CZK/€ 25.120 -0,02%

CZK/$ 24.168 +0,07%

CZK/£ 30.274 -0,62%

CZK/CHF 27.020 +0,27%

Stanislav Dostál st.: OVB zaspala 5 až 7 let za konkurencí

 


 

V OVB jste dosáhl téměř na pozici zemského ředitele. Jak dlouho jste v OVB působil?

V OVB jsem byl od roku 2001, ale kariéru jsem začal budovat v roce 2002 nebo 2003, když jsem pochopil její mechanismus.

O změně včetně případného odchodu z OVB jsem začal uvažovat přibližně před sedmi měsíci. Ke konci roku 2008 jsem dospěl k názoru, že se něco musí změnit – třeba to, aby mi víc naslouchal pan ředitel Uzel, což se nestalo, a tak jsem se rozhodl k radikálnějšímu řešení.

Impulsem k vašemu odchodu tedy bylo to, že vedení OVB v Česku neposlouchalo vaše návrhy, nebo v tom bylo i něco jiného?

Nikdy jsem neměl ambici, že sám změním OVB. Zejména potom, co se o podobnou změnu v OVB marně pokoušeli Radim Lukeš s Petrem Borkovcem. Samozřejmě jim potom přikládali na vrub, že z OVB odešli kvůli penězům, ale dneska jsem přesvědčen, že to rozhodně nebylo jenom kvůli penězům.

I já jsem v průběhu šesti let dostával poměrně hodně finančních nabídek. Nikdy mě ale žádná neoslovila, protože jsem v OVB chtěl pracovat, byl jsem loajální k Petrovi Havlovi [zemský ředitel p. Dostála v OVB – pozn. red.]. Pak se ale protnulo několik věcí a to bylo zlomové.

REKLAMA

Zásadní byl nepořádek na centrále, ale fenomenální. Špatně počítají provize. Počítají to pokaždé podle jiných výkonových jednotek, pořád to přepočítávají, nikdo se v tom nevyzná… A má to logiku. Pan Uzel vedle sebe nesnesl nikoho schopného, a tak všechny, kdo měli trošku mozek, s odstupem času vyházel, takže v OVB zůstali pouze tři nebo čtyři skalní, kteří mají hroší kůži.

Další zásadní věcí pro mě bylo zjištění, jakým způsobem přemýšlí vedení v Kolíně o Česku. S hrůzou jsem zjistil, že jsme pro ně jen parta na vydělávání peněz. Zpět nejdou žádné peníze na podporu. Nemáme žádné analytické oddělení, vzdělávání jsme si dělali sami…

Pan Uzel přibližně před rokem a půl prováděl změny na centrále, která již neměla být centrálou, ale měla být servisním centrem. Měla víc sloužit poradcům. Tento záměr se tedy nepodařilo naplnit?

To v žádném případě. Jestliže někdy byla centrála blízko k lidem, tak to bylo za pana Gramlicha.

Jak probíhaly vaše myšlenky k odchodu? Přeci jen na vaší pozici, kdy už jste téměř dosáhl i v tvrdém kariérním plánu OVB na pozici zemského ředitele, jste jistě o odchodu velmi pečlivě přemýšlel.

Máte pravdu. Bylo to hodně bezesných nocí. Dával jsem dohromady všechna pro a proti. Ale zjistil jsem, že žádná změna v OVB, která by byla zajímavá, není na obzoru.

Pan Uzel se navzdory problémům, které nadělal s únikem peněz přes společnosti jeho manželky, přes kterou začala centrála všechno řešit, držel horizontu svého odchodu do důchodu. Na třetí otázku o vývoji OVB vždycky odpověděl: „Tři roky a pět měsíců, pak jdu do důchodu.“

Do poslední chvíle, do poslední schůzky p. Frahnerta se zemskými řediteli na Slovensku a v České republice jsem očekával, že jednoznačně vstane, vezme vlajku do ruky a řekne: „Už toho mám plné zuby, změna!“ Ale on udělal jenom: „Ty, ty, ty, pane Uzel, zlobíš  moc. Musíš zlobit méně. To jsme si nedomluvili.“

Když jsem se rozhlížel po konkurenci, tak jsem s hrůzou zjistil, že jsou všichni pět, sedm let před námi. OVB zaspalo, absolutně usnulo na vavřínech.

Jak probíhal váš odchod? Odešel jste s celou vaší strukturou nebo její převážnou částí. Jak zareagovala OVB?

Rozhodl jsem se, že odcházím, oznámil jsem to svému nadřízenému a v horizontu 14 dnů či 3 týdnů jsem dal výpověď. Lidem jsem oznámil, že odcházím, a řekl jsem jim důvody, proč odcházím. Předložil jsem jim důkazy o tom čeho jsem chtěl dosáhnout – a co mám po 7 letech v OVB. Neměl jsem žádnou ambici někoho oslovovat nebo nějakým způsobem přemlouvat, aby šel se mnou.

REKLAMA

Tuhle branži jsem dělal vždy s dlouhodobým výhledem. Mě nezajímalo, jestli se za měsíc nebo dva najím, ale jestli se najím za pět nebo za deset let. A k tomu jsem dělal práci poctivě, cíleně i s klienty. Věděl jsem, že šlendriánská práce je krátkozraká. Bude mi 50 let a nechtěl jsem už začínat znovu, proto jsem tu práci dělal poctivě. Bohužel jsem zjistil, že má ambice není opětovaná a že OVB to nemyslí tak úplně vážně.

Bydlím na malém městě a nechci potkávat lidi, kteří by si přede mnou odplivávali nebo přecházeli na druhý chodník, protože jsem jim něco špatného udělal. Já nejsem pojišťovák. Jsem seriózní člověk, kterého baví finance a  chci se s lidmi i nadále potkávat v příjemné atmosféře.

Když jste oznámil vašim lidem, že odcházíte, jak zareagovali?

Velká většina lidí, řekl bych tak 80 %, se rozhodlo jít se mnou ihned, někteří váhali, někteří se rozhodli, že neodejdou.

Jak zareagovala centrála OVB, když se dozvěděla o vašem chystaném odchodu?

Očekával jsem třeba nějakou dohodu, nebo že bychom se sešli a dohodli si pravidla, za kterých bych odešel, ale zareagovali standardně: V den, kdy jsem podal výpověď, mi zastavili přístup na portál, tři dny na to mi nevyplatili provize.

Na to konto přibližně po deseti dnech, kdy nedošlo k nápravě ze strany OVB, jsem odstoupil od smlouvy. To bylo 2. 7. 2009 a o den později mi přišel od OVB dopis, ať obsluhuji dál klienty, že mi informace podají v písemné podobě dvakrát měsíčně, když budu chtít, na centrále v době od 10 do 16 hod. To měla být ta skvělá podpora při práci.

Po odchodu z OVB jste přišel do Fincentra. Proč vás kroky vedly právě k této společnosti?

Srovnal jsem si portfolia společností, srovnal jsem si jejich software a dal jsem si dohromady, jakým způsobem pracují. Z přibližně pěti obdržených nabídek jsem vyselektoval tři základní, jimiž jsem se zaobíral.

V mém rozhodování to bylo také o lidech. Pro Fincentrum pracuje několik lidí, které znám z dřívějška a kterých si vážím. Obrovskou roli v mém rozhodování sehrál Petr Stuchlík a Martin Nejedlý. Tím nechci říci, že nemám rád třeba Radima Lukeše nebo Petra Borkovce, to vůbec ne. Velmi jsem si také padl do noty s Petrem Hrubým, majitelem Broker Consultingu, se kterým bych chtěl dál udržovat přátelské vztahy.

Fincentrum náš přechod k nim nazvalo „Spojením roku 2009“, a přesně tak jsem to viděl i já. Se mnou odcházelo 85 až 90 lidí, a tak to bylo skutečně spíše sloučení.

Fincentrum je dnes po stránce zázemí naddimenzované. V současnosti má prostor pro to, aby k němu přišlo ještě 200 – 300 lidí, protože na 1 000 až 1 200 aktivních poradců jsou nachystaní. To bohužel o OVB říci nemohu.

