"Lze se například dočíst, že pojišťovací zprostředkovatel musí zohlednit znalosti a zkušenosti klienta týkající se pojistných produktů a jeho finanční situace a podle toho vybrat produkt nejvhodnější. Celý tento proces přitom musí zaznamenat, a to ve vztahu ke každé klientovi poskytnuté radě stran pojistného produktu. Ke splnění takto dovozené povinnosti přitom nemohou sloužit pouze formulářové záznamy, neboť jsou dle názoru ČNB pro tento účel naprosto nevhodné," píše ve svém článku na serveru Finmag.cz právník společnosti Partners Ivo Jeník.
Jaké jsou pravděpodobné důsledky? "Každý klient by tak měl být patrně důkladně vyslechnut, přezkoušen, následně by s ním měl být sepsán podrobný protokol, jehož záznam spolu se záznamem celého myšlenkového procesu pojišťovacího zprostředkovatele, návrhem pojistné smlouvy, souhlasem se zpracováním osobních údajů, AML dotazníkem a kdoví čím ještě klient podepíše. Tímto sítem pak nepochybně projdou jen ti, kteří budou opravdu naléhavě trvat na tom, že chtějí být pojištěni, a ti, kteří ze své povahy podepíší prakticky cokoliv," píše Ivo Jeník.
Celý článek Ivo Jeníka naleznete na serveru Finmag.cz.
Jaký je váš názor na úřední sdělení ČNB k činnosti pojišťovacích zprostředkovatelů?