V prvním čtvrtletí letošního roku ztrácel Home Credit 57 miliónů eur. Za druhé čtvrtletí si trochu polepšil a tratil „jen“ 33 miliónů eur. Celkem však za celé první pololetí kleslo množství spotřebitelských úvěrů téměř o čtvrtinu oproti loňskému roku. Za převážnou většinou poklesu nových půjček může současná situace v Rusku a jeho protievropskému zaměření. Situaci pomohl rozvoj firmy do Číny, kde se počet spotřebitelských úvěrů zvýšil o 50 procent oproti stejnému období loňského roku.
„Pokračujeme v geografickém vyvážení našeho byznysu. Jsem velmi spokojen s celkovým výkonem a silným růstem našich firem v Asii. Nadále oslabující ekonomika v Rusku ale zatěžuje celkové výsledky skupiny a zejména začátek roku tam byl krajně složitý. Naše stabilizační opatření však přinášejí viditelný efekt,“ uvedl generální ředitel Home Creditu Jiří Šmejc.
Počet nových klientů, kteří si vzali úvěr od Home Creditu vzrostl o 1,8 milionu (22,8 procenta). Velkou měrou se na zvýšení počtu klientů podílel trh v Asii, kde počet úvěrů vzrostl o tři čtvrtě milionu (34 procent).
Zdroj : ČTK