Ve Fincentru jsem spatřil široký prostor – nový software finMax, který se nyní testuje, když jsme si prohlédli finData, z nichž byli moji lidé nadšeni, a systém registrace naší práce, kalkulačky provizí, které OVB nemá, protože ani nechtělo, aby si lidé mohli provize propočítávat…

REKLAMA

Proč jste se po zkušenosti s OVB rozhodl pracovat v jiné multilevelové finančně poradenské společnosti? Velmi často poradci, kteří odcházejí, zakládají vlastní finančně poradenské společnosti. Co vás vedlo k tomu, že jste hledal mezi společnostmi obdobné struktury jako OVB?

I tuto variantu jsem zvažoval. O samostatné společnosti jsme hovořili s Petrem Havlem. On se  potom rozhodl jinak, a tak bych ji musel vytvářet sám se synem, což jsem nechtěl.

Hodně jsem zvažoval variantu, která mi byla také nabídnuta – využít něčí backoffice a vytvořit jakýsi pool s tím, že by to bylo pod mým jménem s tím, že by to někdo za určitý podíl obhospodařoval.

Máte na mysli Broker Trust?

Možná.. Ale tuto nabídku mi dali třeba i Partners.

Odchodem z OVB jste přišel o svůj trvalý příjem a o ten přišli i někteří vaši spolupracovníci. Jedná se zejména o následné provize a nějaké další. Jak se vás a vaší struktury dotkl přechod finančně?

Určitě to je citelné. Na druhou stranu se Fincentrum zachovalo velmi charakterně a férově a nabídlo nám pomocnou ruku.

Provize od počátku tohoto roku v OVB začaly být navíc katastrofické. Ať už to byla výpočetní chyba nebo to bylo zdržení se smluv a reklamací. To už nebylo normální. Lidé, kteří dobře a systematicky pracovali, dostávali provize na úrovni průměrné mzdy v České republice. Z toho platili kanceláře, telefony… ti lidé normálně živořili.

Když jsme na OVB v březnu nebo v dubnu uhodili, pan ředitel Uzel začal vykládat, že provize neposlaly společnosti. To jsem pak prověřoval a všechny společnosti tvrdily, že vše vyplatily. Pak začal vykládat, že 14 nebo 16 mil. Kč oproti očekávání nepřišlo. A podobné dezinformace.

Přechod nakonec nebyl tak bolavý. Jestliže máte v OVB za smlouvu 5 – 7 tis. Kč a za tutéž smlouvu jinde dostanete 12 – 15 tis. Kč, tak to je sakra rozdíl. Ale záměrně jsem se nechtěl bavit o provizích. Peníze nehráli až takovou roli. Ty jsem dostával nabízeny pořád od nějaké konkurence.

Roli ale hrálo i to, že když jsem vychoval poradce, vytáhl jsem ho nahoru, kde začal být vidět, okamžitě mi ho někdo oslovoval a dával mu tak zásadní nabídky, že nemohl odolat. Tak jsem přišel o celou strukturu. A OVB bohužel neměla co nabídnout.

Váš odchod z OVB může znamenat průlom. Jaké následky očekáváte?

Dnes jsem přesvědčen o tom, že můj odchod způsobí dominový efekt. Lidí, kteří chtějí dělat finanční byznys dobře, je v OVB spousta. A všichni začínají přemýšlet stejně jako já.

Přeci nemůžete pořád někomu dávat 40 % provizí za to, že vám nic nevrací. Dnes jsou na trhu tři společnosti v top špičce, které si berou na backoffice 20 % a zbytek rozdělují poradcům!  To je velký rozdíl.

Zmínil jste, že váš odchod může spustit dominový efekt a z OVB budou odcházet další lidé. Hovořil jste s někým konkrétním, kdo se chystá odejít?

Vím o 4 nebo 5 zásadních lidech v OVB, kteří o odchodu hodně přemýšlejí. A není to ani ve vazbě na mě.

Pro mě je oslovování lidí z jiných společností nové, nikdy jsem to nedělal. Pochopil jsem, že na českém trhu je to běžné, když máte co nabídnout, takže se s tím musím nejprve ztotožnit. A pak se rozhodnu, jak s tím nakládat.

Průlom na jaře zaznamenal Karel Maroušek z Partners, který v rámci soudu s OVB o zadržované provize „vyhrál“ i rozhodnutí o konkurenční doložce, kterou Vrchní soud označil za zcela neplatnou. Mělo i toto rozhodnutí Vrchního soudu vliv na vaše rozhodnutí k odchodu?

Nemělo, protože v té době toto rozhodnutí ještě nebylo veřejně známé. Karel Maroušek o tomto rozhodnutí hovořil v rozhovoru na Investujeme.cz až minulý týden. Je to pro mne velmi příjemné, a když se s Karlem Marouškem osobně potkám, tak mu za to poděkuji. Je to velký krok.

Osobně jsem před podpisem dodatku neměl možnost si konkurenční doložku přečíst. Představte si, že máte sál, v něm 800 úspěšných lidí, a vy jste pozvaný na pódium, kde vám 800 lidí tleská, zaměří na vás reflektory, nohy se vám třesou, dostanete Parkera, kterým podepíšete přidělenou dodatkovou smlouvu, všichni vás sledují, tleskají vám, Parker je váš, odnášíte si jakési miminko, šťastný, že máte doživotní smlouvu… Potom se do ní podíváte, nebo chcete nedejbože opustit OVB, a teprve zjistíte, co jste podepsal za svinstvo.

Např. výpověď mi podle smlouvy může OVB dát, kdykoli se jim zachce, ale já jim ne. Když dám výpověď, tak podle znění dodatku od následujícího roku začíná běžet roční výpovědní lhůta. Kdybych chtěl dát výpověď v polovině roku, tak mám 18 měsíců než budu volný. Takto to nevypadalo ani v době  nevolnictví.

Po ukončení výpovědní lhůty by ještě následovala konkurenční doložka, kdy nesmíte následně dva roky podnikat v oboru finančního poradenství…

Tak nějak. To abyste se zastřelil nebo šel dělat do Kauflandu skladníka.

V současnosti zadržuje OVB vám a vašim lidem provize. Jak budete postupovat dál? Budete po OVB žádat vyplacení zadržovaných provizí, nebo to necháte být?

Určitě to nenechám, protože se jedná o hodně peněz. Budu chtít, aby se ty stovky tisíc korun ke mě nějakým způsobem dostaly. Ať už to bude formou dohody nebo žalobou, budu chtít, abychom se nějakým způsobem vyrovnali.

Předpokládám, že bude následovat 200 až 300 žalob z Partners, takže budou muset udělat nějaký krok, nějakou změnu, a pokud to nebude nějakým způsobem transparentně urychleně v souladu s rozhodnutím Vrchního soudu, tak podám také žalobu a budu se rvát i za svoje lidi a nabídnu jim možnost právní ochrany.

Jak vidíte budoucnost OVB na českém trhu?

Rozhodně to budou mít těžké. Konkurence nespí. Konkurence narozdíl od OVB pracuje. OVB má na čase podívat se dopředu a dohánět konkurenci. První šéf, který do OVB přijde, bude muset vybudovat znovu celý backoffice, podpůrný software, který nestojí korunu, a bude muset dát dohromady lidi, kteří pochopí, že jsou tu pro poradce. Myslím si, že to bude trvat i schopnému člověku několik let.

Děkuji za rozhovor.

Loading

Vstoupit do diskuze 93 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Jiří

    14 září, 2009

    Na konec jste se rozhodl pro Fincentrum? O Vás jsem už slyšel a bylo mi řečeno, že hledáte nové působiště, dnes jste mi informace potvrdili. Osobně jsem odešel ze společnosti na kterou nejsem zrovna moc hrdý. Dal jsem přednost nové rozvíjející se společnosti. Ze začátku jsem myslel na Partners kde mi byla poskytnuta zajímavá nabídka, po dlouhém přemýšlení jsem nakonec odmítl. Dnes je spoustu společností a každému vyhovuje něco jiného. Osobně se mi líbí, když se konkurence sejde a bez problému spolu komunikují. Bohužel v bývalé společnosti to brali spíše jako nežádoucí setkání. Měli totiž strach, že by je konkurence zlanařila. Dobrý poradce v dobré společnosti nemá důvod odcházet.

