Trendy, co čekají na finanční poradce v roce 2020
Finanční poradenství prošlo v posledních letech mnoha změnami. Regulace ČNB zamíchala trošku podmínkami a přidala nutnost složení odborných zkoušek, stejně tak i kontroly. Mění se i okolní prostředí, staré finanční produkty nefungují, více pozornosti získávají alternativní investice. Jak se bude vyvíjet poradenský svět v nové dekádě?
Z několika odpověďmi přišel Aleš Rod, ředitel výzkumu v Centru ekonomických a tržních analýz (CETA), ve svém článku pro reflex.cz. V textu odpovídá především na otázku, jestli multilevel marketing je vhodný pro budoucnost finančního poradenství v další dekádě. A dochází k několika závěrům právě na základě provedené analýzy v CETA.
Kvalita finančního poradenství bude růst
Ona ostatně kvalita finančního poradenství roste už v souvislosti s regulací ČNB, která přinesla odborné zkoušky a s tím související kontinuální vzdělávání poradců. Důraz na vzdělávání by dále měly klást i samotné poradenské společnosti v rámci společné značky. Poroste tak vzdělávání o produktech, stejně tak i o obecné ekonomické situaci, která představuje stále zásadnější okolnosti. Tento trend bylo ostatně možné pozorovat už v západní Evropě, kde se poradenského podnikání stále více profesionalizovalo a stále více zodborňovalo.
Konsolidace jako znak úspěšných
Nejspíše také bude stále více docházet ke konsolidaci trhu a jednotlivých značek. A nejen to, stále více bude záležet na kvalitě a postavení jednotlivých značek. Správná značka finančního poradce by měla znamenat odbornost, ale také proklientský přístup a prozákaznické jednání. Klient, který se ve finančních poradcích nedokáže zorientovat, protože prostě jeho zkušenosti na to nestačí, tak zamíří za silnou a zavedenou značkou. I když to automaticky neznamená konec všech menších finančně poradenských společností, určitě to přináší tlak na marketing a správný positioning značky poradenství.
Online konkurence
Žijeme ve světě, který se stále více přesouvá online. A trhu poradenství tak zůstanou nejen značky, které nabídnou ten správný proklientský osobní přístup, ale které také budou prozákaznické v digitální formě. Webovky jsou jen základ, měly by mít kvalitní obsah ale nejen to. Stále více vítězí značky a produkty, které nabídnou interaktivitu, přístupy přes telefon, aplikace a další. Platí to nejen v bankovnictví, ale i v dalších každodenních činnostech. A stále více to bude platit i ve finančním poradenství.
REKLAMA
A co si myslíte vy, že finanční poradenství nejvíc ovlivní v tomto roce?