjem, někde tak 300 k měsíčně hrubého.

    Mrzí mě, že se v odpovědi vůbec nezabýváte palčivým problémem, který jsem popsal, Íčaři vám vůbec nestojí o starobní důchod. Nesmějí se jej však vzdát, tedy se nemohou vyvázat z povinnosti platit SP.

    Dále zcela ignorujete, že právě občan a ne jeho stát, by měl dominantně a prioritně řešit svou budoucí důchodou situaci a začít s tím mnoho let předtím, než nastane. Ne pane, první pilíř, ani třetí pilíř, ani politické sliby k prosperitě většiny lidí v důchodovém věku nepovedou, to investice s podporou finančních odborníků ano. Nemovitosti? V pořádku. 55% Čechů jim věří. To vám chválím. Jen trochu zapomínáte na otázku, když si všichni bohatí budou kupovat jen investiční nemovitosti, kolik dobrých nájemníků v zemi zbyde? Cestou k prosperitě je dlouhodobý nákup hlavně cenných papírů a samozřejmě podnikání, což vám jaksi principiálně nevnucuji. Na teplé židli s dobrým platem se to hýká, ono to vašeho zaměstnavatele přijde měsíčně na 134% hrubých mezd. Podle vašeho myšlení musím ještě přemýšlet, kde, v jakém oboru se někomu vyplatíte…..

    Na závěr mého přátelského žďuchnutí do vašeho ramene dodávám, že jsem asi jediný finanční poradce, který o IŽP a jeho funkci na trhu mockrát napsal pravdu, ale také o tom, že se nemá zneužívat, má být v maximální možné míře používáno mimořádné pojistné, pokud se má ve smlouvě investovat. Často je vhodnější pojistkou, než čisté RŽP a většina Čechů je hluboce podpojištěna, aniž by měli rodinný majetek v desítkách mio CZK, který by je jistil.

    Čeští lidé tedy potřebují jak životní pojistky, tak investice, a to zejména mimo pojišťovny. I vy potřebujete dobrého finančního poradce – jen tuto službu negujete. To jsem vás asi moc nepotěšil, ale umím se dobře vyspat i bez vašeho lajku.

    Příjemný večer s pravičákem přeji vám i všem mým fanouškům anonymům….. mám abstinenční příznaky, ještě mi dnes nenapsal ten nejvěrnější, pan Já. Asi spořádaně bere svá psychofarmaka, nebo mu zamkli místnost s internetem na obrazovce PC.

    Odpovědět

  • Malásek

    25 března, 2018

    Dobré ráno pane Hanzle, takže Váš recept je práce pro každého? Aha, a k čemu teď po letech vlády ČSSD dochází? Není snad nezaměstnanost kolem 3% a aby firmy mohly jet, tak se sem vozí tisíce zaměstnanců ze zahraničí? Také se obávám, že podnikatelů, kteří tvoří pracovní místa je podstatně méně, než těch ostatních „podnikatelů“, kteří zaměstnávají jen sami sebe a jsou povětšinou prodejci všeho možného.

    Jinak nemáme u nás např. strop sociálního pojištění, tedy bohatým odchází ve výsledku menší procento jejich platu na důchody, než např. někomu s průměrnou mzdou? To zavedly pravicové vlády. Stejně jako před volbami TOPka navrhovala snížit plošně odvody na soc. pojištění. Všechny tyhle kroky mají dlouhodobě podkopat PAYG systém, aby ti samí lidé mohli za pár let přijít a říct: „vidíte, na důchodovém účtu roste deficit, pojďme to všechno zprivatizovat.“ Že se pohrobci knížete vůbec dostali do parlamentu je opravdu velká škoda.

    Když chcete někoho poučovat, koho má volit, a pak na něj vytáhnete Pitomia, tedy ukecaného populistu, který má teď především plné ruce práce s tím, aby jeho sročka vytahala za různé služby co nejvíce peněz ze státního příspěvku straně SPD, tak si říkám, jestli to myslíte opravdu vážně. Asi Vám to nedochází, ale tohle je přesně parazit přisátý na cecík státu. O ničem jiném to není. Mimochodem znáte vůbec program SPD? Já jsem to viděl, pár nicneříkajících vět a fotka ženské v hábitu s budíkem v metru. A tohle vy jste volil a ještě mi vyčítáte, koho volím já. To snad ne. 🙂 🙂 🙂

    Mimochodem, já byl zrovna na cestách a bohužel jsem nevolil, což mě opravdu mrzí, protože bych milerád vyanuloval alespoň jeden hlas voličů Pitomia.