    Odpovědět

  • Petr

    3 srpna, 2009

    Ano odpovědi, které jsou v článku jsou pravdivé a plně se s nimy ztotožňuji,už proto že jsem na centrále OVB působil 2 roky….A to co se tam dělo jsem nikde jinde nezažil(a)

    Odpovědět

  • Anonym

    31 července, 2009

    „Fincentrum je dnes po stránce zázemí naddimenzované. V současnosti má prostor pro to, aby k němu přišlo ještě 200 – 300 lidí, protože na 1 000 až 1 200 aktivních poradců jsou nachystaní.“
    ——————–
    Myslím si, že toto je podstata celého rozhovoru:-).
    Dobré PR FC. Myslím si, že nebylo zadarmo. Což mohl být motiv.

    Odpovědět

  • David

    1 srpna, 2009

    Ostatně jako každé jiné články zde, nic než ubohý bulvár. 🙂 Směšné obzvlášť když si ti lidé hrají na poradce. 😀

    Odpovědět

  • národní bankéř

    1 srpna, 2009

    Tolik stížností na bulvár a tolik čtenářů. Pan Zámečník každý den píše zajímavé články z oboru. To už dávno nedokáže ani vydavatelství Hospodářských novin se svým slavným Finančním poradcem. Jednou měsíčně! Aspoň díky tomuto serveru víme co se v oboru děje.
    Pane Davide, kupte si zítra Nedělní Blesk a trochu si zanadávejte, jak to Vy intelektuálové máte v životě těžké. Uleví se Vám.

    Odpovědět

  • xxx

    30 července, 2009

    Přátelé, nevím kdo tu chce co řešit. Společnost OVB již od svého založení v ČR nikdy nefungovala, její byznys byl byl založen pouze na podvodu. Tím neobviňuji její zástupce, ty k tomu byly vedeni.

    Odpovědět

  • Anonym

    1 srpna, 2009

    Abstrahujme, takže je vedlejší jestli OVB nebo ABC, či DEF.
    Jak může někdo napsat: neobviňuji zástupce, ti k tomu byli vedeni.
    Znamená to, že nemají mozek? Nebo že nejsou svéprávní a mají vrátit občanky? Kde to žijeme? Snad každý odpovídá sám za sebe a za svá rozhodnutí včetně toho věřit někomu. Dokonalý blábol, pane XXX, jen co je pravda.

    Odpovědět

  • Milan

    1 září, 2009

    Přiblížíte nám na jakém podvodu ať jsme v obraze i my nevědoucí nebo to byl jen dušvní zvratek?

    Odpovědět

  • exOVBák

    30 července, 2009

    Stando, jen mě překvapuje, jak jsi najednou převlékl dres. Ty a tvoje skupina patřila mezi mezi jedny z největších bouchačů IŽP v OVB a stále ještě tvoji spolupracovníci přetahují klienty? To jsme řešili mnohokrát. Nevím, jak se s tebe stal najednou hrdina Fincentra. Je to velmi dobře a populisticky napsaný článek. S mnoha věcmi, které píšeš o OVB souhlasím, ale před pár měsíci jsi hovořil a konal úplně obráceně

    Odpovědět

  • exOvbák1

    30 července, 2009

    ExOVBáku, proč ne? Taky jsem věřil, že se všechno změní, hájil jsem barvu týhle značky, bojoval jsem za ně. Jedno ráno jsem se probudil a měl jsem jasno. Byl jsem zaslepenej, vůle ze shora nikde, změny žádný, moje snaha na překážku.

    Odpovědět

  • David

    1 srpna, 2009

    Jednoho rána jsi se probudil … takových tu bylo, doufám že nebudeš mít ruku v nočníku alespoň.

    Odpovědět

  • :-)

    1 srpna, 2009

    ty blbečku, jak tohle můžeš napsat ? kolik ti je člověče?

    Odpovědět

  • :-)

    1 srpna, 2009

    (samozřejmě jsem svůj komentář směřoval na jakéhosi Davida – prupovídka o nočníku na finančních stránkách ? a napsaná člověku který toho tolik dokázal ? ať už to bylo za jakýkoliv dres – kdo snižuje Jágra že celý život nezůstal v Pittsburgu když tam vyrostl ve hvězdu. tak to přeci nechodí. finance v ČR jsou specifické právě tím, že lidé jsou popliváni za to že vezmou lepší pracovní nabídku – to jako kdybych z O2 přešel za dvojnásobek do Vodafonu tak bych udělal špatně ? )

    Odpovědět

  • exOvbák1

    1 srpna, 2009

    Tleskám kolego, napsal jste to líp než já :o) díky!

    Odpovědět

  • M

    6 srpna, 2009

    Jojo, souhlasím, ale ještě tu nepadlo několik slov, kterými bych přesněji charakterizoval tyhlety „Davidy“ myslím především závist a neschopnost hledět si svého.

    Odpovědět

  • Pozorovatel

    30 července, 2009

    Víte, já bych měl jedinou poznámku – KOLIK přispivatelů tady řeší klienty? ŽÁDNÝ! Jenom kdo je ten správnější mezi správnými. Na tomhle serveru se dost nadává na OVB. Je mi to úplně jedno, třeba je na tom něco pravdy. Ale říkám si komu to pomůže? Nějak jsem si nevšimnul, že by BMW mělo server, kde nadává na OPEL, nebo že by VW reagoval palcovými titulky na odchod vedení General Motors…
    Neříká to něco hlavně o Vás samotných?

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    30 července, 2009

    Já bych řekl,že tenhle server není takhle koncipovaný.Není spotřebitelský,ale spíš takový PR recruiting nástroj.Hodně poradců změnilo své působiště díky tomuto server.Někteří dokonce víckrát.Ty hádky mezi firmami jsou zde v podstatě žádoucí.To má pak server největší návštěvnost.Dochází pak přesunům celých skupin poradců z jedné firmy do druhé atd.
    Tady klienty ani moc řešit nejde.Dají se řešit finanční nástroje a tak,ale klienta přes web určitě nevyřešíte.

    Odpovědět

  • Pozorovatel

    30 července, 2009

    No já nemyslel, že se tu bude řešit poradenství. Spíše, že ve vztahu k článku se řeší, jestli nějaký pan Dostál něl, nebo neměl přejít a jestli udělal dobře nebo špatně. Jedno přísloví říká „Nedělám to, co nechci, aby druzí dělali mě“. Zkuste mi opravdu najít WEB, který by si založil VW, hlavně byl široké veřejnosti přístupný a lákal dealery Forda, aby se vykašlali na nekvalitní podporu GM a přešli k prodeji automobilů OPEL. Protože centrála GM je nedostatečně dobře podporuje při prodeji a šrotovném. A to vím o čem mluvím, jsem skoro z oboru…
    Schválně se po takovém nyní kouknu, ale myslím, že nenajdu.

    Odpovědět

  • Radek

    30 července, 2009

    Asi nejste z oboru automobilového průmyslu. Jinak byste věděl, že dealeři Forda nečerpají podporu od GM (je to jiná firma) a rozhodně by od GM neodcházeli prodávat Opel, protože ten je součástí GM (i když poté, co GM zkrachovalo, bude Opel nejspíš na prodej).

    Odpovědět

  • Pozorovatel

    30 července, 2009

    🙂 napsal jsem skoro a hledal příklad do diskuse 🙂 Myslím, že víte o co mi šlo.
    Radku, jste z oboru – existuje WEB, kde by se navzájem očerňovali dealeři VW a Ford, nebo Fiat, nebo…? Nějak to pořád nechápu, proč to dělají veřejně. Vždyť i klienti ostatních poradců si musí klást otázku, jestli ti jejich mají svatozář.

    Odpovědět

  • Veterán

    30 července, 2009

    A vy přece dobře víte, proč tomu tak je. Už to popsal pan Záruba – vydavatel Investujeme.cz, tedy firma Fincentrum, má byznys z toho, když k ní přejdou vyškolení poradci z jiných firem. Nemají s tím žádné náklady, jen se rozšíří základna prodejců a ti přivedou stovky, v případě pana Dostála tisíce klientů. Těm se následně zruší dříve uzavřené smlouvy a sepíšou se na Fincentrum – firma získá mnohamilionové meziprovize. Úkolem Investujeme.cz (netvrdím, že hlavním) je vyvolávat „nepokoje“ v jiných firmách a prostřednictvím článků jako je tento motivovat manažery a poradce k přestupu právě do Fincentra.
    Tak to bylo, tak to je a bude. Před dvěma lety proti tomuto modelu bojoval šéf OVB Gardavský, v diskusi byste ještě dohledal jeho znechucené příspěvky. Dnes pracuje pro Fincentrum. Tak to chodí.

