Úrokové sazby: Žádná informace, špatná informace…
Úrokové sazby z vkladů jen rostou…
Není se co divit. Banka se snaží přitáhnout klienta. Souboj o něj prostřednictvím úrokových sazeb z vkladů rozpoutala svým pompézním nástupem mBanka. Neochvějných 3,5 % a nedostižný úrok. Pak se probrala konkurence a na magickou hranici se podívali klienti i dalších bank.
A ejhle. Že by byl klientů již dostatek? Asi ano. A jistě působí i snížení úrokových sazeb na ČNB a jejich pokles i na mezibankovním trhu. Ale o snížení sazeb mBank na aktuálních 3,3 % se dočtete jen málokde. O tom ostatně není třeba širokou veřejnost informovat. Současní klienti se to dozví z výpisu z účtu a ostatní možná budou ještě přicházet setrvačností…
Kolik dalších bank asi sazby snížilo?
… a z úvěrů jen klesají
Opačný příběh je u hypotečních úvěrů. Kolikrát jsem se podivoval, že banka snížila sazby na vyšší než předchozí. Copak neví, co je více a co méně? Ne. Ví to velmi dobře. A proto o zvýšení sazeb raději mlčí… vždyť klienti se to dozví na pobočce, až je tam přilákají dříve inzerované nízké úroky. A třeba už neodejde.
Žádné zprávy – špatné zprávy
Bankám se nedivím. Je to marketing. Chcete-li prodat, musíte vyzdvihnou silné stránky… o slabých se zmiňovat až na výjimky nemusíte, dokud se vás klient nezeptá. Proč by tedy banka měla hlásat do světa „Podívej, kliente, už nejsem tak výhodná jako dřív“?
REKLAMA
Klient by měl ale vědět, že žádné zprávy mohou být špatné zprávy.