Sodexo Benefity jsou nyní Pluxee. Za změnu notoricky známého názvu může vstup na burzu
Sodexo Benefity, největší poskytovatel firemních benefitů v České republice, se od ledna 2024 přejmenoval na Pluxee a následně se celosvětově zcela vyčlenil ze skupiny Sodexo. Společnost tak reaguje na dynamickou situaci na trzích, na kterých firmy a jejich zaměstnanci očekávají ještě více možností v oblasti benefitů. Co změna názvu znamená pro společnost a jaké výzvy přináší? Na to jsme se zeptali Daniela Čapka, generálního ředitele Pluxee Česká republika.
Proč jste se rozhodli změnit tak všeobecně známý název Sodexo na Pluxee?
Zbavit se notoricky známého jména, které je v České republice synonymem pro zaměstnanecké benefity, je bezpochyby odvážné. Nicméně specializace naší divize v rámci skupiny Sodexo byla tak odlišná, že nové jméno a čerstvý moderní brand jsou určitě krokem správným směrem. Pracovní trh prochází velkými změnami, s různými očekáváními jednotlivých zaměstnanců, například v oblasti well-beingu. Chceme firmám a jejich zaměstnancům poskytovat digitální řešení ještě více odpovídající jejich aktuálním potřebám.
Proto tuto změnu bereme jako silný motivační impuls pro celou naši společnost. Díky vyčleněním ze skupiny Sodexo se budeme soustředit výhradně na benefity a budeme ještě více investovat do digitálních řešení, abychom mohli nadále dodávat ty nejlepší služby na trhu.
Pluxee také samostatně vstupuje na burzu. Jaké od toho máte očekávání a nemohlo vstoupit na burzu jako Sodexo?
REKLAMA
Skupina Sodexo na burze je už dlouhá desetiletí, působí ve více než padesáti zemích po celém světě a zaměřuje se na provoz jídelen, facility management. Naše divize se specializuje na zaměstnanecké benefity, působí ve více než třiceti zemích a byznys spojený s benefity vyrostl do takového rozměru, že bylo na čase oddělit ho a věnovat mu vlastní jméno, identitu a místo na burze. Akcionáři v tom vidí příležitost pro zvyšování hodnoty té části společnosti, která byla dosud jen malou sestřičkou v obrovském molochu se 420 tisíci zaměstnanci.
Vidíte nějaké úskalí ve změně na Pluxee?
V České republice je změna našeho jména velkou výzvou, protože spontánní znalost značky Sodexo byla mezi zaměstnanci přes padesát procent a mezi zaměstnavateli ještě o deset procent vyšší. V případě podpořené znalosti značky dosahuje Sodexo v průzkumech téměř stoprocentních čísel. O tohle všechno teď přicházíme a budujeme to od začátku. Naštěstí máme na co navazovat a zároveň je skvělé pro značku, která se komunikačně pohybuje přeci jen spíše v oblasti B2B, že má vlastní polepy tramvají, televizní a rozhlasové reklamy nebo eventy. To je mimochodem výborný nástroj i pro angažování našich vlastních zaměstnanců
Co změna názvu vaší společnosti znamená pro vaše klienty a uživatele?
Pro naše klienty a jejich zaměstnance se změnou značky provozně většinou nic nezměnilo, snad kromě toho, že se jim přeinstalovala nová aplikace. Stejně jako dosud jim nadále poskytujeme plný servis v oblasti benefitů. Smlouvy, platnost již vydaných benefitů, poukázek a karet, přístupové údaje do aplikací nebo způsob placení benefity zůstali stejné. Od ledna však vydáváme naše benefitní produkty pod značkou Pluxee. A samozřejmě se změnila naše vizuální identita, která nás posouvá blíže našim uživatelům.
REKLAMA
Daniel Čapek je generálním ředitelem společnosti Pluxee (dříve Sodexo Benefity), největšího poskytovatele zaměstnaneckých benefitů v České republice. Čapek do skupiny Sodexo nastoupil v roce 1996 a od té doby zastával různé pozice v různých odvětvích. Má zkušenosti jako ředitel IT a logistiky, marketingu a obchodu. Mimo jiné získával zkušenosti také v zahraničí, v letech 2008-2011 působil na pozici generálního ředitele divize Sodexo – Řešení pro motivaci v Číně.
Začátkem roku vaše globální centrála zveřejnila strategické plány společnosti Pluxee do roku 2025. Mohl byste nám přiblížit, co je pro vás momentálně prioritou?
Chceme zrychlit rozvoj v oblasti stravovacích a volnočasových benefitů a zejména se více prosadit mezi malými a středními podniky. Rozšíříme také nabídku v oblasti well-beingu a řešení na podporu kupní síly a angažovanosti zaměstnanců. S tím je také spojena snaha usnadnit zaměstnancům našich klientů přístup ke svým službám prostřednictvím jednotné digitální platformy. A v neposlední řadě náš udržitelný závazek a to je, že snížíme do roku 2025 emise uhlíku o 34 % a dosáhneme úplné uhlíkové neutrality do roku 2035.
Jak chcete těchto cílů dosáhnout?
K dosažení těchto cílů budeme každoročně investovat 10 % svého obratu do technologií. Některé naše služby už proměnou prošly. Například jsme již v minulém roce započali a letos v březnu dokončili projekt zvyšování zabezpečení uživatelských účtů, které je nyní na stejné úrovni jako zabezpečení bank. Další inovace plánujeme v blízké době.