CZK/€ inf%

CZK/$ 24.168 +0,07%

CZK/£ 30.274 -0,62%

CZK/CHF 27.020 +0,27%

Text: Eva Knotová

21. 12. 2009

13 komentářů

Havarijní pojištění on-line? Zapomeňte!

 


 

Při bližším seznámení s fungováním on-line pojišťovacích nástrojů zjistíme, že uzavření pojistky touto cestou nebude až tak snadné a rychlé, jak se na první dojem může zdát. V rámci tohoto procesu narazíme hned na několik problémů.

Zkusila jsem se tímto způsobem pojistit nový vůz Audi A3. Tedy nic výjimečného ani problémového. Z kalkulaček, které jsou k dispozici na webu jsem musela volit takové, které nabízejí jak kalkulaci povinného ručení, tak i havarijního pojištění. Nakonec mi tedy zůstaly tři weby: www.top-pojisteni.cz , www.srovnavac.cz a www.netfinance.cz.

Prvním problémem, na který narazíme, jsou informace požadované kalkulátory pro stanovení pojistného. U informací k povinnému ručení je vše v pořádku. Chceme-li ale on-line sjednat i pojištění havarijní, nebo alespoň získat jeho kalkulaci, zabere vyplnění vstupních údajů hodně času. Krom toho požadují mnoho osobních údajů.

Dalším problémem při získávání informací o výši pojistného je pořizovací cena automobilu. Některé kalkulačky umožňují zadání pojistné částky, na kterou automobil pojišťujeme, jiné si vypočítávají hodnotu pojišťovaného automobilu z tabulek. Tento princip je pro zákazníka nevýhodný, neboť hodnota vozu stanovená podle tabulek je obvykle vyšší než hodnota pořizovací, potažmo skutečná hodnota u automobilů ojetých. V mém případě, kdy jsem pojišťovala Audi A3, jehož pořizovací cena byla v akci 500 000 Kč, se tabulkové ocenění ukázalo jako naprosto nepřekonatelný problém. Hodnota vozu stanovená podle tabulek byla 750 000 Kč, což bylo o třicet procent víc než skutečná cena. Z toho také vyplývala výše pojistného, která se pro havarijní pojištění a povinné ručení pohybovala v relaci okolo 40 000 Kč ročně. Pokud se však výše pojistné částky dala stanovit dle skutečné ceny, byly částky vypočtené kalkulačkou okolo 20 000 Kč za rok.

Částky vypočtené jednotlivými weby, které nabízejí kalkulačku pojistného, se ale výrazně lišily nejen v případě, kdy bylo a nebylo možné zadat skutečnou hodnotu vozu, což mě velmi znepokojilo.

REKLAMA

Další nemilou komplikací byla skutečnost, že v případě nejlevněji vykalkulovaných pojistek nebylo vesměs možné je sjednat on-line. Cena pojistného měla tedy spíše informativní charakter. V tomto okamžiku mě má snaha pojistit vůz stála již dvě a půl hodiny času a stále jsem byla na začátku. V každé kalkulačce se jevila jako nejvýhodnější jiná pojišťovna, částky pojistného se lišily řádově i o 20 000 Kč.

Vzhledem k tomu, že jsem byla rozhodnutá tento problém vyřešit přes internet, vybrala jsem si pojištění, které nejvíce přibližovalo mým představám. Nebylo ani nejlevnější ani úplně ideální, ale chtěla jsem to mít konečně za sebou. Vyplnila jsem tedy údaje potřebné k uzavření smlouvy a odeslala je do pojišťovny.

Stále ještě pod tíhou dojmů získaných z reklam na tyto produkty jsem očekávala bleskovou reakci. K mému údivu se však až do konce pracovní doby, což trvalo ještě asi čtyři hodiny, nic nedělo. Myslela jsem si, že je pátek a asi už se nepracuje. Když se ale nic nedělo ani v pondělí dopoledne, ani v pondělí odpoledne, vydala jsem se do pojišťovny osobně.

Jako jedna z nejlevnějších mi v kalkulačkách vycházela Česká pojišťovna, kam také vedly mé první kroky. Po zadání veškerých údajů jsme se dopracovali k částce 47 000 Kč se spoluúčastí 20 %, což bylo více než dvojnásobek oproti sumě avizované na internetu!

REKLAMA

Mé další kroky tedy vedly do Generali, kteří sice na internetu nevycházeli nejlevněji, ale protože byla blízko, říkala jsem si, že nemám co ztratit. Zde mi celkem rychle dokázali sdělit výši pojistného 25 000 Kč se spoluúčastí 15 %. Ještě více mě udivilo, že abych dosáhla na spoluúčast pouze pět procent, je nutné připlatit pouhopouhých 1 500 Kč.

