Radit klientovi v rámci produktů jedné finanční skupiny lze. Lze to i kvalitně. Závisí vždy na člověku, jak k poradenství a ke klientům přistupuje. Doba rozsáhlých obchodních sítí pojišťoven a stavebních spořitelen již ale nejspíš pominula. Proč? Stará se o to (sice pomalu, ale přeci) rostoucí finanční gramotnost a – konkurenční finančně poradenské sítě.
Klienti chtějí mít volbu. Chtějí mít alespoň iluzi, že mají to nejlepší. A aby ji mohli dostat, musí mít poradce možnost ukázat klientům i ty "horší" produkty a musí jim zdůvodnit, proč jsou horší. Vysvětlení "nemám je v nabídce" již neobstojí. "Jednobarevní" poradci změnu u svých klientů pozorují stále intenzivněji. A této příležitosti se chápou finančně poradenské společnosti.
Začátkem června letošního roku získalo Fincentrum zemské ředitelství Milana Švece, který přivedl lidi z ČMSS. Stavební spořitelny obecně budou v nejbližší době pro finančně poradenské sítě lovnou zvěří. Vláda se postará o zhoršení podmínek jejich stěžejního produktu a zbytek zařídí "lovci lebek" z finančně poradenských společností. Hon nezačal ale jen ve stavebních spořitelnách.
Broker Consulting si před více než rokem založil společnost Broker Consulting Group. Jejím účelem mělo být "řízení
[finančně poradenských společností ze skupiny Broker Consulting ve 4 zemích ] prostřednictvím jedné zastřešující společnosti" , jak uvádí tehdejší tisková zpráva BC. Nyní se ale ukazuje její jiný smysl.
Broker Consulting Group se v pátek 23. 7. 2010 přejmenovala na Broker Expert. A v týdnu následovala tisková zpráva vysvětlující přejmenování. „Definovali jsme novou příležitost pro poradce, kteří dosud pracovali pouze pro jednu značku," explicitně uvádí Jan Lener, ředitel pro komunikaci Broker Consulting, v tiskové zprávě.
REKLAMA
Několik informačních zdrojů hovoří o prvním úlovku Broker Experta, kterým je struktura z distribuční sítě České pojišťovny. " Již v prvních dnech činnosti novou příležitost využily desítky poradců, kteří nyní nastupují do vzdělávacího systému a získávají nadstandardní počáteční podporu," uvádí tisková zpráva bez bližší specifikace.
Pojišťovnám a zejména stavebním spořitelnám začínají horké chvilky. Naopak finančně poradenské společnosti si budou moci oddychnout – a chopit se příležitostí u "jednobarevných" poradců místo přetahování "pestrobarevných" poradců ze sítě do sítě.