    Odpovědět

  • Pozorovatel

    30 července, 2009

    No… já tedy dělám v oboru, který má svoji asociaci. Tam jsou všichni velcí hráči. A kdyby na sebe chtěli kydat, tak si to asi rozmyslejí, na půdě asociace by bylo šéfům asi bylo hodně horko. A s tím přetahováním – to by ale znamenalo, že to je vlastně pozitivní informace! Protože ti vyškolení v OBV jsopu tak dobří, že stojí za to je převzít pod svá křídla i za cenu, že kydám :-)) A také že OVB je asi největší, protože pořád je odkud brát a až nebude, musí se Fincentrum bát, že se karta obrátí…
    Tak já fakt nevím, asi raději půjdu číst něco zábavnějšího. Mějte se a kydejte!

    Odpovědět

  • Petr

    30 července, 2009

    Víte, sice p. Dostála neznám, ale mám pocit, že je tu řeč o „dealerech“ taky aut. Víte za jakou firmu kopou a najdete tu firmy, jména špatných dealerů. Tenhle dealer opustil asi špatnou firmu a to byl na vysokém postu, jak píšete.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    30 července, 2009

    No jo.Asi nic takového nenajdete.Ale ten web je fakt super.Sice se tu čas od času kydá špína,zase je to jediná šance,jak se dozvědět nějaké informace o firmě,kde pracujete.Nezatracujte tyhle plamenné diskuse.Dneska jsme se třeba dozvěděli,že Štork už nedělá prasárny.A investujeme má lvý podíl na téhle skutečnosti.
    Možná,že u těch aut to je tím,že oni mají rozdělený trh a neválčí mezi sebou.Cenovou nebo technologickou válku si totiž vzhledem k malým maržím v oboru nemohou dovolit.Struktura tohoto trhu je nějaký oligopol.
    Finance to je podle mě zářný příklad dokonalé konkurence.To je příčina boje.Nástroj negativního vymezování je největší informační asymetrie ze všech ekonomických sektorů = velká příležitost k odrbání klienta.A vždycky zde budou dvě skupiny finančníků.Jedna,která bude chtít klienta odrbat a druhá vydělávat s ním.Hranice vymezení těchto skupin jsou strašně subjektivní a vždy budou předmětem plamených diskusí.Pro mě jsou gauneři 99% poradců ze všech společností.Ale je to tím,že je poměřuju absolutními kritérii.Pro vás by to bylo třeba jen 25%,protože je poměřujete dle relativních kritérií třeba v kontextu automobilových dealerů.Pravda je,že ale žádný automobilový poradce v podstatě neexistuje.A tak tato paralela neexistuje.
    A ještě bych chtěl napsat jedno.Podolák má odvahu sem psát v době,kdy hon na OVB,připomíná inkvizici.Ať napíše cokoliv,tak v očích ostatních lotr a šéf od Štorka.Na druhou stranu.Jak kdo zasel,sklízí…

    Odpovědět

  • alen1

    1 srpna, 2009

    docela by mě pane Zárubo zajímalo to poměřování absolutními kriterii.Prosím objasněte to.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    1 září, 2009

    Absolutně
    Neděláme s prefabrikovanými produkty,které jsou k ničemu.
    Relativně
    Prefabrikované produkty,které jsou k ničemu,tvoří jen X % naší produkce.

    Odpovědět

  • poradce

    1 září, 2009

    Zárubo, přečtěte si co jste napsal, raději dvakrát a pak dojdete snad konečně ke zdravému úsudku.. Víte tužku jak to u Podoláka funguje a budete ho tady shazovat?! U Podoláka jsem byl rok a odešel. Odešel kvůli tomu, že poradenství, které mě ON naučil dělat, bylo DĚLANÉ PRO KLIENTY!! To se pak blbě člověk uživí, když každý týden má deset schůzek, kde se řeší penzijka, stavebka, investice a IŽP od jiných poradců se upravují tak, aby konečně měla smysl a doplňují úrazovkami.. V mé produkci 108 smluv bylo IŽP včetně rizikových životek zastoupeno ve 12,96% případů.. Vzhledem k Vaší omezenosti se vyjádřím raději přesněji, to jest ve 14 případech.. Zvláštní, že jsem opravoval smlouvy po úžasných, uvědomnělých \“poradcích\“ z Fincentra, Datalife, Kapitolu, OVB, ale i po přímých zprostředkovatelích pojištoven… Tak buď je všech nadřízených Podolák, nebo nevim… To, že Štork jede nezávisle na Podolákovi je pravda a těžko jej Podolák sváže v kanceláři a zalepí mu ústa. Navíc Štork má kancelář s Křenem, který narozdíl od Podoláka má přístup do jeho portfolia smluv………. Neobhajuju, jen mě štve, když nějaký rádoby Mirek Dušín haní ostatní, které vůbec nezná.. Mějte se fajn a věřím, že Vaše práce bude konečne odpovídat tomu, co sám kážete…

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    1 září, 2009

    Prosím citujte pasáž,kde jsem napadl pana Podoláka.

    Odpovědět

  • taky poradce

    1 září, 2009

    Proč tedy Krajíček od Podoláka bouchá jenom investička?

    Odpovědět

  • klient

    31 července, 2009

    Pane, Podoláku,
    odpovíte?
    Cituji vás :V únoru minulého roku došlo ovšem k několika kauzám, které Lukáš velmi citlivě vnímal. Společně jsme tyto věci prodiskutovali a hledali body, které vedli ke sporům s klienty. Podstatu věci zde nechci rozebírat, to je úhel pohledu každého diskutujícího a mně nepřísluší to hodnotit. Co je ovšem důsledkem této kauzy – snížení produkce o 70% v jednotkách – tzn. výrazná změna portfolia.
    Pane, přísluší vám to hodnotit, mohl jste zasáhnout.
    Veřejně tady přiznáváte, že jste to celou dobu věděl!!??
    Chudák citlivě nesl p. Štork, že poškodil klienty?
    Co jste udělal vy?
    Na co jste přišli, bod po bodu?
    Jaký máte úhel pohledu vy?
    Ono se nic nestalo?
    Jak jste to srovnali s poškozenými klienty?
    Pane,lépe jste se prezentovat nemohl. Máte ještě vy nějakého nadřízeného?
    Ten musí být na vás pyšný.

    Odpovědět

  • like.n0.other

    31 července, 2009

    ma, krena…takze asi vite na cem jsme 🙂

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    31 července, 2009

    Já ale nejsem pan Podolák.Reagujete na špatné vlákno.

    Odpovědět

  • klient

    31 července, 2009

    Pane Zárubo, omluva, ujela mi ruka.Ještě se mi chvěje při pomyšlení na citlivého Štorka. Nechtěl jsem se vás dotknout. Zkusím to znovu u správného vlákna, teď mi pan Podolák může konečně odpovědět.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    1 srpna, 2009

    Nic se neděje:-)

    Odpovědět

  • klient

    1 srpna, 2009

    Odkaz nemůžu najít, tak to nechám tady. Uvidí to 2x a určitě nám odpoví.
    Pane, Podoláku,
    odpovíte?
    Cituji vás :V únoru minulého roku došlo ovšem k několika kauzám, které Lukáš velmi citlivě vnímal. Společně jsme tyto věci prodiskutovali a hledali body, které vedli ke sporům s klienty. Podstatu věci zde nechci rozebírat, to je úhel pohledu každého diskutujícího a mně nepřísluší to hodnotit. Co je ovšem důsledkem této kauzy – snížení produkce o 70% v jednotkách – tzn. výrazná změna portfolia.
    Pane, přísluší vám to hodnotit, mohl jste zasáhnout.
    Veřejně tady přiznáváte, že jste to celou dobu věděl!!??
    Chudák citlivě nesl p. Štork, že poškodil klienty?
    Co jste udělal vy?
    Na co jste přišli, bod po bodu?
    Jaký máte úhel pohledu vy?
    Ono se nic nestalo?
    Jak jste to srovnali s poškozenými klienty?
    Pane,lépe jste se prezentovat nemohl. Máte ještě vy nějakého nadřízeného?
    Ten musí být na vás pyšný.