    Pojištění, zajímavé téma. Mimochodem PAYG důchodový systém je taky pojištění, což byste si měl uvědomit i Vy a další, kdo zde v diskuzi tvrdí, že je to Ponzi schéma a podobné nesmysly. Pokud se nedej bože dožijete sta let, vyberete z toho systému daleko víc, než jste vložil. Pokud zemřete v 65 letech, tak smůla.

    Ale přesně tohle samé platí i pro pojištění! Pojišťovny také nabízejí po dožití se určitého věku renty až do smrti, tedy jinými slovy, dost možná mi nabízíte to samé, co už pro mě dělá stát. 🙂 🙂

    Jinak s pojištovnami mám bohužel nedobré zkušenosti, když vznikl nárok, tak jsem stejně nic nedostal protože výluky atd. Nejhorší je platit celý život někomu a pak, když potřebujete, si nad vámi umyjí ruce. Děkuji, nepotřebuji. Já jsem pojištěn tím, že část mé ekonomické aktivity pojede i když budu na lůžku v nemocnici, nebo mrtvý.

    K IŽP bych jen dodal, že jsem viděl pár smluv svých kamarádů, některé už třeba i 15 let staré a „investiční“. A po těch 15 letech je tam pořád méně, než co do toho v součtu bylo naposíláno, přestože posledních pár let by mělo růst v podstatě úplně všechno. Spořák u Airbank Vám vynese víc, než všechny IŽP smlouvy, které jsem zatím měl možnost vidět.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    25 března, 2018

    Pane Malásku, nízká nezaměstnanost a výkon ekonomiky jsou tady spíše vládě a prezidentovi navzdory, jako důsledek odeznívající krize. Levicové myšlení a tedy vliv levicových stran na vládnutí a parlament mají na vývoj této země negativní vliv, učí být většinu Čechů chudými.

    Chápu že vás dráždí pan Okamura, ale je to český vlastenec, který chce prosperitu a bezpečí země. Na rozdíl od jiných politiků, kteří si hlavně přejí odsávat někam bokem ve svůj prospěch část veřejných peněz. Nedráždí jenom vás, protože se vypracoval od nuly a nepotřebuje v politice zbohatnout jako jiní. Troufá si říkat své politické názory a pitomý určitě není, jako naopak jsou spousty jiných. Lidí jako je on, si musím vážit. Jenom hlupci se uchylují k hanlivým komolením něčího jména. Implikuji, že moudré to od vás nebylo.

    Ne, pane, PAYG důchodový systém (1. pilíř) pojištěním opravdu není. Tzv. pojistné na důchodové pojištění (složka sociálního p.) je povinná daň s mizernou sociální dávkou někdy za milion let, jste povinným odběratelem této státní služby. U pojistky se diametrálně rozdílně SVOBODNĚ můžete rozhodnout, zda budete či nebudete a hlavně jak pojištěn. A srovnávat pojistku na krytí rizik, o které píši že ji každý potřebuje s pojistkou, která má vytvořit kapitál jen přes běžné pojistné a tedy draho, je jako porovnávat cibuji a jablko. Obě jsou kulaté, to ano. Tím veškerá podobnost nekončí, pravda. Obě jsou to potraviny a obě plodiny. Pořád je to málo. Uchylujete se ke srovnávání starobního doživotního důchodu a rezervotvorného pojištění, což je hrubě špatné.

    Neříkám, že stát má nějaké chudáky důchodce, co si nestačili vytvořit další kapitál, nechat umírat hladem na chodníku. Ale stát to dělá blbě. Všechny nás nutí do obrovské neefektivity a dobře se rozdává z cizího, krev přece neteče.

    Ten starobní důchod je pro občana ekonomicky (když započítáme třeba 45 let povinných odvodů, lineárně odvislých od zdanitelných příjmů osoby) naprostý propadák! Povinně obsahuje prvky sociálního smíru, který je úmyslně velmi nespravedlivý. A to právě proto, že ty peníze, co průběžně povinně odvedeme vůbec naše už nejsou a jsou zavedeny redukční hranice, když se důchod vypočítává z doby let odvodů a z příjmů v té době. I kdyby jen někde mohly ty vaše odvedené peníze ležet a plesnivět kvůli inflaci, byla by to obrovská hromada po 45 letech, kdyby byly vaše.

