Jak si lze také získávat nové klienty
Boj o nové klienty je, nejen na finančně poradenském trhu, denním chlebem všech účastníků. Provize vyplácené pojišťovnami za sjednané nové smlouvy lákají – především potom v oblasti životního pojištění. Nic nového pod sluncem. Každá poradenská společnost usiluje o rozšíření svého klientského kmene a za tímto účelem si tvoří svou obchodní politiku a obchodní síť, která jim pomáhá vytyčené cíle naplňovat.
Bezpochyby zajímavá se v tomto ohledu jeví expanzivní strategie společnosti Eurofinancial, která na českém trhu působí od roku 2003, kdy byla zapsána do obchodního rejstříku tehdy ještě pod původním obchodním názvem Grenville. Jednateli společnosti jsou Lukáš Hinterbuchner a Vlastimil Bezděk. Společnost působí ve všech krajích České republiky, kde má také svá obchodní zastoupení.
Eurofinancial podle svých oficiálních webových stránek poskytuje standardní finanční poradenství v oblasti rodinných financí. Návštěvník stránek zde nalezne kontaktní údaje na poradce společnosti, se kterým si může sjednat schůzku a otázky osobních financí s nimi zkonzultovat. Potud se společnost Eurofinancial neliší od své konkurence. Originální (nikoliv unikátní) strategii uplatňuje při získávání nových spolupracovníků/klientů.
Spolupracovníkem se může stát v podstatě kterýkoliv návštěvník webových stránek vyplněním bianco smlouvy o spolupráci. Podepsáním smlouvy má nový spolupracovník nárok na soubor firemních benefitů (např. zvýhodněné tarify T-Mobile, slevovou kartu), vzdělávací program v oblasti finančních produktů. A především možnost vydělávat si peníze „tipováním“ dalších osob – potencionálních klientů – společnosti Eurofinancial. Odměňování vychází z principu pyramidového Multi-level-marketingu (MLM). Smlouva je uzavírána na dobu 3 let ode dne podpisu a zájemce za uzavření smlouvy zaplatí jednorázově 19 440 Kč + DPH.
Budoucí spolupracovník se ve smlouvě zároveň zavazuje, že pokud smlouvu o spolupráci z jakéhokoliv důvodu vypoví, je povinen uhradit společnosti Eurofinancial pokutu ve výši 19 245 Kč. Přičemž jednostranně vypovědět smlouvu, za určitých podmínek, může i společnost Eurofinancial, nicméně i v tomto případě klient platí pokutu ve výši zmíněných 19 245 Kč.
REKLAMA
Společnost Eurofinancial však nabízí ještě jednu variantu. Spolupracovníkem se můžete stát za cenu 1 Kč, pokud si zároveň sjednáte smlouvu o investičním životním pojištění s minimální měsíční platbou v rozmezí od 850 do 2000 Kč/měsíc (záleží na věku pojištěného). Pojistná smlouva musí být sjednána do 60 let věku. I zde se však spolupracovník zavazuje, v případě za vypovězení pojistné smlouvy v 3leté lhůtě od jejího podpisu, společnosti Eurofinancial zaplatit pokutu ve výši 19 440 Kč.
Podmínky jsou stanoveny jednoznačně a záleží na každém, zda na smlouvu za takových podmínek přistoupí. Zda je pro něho cena bezmála 20 tisíc za nabízené služby a možnost placené spolupráce atraktivní, anebo zda si chce sjednat zmíněné investiční životní pojištění a vystavit se případné sankci ve chvíli, kdy smlouvu předčasně vypoví. Touto cestou se společnosti podaří ulovit pravděpodobně málokoho. Přesto má společnost Eurofinancial široké řady více, ale také méně spokojených spolupracovníků/klientů, kteří smlouvu podepsali.
Součástí aktivního vyhledávání nových spolupracovníků je "náborový systém", který začíná veřejně přístupným seminářem o osobních financích. Na ten přichází potencionální, noví spolupracovníci/klienti na základě přátelského pozvání jejich známých, kamarádů, kteří již mají se společností Eurofinancial zpravidla podepsánu smlouvu o spolupráci.
Na semináři se účastníci dozví základní informace o principu fungování pojistných produktů. Poradci společnosti poradí novým účastníkům jak ušetřit na povinném ručení i několik tisícikorun. V dalších blocích následuje zasvěcení do systému odměňování a prezentace výhod spolupráce. Účastníci semináře se také dozví o existenci investičního životního pojištění – způsobu jak se zajistit a ještě vydělávat na kapitálových trzích. Navíc sjednáním tohoto typu produktu (Eurofinancial doporučí několik varinat od různých pojišťoven) mohou získat smlouvu o spolupráci za výše uvedenou 1 korunu českou.
Na konci semináře jsou účastníci vyzváni k domluvení schůzky s přednášejícím na druhý den, kdy se dozví více informací a kde si vzájemně upřesní podmínky případné spolupráce. Po skončení semináře je bonusem pro účastníky posezení v zamluvené restauraci, kde konzumaci platí Eurofinancial.
REKLAMA
Druhý den na smluvené schůzce je potencionálnímu spolupracovníkovi za účasti jeho kamaráda nabídnuta smlouva ke spolupráci (včetně všech nutných příloh) k podpisu. Společnost Eurofinancial má zájem pouze o rozhodné spolupracovníky – muže a ženy činu, kteří chtějí změnit svůj život. Podepsat smlouvu lze pouze teď, později znamená nikdy. Podepíše?
Záleží na spoustě faktorů. Neovlivní jeho rozhodnutí například přítomnost přítele, který jej na seminář přivedl? Měl dostatek času na rozmyšlenou? Uvědomil si, zda cena odpovídá nabízeným službám, a vzal na vědomí sankce, které mu hrozí při nedodržení smlouvy? Pokud by se rozhodl pro variantu s investičním životním pojištěním: má dostatek informací o tak složitém produktu, jakým IŽP je, se svými specifickými poplatky, riziku poklesu hodnoty vložených prostředků a skutečnosti, že v případě výpovědi smlouvy náleží pojišťovně odbytné, a tudíž dostane zpět jen část svých vložených prostředků? A je vůbec IŽP pro něho vhodné, při jeho věku? (Eurofinancial se zaměřuje především na mladé lidi, navíc bez dostatečných zkušeností).
Jaké by bylo autorovo rozhodnutí? Nejen s ohledem na podmínky uvedené ve smlouvě bych spolupráci rozhodně odmítl.