    Odpovědět

  • klient

    1 srpna, 2009

    Odkaz nemůžu najít, tak to nechám tady. Uvidí to 2x a určitě nám odpoví.
    Pane, Podoláku,
    odpovíte?
    Cituji vás :V únoru minulého roku došlo ovšem k několika kauzám, které Lukáš velmi citlivě vnímal. Společně jsme tyto věci prodiskutovali a hledali body, které vedli ke sporům s klienty. Podstatu věci zde nechci rozebírat, to je úhel pohledu každého diskutujícího a mně nepřísluší to hodnotit. Co je ovšem důsledkem této kauzy – snížení produkce o 70% v jednotkách – tzn. výrazná změna portfolia.
    Pane, přísluší vám to hodnotit, mohl jste zasáhnout.
    Veřejně tady přiznáváte, že jste to celou dobu věděl!!??
    Chudák citlivě nesl p. Štork, že poškodil klienty?
    Co jste udělal vy?
    Na co jste přišli, bod po bodu?
    Jaký máte úhel pohledu vy?
    Ono se nic nestalo?
    Jak jste to srovnali s poškozenými klienty?
    Pane,lépe jste se prezentovat nemohl. Máte ještě vy nějakého nadřízeného?
    Ten musí být na vás pyšný.

    Odpovědět

  • klient

    1 srpna, 2009

    Odkaz nemůžu najít, tak to nechám tady. Uvidí to 2x a určitě nám odpoví.
    Pane, Podoláku,
    odpovíte?
    Cituji vás :V únoru minulého roku došlo ovšem k několika kauzám, které Lukáš velmi citlivě vnímal. Společně jsme tyto věci prodiskutovali a hledali body, které vedli ke sporům s klienty. Podstatu věci zde nechci rozebírat, to je úhel pohledu každého diskutujícího a mně nepřísluší to hodnotit. Co je ovšem důsledkem této kauzy – snížení produkce o 70% v jednotkách – tzn. výrazná změna portfolia.
    Pane, přísluší vám to hodnotit, mohl jste zasáhnout.
    Veřejně tady přiznáváte, že jste to celou dobu věděl!!??
    Chudák citlivě nesl p. Štork, že poškodil klienty?
    Co jste udělal vy?
    Na co jste přišli, bod po bodu?
    Jaký máte úhel pohledu vy?
    Ono se nic nestalo?
    Jak jste to srovnali s poškozenými klienty?
    Pane,lépe jste se prezentovat nemohl. Máte ještě vy nějakého nadřízeného?
    Ten musí být na vás pyšný.

    Odpovědět

  • BD Martin Podolák

    1 srpna, 2009

    Pane „kliente“, pokud se chcete o něčem bavit a máte na mě nějaké další otázky, tak se buď bavme neanonymně nebo mě můžete kontaktovat přímo na mailu martin.podolak@ovbmail.cz.
    Přesto pár odpovědí k Vašim otázkám a pak již skutečně nebudu na anonymní příspěvky reagovat.
    Nepřísluší mi to hodnotit, protože v té době jsem již více jak 3 roky s Lukášem nepracoval. To, co můžu hodnotit je to, že pokud práci Lukáše hodnotíte jako „poškozování“ klientů, tak potom je 75 – 85% poradců lumpů! Pár „povedených“ prací jsem již také viděl.
    Zbytek Vašich otázek je bohužel plný emocí, postrádá logiku a je vidět, že jste pozorně nečetl můj příspěvek… Zkuste to znovu a pak, pokud se nebojíte, tak se ozvěte.
    Můj nadřízený je Petr Křen. A zda je na mě pyšný? To se musíte zeptat jeho… Každopádně já se za svou práci nestydím. Už třeba to, že na tým, který řídím, za 9 let existence nepřišla žádná stížnost klienta, je toho důkazem.

    Odpovědět

  • S.D.ml

    1 srpna, 2009

    chtěl bych se zastat Martina – u Lukáše se jedná o statistiku,a teď doufám, že můj příspěvek pozitivně pochopí alespoň ti, kteří studovali základy statistiky : statistická chyba 10% je všeobecně v normě, chcete-li 5%. a pokud standardně pracovitý poradce dělá 20smluv měsíčně, 2 smlouvy nejsou ideální. Pokud ale Lukáš dělal 100 a více smluv, je těžké to dohlídat, i pokud byste měl kvalitní software. budete měsíčně volat 5-7klientům a ověřovat ? to přece není práce ředitele. Osobně bych si jako klient stěžoval na „kontrolu kvality “ práce na centrále OVB. Přes tu jdou všechny smlouvy, má TÝM ANALYTIKŮ , a může softwarem odhalit vysoce hodnocené smlouvy.
    Co Vy na to kliente ?

    Odpovědět

  • alen1

    1 srpna, 2009

    můžete zkonkretizovat ten tým analytiků?
    A argument, že chybně udělaná práce se vleze do statistické chyby – to snad jako omluvu „chybné práce“ nemyslíte vážně.
    Do důsledků by třeba zaměstnanci výrobní firmy mohli říkat – to mi nepočítejte do zmetků – holt statistická chyba.

    Odpovědět

  • Nerozumím...

    1 srpna, 2009

    Tvrdá pravda o kontrole ve VŠECH poradenských firmách: Žádná, opravdu žádná firma nemá 100% účinný kontrolní systém. To ať nikdo neříká. OVB nemá téměř žádnou kontrolu, ostatní mají systémově hlídané vysoké smlouvy ŽP, myslím vysoké v měsíční platbě. Co systém udělá? Zastaví smlouvu, poukáže na ní a na poradci je, aby smlouvu zdůvodnil. Pokud ji zdůvodní, jde smlouva dál… Velmi objektivní kontrolní systém… A za další, co zabrání bouchačům v tom, aby neudělali 3 IŽP po 1000,- měsíčně místo 1 IŽP po 3.000,- měsíčně, když je systém nastaven na kontrolu plateb od 2.000,-???

    Odpovědět

  • VV

    2 srpna, 2009

    Ahááá, tak Vy jste my to teď všechno vysvětlil a já budu mít klidnou neděli jak lusk. Vlastně když systém upozorní na podezřelou smlouvu a na poradci je aby to vysvětlil tak to je automaticky na ho*no, protože to asi neřešíte Vy osobně aby to mohlo být objektivní, bo co…? takže správné je neřešit, v lepším případě je správné neřešit bez Vás…
    Sorry, ale dejte si voraz… nebo životopis na centrálu Partners, třeba zabráníte mraky podvodným smlouvám a budete za hrdinu doby! Umíte si to představit? Fanfáry, ohňostroj, klauni na lanech, indické tanečnice a v tom vycházíte VY, zachránce nevinných klientů…
    …pokud se chce řešit upozornění na podezřelé smlouvy a jde systém nastavit na jedno rodné číslo a velkou platbu sem, tak asi půjde nastavit systém na jedno rodné číslo a více plateb tam… spěte, bude líp (hlavně nám)

    Odpovědět

  • Nerozumím...

    2 srpna, 2009

    Umíte taky něco jiného než jen urážet? Nebo se na víc nezmůžete? Myslel jsem, že na tomto serveru diskutují finančníci, což by měli být převážně vysokoškolsky vzdělaní lidé na úrovni, a jak to tu pročítám, tak se to tu hemží urážkami a vulgarismy, které člověk slyší spíše u dlaždičů (a tímto se omlouvám dlaždičům, protože mnohdy mluví slušněji…)…

  • VV

    2 srpna, 2009

    děkuji, beru si k srdci. Mimochodem, něco k tématu by nebylo…?