    Ale vaše je prd, pane, jen jakési evidenční záznamy, kolik let a co jste platil. Někdy až to přijde, dostanete ten hodně smutný dopis od ČSSZ a to je pro spoustu lidí dobrá příležitost vyčistit si brokovnici, zapálit si poslední cigaretu a otevřít láhev. Aby se to všem lidem nestalo, jsem tu já a jiní investiční poradci, víte? Ti ostatní to nějak do té smrti už doklepou a protože mají oddělené bydlení od dětí a vnoučat, budou chudí. A ještě je pravidelně vnoučata zkasírují o kapesné. Kde je ten váš stát, se svou sociální sítí? Provozuje zařízení LDN a přerozděluje naše daně na důchody. S velkou slávou pan politik přidá občas nějaké ty stokoruny měsíčně důchodcům, když je před volbami. Důchodci prožívají často chudobu právě vinou státu, který je děsí a varuje v médiích před vlastními dlouhodobými investicemi.

    A pokud si lidé mají něco odkládat, stát to udělal blbě. Zavedl dotované produkty jako je penzijní fond a stavební spoření, které nikoho investovat nenaučí. Od roku 1994 tu například máme štědře, hned dvojnásobně dotované penzijní připojištění, ale nikdo z něj nebohatne. Vzhledem k úložkám účastníků a se započtením státní podpory přímé i daňové, pořád tam budou maximálně v 65 letech nějaké ubohé statisíce, nic více ne! Tušíte, že penzijní fondy, nebýt státních příspěvků, by s transformovanými fondy nedokázaly ani překonávat inflaci? Dělají to dlouhodobě jen těsně a jeden, PF ČS to dokonce nedokázal. A do účastnických fondů se lidé nehrnou. Nedoporučují je ani finanční poradci. Jsou totiž na trhu lepší produkty. Drtivá většina peněz v DPS je v transformovaných, tedy ultrakonzervativních fondech. Mimochodem, kdo to těm lidem má všechno vysvětlovat? Finanční poradci, které vy negujete.

    Pokud jste měl špatné zkušenosti s pojištěním vašich osobních rizik, měl jste mizerného pojišťováka, anebo poradce. Samozřejmě pojišťovna ráda plní, pokud musí. Není to blbý, nebo úskočný finanční subjekt. Statisticky mnohem více vybere na pojistném, než vyplatí na pojistných plněních. A ještě to umí skvěle marketinkově následně prodat. Pojistka má být správně nastavena a klient nesmí mít příčinu budoucí pojistné události před počátkem pojištění, nesmí nic zatajit ze své historie zdraví. A to se u vás patrně porušilo, dále jste zřejmě nebyl plně seznámen s výlukami. Nelze krýt všechno, bylo by to pak na pojistném pekelně drahé a nikdo by si nic nepojistil, což je pro lidi špatné.

    I vy levičáku! 🙂

    Odpovědět

  • Malásek

    25 března, 2018

    Pane Hanzle, trochu mě překvapilo, že mluvíte o pravici a pak vytáhnete Okamuru, který by neměl problém vládnout, pokud by ho ANO neodmítalo, i s komunisty. V lepším případě se dá označit za nacionalistu, v horším za nácka light. A právě proto je vaše volba překvapivá, protože náckové, i když v první řadě drtili komunisty, tak to nebylo kvůli tomu, že by jejich programy byly tak rozdílné, ale proto, že komunisti i náckové čerpali ze stejné voličské základny, tedy dělníků.

    Ano, on to vůbec nepotřebuje, jen se obětuje chudák jeden, takových kecálků tu ale máme víc. Na to, jak vytuneloval Úsvit už jste evidentně zapomněl, tak teď vytuneluje dalších 180 mil. Kč státní podpory ze strany (skořápky) o pár členech, přičemž předstoupit před kameru a nespáchat okamžitě několik trestných činů umí jen Okamura a ještě jeden ze členů SPD. Ti ostatní vždycky do všeho strašně „zabrousí“. 🙂

    A víte, že efektivitu PAYG systému jsem už kdysi dávno počítal na příkladu svého otce? Většinu svého života odváděl cca do 100,- měsíčně, po revoluci o něco víc. A teď? Dostává přes 12 000,- měsíčně důchod. A z toho ještě jede penzijko, kde má velmi slušné garantované zhodnocení, které může realizovat každých 5 let.

    Takže tak. Já viděl hromady poradců kreslících grafy, které nekompromisně míří nahoru, nicméně u žádného z jejich klientů jsem pak neviděl, že by nějak zbohatli, často spíš naopak. Co kdybyste místo obecných keců o investování třeba vytáhl nějaký konkrétní případ člověka, který se díky Vám topí v milionech, které už ale neměl předtím, než Vás potkal?

    Co já jsem zatím viděl smlouvy od poradců a výpisy k těm smlouvám, tak opakuji, žádné IŽP, i třeba 15 a více let staré nedokázalo těm klientům naakumulovat žádné peníze, součet vkladů byl vždy nižší, než naspořená částka a to i u životek, kde pojištění chybělo úplně, nebo tam bylo jen 10 000 v případě smrti a podobně.

