CZK/€ 24.315 +0,06%

CZK/$ 20.652 -0,09%

CZK/£ 27.744 +0,24%

CZK/CHF 25.999 +0,10%

Text: Hana Bartušková

03. 01. 2020

Trendy, co čekají na finanční poradce v roce 2020

 

Finanční poradenství prošlo v posledních letech mnoha změnami. Regulace ČNB zamíchala trošku podmínkami a přidala nutnost složení odborných zkoušek, stejně tak i kontroly. Mění se i okolní prostředí, staré finanční produkty nefungují, více pozornosti získávají alternativní investice. Jak se bude vyvíjet poradenský svět v nové dekádě?

Loading



 

Z několika odpověďmi přišel Aleš Rod, ředitel výzkumu v Centru ekonomických a tržních analýz (CETA), ve svém článku pro reflex.cz. V textu odpovídá především na otázku, jestli multilevel marketing je vhodný pro budoucnost finančního poradenství v další dekádě. A dochází k několika závěrům právě na základě provedené analýzy v CETA.

Kvalita finančního poradenství bude růst

Ona ostatně kvalita finančního poradenství roste už v souvislosti s regulací ČNB, která přinesla odborné zkoušky a s tím související kontinuální vzdělávání poradců. Důraz na vzdělávání by dále měly klást i samotné poradenské společnosti v rámci společné značky. Poroste tak vzdělávání o produktech, stejně tak i o obecné ekonomické situaci, která představuje stále zásadnější okolnosti. Tento trend bylo ostatně možné pozorovat už v západní Evropě, kde se poradenského podnikání stále více profesionalizovalo a stále více zodborňovalo.

Konsolidace jako znak úspěšných

Nejspíše také bude stále více docházet ke konsolidaci trhu a jednotlivých značek. A nejen to, stále více bude záležet na kvalitě a postavení jednotlivých značek. Správná značka finančního poradce by měla znamenat odbornost, ale také proklientský přístup a prozákaznické jednání. Klient, který se ve finančních poradcích nedokáže zorientovat, protože prostě jeho zkušenosti na to nestačí, tak zamíří za silnou a zavedenou značkou. I když to automaticky neznamená konec všech menších finančně poradenských společností, určitě to přináší tlak na marketing a správný positioning značky poradenství.

Online konkurence

Žijeme ve světě, který se stále více přesouvá online. A trhu poradenství tak zůstanou nejen značky, které nabídnou ten správný proklientský osobní přístup, ale které také budou prozákaznické v digitální formě. Webovky jsou jen základ, měly by mít kvalitní obsah ale nejen to. Stále více vítězí značky a produkty, které nabídnou interaktivitu, přístupy přes telefon, aplikace a další. Platí to nejen v bankovnictví, ale i v dalších každodenních činnostech. A stále více to bude platit i ve finančním poradenství.

REKLAMA

A co si myslíte vy, že finanční poradenství nejvíc ovlivní v tomto roce?

Loading


Související články

Osm odpovědí, které ukazují, jak by mohl rok 2026 vypadat pro investory

Rok 2025 přinesl obrovské zhodnocení amerických technologických akcií a nová historická maxima cen drahých kovů. Byl však také poznamenán nejistotou a volatilitou. Jak by mohl vypadat rok 2026 z pohledu investora? Analytici investiční platformy XTB se podívali na výhled pro Českou republiku, hlavní světové ekonomiky a aktiva, […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

16. 12. 2025

Komentář: Optimismus investorů je již poněkud přehnaný

V posledních pěti letech došlo k inflaci téměř všeho – od spotřebního zboží, komodit až po investiční aktiva. Tato inflační epizoda byla logickým důsledkem nouzového navyšování peněz v oběhu vládami a centrálními bankami na počátku pandemie. Ačkoli se podařilo zamezit hluboké recesi, cenu za to platíme dodnes, zejména sníženým životním […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

15. 12. 2025

Rýsuje se nevídaná investiční příležitost s hodnotou 800 miliard dolarů

Finanční svět zůstal v šoku, když z Wall Street unikly zprávy, že připravovaný sekundární prodej akcií SpaceX oceňuje firmu až na neuvěřitelných 800 miliard USD, což představuje dvojnásobek její nedávné valuace. Takové ohodnocení by SpaceX Elona Muska postavilo i před OpenAI a učinilo by z ní nejhodnotnější […]

Text: Redakce

12. 12. 2025