 V tento okamžik jsem byla chudší nejen o 26 500 Kč, ale především o pět hodin studování podkladů na internetu a opravování zadaných hodnot, neboť kalkulačkám používaným pro výpočet pojistné částky se neustále něco nelíbí. Dále to stálo tři dny čekání a šest dní nervů, aby se nepojištěnému vozu nic nestalo, přestože stál nepoužíván na parkovišti, hodinu v České pojišťovně a půl hodiny v Generali. Časově ani finančně už nejde kvantifikovat újma, kterou způsobila naprostá ztráta iluzí spojených s poskytováním služeb.

Loading

Vstoupit do diskuze 13 komentářů



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Píďa

    31 ledna, 2018

    Zdravím přátelé, mně osobně dost na povinném ručení ušetřil online srovnávač na adrese: http://nasetreno.cz/pojisteni/povinne-ruceni/ Určitě ale doporučuju se podívat jaké doplňkové služby jednotlivé pojišťovny nabízí, v konečném důsledku může být i dražší povinné ručení levnější

    Odpovědět

  • Marek

    8 května, 2015

    Je v těch cenách pojišťoven dost nepořádek. Zkouším porovnávat ceny přes různé rádoby srovnávače pojištění. Pro stejné auto a údaje pokaždé jiná cena: Zadal jsem například údaje zde: http://www.top­srovnani.cz/po­vinne-ruceni
    A potom u konkurence. Výsledkem je rozdíl v ceně nejlevnější nabídky přes 400 Kč. Nechápu.

    Odpovědět

  • Marek

    9 května, 2015

    Ještě by mě zajímalo, jak jsou ty jednotlivé srovnávače pro <a href=„http://­www.topsrovna­ni.cz/povinne-ruceni“ target=„_blan­k“>povinné ručení</a> propojené? Protože některé propojené jsou.

    Odpovědět

  • Karel

    12 ledna, 2011

    tabulkovymi cenami se predevsim ridi likvidator! tzn. ze pokud zjisti ze jste byli pojisteni na min nez je +-10% tabulkove ceny v danem obdobi, pak vam s nejvetsi pravdepodobnosti bude kratit pojistne plneni z duvodu podpojisteni…
    nektere pojistovny neumozni sjednat cenu nizsi nez je v tabulkach, jine to umzni ale v jejich VPP se doctete ze si cenu mate ohlidat sami jinak se vystavujete riziku podpojisteni. Jinymi slovy obchodnik vas pojisti klidne na pulku ale vy pak dostanete ctvrtinu.
    jeste pripominam, ze mnoho pojistovacich obchodniku ci poradcu toto ani nevi, protze s tim neprichazeji do styku a obchodni skoleni je timto „neobtezuji“.

    Odpovědět

  • Anonym

    12 ledna, 2011

    Portál http://www.top-pojisteni.cz používá renomovaný oceňovací systém Eurotax, který používá také velká část pojišťoven a ty ostatní jej akceptují.
    Uživatel, který si tedy chce spočítat a porovnat cenu havarijního pojištění sice uvede svoji představu pojistné částky, ale ta je zkontrolována s tabulkovou cenou. V případě podlimitní částky, je pak uživatel upozorňěn na riziko podpojištění s doporučení zvýšení pojistné částky vozidla. V případě velkého rozdílu, který by ohrozil klienta při pojistné události, není ani umožněno srovnání.
    Za 3 roky, kdy jsme již pojistili několik tisíc vozidel, nedošlo ani v jednom případě ke krácení pojistného plnění z důvodu podpojištění a stanovení nízké pojistné částky při vzniku.

    Odpovědět

  • Adam

    15 března, 2010

    Které havarijní pojištění mi doporučujete v poměru cena:plnění? Díky.

    Odpovědět

  • Anonym

    15 března, 2010

    To se nedá říct paušálně, protože každá pojišťovna se zaměřuje na různé tovární značky. Zároveň je důležité také stáří vozidla, protože pojišťovny mají různé přirážky podle stáří. Nejlepší si je tedy zjistit cenu přímo pro váš vůz, třeba u nás na http://www.top-pojisteni.cz/havarijni-pojisteni.