    Já neneguji poradce, dal jsem jim šanci, dopadlo to špatně. O podvodech poradců vzniklo několik dokumentárních filmů a navíc na sebe ještě všichni házíte špínu navzájem. Proto jsem prostě došel k závěru, že žádnou zázračnou smlouvu od truhláře s maturitou nebo bývalého číšníka nepotřebuji a mám se dobře i bez toho.

    Odpovědět

  • Malásek

    25 března, 2018

    Pardon, součet vkladů byl vždy vyšší samozřejmě.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    25 března, 2018

    Pane Malásku, ono jít do voleb s nějakým programem a vzápětí říct, že chci být v opozici je nesmírně hloupé, protože nebudete mít šanci svůj volební program prosadit ani z části do veřejné reality (Piráti). Komunisté jsou dnes mnohem chytřejší než socani, mnoho komunistů (Kováčik, Filip,…) uznávám jako osobnosti. Naopak spoustou upocených socanů pohrdám. Říkám jim závistiví umaštěnci, co jsou lační, aby je někdo zkorumpoval. Komunisté 29 let po převratu mají mít možnost vlády a to nejen formou podpory jiných stran ve vládě. Jejich koaliční potenciál v čase roste. Primitivní antikomunismus není dnes už potřebný. Ano, zabili spoustu nevinných lidí jen proto, že neměli stejný politický názor, že se narodili v rodině podnikatele, nebo statkáře. Zničili budoucnost mnoha synům a dcerám rodičů, které předtím obrali o majetek. Komunisté mají svou pověst historicky zničenou, ale přesto nabírají i mladé pomýlené lidi. Nevymírají tak rychle, jak si OF přálo v době, kdy toužilo porazit je ve volbách. Pokud je nedokázal režim zákonem zakázat, mají-li právo hlásat svůj volební program a jít do voleb, je jen otázkou času, kdy budou i ve vládě. A je to i správně. Demokracie nebude ohrožena, pokud budeme v NATO.

    Jako pravičák bych nejásal, ale jsem demokrat. SPD a Okamuru jsem volil proto, že mi EU neustále omezuje svobodu pracovat, chce vymýtit naše lesy a chci mít možnost hlasovat o vystoupení z ní. Je mi jedno, že to znamená komplikace pro náš stát. Svobody si cením více než peněz. Nálepkování, že SPD jsou náckové light, je ubohé. Náckové zrušili demokracii a zavedli koncentráky. Okamura chce jen více přímé demokracie. Nechce, abychom EU nadále dělali vola. V tomto smyslu je pokračovatelem politiky republikánů, jejichž politický program vykradly i jiné politické strany.

    Pokud jde o příklady osob, kteří mou prací zbohatli, nebudou souhlasit se zveřejněním své osoby a bez uvedení identity by byla moje tvrzení jen plácáním do větru, kterému nemusíte věřit, když si to nemůžete ověřit. Pracuji v citlivé oblasti a jsem povinen jejich osobní i majetkové informace chránit.

    Nechme to tak, že mezi námi je politický rozpor, který nemá smysl chtít překonat. Hezký večer!

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    25 března, 2018

    Jen na okraj, prosím, abyste mi sdělil který je to ten penzijní fond, a kolik je to garantované velmi slušné zhodnocení. Až teď jsem se vyhrabal zpod stolu, málem jsem se potrhal smíchy 🙂

    Odpovědět

  • Malásek

    26 března, 2018

    Nepřekvapil jste. Schválně, co byste doporučil důchodci? Víme, že penzijko ne, i když je to právě pro důchodce na krátkém horizontu velmi dobrý produkt bez rizika právě kvůli krátkému horizontu a neexistujícímu riziku. Ale vy byste určitě prostřelil nějaké předplacené investice aspoň na 40 let, co? Nejméně do 120 let věku dotyčného…. 🙂 🙂 Nj, odborník promluvil.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    28 března, 2018

    Ale kdepak! Doporučil bych mu:
    pro jednorázové investice dluhopis velmi silné, bohaté firmy s ratingem AAA, tedy o jedno A vyšším, než má Česká republika. A to s pevným smluvním úrokovým výnosem 7% p.a., bez vstupního i výstupního poplatku. Pro pravidelné investice bych se zajímal o jeho zkušenosti a znalosti s finančními produkty, o jeho investiční horizont a o jeho investiční cíle. Nejdřív bych jej mnoho hodin a zdarma něco učil, pak bych mu doporučil a zprostředkoval vyvážené a patrně i dynamické až agresivní, aktivně mnou řízené portfolio OPF, minimálně na investiční horizont 7 let. Vstupní poplatky bych mu navrhl předplatit, ale za naprosto symbolické sazby, při pohledu na ně by vám spadly brýle z očí. Stál bych totiž o jeho radost a vděčnost, což by implikovalo jeho velký zájem, poslat mne za jeho dětmi, vnoučaty a přáteli. Tam bych následně odvedl perfektní etickou práci, takže prostřelit tam například životy na investice jen v běžném pojistném, to bych opravdu neplánoval, chápu že jste zklamán. Někdy po měsíci obsluhy těch osob bych si sebevědomě řekl o dobrá doporučení. Jsem prostě na peníze, víte?

    Vydělal bych si etickou cestou pěkné prachy a ti lidé by mi je i přáli, hezky bych jim odkryl kolik a z jakých přesně zdrojů. Oni by si vydělali o dva tři řády více a ten váš důchodce by byl mimochodem úsměvný kousíček mozaiky mých souvisejících příjmů, kdy jsem si hrál na Matku Terezu. Jsem totiž docela zištný člověk, víte? Nestydím se za mou touhu porazit konkurenty a se šarmem, čestně a proklientsky.

    Je zřejmé, že tradičně vůbec netušíte mou poradenskou kvalitu. Když vás pozvu na kafe, cudně se ohradíte jako slečna, které pochválím postavu. Takže tak… Nj, laik napsal. Podsouváte mi poradenské prasečinky, to od vás vůbec není pěkné! 🙂

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    28 března, 2018

    Jen na okraj, milý pane Malásku….
    Dnes jsem navštívil Conseq v Praze. Hovořil jsem z kolegou, který tam pracuje. Zřejmě to nevíte, ale tato společnost již nejméně rok provozuje omezení, že u pravidelných investic se dají vstupní poplatky předplatit nejdéle na 35 let asoučasně do 70 let klienta. Tato platforma pro prodej OPF vlastních i externích, která je v této zemi zdaleka nejvýznamnější investiční společností, je jedna ze tří, které používám, historicky už 14 let. Plánuji další. Pro pořádek, na de mnou je jen ČNB. Jsem spolumajitelem investičního zprostředkovatele jménem HANZL FP, s.r.o. Tudíž mám obrovskou svobodu své klienty přímo šokovat pohádkově nízkými sazbami poplatků.

    Jak vidíte, kupodivu je váš předpoklad nerealistický. Uchýlil jste se mimochodem k nespravedlivému nálepkování. Nejsem čirou náhodou nácek light jen proto, že jsem vlastenec a pravičák k tomu?

  • 28 března, 2018

    Pane Hanzle, teď jste mě dostal. Jaká AAA rating firma se nechá financovat v dnešní době dluhopisy za 7% pa a tyto dluhopisy jsou dostupné jiným než velkým investorům?

  • profi poradce

    29 března, 2018

    Pane Hanzle, také stále čekám, která AAA společnost vydává dluhopisy s výnosem 7% p.a. předpokládám, že jsou to jen pohádky pro vaše klienty, že ano?

  • Pavel Hanzl

    30 března, 2018

    Milí kolegové jménem Já a profi poradce…. a mnozí další….!

    Myslel jsem, že všichni jsme profesionálové a píšeme za sebe, tedy v první osobě. Proto by mne jen o něco více udivil nick „laik poradce“, nebo nick „Vy“, „Oni“, „On“, „Ona“. Vaše nicky jsou lehce primitivní a významově redundandní …. trochu pitomé, protože je zřejmé, že mi píší profesionálové a v první osobě. No, to je každého z vás boj, jak chcete být vnímáni. Já to mám jednoduché, jsem Pavel Hanzl a na trhu jsem 15 let. Mám historicky významné výsledky ve velké MLM poradenské firmě, měl jsem období potíží a nyní jsem ve skvělé poradenské formě. A každý tady ty moje skupiny písmen zná. Je ovšem tristní a lidsky smutné, že přes ty stohy textu, co jsem tu za 11 let napsal, mne stále někdo ještě podezírá, že klientům lžu, že jim finančně schválně ubližuji, že na nich provizně parazituji, případně že jsem cosi jako Štork 2.0 … tedy, že mne poradensky vůbec neznáte. Moji práci jste nikdy neviděli. Přesto nálepkujete. Řada z vás odmítla setkání se mnou, na které jsem zval. Zbývá tedy otázka, není v tom nějaký háček? Říkám, anonymové se bojí pravdy! A bojí se o pověst své pitomé existence, poté co by museli vytáhnout tu vizitku. To je ten háček. Proto se nikdy nedozvím, že třeba pacient psychiatrie je v realitě docela inteligentní pan kolega poradce, jen neumí psát a dělá předčasné soudy. Pane Já, víte o tom, že vlastně oba máme stejný cíl? Pozvednout tento obor.

    Klidně bych mohl napsat, hledejte šmudlové, je to moje know – how, ale neudělám to.

    Dluhové nástroje dnes vydává kdekdo, namátkou třeba Arca Capital, nebo DRFG, daleko menší firmy a s daleko nižším ratingem, typicky 6,5% p.a., 9% p.a., atd. Čím menší emitent, tím více roste sazba nabízeného výnosu (je v ní oceněno kreditní riziko).

    Měl jsem na mysli například tento nástroj:
    Dluhopis CTI 3 CZK, 7%/10, nominál 1 000 CZK, minimální nákup je za 50 000 CZK. Emitentem je jedna z dcer ze skupiny ThomasLloyd, určeno primárně pro klienty z ČR. Domicil – Liechtenstein. Lze likvidovat část či všechno už za tři roky, v případě maléru (vážná nemoc v rodině klienta, hrozící krach jeho firmy, zásah státu do jeho podnikání, živelní pohroma na jeho majetku) bude uplatněn etický kodex firem TL a HANZL FP, který klientovi zaručí likviditu do 2 měsíců po doložení maléru. Tato skupina je na trhu 15 let a její dluhopisy jsou velmi bezpečné. Spolupracuje se Světovou bankou a dva roky byla touto institucí prověřována, než ke spolupráci došlo. K dispozici jsou i česky psané auditované účetní závěrky za roky 2014 až 2016. Zblízka jsem viděl loni v listopadu, na co jsou peníze klientů používány: na rozestavění elektráren na výrobu elektrické energie ze slunce a spalováním biomasy, což je odpad po sklizni cukrové třtiny, zatím na Filipínách. Firma bude brzy expandovat též do Laosu, Indonézie, Vietnamu a Indie. Nestaví to v Evropě a to prosím zcela záměrně, byla by mnohem méně zisková. Podniká v oblasti výstavby infrastruktury a elektrárny jsou jen jeden směr, kterým chce jít. Asie má cca 600 mil. obyvatel bez přístupu k el. energii, což jsou cca 2 Evropy. Tamní regionální vlády států nemají potřebné miliardy dolarů k výstavbě infrastruktury jejich zemí a proto podporují zahraniční investory, TL má velmi dobrou pozici, je uznávaným lídrem v této oblasti rozvoje infrastruktury. Na ostrově Negros/Filipíny je zaměstnavatelem první volby. Podporuje chudé děti bez domova v Manile, kterých je cca 3 000. Skupina TL emituje více různých dluhových nástrojů, například i fondy kvalifikovaných investorů. Všechny peníze následně směřují do výstavby podle projektů.

    Dluhopis je dostupný přes investiční společnost Atlantik FT, takže jeho nákup mohou zprostředkovávat poradci z většiny poradenských MLM firem a broker poolů, vyjma Chytrého Honzy. A pak také malé poradenské firmy v pozici IZ, které mají přímý smluvní vztah s Atlantikem, což je náš případ. Klient je vždy majitelem nominální hodnoty dluhopisů, ale kupuje je za emisní cenu, tj. nominál snížený o diskont ve výši zprostředkovatelské provize, což je mou osobou a řadou kolegů z jiných poradenských firem velmi vítané. Dále má klient smluvní právo na všechny úroky do splatnosti dluhopisů, ty jsou vypláceny kvartálně. Dle mých zkušeností (i z jiných rodin těchto dluhopisů od června 2016) úroky chodí klientům ve správné výši a včas. Doporučuji tento dluhový IN pro stabilizaci dosavadních zůstatků akciových aktiv a jejich derivátů pro klienty starší 50 let a naléhavě pro věk nad 60 let. Moc se líbí i mladším klientům, typicky obsluhuji majitele úspěšné firmy (s nenulovou hospodářskou historií), kterému je aspoň 35 let. Než klienta osloví moje asistentky, děláme prescoring podle majetku a historie jeho firmy (firem) – nejsme zachránci slabých.

    Tak která tedy AAA firma? Moc se divím, že to neznáte, nebo, že vás to nenapadlo. To bych tu viděl nějaké pokřiky, příklady firem. Rating AAA má nejdůležitější člen ThomasLloyd Group, Investiční fond ThomasLloyd SICAV – Cleantech Infrastructure Fund, který přímo staví ty továrny – zdroje elektřiny. Vydala německá agentura TELOS. Můžeme se přít, zda by větší váhu měla stejná známka od nějaké jiné – světové ratingové firmy (S&P, Moody’s), ale nemám s tím problém. TL je opatrná už ve výběru mezi projekty, které následně kupuje a realizuje. Obvykle dopředu zná kupujícího elektrárny, kterou postaví. Zná i míru zisku. Je to obvykle filipínská vláda, nebo hlavní penzijní fond Filipín a jiní investoři. Emise dluhopisů jsou jištěny vzájemnými zárukami členů skupiny TL, majetkem a patronátními prohlášeními matek emitentů. Matka sama ovšem nemá veškerý majetek, který má celá skupina TL, je tam širší ochrana bezpečí investorů – podrobnosti jsou náročné na vysvětlování a nad rámec tohoto příspěvku.

    Pro udivené poradce: TL si může půjčovat v bankách za zlomky procent p.a. a samozřejmě to dělá, pod správou má přes 3,2 mld. USD. Firmy této velikosti sazby bankám spíše diktují, jde-li o běžné provozní úvěry. Banky ovšem nepůjčují investiční úvěry ve stovkách milionů USD, pokud máte jen louku obehnanou plotem a projekt stavby. TL má přes 54 000 soukromých investorů a jen v Německu přes 40 000, dluhopisy i jiné dluhové nástroje vydává už 11 let a nikdy nic nedlužil. TL je zdravá a natolik zisková i z cizího kapitálu, že si může dovolit dávat klientům výnos, nám provizi a ještě jí cca 10% p.a. zbývá navíc. Do této věci hrají zejména tyto faktory: levné pozemky, technologie a pracovní síla v místě. Dobré vztahy s prezidentem – Rodrigo Duterte a se 4 hlavními místními rodinami, které mají pod palcem ekonomiku Filipín.

    Více například zde:
    http://thomas-lloyd.cz/b_cz/index.php

    Přeji krásné sváteční dny…. investiční poradce PH

  • 26 března, 2018

    Pane Hanzle, vítejte !!! Musel jsem se Vám připomenout, když jste mne zmínil ve svém komentáři. Zaregistroval jste nedávný článek, kde se píše, že špatnou zkušenost s pojišťovnou má 43 % Čechů ? Jako nejčastější příčiny nedůvěry k pojišťovnám respondenti v průzkumu uváděli negativní osobní zkušenost. Ve stejné míře (43 %) zvolili obavu z neuhrazení škody. 28 % dotazovaných nevěří pojišťovnám z důvodu negativních kauz zveřejněných v mediích. Z průzkumu vyplývá zásadní spotřebitelský rozpor, i když má 43 % Čechů špatnou zkušenost s pojišťovnami je jich pojištěno 80 % a stejné procento vnímá pojištění jako užitečnou věc. No a to je vše, vážený a milý pane Hanzle, mějte se krásně a stále pište básně :0)

    https://roklen24.cz/a/SFHX7/spatnou-zkusenost-s-pojistovnou-ma-43–cechu-pojistenych-je-80-

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    28 března, 2018

    Srdečně vás zdravím, pane Já!
    Podívám se na to a zamyslím se. Děkuji.
    Zatím jsem to vskutku nečetl, mám příliš práce. Klienti si mne žádají, pracuji na přípravách často i v noci. Jsem přepracován. K tomu mne bolí ruce, to víte, musím ty peníze obracet vidlemi, aby mi na půdě neplesnivěly…
    Přeji sladké sny, s pojistnými podmínkami vypadnuvšími z vašich prstů…. 🙂

    Odpovědět

  • Malásek

    14 září, 2018

    Dobrý den pane Hanzle, jen by mě zajímalo, jak Vám šlapou ty filipínské investice? Teď když se tam blíží super tajfun Mangkhut, úrodu údajně nestihli sklidit a létající domy a stromy taky nejsou nic moc pro funkčnost solárních panelů. Ostrov Negros, o kterém píšete, to má tak 50 na 50, tak držím palce důchodcům, kteří s Vámi zainvestovali.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    14 září, 2018

    Dobrý večer, pane Malásku!

    Děkuji za optání. Principem podnikání skupiny ThomasLloyd není dostavěné energetické zdroje provozovat, ale prodat co nejdříve po kolaudaci. Všechny dostavěné elektrárny byly již prodány, obvykle filipínské vládě. Jsou samozřejmě pojištěny. Ty, co dostavěné nejsou, jsou právě tak pojištěny. Proti terorismu i proti přírodním živlům. To znamená, že vaše obavy o peníze mých investorů, kteří investovali do dluhopisů ze skupiny TL, nejsou opodstatněné. Děkuji vám za vaše starosti o peníze klientů, které jsem umístil na finančním trhu. Vskutku vám vlasy nemusejí šedivět.