  • VV

    2 srpna, 2009

    Tak to nééééé :)) Firma ABC nebo OMW nebo jak se to jmenuje mě dostává víc než server fudge.cz, a že tam jsou fakt dobrý vtipy!!! A Vy jste borec na slovo vzatý (především jste asi na VŠ při studiu statistiky dával velký pozor :))! Jen pro upřesněnou: 90% je podle definice statistické chyby „hladina náznaku trendu“ hodnoty pod 90% se berou jako „statisticky nevýznamné, neprůkazné“ „Lukáš dělal víc než 100 smluv, tak je těžké to dohlídat“ aha, měl jsem číst rychleji, tady už přiznáváte, že o jistém poškozování víte. Můžete nás zasvětit hlouběji? „Prací ředitele není volat 5-7 klientům měsíčně“ (ještě k tomu mediálně nejproblematičtějšího poradce v ČR ne-li ve střední Evropě). Jasan, souhlas! A pokud se nám to nelíbí, tak si můžeme „osobně stěžovat na centrále OVB“ – bezva, super, bomba, sakra ovb.cz, kde jsou kontakty? žádný telefon, ty jo, ani email, žádná adresa (na největší firmu v Evropě zajímavé, ale budiš)… Vždyť houby zle, mají „tým analytiků“ jako třeba ehm, no, ten, a ta s těma vlasama, jak se jmenuje, no ty jo, kdybyste mě teď zabili tak si nevzpomenu… a ten software?, ten šlape!
    Co já na to? Bezva!

    Odpovědět

  • Tomáš

    2 srpna, 2009

    Dobrý den, Stando,přečtěte i s tátou.Domnívám se, že právě tohle je jednou z nejdůležitějších funkcí manažera – hlídat kvalitu. A není nutné obvolávat všechny klienty. Stačí si namátkově vybrat dva nebo tři, projít jejich nově uzavřené smlouvy a pak si zkusit představit situaci, při které by nějaký klient mohl přesně tohle potřebovat a bylo to pro něj to co možná nejvýhodnější řešení. No a pokud si takovou situaci nedokážu představit (např. klient má tři investička s měsíční platbou 3x 3.000,-, bez pojistných částek a navíc předplaceny první dva roky), pak kontaktuju poradce a zeptám se ho, co ho vedlo k uzavření těchto smluv. Možná skutečně existuje nějaké vysvětlení. Pokud s vysvětlením poradce nejsem spokojen, volám klientovi. No a pokud zjistím pochybení, projdu portfolia tohoto poradce zpětně, sjednám nápravu (třeba i zaplatím ztráty klientovi – jsem za svého poradce zodpovědný) a buď tohoto poradce vyhodím (hodně velkých „přešlapů“), nebo bude pod zostřeným dohledem a na pravidelná setkání přinese vždy připravená portfolia, abychom je prošli. Jako manažer jsem za svoje lidi zodpovědný. Pokud mí lidé nepracují ve prospěch klientů, jsem za to zodpovědný v první řadě já.
    No a proč u OVB není kontrolní systém? Kdo z těch, kteří rozhodují by ho chtěl? Možná někdo, koho zajímá, jak dlouho bude úspěšný. Bohužel ti, co rozhodují, řeší často pouze nejbližší rangliste, maximálně nejbližší rok…

    Odpovědět

  • like.n0.other

    3 srpna, 2009

    to jste trochu mimo…v OVB se jede vzdy jenom na odpovednost za pozitivni vysledek (rozumejte obrat), od pruseru daji vsichni ruce pryc..
    at uz se jedna o vydelky poradcu, nebo kvalitu planu…zazil jsem nedavno pripad, kdy jisty „poradce“ svou spickovou znalosti trhu pripravil klienta o 80L, ve finale to byla samozrejme chyba klienta, mel si to prece poradne precist…

    Odpovědět

  • S.D.ml

    4 srpna, 2009

    já s tím souhlasím Tome, proto jsme také odešli. Při všech těch starostech, které jsem řešil se špatně zadanými sml., vlastní vzdělávání a platby za něj, a hlavně šíření informací, které bylo tragické, jsem opravdu málo kdy měl čas kontrolovat smlouvy, které jsme produkovali. Opravdu jsem to občas dělal, ale čas mi moc nezbýval. Někteří lidé zde jsou mimo realitu – romantici – snad celý svět funguje spravedlivě a čistě a jen Štork dělá pochybné obchody ? 🙂 snažil jsem se napsat alespoň trochu pozitivní komentář, protože jsem ve skrytu duše ochoten věřit, že se Martin snažil.
    PS: pro mou představu – z jaké firmy jste ?

    Odpovědět

  • Tomáš

    6 srpna, 2009

    Stando, odešli jsme po vás z OVB. Na kontrolu smluv máme asistentku a schopnou, přísnou šéfovou…:o). Nechám vám tu iluzi, že se Podolák ve skrytu duše snažil. Můžu vás ujistit, že s tím nic nedělal a má ve svém týmu dalšího bouchače, menších rozměrů. Všichni o tom vědí a vedení s centrálou zavírají nad tím oči. Naštěstí se nás to už netýká a toho bouchače si naši klienti podají. Žádná stížnost za 9 let. Jak má ohlupovaný klient poznat, že si má stěžovat a že narazil na bouchače?

    Odpovědět

  • TO MÁŠ jedno!

    1 září, 2009

    Pane Okurko, protože mám pocit, že to je vaše přijmení, pokud se nepletu a pamatuji si dobře, chtěl bych Vám tímto moc poděkovat za odchod z OVB….. Dejte sem vaši adresu, ať vám mohu poslat aspoň láhev něčeho dobrého. Lidé, kteří v OVB vyrostli, naučili se fungovat a pak jen plivou, pod záštitou anonymity, okolo, jsou tak úžasní, že by OVB jen kazili jméno… Pa

  • Radek

    2 srpna, 2009

    Tak Podolák plive tady na tátu a syn se zastává Štorka?? !!Fakt si na tom trváte?

    Odpovědět

  • klient

    1 srpna, 2009

    O.k. pane Podoláku, dobře jste se mě zbavil a schoval se za „emoce“ v mých otázkách. Nepochopil jsem, která je s emocemi a bez emocí.Je tu někdo , kdo mé otázky p. Podolákovi přetlumočí, aby se ho to nedotklo a pochopil napoprvé obsah?Rád by asi k tomu nějakou omáčku?
    Jak napsal pan Záruba, dozvěděli jsme se vašim prostřednictvím, že p. Štork už nedělá prasárny. Dobrá zpráva. Tlustá čára za prasárnami, klienti zapomeňte. 85% poradců jsou lumpové, protože určitě dělají co p. Štork? To jste dobrá firma, když to tam tak všichni máte skoro na stejno. vědí o tom vaši kolegové, že je srovnáváte s p. Štorkem? Jste první, kdo to tady tak odvážně napsal.
    Přehodil jste to na vašeho nadřízeného.O.K.Pane Křene, jste pyšný na vašeho podřízeného?

    Odpovědět

  • Petr

    1 srpna, 2009

    Vaše vysvětlení a napadání postrádá logiku.

    Odpovědět

  • Petr

    2 srpna, 2009

    Doplnění: vaše vysvětlení a napadání nemá logiku pane Podoláku.

    Odpovědět

  • klient

    1 srpna, 2009

    jemu radši 2X
    O.k. pane Podoláku, dobře jste se mě zbavil a schoval se za „emoce“ v mých otázkách. Nepochopil jsem, která je s emocemi a bez emocí.Je tu někdo , kdo mé otázky p. Podolákovi přetlumočí, aby se ho to nedotklo a pochopil napoprvé obsah?Rád by asi k tomu nějakou omáčku?
    Jak napsal pan Záruba, dozvěděli jsme se vašim prostřednictvím, že p. Štork už nedělá prasárny. Dobrá zpráva. Tlustá čára za prasárnami, klienti zapomeňte. 85% poradců jsou lumpové, protože určitě dělají co p. Štork? To jste dobrá firma, když to tam tak všichni máte skoro na stejno. vědí o tom vaši kolegové, že je srovnáváte s p. Štorkem? Jste první, kdo to tady tak odvážně napsal.
    Přehodil jste to na vašeho nadřízeného.O.K.Pane Křene, jste pyšný na vašeho podřízeného?

    Odpovědět

  • Jan L.

