OVB Allfinanz je ve víru změn. V listopadu loňského roku byl z představenstva společnosti odvolán horký kandidát na nástupce předsedy představenstva Günthera Gramlicha člověk, který měl pozvednou jméno společnosti – Martin Gardavský, a jeho post zastoupil nyní již současný předseda představenstva Pavel Uzel.
Personální změny byly sice nenadálé, nicméně po odchodu významné struktury Radima Lukeše a Petra Borkovce nikoli překvapivé. Souvislost mezi rošádou na čelních místech společnosti a odchodem přibližně třetiny OVB Pavel Uzel nevidí. Ani ekonomický dopad není významný.
Nový předseda představenstva při svém prvním rozhovoru pro média po příchodu do OVB na otázku „Jaké změny na nové pozici chystáte? Čemu se chcete věnovat jako prvořadému úkolu?“ odpověděl: „Úkolů na startovní linii je vícero. Ať jsou to změny v koncepci fungování centrály či v koncepci a skladbě jednotlivých operativních postupů. V Německu se tomu říká ablauf organigramm (pozn. red.: organizační schéma postupů). To jsou prvotní úkoly.“
A první změny na sebe nenechaly příliš dlouho čekat. Minulý týden OVB vydala tiskovou zprávu, že se mění postavení centrály vůči finančním poradcům v síti. Neměla by již působit jako nadřízený orgán, ale měla by být servisní centrum. Prohlásit centrálu za servisní centrum může být jen proklamací, ale může mít i faktické dopady. O způsobu, jakým se změna projeví, tisková zpráva nehovořila…
Co se změní pro poradce?
Poradci OVB by změnu pocítit měli. Centrála (nyní servisní centrum), jak nám sdělila Jaroslava Matoušková, PR manager OVB, by jim nově měla zajišťovat „monitoring trhu, srovnávací analýzy, doporučení skladby portfolia s cílem zajistit klientovi kvalitní servis nejen ze strany zprostředkovatele, ale zejména z ohledu na potřeby klienta.“
REKLAMA
Důraz by měl být kladen na vzdělávání poradců – a to nejen na základní trénink, ale též na další vzdělávání (CFC, CFE, CFM).
Současné vedení OVB si klade stejný cíl, s jakým do společnosti nastupoval dříve i pan Gardavský: Posílit značku OVB. Pravděpodobně i toto je jedním z důvodů, proč bude pozdrženo vydání plánovaného čísla OVB Journalu, jehož nová koncepce se připravuje. "Nové číslo OVB Journalu je plánováno na duben tohoto roku a vyjde již v nové koncepci," sdělil Pavel Uzel, předseda představenstva OVB.
A co na to poradci?
V minulosti OVB přicházela každou chvíli s novým směrem komunikace a chtěla zlepšit svou image. "Nyní je forma komunikace vyjasněná a posílili jsme náš tým o tiskovou mluvčí paní Matouškovou, jejímž primárním úkolem je komunikace s médii, " uvedl Pavel Uzel a dodal: "Vedle toho máme funkční marketingové oddělení, které v souladu s celoevropskou marketingovou strategií společnosti bude posilovat značku OVB na českém trhu."
Není divu, že poradci, kteří zůstali OVB věrní, vyčkávají. Slibů již slyšeli dost. Přesto podle ohlasů ze sítě jsou již některé změny patrné. Na centrále se nyní prý všichni mnohem více otáčejí. Možná jde o pouhou shodu náhod, ale smlouvy se zpracovávají znatelně rychleji než dříve.
REKLAMA
Co bude dál?
„Protože další konkrétní změny jsou v této chvíli ve fázi projektů, je předčasné se o nich podrobněji zmiňovat,“ uvedla na náš dotaz Jaroslava Matoušková. Podle našich informací se ale připravují pro poradce vstřícné kroky.
Jedním z největších hitů by podle neoficiálních zdrojů mohlo být zvýšení frekvence výplaty provizí. OVB je dosud vyplácí jednou měsíčně, přičemž na trhu je nyní již standardem výplata dvakrát do měsíce. OVB chce podle našich informací jít ještě dál – k výplatě provizí téměř v reálném čase. Podle vyjádření vedení OVB by mohlo k takovémuto zvýšení frekvence výplat provizí dojít, pokud vůbec, až v budoucích letech.
Jste poradce OVB? Jak vnímáte změny na servisním centru (dřívější centrála)?