Šest každodenních povinností finančního poradce
Následující doporučení jsou volně zpracovány podle rad Willie Goldwassera.
1. Pátrání
Možná přesněji shánění informací. Od shromažďování jmen a kontaktů, kterým je možné nenásilně předávat reference o sobě, přes komunikaci se stávajícími zákazníky až po kontakty s potenciálními klienty.
Získání dostatku informací o potenciálních klientech je asi základ úspěchu. Porušení tohoto pravidla povede nutně a velmi rychle ke ztrátě v prodeji. Spoléhat jen na reference spokojených zákazníků je málo.
V některých společnostech začínající poradci jako základ sepisují prvních 100 jmen svých známých, kterým mohou nabídnout své služby. A pokud skončili u nich, skončili s poradenstvím.
2. Telefonování
Telefonovat lze jen obchodně, ale to neznamená, že máte zapomínat na své dlouholeté klienty. Pokud hovoříte každý den se zhruba 20 lidmi o produktech a službách, které jim můžete nabídnout, pak to zcela jistě podpoří váš obchod.
REKLAMA
Tady se možná v detailech liší postup uznávaný u nás s americkým. Telefon je pro nás hlavně nástroj kontaktu. Detaily se nechávají na osobní jednání.
3. Pište svým klientům
Někdy stačí poslat e-mail, ale mnohem lepší je dopis. Dopis není tak neosobní a každého potěší. Je důkazem toho, že na svého klienta myslíte a že se o něj zajímáte i ve chvíli, kdy mu nechcete nic prodat.
Osvědčily se gratulace k narozeninám stejně jako např. uznání úspěchu firmy, ve které klient pracuje. Lidé mají rádi dopisy. A je škoda, že osobní dopisy téměř vymizely. A dobré je dopis napsat vlastní rukou, ne na počítači.
4. Ptejte se klientů, jak jsou spokojeni
Ptejte se klientů, zda od vás získali dobré produkty a dobré služby. Většina všech obchodů, které se neuskutečnily, je v tom, že nikdo potenciální klienty neoslovil. Lidé chtějí být oslovováni, protože také vyžadují pomoc v rozhodování, zda a za jakých podmínek mají říci ano.
REKLAMA
Mnoho produktů, které jsou na finančním trhu, není navrženo pro jednadvacáté století. Někdy musí zákazník sám měnit své cíle a potřeby, takže je nutná změna původního finančního plánu. Jindy stačí jen běžná kontrola stávajícího.
5. Šek doručte vždy osobně
Willie Goldwasser doporučuje osobní předání šeku s pojistným plněním pozůstalým. Může to být první krok k dlouhodobé finanční péči o další rodinné příslušníky a splnění slibu při uzavírání smlouvy.
Naše právní podmínky jsou samozřejmě jiné. Poradce nebude ten, kdo předává plnění. A bohužel se to ani nemusí včas dozvědět. Proto je o to více nutné být s klientem v kontaktu a v případě nějaké smutné události je vhodné projevit účast a pokusit se navázat na svoji předchozí činnost.
Vaše reference budou jistě kladné. Vždyť jste rodině možná zachránili slušnou existenci.
REKLAMA
6. Vzdělávejte se
Je velmi důležité vzdělávat se celý život. Absolvování vzdělávacích kursů je zárukou toho, že budete vždy odborně na výši. Platí pravidlo, že všechny dobré prodejní semináře pomáhají finančním poradcům proměnit jejich certifikaci na peníze.
Mimo odborné semináře mají svoji cenu všechna setkání poradců na místní úrovni. Se svými kolegy se společně můžete učit, jak úspěšně získat klienta, jak ho kontaktovat a jak ho oslovit. Společně můžete přijít na různé nápady, vymyslet motivaci.
Inspirací mohou být i poskytovatelé finančních produktů, kteří mají své vlastní akce na podporu prodeje. Díky takovým setkáním dostanete možnost potkat skutečné mistry svého oboru – nejlepší poradce či poradkyně. A nejen to. Můžete se jich zeptat, jak to dělají, že jsou tak úspěšní.
Závěrem
Jistě v těchto doporučeních není nic neznámého. Není to žádný nový objev. A snad je to i vaše každodenní praxe. Je však třeba si to neustále opakovat. A neustále se tím řídit. Jakákoliv úleva, jakékoliv zanedbání bude mít pro vás nepříjemné následky. Jde o práci, která má svoje specifika. Jde o životní názor. Bez jeho zažití úspěch nepřijde.
Vy musíte své práci a produktům, které nabízíte, rozumět a věřit.
Klient, o kterého pečujete, vás nikdy neopustí! Místo toho se k vám bude vracet. A nejen to. Přivede k vám i své děti, rodinné příslušníky a své přátele.