    Nyní budu podezírán, že jsem si váš příspěvek zaplatil, víte? Děláte mi dobrou reklamu. Příště se mne můžete zeptat diskrétně do mailu. Předpokládám totiž, že mi nechcete dělat kladnou reklamu.

    Odpovědět

  • Bobeš

    27 března, 2018

    Nevím co si myslet o komentářích typu – všichni budeme investovat – všichni budeme bohatí-
    Po sametové revoluci jsem slyšel jednoho docela známého člověka jak z vážnou tváří říká – když budou v republice bohatí lidé – budeme bohatí všichni.
    Jinými slovy každý kdo říká, že stát je špatný hospodář, tak lže. Stačí změnit podmínky a začít
    třeba zdaňovat opět 45 % firmy. Daně platit tam kde je firma. Zrušit DPH a zavést daň jinak koncipovanou. DPH ve světě kromě Evropy neznámý pojem. Zjednodušit daně pro občany. Dva řádky – dostal jsi tolik peněz a zaplatíš daň tolik a tolik. Žádné odpočty, žádné úlevy. Atd.
    Co se týká pojišťování lze si klást otázku. Kdo zastupuje klienty proti pojišťovnám. Pojišťovny si založí ČAP , co kdyby si klienti za peníze pojišťoven založili Českou asociaci klientů.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    28 března, 2018

    Pane Bobeši, jste poněkud nebystrý. Ekonomiku země byste tím zabil.

    Odpovědět

  • Bobeš

    28 března, 2018

    Pan Hanzl je prý tak jistý, že se všechno na co šahne promění ve zlato, že klientům podepisuje směnky. To pro případ, kdyby se to proměnilo v něco jiného. Pak jim to dá ze své kapsy. Doporučuji
    panu Hanzlovi přečíst historii nejznámějších držkopádů ( Enron a Parmalat a další)
    Dobře se investuje z cizími penězi, kdy neručím osobně za nic.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    28 března, 2018

    A pak jste se probudil…

    Odpovědět

  • Malásek

    4 dubna, 2018

    Pavel Hanzl: Doporučujete tedy investice na Filipínách? Opravdu? To je ta země, kde nedávno museli rozstřílet celé město, aby tam potlačili Islámský stát a taky je to země, kde za poslední rok až dva zemřeli tisíce lidí při honu na nejen drogové dealery, ale i uživatele. Skoro každý si mohl zastřelit, koho chtěl, když ho mohl nějakým způsobem spojit s drogami.

    No, 100% jistota desetinásobku, říkalo se kdysi…:-)

    Skoro se divím, že jste na nás nevytáhl ještě větší trumf, investice do jaderného průmyslu v Severní Korei. Je to mimořádně stabilní země, vždyť tam jeden vládce vládne celý život, stabilita sama. To by bylo tak 12% ročně, co? 🙂

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    5 dubna, 2018

    Dobré jitro, pane Malásku!
    A to mě chválíte, nebo mě káráte? Není náhodou správně, že zatočili a rychle s Islámským státem? Zapomněl jste mi připomenout známý slogan pana Duterteho „Do it yourself, if you have a gun“. Není náhodou správně, že do půl roku po zahájení funkčního období nového prezidenta se půl milionu Filipínců dobrovolně přihlásil na policii, že se chtějí léčit z narkomanie, protože nechtějí zemřít na ulici?

    tato země je velmi vhodná pro podnikání skupiny TL. Jednat jsou to tisíce ostrovů, kde není co těžit ke spálení, za druhé tam žije 209 milionů lidí. Terorismus je tam zcela okrajové téma a spíše šlo o potlačení válek gangů, než o boj s autentickými islamisty.

    Je zřejmé, že jste tam nikdy nebyl a proto máte jen velmi nedostatečné informace. Terorismus reálně hrozí právě v Evropě a v USA. Tam jsou spící buňky IS.

    S tím Kimem jste mě opravdu pobavil. Věděl jste, že Kim není žádný blbeček, studoval ve Švýcarsku, umí plynně anglicky a německy, je velmi inteligentní? Je natolik chytrý, že se brzy obejme s Donaldem a bude klid a mír. Pak bude celý svět uvažovat o investicích právě tam. V zemi, kde lidé propukají v nepředstíraný pláč, když drahý vůdce vypustí duši. Celá ta šaráda s jadernými zbraněmi je prostě easy k pochopení. Kim potřebuje, aby mu nikdo nesvrhl režim zvenčí. Uvnitř země si s tím už poradí. Střílí i jen podezřelé protiletadlovým dělem a užívá si i jiné pochoutky, aby všechny vyděsil k smrti už v zárodku myšlenky, že by jej potichu někdo odpravil.

    Odpovědět