    2 srpna, 2009

    Martine, Vy jste ale legrační lhář. Nebo si myslíte, že jsou lidi tak naivní? Vy jste nevěděl o pěti stížnostech, které na Štorka řešil Etický výbor AFIZu? Vy jste neznal jejich rozhodnutí, včetně toho zveřejněného na webu AFIZu? Vy nevíte o stížnostech na Vašeho GST Krajíčka?

    Odpovědět

  • LM

    2 srpna, 2009

    Přece náplní práce ředitele je nic nevědět, nic neřešit a hlavně dělat jakoby nic. „No tak udělal prasárny, ale už bude asi hodnej. Už to (klienti) neřešte, přišli jste o prachy, ale zase je někdy vyděláte. Mě je to jedno, jste mě ukradení.“
    Pane Podoláku, zklamal jste mne svým vysvětlením. Pokud takto řešíte všechny problémy – dobrá budoucnost Vás nečeká …

    Odpovědět

  • přítel Petra K.

    3 srpna, 2009

    Pan Křen vám určitě neodpoví, zkusím ho nahradit.
    – Martin Podolák je rovný a férový chlap. Zjistil jsem to loňské léto, co jsem měl 3 měsíce holiday a nebyl jsem online. Za mými zády si dal ve Španělsku s lidmi mého SLD a G. Finkem randevous. Martin tam hledal on the beach bod po bodu řešení, jak mě odrovnat.
    Ale nepřísluší mi to hodnotit, protože jsme se v té době neviděli, tudíž nespolupracovali.
    Čili bych to shrnul : Jsem na něj velmi pyšný and very proud.

    Odpovědět

  • Robin

    4 srpna, 2009

    Zákeřný a smutný. To je hyenismus a má furt Podoláka ve firmě?

    Odpovědět

  • Dan

    6 srpna, 2009

    Někde pan Podolák psal, že podvody (fiktivní smlouvy) p. Krajíčka nepotřeboval k svému povýšení, poněvadž nesplnil kritéria pro Regionálního ředitele.To věděl každý, jenom on nějak ne.
    Proč jsi chodil Martine ještě v měsící lednu skoro denně k nám do Vodičkovky leštit kliky k našemu LD? Žebral jsi do poslední chvíle a teď se chvástáš, že si nesplnil.

    Odpovědět

  • Andre

    11 září, 2009

    Přesně tak! Díky bohu že takovýhle paka z OVB odcházej.

    Odpovědět

  • A je to

    30 července, 2009

    Opouštím Váš Byznys

    Odpovědět

  • OVBák

    30 července, 2009

    Chtěl bych tímto požádat všechny OVBáky, aby se zdrželi pokud možno diskusí na jakékoli téma kolem OVB. Vzhledem k převratným změnám ve vedení, k změnám, které se připravují v rámci SC a podpory spolupracovníků je spíše potřeba se věnovat intenzívně práci, abychom měli co nejvíce času a prostoru změny realizovat. OVB je nyní pod drobnohledem a pod palbou konkurence a jakýkoli příspěvek, ať už pravdivý či nepravdivý jen ztěžuje práci nám všem. Pojďme se uzavřít, semknout a pracovat. Pracovat nejen na výkonech, ale hlavně na vylepšení značky právě kvalitou práce, pojďme pracovat na vylepšení služeb SC, jejich zkvalitnění, pojďme pracovat na změnách, tak aby mohli proběhnout co nejdříve a co nejefektivněji…

    Odpovědět

  • Marek

    30 července, 2009

    Socialismus a OVB si rozvracet nedáme! Bože, jak tohle může někdo napsat ještě 20 let po pádu komunismu???

    Odpovědět

  • levičák

    30 července, 2009

    KU PŘEDU, ZPÁTKY NI KROK!!
    Ku předu levá, ku předu levá!

    Odpovědět

  • kdysi GST dnes v pohodě

    30 července, 2009

    Spíše KUPŘEDU MODRÁ!, KUPŘEDU MODRÁ!, ČERVENÁ JE ZLO! Případně TYRKYS JE ZLO! V OVB jsou stovky skutečných profíků i zoufalci, co se bojí reality. Takoví lidé dnes volí komunisty, protože nepochopili, že je jiná doba. Přiznat, že jsem se mýlil, přeci není ostuda!!!!!!!!

    Odpovědět

  • Pavel

    30 července, 2009

    To je opravdu,jak z osmdesátých let.A jinak,dokud nepůjde Martincová a neodškodní klienty Helvagu,tak nejsou schopni jakékoli změny.

    Odpovědět

  • exOVB-SK

    30 července, 2009

    Dôvody, ktoré viedli ľudí k odchodu z OVB ako v Česku aj na Slovensku boli podobné. Hlavne sa jedná o konkurenčnú doložku, ktorá mi pripomína text nejakej dohody z obdobia rozvinutého stredoveku, teda čias nevoľníctva. Ďalej to bol príliš drahý backoffice (cca 40% provízii) a hlavne žiadne kritéria výberu spolupracovníkov (poznám ľudí, ktorý bez vyučného listu uzatvárali zmluvy tak, že boli registrovaný na meno partnera či príbuzného). Vďaka poslednému dôvodu pracoval pre OVB kde-kto a OVB s tým nerobilo nič a ani nerobí nič pre ochranu vlastnej značky. Išlo hlavne o objemy a nezáleží od koho a akým spôsobom. To je ale potom veľmi zložité pracovať pod takouto značkou pre väčšinu logicky zmýšlajúcich ľudí. Nato ale človek príde až po čase (niekoľko mesiacov)…keď sú už dohody podpísané…….
    A to nehovorím o neustálom odkaze na analytické centrum, ktoré asi ešte nikto nikdy nevidel….ale dobre sa to „predáva“.
    Prečo je na Slovensku stále ešte OVB jednotkou? Osobne si myslím preto, že na rozdiel od Česka, na Slovensku do spolupráce s OVB vstúpilo viac „lúzy“ ako intelektu a keď tá „lúza“ sa počíta na tisíce, tak za roky existencie tejto firmy pár desiatkam tisíc ak nie státisícom ľudí riadne znechutilo nazeranie na tento biznis či z hľadiska práce v ňom alebo využívania služieb. A tých niekoľko tisíc popri obrovskom odpade vždy niekoho „uloví“. A zatiaľ ťaží z čias zašlej slávy.
    A tým, čo zostali dnes v OVB na Slovensku to buď nevadí (a s výnimkou väčšiny riaditeľov a niektorých nižších manažérov sú masochisti, lebo nezarobia poriadne ani na chlieb) alebo ani nerozumejú súvislostiam alebo sú tam mnohí z vidiny rýchleho zisku. No je tam aj skupina ľudí, ktorej to vadí, a zároveň sa tvári že nevadí, a ktorá zároveň má strach učiniť rozhodnutie odísť, lebo „brainwashing“ je veľmi silný.
    No netreba zúfať. Nie je všetkým dňom ešte koniec a o rok môžu byť čísla veľmi prekvapivé. Teším sa na ten okamih.
    Pekný deň prajem všetkým

    Odpovědět

  • poisťovna-SK

    30 července, 2009

    Klucova pre odlisny vyvoj OVB na Slovensku bola predovsetkym reforma. Aj preto to Beno prezil. Zarobil pred Frahnertom, zarobi aj po nom :-DDD

    Odpovědět

  • xxxx

    30 července, 2009

    Borkovec s Lukešem se pokoušeli změnit OVB? Dooost dobrej for …. jediny co delali že tahali prachy z OVB a smluvních partnerů horem-dolem …. s takovým nastavením Dostála přeju hodně úspěchů

    Odpovědět

  • :-)

    30 července, 2009

    chlapíku, tohle není fôr – stačilo málo, aby se tyto změny v OVB prosadily, a Partners by dnes nebyly…a ty změny měly smysl – za 2 roky Partners 500.000 jednotek na 1500poradcích – OVB 350.000BJ na 4000poradcích -> spořítej si průměr, OVB – 5tis měsíčně příjmu a pak mluv o profesionálním poradenství…
    Takže si nejdřív zjisti data, pak se zeptej svého vedoucího, a pak se teprve směj

    Odpovědět

  • Vtipálek z Partners

    1 září, 2009

    To fakt není fór!!!! Produkce Partners je totiž ze devadesáti procent tvořena IŽP, proto takový rozdíl ve výkonech. 🙂 Takže se nikdo nesmějte, tohle není vtipné, ale na žalobu!

