CZK/€ 25.285 -0,16%

CZK/$ 23.179 -0,44%

CZK/£ 30.078 -0,27%

CZK/CHF 26.860 -0,04%

21. 08. 2014

0 komentářů

Forrester Research: SAP patří mezi leadery v oblasti zákaznicky orientovaných bankovních systémů

 


 

Měnící se nároky zákazníků nutí banky postupně měnit svoji strategii. Zákazníkům už dávno nestačí jen vybrat si peníze z bankomatu a další potřeby řešit na pobočce či po telefonu. Dnešní klienti chtějí stále častěji komunikovat přes sociální sítě, používat mobilní aplikace a další digitální nástroje. Tlak na banky, aby byly schopné nabídnout skutečně zákaznicky orientovaný přístup, se neustále zvyšuje. V řadě případů pro to ale banky nemají dostatečné nástroje. Příklon k zákaznicky orientovanému bankovnictví přitom potvrzují i další výzkumy. Podle loňského Bloomberg Businessweek* je právě takový přístup hlavní prioritou pro 81 procent největších bank.

Ve výzkumu The Forrester Wave: Customer-Centric Global Banking Platforms, Q3 2014** nezávislé agentury Forrester Research byla porovnávána nabídka 8 největších poskytovatelů bankovního softwaru podle 74 různých kritérií zahrnujících kvalitu současné nabídky, správné nastavení strategie i současnou pozici na trhu. Společnost SAP se umístila mezi leadery trhu. „Společnost SAP spojuje hluboké zkušenosti v oblasti podnikových aplikací s nabídkou komplexních bankovních funkcí a nástrojů pro nastavení zákaznicky orientovaného přístupu v bankovních službách. K tomu přidává nejširší portfolio analytických a účetních nástrojů,“ konstatuje studie.

Své hlavní aplikace si banky pořídily již před několika lety a ty postupně zastarávají. Proto bankovní domy nejsou vždy schopné adekvátně reagovat na potřeby zákazníků, kteří jsou stále náročnější,“ vysvětluje Miroslav Červenka, FSI Business Development Manager společnosti SAP. „Výměna hlavního bankovního systému je vždy spojena s určitým rizikem. Portfolio společnosti SAP proto zahrnuje jak hlavní bankovní systém, tak nadstavby umožňující rozšířit možnosti stávajících řešení a nabídnout klientům skutečně zákaznicky orientovaný přístup,“ doplňuje.

Sada nástrojů SAP for Banking umožňuje zjednodušit klíčové bankovní procesy a doplnit je celou řadou end-to-end řešení zahrnujících podporu multikanálové komunikace, transakčního bankovnictví, řízení plateb, finančního toku i rizik. Součástí jsou i aplikace pro řízení vztahů se zákazníky, včetně plné podpory sociálních sítí, řízení lidských zdrojů a také procurement. Pro velké i malé bankovní domy jsou tak nástroje SAP for Banking možností, jak vyjít vstříc požadavkům zákazníků a poskytnout jim lepší služby napříč všemi kanály, snížit náklady a včas odhalovat rizika, i snadněji a lépe plnit požadavky regulátorů.

Celé znění studie The Forrester Wave: Customer-Centric Global Banking Platforms, Q3 2014 najdete zde: http://bit.ly/1sRMz5A 

REKLAMA

* Bloomberg Businessweek, Research Services, Banks Betting Big on Big Data and Real-Time Customer Insight, September 2013

** Forrester Research Inc. “The Forrester Wave™: Customer-Centric Global Banking Platforms, Q3 2014”, August 2014

 

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *