09. 03. 2022
Adidas ve 4Q reportoval růst výnosů napříč všemi segmenty, výhledem potěšil
Německý výrobce oblečení Adidas prokázal schopnost růstu i přes restrikce spojené s Covidem-19 a problémy v dodavatelských řetězcích. Výnosy rostly ve všech světových regionech a výhled překonal odhady.
Výsledky společnosti Adidas (ADS) za 4Q 2021 | |||
---|---|---|---|
4Q 2021 | Konsensus 4Q 2021 | 4Q 2020 | |
Tržby (mld. EUR) | 5,14 | 5,2 | 5,14 |
Čistý zisk z pokračujících operací (mil. EUR) | 123 | — | 143 |
Očištěný zisk na akcii (EPS, EUR/akcie) | 0,58 | 0,34 | 0,70 |
Provozní zisk společnosti ve výši 66 mil. EUR zaznamenal 71% pokles a nepřekonal analytické odhady na úrovni 114,4 mil. EUR. Hrubá marže dosáhla 49 % a je téměř v souladu s odhady (49,2 %). Provozní marže ve 4Q dosáhla 1,3 %, analytici očekávali 2,34 %.
Růst výnosů napříč všemi segmenty
Zatímco všechny trhy byly negativně ovlivněny problémy v dodavatelských řetězcích, společnost zaznamenala obzvláště silný vývoj na trzích, které se obešly bez větších restrikcí spojených s Covidem-19. Tržby v Evropě vzrostly o 24 % na 1,83 mld. EUR při očekávání 1,71 mld. EUR. Severní Amerika zaznamenala nárůst o 17 % na 1,30 mld. EUR při očekávání 1,37. mld EUR. Latinské Americe vzrostly tržby o 47 % na 397 mil. EUR, zatímco analytici očekávali 462 mil. EUR. Na čínském území dosáhly tržby 1,04 mld. EUR a v asijsko-pacifickém regionu 541 mil. EUR.
„V roce 2021 jsme dosáhli silných výsledků navzdory několika vnějším faktorům, které během roku ovlivňovaly jak nabídku, tak i poptávku,“ uvedl CEO Kasper Roster. „Všude tam, kde trhy bez menších potíží jsme zaznamenávali silnou dynamiku, což se odráží ve dvouciferném růstu tržeb v regionu EMEA, Severní a Latinské Americe. Zatímco jsme pokračovali v rozsáhlých investicích do našeho brandu, obchodu se zákazníky a digitální transformace, zlepšili jsme hospodářský výsledek o více než 1 mld. EUR. Vezmeme-li to všechno dohromady, byl rok 2021 úspěšným prvním rokem v rámci našeho nového strategického cyklu,“ dodal.
Pozastavení prodejen v Rusku
Společnost včera oznámila, že v reakci na ruskou invazi pozastavuje činnost svých prodejen a e-shopu na ruském území a přidává se tak ke společnostem PUMA SE a Nike inc. Mzdy svým tamním zaměstnancům však dále vyplácí.
Optimistický výhled
Podle společnosti by růst tržeb měl dosáhnout 11-13 %. Analytici jsou ve svých odhadech opatrnější a odhadují 9,45 %. Hrubá marže dle společnosti dosáhne 51,5 – 52 %. Analytici čekají 51,6 %. Provozní marže by se neměla odchýlit z rozmezí 10,5 až 11 %, v souladu s analytickými odhady v průměrné výši 11,1 %.
Vývoj ceny akcií společnosti Adidas
adidas AG (ADS) +13,4 % na 209,65 EUR | |||
---|---|---|---|
Ukazatel | Ukazatel | ||
Kapitalizace (mld. EUR) | 40,3 | P/E | 28,1 |
Vývoj za letošní rok (%) | -17,2 | Očekávané P/E | 22,0 |
52týdenní minimum (EUR) | 170,1 | Prům. cílová cena (EUR) | 302,2 |
52týdenní maximum (EUR) | 336,3 | Dividendový výnos (%) | 1,4 |
Zdroj: Bloomberg
Marek Pokorný, Fio banka, a.s.