    Odpovědět

  • Anonym

    1 února, 2010

    Dobrý den,
    pojistit auto havarijně přes internet je sice trochu složitější než povinné ručení. Nemyslím si, ale že by tím uživatel musel trávit 2?5 hodiny jak je uvedeno v článku. Dokazuje to alespoň několik tisíc havarijních pojistek ročně uzavřených přes náš server.
    1. Každá pojišťovna vychází při kalkulaci z ceny vozidla, buď dle tabulek a nebo u nového auta z faktury. Pozor ale na různé akční slevy dealerů. I když se to mnoha lidem nebude líbit, je potřeba auto pojistit na cenu před slevou. Je to z toho důvodu, že pojistka kryje náklady nejen na totální havárku nebo krádež ale také na náhradní díly při autonehodě. Pokud vám dá někdo slevu 20% při prodeji vozidla, dá vám také 20% slevu na náhradní díly? Určitě ne. Náš server pracuje s cenou zadanou uživatelem a v souladu s podmínkami pojišťoven pouze uživatele upozorníme, zda je jím navrhnutá cena dostačující či nikoliv a hrozilo by podpojištění tzn. krácení v případě pojistné události.
    2. Pro výpočet ceny pojištění jsou důležité tyto údaje – tovární značka a model vozidla, objem motoru, cena vozidla, způsob zabezpečení, věk a místo bydliště majitele, bonus z předešlého pojištění, výše spoluúčasti na pojištění a rozsah pojištěných rizik (allrisk, jen havárie, jen krádež).
    3. Neznám všechny potřebné údaje k modelovému příkladu pojištění nového Audi A3. Dle našeho kalkulátoru ale vychází nejlevněji Triglav za 20 tis. ročně a Generali za 22.744 Kč při 10% spoluúčasti. Cena je tedy výhodnější než na přepážce, kde paní Knotová pojištění asi uzavřela.
    Internet je v oblasti pojišťovnictví relativně čerstvým distribučním kanálem a všichni se společně učíme, jak vysvětlit a poskytnout uživatelům všechny potřebné a užitečné informace. Velice rádi proto přijmeme konstruktivní kritiku a návrhy na zlepšení.
    Pavel Ronovský, Top-Pojištění.cz

    Odpovědět

  • maca

    26 ledna, 2010

    Nejsem zastáncem on line pojištění,jelikož větší flex je většinou jinde. A tak se málo lidí dozví o tom co je a kde pro ně výhodnější,jelikož jsou masírováni nepřesnou informací.Tam kde je to výrazně levnější se totiž nemusí vůbec žádná reklama dělat.Spokojený klient je lepší jak bilboard na dálnici.A pro představu se dá takováto AUDINKA A3 v hodnotě 500 000 pojistit třeba za 16 728 kč vč. skel a asistencí.

    Odpovědět

  • jk

    4 ledna, 2010

    To vidím jako základní nedostatek všech webů nabízejících on-line pojištění. A to obecně, ne jen u auto pojištění.
    V první etapě se chci jen dovědět nějakou cenu pr osrovnání, ještě nechci pojišťovat. Ale to nejde. Musím prostě vyplnit spoustu osobních údajů. Pojišťovny si asi říkají, že když jsem si s tím dal takovou práci, tak to dotáhnu až do konce.
    A pro pořádek. 750 000 je oproti 500 000 vyšší dokonce o 50% . (500 = 100%) Ne jen o 33.

    Odpovědět

  • ...

    4 ledna, 2010

    1. „Pojišťovny si asi říkají, že když jsem si s tím dal takovou práci, tak to dotáhnu až do konce.“
    A co má být?
    2. „Musím prostě vyplnit spoustu osobních údajů.“
    Protože některé společnosti umožňují získat slevu za věk, za okres atd.

    Odpovědět

  • jk

    4 ledna, 2010

    to je samozřejmě pravda. Jenže pro bydliště snad stačí město, a ne ulice a č.p. Nemusí znát jméno, mělo by stačit M nebo Ž. A bez vyplnění tohoto balastu vás prostě nepustí dál. A já si chci ověřit pojistné anonymně. Bez obav, že následným krokem smlouvu odešlu.
    Základním problémem všech srovnávačů je také zásadní rozdíl v požadavcích na vstupní data u jednotlivých pojišťoven. Stanovená cena pak musí být nutně přibližná.

    Odpovědět

  • Oskar Michl

    4 ledna, 2010

    „Potíž“ je v tom, že na pojistné mají vliv tři věci – sazba pojistného vs. pojistná částka vs. slevy na pojistném… Některé pojišťovny mají třeba tři produkty pro havarijní pojištění vozidel – v jednom se pojistná částka vůbec nezadává, ale jsou tam nízké sazby, naopak omezené možnosti slev. V dalším si můžete zadat pojistnou částku jakou chcete, ale sazby jsou vyšší, na druhou stranu máte možnost dávat slevy za věk, bydliště, počet řidičů, bonusy, obchodní slevy… Klienti přiměli pojišťovny k praxi, kdy se za „normální“ sazby prakticky nepojišťuje – klient vždy dostane nějakou slevu. Takže něco takového jako „informativní výše pojistného“ neexistuje 🙂 Např. na uvedenou A3 může být základní sazba 35 tisíc, ale výsledná (po zohlednění věku, bydliště, bonusů, počtu řidičů, počtu dětí, cross-sellingu…) 20 tisíc. Když klientovi řeknu 35 tisíc – tak na mě okamžitě zapomene.

    Odpovědět