    Odpovědět

  • Honza

    1 září, 2009

    a to ti řekl pan Žemlička, že? podívej se sem: http://www.jsmepartners.cz

    Odpovědět

  • ???

    1 září, 2009

    Jako dobrý… Nic neříkající čísla… Mnohem zajímavější by bylo odhalit strukturu portfolia jednotlivých poradenských společností dle počtu smluv a dle provizních přijmů… Tam by bylo srovnání mnohem zajímavější… Protože tento článek porovnává procenta Partners z celkového balíku USF a Afiz… Neukazuje kvalitu portfolií… Ale to jen pro Honzu na vysvětlenou…

    Odpovědět

  • Milan

    1 září, 2009

    Produkce OVB za 2 roky 350.000 BJ?

    Odpovědět

  • cml11

    30 července, 2009

    Zaujal mě odstavec o podepisování dodatkové smlouvy. Krásná praktická ukázka, že psychologie davu funguje i na jinak poměrně silné jedince. A pak si vyčítejte důchodcům, že takhle koupí kdejaký předražený nesmysl.
    Přeji hodně úspěchů na novém místě.

    Odpovědět

  • JUDr.

    30 července, 2009

    Můj právní názor: Podepisují-li se dodatkové smlouvy tímto způsobem, jsou podle mne neplatné.

    Odpovědět

  • cml11

    30 července, 2009

    Ano, s Vaším názorem souhlasím. Ale je to stejné jako u těch důchodců. Pokud to bude protistrana odmítat, musíte si pro potvrzení svého názoru dojít k soudu. Podmínky podpisu musíte patřičně zdokladovat a pak čekat kdy se soud uráčí rozhodnout. V mezičase máte ještě problém, jestli se chovat v rozporu s dle Vašeho názoru neplatnou smlouvou a podstoupíte riziko sankcí. Prostě příliš mnoho komplikací, které je ne každý ochoten podstoupit.

    Odpovědět

  • Gekko

    30 července, 2009

    na mne by si nepřišli. Parker totiž neberu. mám svou hrdost a jakmile nemá pero bílou čepičku, tak na něj nehrábnu. Ale chápu, že rozdat 800 OVBákům Mont Blanc ze safírové edice Frederic Chopin by bylo házení perel sviním. … k článku: Pro mne je to další důkaz zhrzeného bouchače IŽP kterého přetáhli jiní bouchači těchto podvodných schémat IŽP, jelikož mu nabídli více jidášských grošů. the end

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    30 července, 2009

    Máte velmi dobrý vkus na psací potřeby.Můj favorit je edice Lorenzo de Medici.

    Odpovědět

  • Gekko

    31 července, 2009

    Děkuji. Bohužel vzápětí poté co jsem zkolektoval celý set (pero, propiska a pentelka), vyběhl z dílny MB nový limitovaný set UNICEF s drobným modrým safírkem 🙁

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    31 července, 2009

    Mont Blanc ma fakt styl.To je pravda.Ale jsou i jine kousky-Visconti atd.A ten Parker bych uplne nezatracoval.Taky umi hezky kousky.Akorat ma tu spodni cenovou hranic o dost nizsi.

    Odpovědět

  • exexOVB

    30 července, 2009

    Standa se nikdy nebál nazvat věci pravým jménem! Držím palce pane řediteli!!!!!

    Odpovědět

  • odcházející

    30 července, 2009

    Stando, líp bych to nevyjádřil. Zasvěcení ti dávají za pravdu. Budou bohužel nahoře dál strkat hlavu do písku a ukazovat na ty, co vyměnili OVB za prachy. Nechtěj slyšet, že to o penězích není. Všichni jsme se snažili, dejchali za ně a oni nám házeli klacky pod nohy.
    Odcházíme. Možná se tu taky rádi vyjádříme. Počkáme, jestli se vedení s námi bude chtít v dobrém rozejít a dohodnout.Znetvořili filozofii pro kterou jsme přišli. Kdyby řekli hned, chceme hlupáky, nevolníky a bouchače, jděte, tak jsme v tichosti šli. Kariérový plán dávno pro vyvolené neplatí. A že těch vyvolených je! Snad výjimkou je SLD Slezáková?
    Ať se ti daří. Je jednou kde skončíme, ale hlavně, že už jdeme!

    Odpovědět

  • like.n0.other

    31 července, 2009

    co je u ni tak rozdilneho?

    Odpovědět

  • odcházející

    2 srpna, 2009

    Slezáková tvrdá velitelka,u Křena velitel neznámý ,u Slezákové je garantovaná kariéra,u Křena kar. plán neplatí – je tam fofrkariéra, já na bráchu brácha na mě,u Slezákové se průsery a lotroviny netrpí u Křena se trpí a nevidí.

    Odpovědět

  • nedá si pokoj!

    15 září, 2009

    U Slezákové je samozřejmě vše „košer“ :-))
    Z mailu:
    Vážení kolegové ve všech pozicích,
    přiznávám se úvodem, že při vyhodnocování soutěže
    ODMĚNOVÁ AKCE KE KOOPERATIVĚ (7. + 8. měs. EH ke Koop)
    jsem byla poněkud zklamaná dosaženým výsledkem.
    Rozproudila se diskuze a nic nenasvědčovalo tomu, že nebudeme schopni v
    nejbližším období produkci ke Kooperativě opět zvednout !
    Nemohu se ubránit dojmu, že tentokrát je „černý Petr“ na naší straně.
    Nicméně chtěla bych pochválit ředitele, vedoucí a finanční poradce,
    kteří přece
    jen nějakou produkci v červenci a srpnu ke Kooperativě realizovali,
    poděkovat
    jim a vyslovit obdiv k jejich manažerským schopnostem, že dokázali situaci,
    resp. problematiku správně uchopit a bez zbytečných řečí prostě „ošéfovat“.
    Současně vyzývám všechny ostatní, aby přehodnotili svůj postoj k té části
    finančních partnerů, kteří nám chtějí maximálně vyjít vstříc.

    Odpovědět

  • Petr

    15 září, 2009

    Tak to je síla. Kde je nějaká objektivita a nezávislost? Takhle nás Křen nutil prodávat neprodejný Deutsche Ring. Však se některý oháněli a teď jedou za 14 smluv na Ibizu. OVB si změnilo úvodní stránky a tam se kasá, že chrání zájmy klienta. Nebo Kooperativy?

    Odpovědět

  • Milan

    15 září, 2009

    Jak souvisíDeutscher Ring a Kooperativa?

    Odpovědět

  • Milan

    15 září, 2009

    už to chápu, to je fakt síla 🙂

    Odpovědět

  • OH

    16 září, 2009

    No pro zasvěcené nic nového, pro slepé něco neviditelného, pro klienty tragédie…

    Odpovědět

  • Jamie

    25 listopadu, 2009

    Záleží jen na tom, jak se k tomu každý postaví. Mně osobně je úplně jedno, že za produkci pojedu na výlet. Pokud to pro klienta bude špatně, nemá důvod to udělat. Ano sice se teď dostanu na Ibizu, ale zkazim si jméno v okolí (dřív nebo později se na to přijde) a pak už se na Ibizu nepodívám nikdy, kdežto poctivou prací pak budu moci létat 3x do roka 🙂

    Odpovědět

  • Majkl

    25 listopadu, 2009

    Ó milý Watsone, vždyť je to tak jednoduché. V jedné nejmenované instituci jezdí každoročně na výlety (a někteří zvládnou i všechny 3 pozice – 1,2,3 místo /cca á 25 = 75 osob/. Celý rok pracují v klidu a pohodě, nechají ty co netuší jak to chodí obsazovat místa a těšit se na zaslouženou odměnu za poctivou práci a v prosinci je najednou všechno úplně jinak. To že se sepíše pár smluv na pár tisíc s počátkem od 1.1. nebo 1.2. a v průběhu ledna a února je klient zruší??????? to přece nevadí, hlavně že prosincová produkce byla započítána do výsledků soutěže, ne? A vzhledem k tomu, že takovým klientem je např. rodinný příslušník nebo známý, tak si ani to jméno nezkazí.

    Odpovědět