CZK/€ 25.120 -0,02%

CZK/$ 24.168 +0,07%

CZK/£ 30.274 -0,62%

CZK/CHF 27.020 +0,27%

Text: Redakce

27. 04. 2021

0 komentářů

Revoluce 4.0 a investice. Z virtuální reality se nestane tsunami, která se přes nás převalí

 

Zdroj: Pixabay.com

 

Jak umělá inteligence či virtuální realita změní tvář spotřebitelského průmyslu? Dokážeme si vůbec představit, jak bude vypadat svět rozšířené reality v segmentu zážitků a služeb? Co má největší potenciál?

Loading



 

V odborném článku Deloitte se dočteme, že moderní technologie jsou neodmyslitelnou součástí našich životů nejen doma, ale i v práci. Chytrý zubní kartáček nebo inteligentní kuchyně jsou praktickými vychytávkami leckteré domácnosti, avšak na pracovištích jsou technologické inovace už téměř pravidlem a nezbytností.

Kompletně automatizované výrobní procesy, monitoring produktů pomocí blockchainu, inteligentní zpracovávání informací a jejich neomezené sdílení či virtuální realita, která dovoluje zákazníkům vyzkoušet si produkty ještě před jejich zakoupením – to jsou jen některé z inovací, které změní fungování spotřebního průmyslu, výrobou počínaje a zákaznickou zkušeností konče.

Budou existovat dva světy

Viceprezident Hospodářské komory České republiky (HK ČR) Tomáš Prouza pro server Investujeme.cz uvádí, že virtuální realita (VR) a umělá inteligence (AI) se postupně stávají běžnou součástí našich životů.

„Dokážu si představit, že nás čeká doba, kdy budou existovat v oblasti zážitků a služeb dva světy. Jeden z nich bude ten „virtuální“, založený právě na umělé inteligenci a velké rychlosti výpočetní techniky i datových přenosů, včetně těch mobilních v 5G sítích,“ myslí si Tomáš Prouza a pokračuje: „Ten druhý a doufám, že ještě řadu let dominantní, bude svět reálných zážitků. Z virtuální reality se nestane tsunami, která se přes nás převalí a my už navždy zůstaneme sedět v obyvácích s projektory zážitků připevněnými na našem těle.“ Ale pro některé lidi to bude řešení, ať už pro lásku k technologiím nebo kvůli omezením, které jim cestovat znemožní.

REKLAMA

Odborník na investice z Partners Martin Mašát uvádí, že to jsou otázky pro vizionáře a lze těžko soudit, jak daleko se používání VR rozjede. „Určitě bude záviset na konkrétní službě. V zábavě si svoji cílovou skupinu určitě najde, ale nemyslím si, že by se VR nějak masivně rozšířila a vytlačila tradiční zážitky. Důvodů je mnoho, od aktuální finanční náročnosti, přes zacílení na specifické věkové skupiny, po absenci přímých sociálních kontaktů,“ podotýká.

Odmítači technologií

Odborníci se zároveň shodují v tom, že posílí i odmítání technologií. Podle posledních průzkumů se nemalá část lidí natolik těší na cestování po konci koronakrize, že si s sebou neplánují brát tablety ani mobily a chtěli by spíš do „off-line oblastí“. „Chtějí své dovolené opět prožívat naplno a nevěnovat se pouze sdílení zážitků na sociálních sítích a počítáním lajků,“ říká Tomáš Prouza z HK ČR.

I proto si myslí, že se virtuální realita stane další z možností, jak trávit volný čas. Nikoliv však možností jedinou. A ti, kteří dokáží chytře propojit reálný a virtuální svět, ovládnou velmi zajímavý a možná i docela lukrativní segment.

Šimon Blecha z odboru komunikace Ministerstva financí k tomu dodává, že zmíněné technologie mají bezpochyby potenciál změnit současná pravidla a přinést nová řešení s vyšší přidanou hodnotou pro koncového zákazníka. Uvedené vymoženosti jsou přitom zatím pouze v raném stádiu toho, co od nich můžeme do budoucna očekávat.

REKLAMA

Které disruptivní technologie ovlivní spotřební průmysl?

Nové technologie ale nejsou jen o zážitcích. Stále více budou využívány i ve firmách, výrobních podnicích a dalších subjektech:

  • Blockchain významným způsobem usnadní práci zejména firmám vyrábějícím spotřební produkty, a to především v oblasti sledování a monitorování produktů a toku informací, služeb a peněz.
  • Výhody umělé inteligence ocení nejen společnosti, ale i samotní zákazníci. Firmy mohou těžit z automatizovaných procesů, inovací produktů a služeb založených na umělé inteligenci a rozšířeného rozhodování, spotřebitelům přijdou vhod personalizované produkty, doporučování produktů online a včasné poskytování služeb.
  • Zvýšit efektivitu společností a zároveň poskytnout pokročilé metody, jak spotřebitelům umožnit vyzkoušet si produkty dřív, než je zakoupí, může digitální realita. Společnosti ji mohou využít k vytvoření účinného marketingu a reklamy, podporování inovací, zvyšování efektivity zaměstnanců či k vytvoření trojrozměrných a interaktivních vizualizací produktů.
  • S pomocí cloudových technologií lze vytvářet prostředí, která usnadní provoz dalších disruptivních technologií, urychlit implementaci hardwaru a softwaru nebo zvýšit efektivitu finančního plánování.

Zdroj: Deloitte

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články

Zkontrolujte si před koncem roku, zda vám neutíkají některé příspěvky či zvýhodnění

Do konce roku zbývá už jen několik dnů. Vyplatí se proto věnovat pár minut kontrole, zda za letošní rok využijete všechny výhody doplňkového penzijního spoření, stavebního spoření nebo letošní novinky – dlouhodobého investičního produktu. Zkontrolujte si, jestli vám neutíkají některé příspěvky či zvýhodnění.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

20. 12. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *